שלי בן יוסף: "אם הייתי חייבת לבחור בין המשפחה לגבינת קוטג', הייתי בוחרת בקוטג'"

שלי בן יוסף | צילום: טרלן בן אבי | איפור שיער: ליאט בן שמשון
שלי בן יוסף | צילום: טרלן בן אבי | איפור שיער: ליאט בן שמשון

היא מככבת ב"שבאבניקים" ב-HOT ועדיין בכתה לפני יומיים כשלא קיבלה תפקיד שרצתה, היא חיה כמו נוודה בלי בית, והמעבר לאירלנד בעקבות בן זוגה היה הדבר שהכי תרם לה לקריירה. שלי בן יוסף מדברת

88 שיתופים | 132 צפיות

גיל וסטטוס משפחתי?
"אני בת 30. ושאלה טובה, כי בגדול על הנייר אני כבר נשואה אבל בגלל הקורונה עוד לא היה אירוע – מבחינתי עד שלא לבשתי שמלת כלה זה לא נחשב. אז בואו נסגור על מאורסת".

תעודת זהות בבקשה.
"אני שחקנית, בימים אלה משחקת ב'שבאבניקים' עונה 2 (הסדרה משודרת בימי ראשון ושני בשעה 20:15 ב-HOT3, וב-HOT VOD) בתפקיד רות גוטליב, וב'מלכת היופי של ירושלים' בתפקיד מטילדה. אני שליחת חדשות היום בתוכנית של אלמוג בוקר ברשת 13. 'כתבתינו מאירופה' מה שנקרא ואני אינפלונסרית באינסטגרם – העמוד שלי עוסק בתיעוד של המסע המטורף שלנו על הקו. אני מתעדת את חווית הרילוקיישן שלנו בצורה אותנטית וחשופה על כל המורכבויות שלה, אני מאורסת לדור, אהבת חיי בשש וחצי שנים האחרונות, ויש לנו כלבה מושלמת בשם נינה שמטיילת איתנו בכל העולם. מכלבה של צער בעלי חיים הפכה לכלבה שמסתובבת בעולם עם דרכון אירופאי".

"על הנייר אני כבר נשואה", שלי בן יוסף | צילום: טרלן בן אבי | איפור שיער: ליאט בן שמשון
"על הנייר אני כבר נשואה", שלי בן יוסף | צילום: טרלן בן אבי | איפור שיער: ליאט בן שמשון

מאיפה את במקור? מתי ולמה עברת למקום מגורייך הנוכחי?
"במקור אני מהמרכז, דור ואני גרנו 4 שנים בתל אביב ועברנו לאירלנד ממש חודשיים לפני שהתחילה הקורונה. דור התחיל לעבוד בגוגל בדבלין והעבודה שלי בארץ מן הסתם, אז אנחנו על הקו ישראל-אירלנד. מאז הקורונה עבודה מרחוק הפכה עניין שבשגרה אז גם מצאנו את עצמנו גרים ביוון, ככה בשביל החוויה. בקיצור, נוודים, אין לנו בסיס אם. קחו מעבר למדינה זרה, תתבלו בקצת מגיפה עולמית וקיבלתם קומדיה של טעויות שנקראת החיים שלנו".

איפה אנחנו תופסות אותך עכשיו?
"בסאבלט שלנו בפלורנטין, בדיוק אורזים את חפצינו לקראת מעבר לסאבלט הבא. הצד הפחות סקסי של הנוודות – מלא מעברי דירות! בשנה האחרונה עברנו קרוב ל-20 דירות!".

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה? מי אמר לך ובאיזו סיטואציה?
"דור ואני שיחקנו במעין משחק זוגות עם כל מיני שאלות שנקרא ASK Q, והוא קיבל שאלה 'מה ההחלטה הכי טובה שעשית בחיים שלך?'. אני לתומי אמרתי לעצמי – 'וואו, איזו שאלה קשה! איך ניגשים לזה בכלל?' והוא, בלי למצמץ אפילו, בנונשלאנטיות כזאת, כאילו זו השאלה הכי קלה בעולם הוא פשוט ענה: 'את'. זה נורא ריגש אותי. לא רק התשובה עצמה, אלא הפשטות והקלות שבה הוא אמר את זה".

בתפקיד רותי גוטליב ב-"שבאבניקים 2" | באדיבות HOT
בתפקיד רותי גוטליב ב-"שבאבניקים 2" | באדיבות HOT

מה הדבר שהכי מטריד אותך ברגע זה?
"איפה יהיה הסאבלט הבא שלנו והאם כדאי לחתוך לאירלנד לפני שיהיה פה סגר".

מה הדבר האחרון שחיפשת בגוגל?
"יעדים שמקבלים ישראלים ללא בידוד".

למי את מאזינה? מה השיר האחרון שחיפשת בשאזאם?
"האמת שאני מאזינה להמון אומנים, בסגנונות שונים, בארץ ובחו"ל. אבל יש לנו קטע כזה בבית, לשמוע את אותו שיר, בריפיט, שוב ושוב, עד שהוא נשחק לחלוטין. וזה תמיד שיר ישן שאנחנו מעלים מהאוב. הפעם זה 'אבא' של שלומי שבת. שיר מהמם".

מה הספר האחרון שקראת?
"עד הסוף? אין חיה כזאת. אני תמיד מפסיקה באמצע. הספר האחרון שהפסקתי נקרא 'אהבה ברחוב דבלין', אחלה ספר!".

"על הקו ישראל-אירלנד", שלי בן יוסף | צילום: טרלן בן אבי | איפור שיער: ליאט בן שמשון
"על הקו ישראל-אירלנד", שלי בן יוסף | צילום: טרלן בן אבי | איפור שיער: ליאט בן שמשון

מי היא הסול מייט התרבותית שלך
"התשובה הקבועה שלי היא ביונסה, אבל אני אלך הפעם על כחול-לבן, גל גדות. היא מעוררת בי השראה ברמות. אני לא באמת מכירה אותה אבל אני תופסת אותה כמישהי שהיה לה חלום ענק והיא לא ויתרה עד שהשיגה אותו אבל גם לא שכחה להנות מהדרך, להתאהב, להקים משפחה. יש משהו בסיפור של גל שמשלב בין לחלום הכי בגדול, אבל גם לחיות כל הדרך לשם ולחוות את הדברים הכי פשוטים ונהדרים שיש לחיים להציע".

מי או מה מצחיק אותך?
"האמת שאני צוחקת המון. לצערי גם ברגעים פחות מתאימים. זה סוג של מנגנון הגנה כשאני מרגישה חסרת אונים. למשל כשהבן זוג שלי יצא מניתוח בקרסול ונאנק מכאבים, הרגשתי חסרת אונים שאין לי איך לעזור לו אז פשוט התפוצצתי לו מצחוק בפנים. חמור ביותר".

"מעבר למדינה שמרחיקה אותי פיזית מהקריירה שלי אמורה להוות גורם מעכב. אבל קרה בדיוק ההפך"

מה הקללה האהובה עלייך
"וואו. יש לי פה ג'ורה ברמה שאקונומיקה לא תעזור פה, אולי חומצה. אני מקללת כל הזמן, אין צורך בסיבה מיוחדת. אין לי קללה אהובה – מאמינה ברצף טוב של קללות מהלב, קללה אחת זה חצי עבודה".

מתי בכית בפעם האחרונה? למה?
"לפני יומיים. קיבלתי לא על משהו שרציתי. זה חלק מהמקצוע. אבל אני חייבת לבכות כדי לשחרר את זה ולהמשיך ביום שלי בלי אבן של 8 קילו על הלב".

למה או למי את מתגעגעת?
"כשאני באירלנד אני מתגעגעת נורא למשפחה ולחברים ולגבינת קוטג'. ממש ממש מתגעגעת לקוטג'. כאילו אם הייתי חייבת לבחור בין משפחה או קוטג' כנראה שהייתי בוחרת בקוטג'. לשיתופי פעולה עסקיים, תנובה – צרו קשר בפרטי".

מה השריטה שלך?
"ממציאה משימות. אני חייבת לחיות תחת לו"ז צפוף, ברמה של אין לי דקה לנשום. אני לוקחת על עצמי בלי סוף פרוייקטים ומשימות, העיקר שיהיה לחץ. זה מלווה אותי מאז שאני זוכרת את עצמי. אפילו בתור ילדה היו לי 3 חוגים ביום. לא בשבוע, ביום".

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים? ממי קיבלת אותה ומתי יישמת אותה בפעם האחרונה?
"לפני הצילומים של העונה הראשונה של 'שבאבניקים' הייתי בלחץ מטורף. רק סיימתי בית ספר למשחק, בחיים לא הייתי על סט צילומים – גם לא של פרסומת או סרט סטודנטים, וקפצתי דוך למים העמוקים. הייתי בחרדת ביצוע, פחדתי נורא לפשל וכשהייתי מנסה להרגיע את עצמי – הייתי עוד יותר נלחצת שאני לא מצליחה להירגע, ואז הקואצ'רית שלי אמרה לי משהו שמלווה אותי עד היום בכל פעם שאני נכנסת ללחץ. היא אמרה לי: 'כשרכבת של לחץ וחרדה נוסעת ב-200 קמ"ש ואת מנסה לעצור אותה עם רכבת של 200 קמ"ש מהכיוון הנגדי, את יוצרת התנגשות של 400 קמ"ש. תעלי על הרכבת של הלחץ והחרדה. תסעי קצת. היא תאט ובסוף תעצור'. זה כל כך נכון. ברגע שהפסקתי להילחם בזה, אמרתי לעצמי, שלי, את בלחץ וזה בסדר, זה מה יש ועם זה ננצח. זה מפרק את הדרמה מהעניין. היום אני חושבת שתפקוד תחת לחץ זה הפורטה שלי. לא רק שזה לא מטריד אותי, אני חושבת שאני מתפקדת טוב יותר בתנאי לחץ".

"בן הזוג שלי דור נפצע, נכנס לניתוח חירום, ברגים – פלטינות, ויצא ממנו ממש סיעודי ואנחנו לבד, רק שנינו, בלי עזרה"

מה העצה הכי גרועה?
"'אל תעזבי את התיאטרון, זה שסתום חד כיווני. אם תלכי לא תוכלי לחזור'. מיד אחרי שסיימתי לימודי משחק נכנסתי לתיאטרון הקאמרי ושיחקתי שם במשך ארבע שנים. באיזשהו שלב רציתי לעשות הפסקה כי הרגשתי שהחיים של שחקן תיאטרון נורא כובלים אותי. הייתה לי הצגה כל ערב. לפעמים אפילו שתיים. אי אפשר לתת לתיאטרון אילוצים ויצא שבמשך כמה שנים לא יכולתי לעשות שום דבר בערבים. בפאן החברתי זה אומר לפספס את כל החתונות של חברות שלי, ארוחות שישי וימי הולדת ובפן המקצועי, זה אומר שאת "שבאבניקים" עונה 1 למשל כמעט לא עשיתי, כי לא הצליחו להתמודד עם כמות האילוצים שהיו לי מול התיאטרון. יש המון ויתורים, גם מקצועיים. על לטוס לחו"ל אני בכלל לא מדברת. אח שלי גר בארה"ב ולא ראיתי אותו כמה שנים. הייתי שחקנית צעירה שרק סיימה בית ספר למשחק. להיכנס לתיאטרון רפרטוארי זה החלום של כל בוגר בית ספר למשחק – אז איך אני מעיזה לוותר על זה? הסביבה אמרה לי חד משמעית להישאר בתיאטרון כי אם יצאתי לא אוכל לחזור. לקח לי הרבה זמן לאזור אומץ אבל הרגשתי שאני צעירה ושזה הזמן שלי לרדוף אחרי החלום שלי בלי פחד. הרגשתי שאני רוצה יותר. אני לא רוצה לוותר על הפקות בטלוויזיה כי יש לי הצגה בערב ואני גם לא רוצה לוותר על טיולים בחו"ל או על קריירה בחו"ל. היום אני מסתכלת לאחור וחושבת שלוותר על חוויית הרילוקיישן בגלל התיאטרון, יכולה הייתה להיות אחת ההחמצות הכי גדולות של החיים שלי, ואני בכלל לא מדברת על זה ששלי של היום ממש לא מאמינה ב'שסתום החד כיווני' הזה. אין דבר כזה שאם ארצה לחזור לתיאטרון אני לא אוכל. אולי סטטיסטית זה מה שקורה בפועל. אבל אני לא חלק מהסטטיסטיקה. אם ארצה לחזור- אני אחזור. לא עושים בחירות מתוך פחד".

"לא עושים בחירות מתוך פחד", שלי בן יוסף | צילום: טרלן בן אבי. איפור שיער: ליאט בן שמשון
"לא עושים בחירות מתוך פחד", שלי בן יוסף | צילום: טרלן בן אבי. איפור שיער: ליאט בן שמשון

מה הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"חד משמעית המעבר לאירלנד. זה נשמע מוזר כי לכאורה מעבר למדינה שמרחיקה אותי פיזית מהקריירה שלי, אמורה להוות גורם מעכב. אבל קרה בדיוק ההפך. מתוך הצורך הכמעט הישרדותי לעשות משהו עם עצמי, משהו בעל משמעות – ואני הרי לא רק במדינה זרה, אני גם תקועה שם בסגר בלי יכולת לעשות יותר מדי, החלטתי שאני הולכת לתעד את החוויה הזו ממש כמו "מחוברים", בלייב, בעמוד האינסטגרם שלי, עם כל הקשיים והמורכבויות. ומה לא היה שם? אם זה בעל דירה שבורח עם כל הכסף שלנו ומשאיר אותנו בלי כלום, אם זה לגור במשך חודש וחצי בדירה בלי אינטרנט ועל אדי תקשורת סלולרית כי סגר ואין מי שיטפל בזה. אם זה לחיות בדירה ריקה בלי ציוד כי הארגזים מישראל נתקעו באיזה נמל בגלל הקורונה וחיינו על מזוודה אחת במשך שנה וחצי, ואם כל זה לא מספיק אז בן הזוג שלי דור נפצע, נכנס לניתוח חירום, ברגים פלטינות, ויצא ממנו ממש סיעודי ואנחנו לבד, רק שנינו, בלי עזרה. הכל תועד בלייב בעמוד האינסטגרם שלי. לאט לאט אנשים הצטרפו למסע שלנו והתחילו לעקוב. הקסם התחיל לקרות והזדמנויות החלו להגיע. פתאום קיבלתי הודעה בעמוד האינסטגרם שלי מאלמוג בוקר, והוא הציע לי להיות שליחת חדשות היום באירלנד ואני מוצאת את עצמי מתחילה לייצר תוכן לחדשות. גם הצעות לשיתופי פעולה עסקיים התחילו לזרום והפכתי להיות השגרירה הבלעדית של מותג הטיפוח הבינלאומי 'לאוקסיטן' בישראל ואחרי תהליך אודישנים שעשיתי בשלט רחוק ל-'מלכת היופי של ירושלים', אני מקבלת את הבשורה שקיבלתי את התפקיד. זה מטורף בעיניי שהייתי צריכה לאבד שליטה על החיים שלי ולהתחיל לזרום כדי שהכל יפתח. מצבים הישרדותיים מביאים איתם המון יצירתיות והמון אומץ. במקצוע שלי זה מאסט".

"אני מוכנה ורוצה להחזיק סדרה על הכתפיים שלי. אם אפשר שזה יגיע גם עם שלט חוצות של הפרצוף שלי זה יהיה מעולה"

מה ההחלטה הכי טובה שעשית?
"החלטתי שדור הוא בעלי ורדפתי אחריו עד שהוא גם הבין את זה".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"חד משמעית חוויות. בשביל מה אנחנו פה אם לא כדי לחוות? זו גם הוצאה מוכרת. מזדכים על זה בעולם הבא".

מי האדם הכי סקסי בעולם בעינייך? מה הופך אותו לכזה?
"אני מצטערת מראש על התשובה הפוליטקלי קורקט, הסחית והמשעממת. אבל הבן זוג שלי דור. לראייה, ביום שראיתי אותו בפעם הראשונה שלחתי לחברה שלי הודעה 'אני רואה פה אל יווני'. אגב, ניסיתי לשדך ביניהם, הייתי בכלל בזוגיות באותה תקופה, אבל למזלי הם מעולם לא יצאו, אז שנה וחצי מאוחר יותר כשחזרתי לרווקות התחלתי לפעול. מה הופך אותו לכזה? הוא בטוח בעצמו ממקום מאוד שלם ונינוח, כזה שמאפשר לו להיות חשוף. הוא מצחיק ושטותניק ברמות הכי קשות שיש ולצד זה הוא הבן אדם הכי שאפתן וחדור מטרה שאני מכירה. הוא חכם ועמוק ואני לומדת ממנו כל הזמן. ואם אפשר שניה להיות שטחית, הוא גדול ושרירי והפנים שלו חדות כאלה וגבריות, בקיצור אל יווני נו".

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"תפקיד ראשי. מרגישה שאני מוכנה ורוצה להחזיק סדרה על הכתפיים שלי. אם אפשר שזה יגיע גם עם שלט חוצות של הפרצוף שלי זה יהיה מעולה. ואם זה ימכר לנטפליקס אני ממש לא אכעס".

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"את הצורך לנסות לשלוט בהכל. די, כבר החיים לימדו אותי שאין לי שליטה על כלום אז למה אני ממשיכה לנסות? שחררי כבר סתומה".

על מה יש לך רגשות אשם?
"על מה לא? רגשות אשם זה הרגש המוכר לי ביותר. יש עוד רגשות חוץ מאשמה?".

מה חסר לך בחיים?
"שקט, מצרך נדיר עבורי. מי שיודע דבר מה על מקום הימצאו אשמח שיצור איתי קשר".

איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים?
"במשפט אחד? ALL OVER THE PLACE. יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה לעשות. אני רואה את עצמי כמו תמנון עם מלא זרועות, אני רואה את שלי השחקנית ושלי המנחה, ושלי האינפלונסרית ושלי אשת העסקים. כן כן, מעניין אותי גם לעשות ביזנס. אני רואה בארץ ואני רואה בחו"ל. וכמובן – את שלי האימא. לא מתכוונת לוותר על כלום".

>>> ענת לב-אדלר: "אני הולכת בלי תחתונים בכל הזדמנות שאפשר. פריט מיותר"