שיפוץ מהסרטים
חדר "שיקגו", חדר "אישה יפה" ועוד חדרים בסגנון קלאסיקות מעולם הקולנוע, הם חלק מפרויקט מיוחד של "נישה" בשיתוף עשרות תורמים עם לב רחב, שהחליטו להפוך הוסטל לנערות לבית מהסרטים. לפניכם התוצאה
אחרי פרויקט התרומה הענק האחרון שהובילה – שיפוץ הוסטל כנף של אהבה (גיליון 132, ינואר 2013) – למירי בלבול נמאס. "לא רציתי יותר לשמוע את המילה הוסטל בחיים", נזכרת בלבול בחיוך, "הייתי צריכה הפסקה ואמרתי לעצמי שהשיפוץ הבא יחכה". אבל לא זה מה שרצה הגורל, וקולגה חיברה בין מלכת הנתינה והשיפוצים לבין בית אריאל, הוסטל לנערות בשכונת בקעה בירושלים.
אחרי היסוסים ודחיות בלבול באה לבקר ולנוכח מראה קומת הכניסה החליטה לוותר. "הבית היה במצב סביר". אבל אז הזמינו אותה לעלות למעלה, לחדרים. בלבול: "הדלתות היו שבורות, הקירות מוכתמים – הייתי בשוק. ביקשתי להיפגש עם הנערות והן כבשו אותי". צוות המעצבות הנאמן גויס למשימה וכך גם בנות כיתת הסטיילינג של בלבול. ספקים, חברות ובעלי מקצוע עברו לדום ותרמו ברצון ובאהבה פריטים, חומרים ועבודה, גם על חשבון זמנם הפרטי. וכך שיפוץ בית אריאל יצא לדרך.
קומת המגורים
קולנוע – נושא שמדבר לכולם – נבחר כקונספט לקומת המגורים בהוסטל. "בכל שישי בערב הבנות יושבות לצפות בסרט", מספרת המעצבת עדי אדליס, "ספריית די.וי.די שפעלה לא רחוק ונסגרה תרמה כמות אדירה של סרטים וזה הבילוי המועדף עליהן". "הרעיון היה לבנות לכל נערה 'סרט' משלה", מוסיפה בלבול. בסיוע הפייסבוק נאספו שמות של "סרטי בנות" אהובים מכל הזמנים, וכל מעצבת קיימה שיחות עם הנערות המתגוררות בחדר כדי לשמוע על הרצונות, האהבות, השאיפות והחלומות. כך שופצו ועוצבו מחדש שמונה חדרי שינה, חדר רחצה, שירותים וחדר פנאי, שהפך לאולם קולנוע מפנק.
גרם מדרגות המוביל לקומת המגורים נצבע באפור ולבן. צילומי כוכבות הוליוודיות בשחור-לבן נתלו על הקירות לצד מדבקות בצורת מוטיבים מעולם הקולנוע: סלילי פילם, כיסא במאי ומשפטים מעצימים מסרטים מפורסמים, שכבר נכנסו לפנתיאון הציטוטים. רצפת המסדרון הפכה למיני-הוליווד בעזרת מדבקות הנושאות את שמותיהן של מרילין מונרו, ג'ניפר לופז, פנלופה קרוז ושאר כוכבות מפורסמות. בקצה הוצבה פינת מחשב ומהתקרה נתלו אהילי בד שחורים. הצבעוניות המונוכרומטית מתכתבת עם ההיסטוריה של הקולנוע ומשרה אווירה עניינית ורגועה. נגיעות צבע קלילות בוורוד רומזות על גילן הצעיר של הבנות והוא מופיע במינון מוגבר יותר בחדרים.
צילומי כוכבות הוליוודיות בשחור-לבן נתלו על הקירות לצד מדבקות בצורת מוטיבים מעולם הקולנוע
חדר "נוטינג היל"/ עיצוב: מירי בלבול
עוצב על ידי בלבול עצמה. יש בו מיטה אחת בלבד, בניגוד לשתיים בשאר החדרים, והוא מיועד לנערה העומדת לסיים את המסלול בהוסטל ולצאת לחיים עצמאיים. "התחלתי עם הנושא בקטן ודווקא היא דחפה אותי להעלות את הרף העיצובי", מספרת בלבול. טפט בדוגמת ספרים ישנים בגוון חום-עתיק נותן את הטון ומתחבר לאוספי ספרים ישנים שנרכשו בשוק הפשפשים. כריות בדוגמת דגל אנגליה, מדבקות קיר וטיפוגרפיה של המלים "לונדון" ו"נוטינג היל" באנגלית, מראה במסגרת בצורת תא טלפון אנגלי וכובע רוכבי סוסים יוצרים עולם ויזואלי של בריטניה הקלאסית. כיסא מתכת ישן הוצב ליד שולחן בצורת מזוודה, ורדיו עתיק וכן תווים מעץ משלימים את העיצוב. ארון בגדים, פריט חובה בכל חדר, קיבל תוספת ידיות עור של מזוודה. כדי לצקת מעט הומור – כי הרי זהו חדר של נערה צעירה – יצרה בלבול במו ידיה גופי תאורה מצינורות אינסטלציה ישנים.
טפט בדוגמת ספרים ישנים בגוון חום-עתיק נותן את הטון ומתחבר לאוספי ספרים ישנים שנרכשו בשוק הפשפשים
חדר "אישה יפה" /עיצוב: עינת מרקוס
ממשיך את גווני השחור-לבן מהמסדרון, בתוספת אדום עז וצעיר. קיר פינת איפור נצבע באדום, ומעל מראה גדולה (תרומת זכוכית 360, אשר תרמו את המראות בכל הבית) נתלו שקיות שופינג של מותגים ידועים. הקיר ממול נצבע בשחור ועליו הודבק טפט בדוגמת קלידי פסנתר, תזכורת לסצנה הרומנטית שבה ריצ'רד גיר ניגן לג'וליה רוברטס. מעל אחת המיטות נתלתה שמלה אדומה במסגרת לבנה המתכתבת עם סצנה נוספת בסרט, ועל פרקט מולבן (תרומת חן פרקטים) הונח שטיח שחור. כריות בגווני שחור, לבן ואפור מקשטות את המיטות וגופי תאורה כסופים אישיים משלימים את המראה הנוצץ.
הקיר ממול נצבע בשחור ועליו הודבק טפט בדוגמת קלידי פסנתר, תזכורת לסצנה הרומנטית שבה ריצ'רד גיר ניגן לג'וליה רוברטס
חדר "סקס והעיר הגדולה" / עיצוב: לימור אורן
גוני השחור-לבן מככבים והפעם בתוספת ורוד פוקסיה. טפט של נוף ניו יורקי מונוכרומטי מכסה קיר שלם ומתכתב עם מדבקה בצורת גורדי שחקים, שהודבקה על מראות רבועות. את המראה התעשייתי של העיר הגדולה שוברים פריטים ורודים זוהרים, כמו: כריות, מסגרות לתמונות ונעלי עקב, שנתלו יחד עם עוד כמה זוגות נעלי עקב בשחור-לבן על מתקן מיוחד ליד פינת האיפור. ליד כל מיטה הוצבה כוננית אפורה ועליה גוף תאורה שחור, וראשי המיטות רופדו בבד בגוון פנינה. אותיות עץ עם כיתוב Sex and the City בוורוד עמוק נתלו בפינת הטפט, ועל קיר אחר נתלתה חצאית טול ורודה כמו זו שקרי ברדשואו לובשת בפתיח לתוכנית.
את המראה התעשייתי של העיר הגדולה שוברים פריטים ורודים זוהרים
חדר "השטן לובשת פראדה" /עיצוב: איילת כהן
החדר מעוטר בטפט בדוגמת שעריהם של מגזיני אופנה, המתפרש על קיר שלם. פינת איפור דמוית בר מוגבה עוצבה בעזרת משטח לבן מוקף בפס כסוף מרופד וכיסאות בר גבוהים בגוני לבן ומתכת. מעל נתלתה מראה גדולה עם מדבקה אפורה ועליה הכיתוב SALE בצורת תג מחיר, ועל הקירות נתלו זוגות נעלי עקב הפוכים בוורוד פוקסיה ושחור. מסגרת מלבנית מוארכת משמשת מעין מתלה בגדים דקורטיבי עם קולבים בוורוד ואפור, המתכתבים עם שטיח שעיר באפור-כסוף כהה. כל מיטה זכתה לארונית אישית לבנה קטנה ופונקציונלית, ומהתקרה משתלשלים גופי תאורה לבנים קטנים.
החדר מעוטר בטפט בדוגמת שעריהם של מגזיני אופנה, המתפרש על קיר שלם
חדר "תהילה" / עיצוב: ליאת פוסט
ממשיך את שיר התהילה לעיר התוססת, ומציג את הפן האמנותי של ניו יורק בעזרת "מיצגים" משני קצות הספקטרום: טפט בדוגמת גרפיטי, אמנות רחוב מודרנית שקיבלה מזמן חותמת של הממסד; ומולו בר לאימוני ריקוד, אמנות קלאסית עם עבר מפואר. מראה בגודל קיר שלם מאחורי הבר משקפת את הטפט ומכפילה את האפקט הצעיר בגוני כחול, כתום, שחור וסגול. פרקט בגוון אלון טבעי מתכתב עם הסטודיו לריקוד, ואת הקונספט משלימות דמויות של רקדניות מחוט ברזל שחור וחצאיות טוטו שחורות שתלויות על הקירות. ראשי המיטה רופדו בבד שחור דמוי עור, וכשולחנות צד משמשים דמויי תופים של מופעי מחול. המראה הכללי צעיר, קליל ותוסס, בדיוק כמו הסרט וסדרת הטלוויזיה.
טפט בדוגמת גרפיטי, אמנות רחוב מודרנית שקיבלה מזמן חותמת של הממסד
פרקט בגוון אלון טבעי מתכתב עם הסטודיו לריקוד ואת הקונספט משלימות דמויות של רקדניות מחוט ברזל שחור וחצאיות טוטו שחורות שתלויות על הקירות
חדר "היומן"/ עיצוב: מירב דקל
דרמה רומנטית שמתרחשת בשנות ה-40 בארה"ב, תורגם הנושא באמצעות טפט בהיר עם דוגמת מכתבים בכתב יד מסולסל בגווני חום. צבע שמנת רומנטי נותן את הטון בשולחנות לילה קטנים מעץ שעברו צביעה, בגופי תאורה דמויי תחרה ובטקסטילים – וילונות ארוכים, כריות נוי ושטיח שעיר שהונח על פרקט בגוון האלון, המתכתב עם פלטת עץ שמחפה את אדן החלון. כורסה במראה ישן וגוף תאורה עומד עם אהיל בד יוצרים פינת קריאה אינטימית ונעימה, המוסיפה רוגע לחדר ולחיי הנערות המתגוררות בו. מסגרות עץ עגולות, הדומות לאלו ששימשו בעבר עבודות רקמה, משתלבות עם מסגרות רבועות פשוטות צבועות בלבן ועם מראה מלבנית בעלת מסגרת לבנה עם פיתוחים.
מסגרות עץ עגולות, הדומות לאלו ששימשו בעבר עבודות רקמה, משתלבות עם מסגרות רבועות פשוטות צבועות בלבן
חדר "שיקגו"/ עיצוב: שרון אהרון
מזכיר יותר מכול מועדון ג'אז אפלולי. על טפט בגווני כחול ושחור דמוי במת הופעות המכסה את הקיר המרכזי, נתלו "צלליות" של נגן קונטרבס ושל סקסופוניסט. הדמויות, העשויות מתכת ובולטות מהקיר, יוצרו על ידי בעלה של המעצבת, בעל מפעל לחיתוכי מתכת. ליד קיר ממול הוצבה פינת איפור בסגנון חדרי שחקנים, עם מראה בצבע סגלגל מוקפת בגופי תאורה שקועים. שולחן עץ פשוט נצבע בגוון תואם, וכך גם שולחנות צד ליד המיטות. כריות באפור וטורקיז מחזקות את גווני הבסיס של הטפט, וגופי תאורה אישיים קטנים ורומנטיים מעניקים מראה נשי לחדר תוך שמירה על פלטת הצבעים. יתר הקירות נצבעו באפור בהיר המתכתב עם המסדרון, ויחד עם פרקט מולבן מוסיפים קלילות בהירה לחדר. וילון שנתפר במיוחד בדוגמת מסך קולנוע נתלה מעל החלון, וכובעים גבריים בשחור ולבן משלימים את המראה הקולי.
על טפט בגווני כחול ושחור דמוי במת הופעות המכסה את הקיר המרכזי, נתלו "צלליות" של נגן קונטרבס ושל סקסופוניסט
"חדר בג'ינס" או "חדר חופשה ביוון" / עיצוב: מירי בלבול וכיתת הסטיילינג
חדר זה יוצא דופן, אבל מותר לו להיות שונה בגלל הסיפור שעומד מאחוריו. מי שעיצבו אותו הן בנות כיתת הסטיילינג של מירי בלבול, כסטאז' שהוא חלק מפרויקט סיום הסדנה. בלבול מציגה את החדר בגאווה ומספרת שהוא מחולק לאזור שינה ולאזור חופשה, ומשוויצה בפריטים יצירתיים במיוחד, כגון שידות צד ליד המיטות עם "רגליים" בג'ינס ונעלי בובה אדומות. מוטיב הג'ינס שולט באזור השינה: טפט בדוגמת מכנסי ג'ינס שעליו נתלו צילומים ממוסגרים של בנות בג'ינס, סלי אחסון ממכנסי ג'ינס ישנים, ראשי מיטות מחופים בבד ג'ינס שנתפר במיוחד וכריות ג'ינס דקורטיביות עם כיסים. אזור החופשה הוא למעשה פינת ישיבה בסגנון כפרי. מערכת ישיבה בברזל ועץ עם כריות משובצות באדום ולבן יוצרת תחושה כפרית, ואת הטאץ' היווני נותנים תריס עץ ישן בגוון תכלכל משויף ומרקיזת תאורה בצהוב ולבן שמאירה את החדר. ליד כל מיטה הוצב כאמור שולחן לילה ועליו גוף תאורה מסרטי תחרה לבנים, המוסיפים נגיעה נשית.
חדר זה יוצא דופן, אבל מותר לו להיות שונה בגלל הסיפור שעומד מאחוריו
מקום לרגשות – החללים הציבוריים
אחרונים חביבים בקומת המגורים הם השטחים הציבוריים – חדרי רחצה ושירותים וחדר קולנוע.
חדר רחצה ייחודי
חדר הרחצה עבר שיפוץ מקיף בעזרת חומר חדיש (תרומת פני הבית) שרק הגיע לארץ והונח על האריחים הקיימים. "החומר חסך לנו עבודות פירוק ויצר מראה אחיד של בטון מוחלק", מסבירה בלבול. שתי שידות עץ נצבעו בטורקיז והוצבו על צינורות אינסטלציה וארבעה כיורים (תרומת ויה ארקדיה), כל אחד בצורה אחרת, הוצבו כעמדות רחצה. מראות אובליות במסגרת שחורה מסולסלת נתלו מעל הכיורים ואליהן הותאמו אהילי בד שחורים, גרסה מוקטנת של גופי התאורה שבמסדרון. המקלחונים אובזרו בזכוכית חלבית ובמכסי ביוב בסגנון רטרו המושכים את תשומת הלב על רקע חיפוי הבטון התעשייתי.
שתי שידות עץ נצבעו בטורקיז והוצבו על צינורות אינסטלציה וארבעה כיורים (תרומת ויה ארקדיה), כל אחד בצורה אחרת, הוצבו כעמדות רחצה.
שירותים מעוצבים
ארבעת תאי השירותים עברו גם הם שיפוץ מקיף וזכו לעיצוב אישי משעשע. תא אחד נצבע בצבע לוח ואובזר בגירים להפגת השעמום, סוג של פעילות מקובלת בחללי שירותים ציבוריים. התא השני נצבע בצהוב עז ועליו נתלו צלליות ובועות דיבור, שגם בהן ניתן לקשקש הגיגים בגיר. התא השלישי, הרומנטי מכולם, מיועד לפעילות נשית חיונית – מריחת לק. הקירות נצבעו בוורוד פוקסיה ועל מדפים קטנים הוצבו בקבוקוני לק. את המראה משלימים מראה אובלית במסגרת רומנטית ושנדלייר מזכוכית שקופה. התא האחרון מעוצב, בניגוד לשלושת קודמיו, בסגנון רגוע, עם קירות לבנים ומסגרות תמונות בשחור ובאקוומרין.
תא אחד נצבע בצבע לוח ואובזר בגירים להפגת השעמום, סוג של פעילות מקובלת בחללי שירותים ציבוריים. התא השני נצבע בצהוב עז ועליו נתלו צלליות ובועות דיבור, שגם בהן ניתן לקשקש הגיגים בגיר. התא השלישי, הרומנטי מכולם, מיועד לפעילות נשית חיונית – מריחת לק
קולנוע פרטי
כל העבודה הנפלאה שנעשתה עד כה מגיעה לשיא ב"סינמה אריאל" – חדר הקרנות שלא היה מבייש אף בית קולנוע מדוגם (עיצוב: מירי בלבול ועדי אדליס). "לפני השיפוץ, החדר הוגדר כחדר פנאי, והיה עלוב ומסכן. כשהבנתי כמה הבנות אוהבות קולנוע החלטתי ללכת עד הסוף. פניתי למנכ"ל הסינמה סיטי שהסכים לתרום כיסאות VIP וכרזות של סרטים, ועשינו אולם קולנוע". לכיסאות המפנקים צוותה מערכת הקרנה ושמע משוכללת, תרומת תורמת אלמונית שתרמה מכשירי חשמל נוספים. הקירות נצבעו באפור, וילונות גלילה שחורים הותקנו על החלונות ועל הרצפה הונח שטיח מקיר לקיר בגוני שחור-לבן. קולנוע בלי פופקורן אי אפשר, ולכן מצאה בלבול בשוק הפשפשים מכונת פופקורן מעוצבת, שאליה צורפו דליי פופקורן דקורטיביים. פסלוני אוסקר הוצבו מתחת למסך השטוח כדי להזכיר לבנות שהוליווד זה ממש פה ממול.
חדר הקרנות שלא היה מבייש אף בית קולנוע מדוגם
החלל המרכזי, הכולל סלון ופינת אוכל, שופץ במטרה להקנות לו תחושה של בית. "לפני שבאנו, הכול היה אותו דבר רק מכוער", צוחקת אדליס, "הרהיטים אותם רהיטים שעברו צביעה ושדרוג". וילונות צבעוניים נתפרו ועל הקיר נתלו רוזטות גבס בטורקיז, שמתכתבות עם קיר סמוך בצבע זהה, עליו נשענת ספרייה מצינורות אינסטלציה שבלבול בנתה במו ידיה. "במרכז הקיר יש חלון שדרכו מנהלת ההוסטל רואה מה קורה בסלון, וכמובן שלא ניתן לבטלו. במקביל, גילינו שבמחסן יש טונות של ספרים והחלטנו לבנות עבורם ספרייה המכסה את הקיר. החלון עדיין קיים, ובחדר המנהלת תלינו וילון כדי לשמור על פרטיותה". שולחן האוכל והכיסאות שלידו נצבעו, ומעל נתלו גופי תאורה לבנים תואמים.
ספרייה מצינורות אינסטלציה שבלבול בנתה במו ידיה
פינת הטלפון זכתה לתשומת לב מיוחדת. "עד היום כשההורים התקשרו הבנות היו יושבות על הרצפה. עשינו להן פינה מפנקת עם כיסא נדנדה שנצבע ולוח מודעות", מסבירה אדליס. המטבח שופץ חלקית על ידי חיפוי מחודש של דלתות הארונות באפור ובלבן, חיפויי קרמיקה וברזים חדשים ווילונות תחרה. הכיסאות נצבעו בגוון לבנדר ושנדלייר מתכת נתלה מעל השולחן המרכזי. התורמת האלמונית הוסיפה מקרר ענק של מותג ויקינג היוקרתי, שהופך את המטבח לכזה שכל אחד ואחת מאיתנו היו שמחים לאמץ.
"עד היום כשההורים התקשרו הבנות היו יושבות על הרצפה. עשינו להן פינה מפנקת עם כיסא נדנדה שנצבע ולוח מודעות", מסבירה אדליס
החצר של עליסה מארץ הפלאות
מכיוון שלא עושים חצי עבודה, השתלט צוות המעצבות גם על הקומה התחתונה ו"נכנס" במטבח, בסלון ובגינה, שקיבלו לוק צבעוני ועדכני. "שטח הגינה גדול מאוד, אבל הגינה הייתה חסרת חיים, עם דשא צהוב ובלי פרח אחד. לתוך המסגרת הזו יצקנו קונספט של עליסה בארץ הפלאות, שייתן אווירה קסומה", אומרת בלבול.
גינה חולקה לכמה פינות ישיבה כדי לנצל את השטח בצורה מקסימלית ולאפשר בילוי בחוץ, לבד או בקבוצה
הגינה חולקה לכמה פינות ישיבה כדי לנצל את השטח בצורה מקסימלית ולאפשר בילוי בחוץ, לבד או בקבוצה. משטחי בטון מוגבהים נבנו כדי לתחום אזורי התבודדות שונים בשטח. ספסל מכיסאות עץ בסגנונות שונים יוצר מראה מבולבל המאפיין את הסרט, ולצדו נמצאת פינת מסיבת התה של הכובען המטורף מגלגלי עץ ישנים שנצבעו ופטריות דקורטיביות עשויות מסירים, מעשה ידי בנות הסדנה. נדנדה מתחת לעצים מצלים רופדה מחדש, ובאזור אחר נבנתה זולה מפנקת. שלטי עץ מראים לכיוונים שונים ומתכתבים עם הסצנה בסרט שבה עליסה תוהה לאן עליה לפנות וגם עם לבטי הנערות לגבי דרכן. מגירות ישנות הפכו לאדניות ודשא סינתטי נפרש כדי להעניק מראה ירוק ורענן ולהקל על התחזוקה. מזרקה ישנה שופצה והפכה לבריכת הדמעות "כי החצר הזו רואה הרבה דמעות ומגיע לנערות שיהיה להן מקום לפרוק".
מזרקה ישנה שופצה והפכה לבריכת הדמעות "כי החצר הזו רואה הרבה דמעות ומגיע לנערות שיהיה להן מקום לפרוק".
מערכת "נישה" רוצה להודות שוב לכל התורמים והמעצבות על הזמן וההשקעה מכל הלב. תודה מיוחדת למירי בלבול על ההפקה, העיצוב והסטיילינג ולשאר המעצבות שלקחו חלק בפרוייקט החשוב : עינת מרקוס, לימור אורן, איילת כהן, ליאת פוסט, מירב דקל ושרון אהרון
הוסטל בית אריאל
"ההוסטל שייך לעמותת אותות, המפעילה 15 מסגרות נוספות ברחבי הארץ, והוא נמצא בפיקוח רשות חסות הנוער", מסבירה אורטל לוי שרון, מנהלת ההוסטל. "גרות אצלנו עד 15 נערות בגיל 18-13 תחת צו בית משפט, והן מקבלות טיפול ארוך טווח". הילה סובול, עובדת סוציאלית המלווה את ההוסטל מוסיפה: "אלו נערות שהגיעו מרקע משפחתי וסוציו אקונומי מגוון, ומה שמשותף להן הוא שלכולן קרה בדרך משהו שלא צריך לקרות. כאן הן לומדות כישורי חיים באופן הדרגתי – משמירה על היגיינה אישית, דרך פרטיות ועד קביעת תור לרופא".
הטיפול מתנהל בשני מישורים עיקריים: רכישת כישורי חיים באמצעות סדר יום קבוע ושיחות עם אנשי מקצוע. בשעות הבוקר לומדות הנערות בבתי הספר בעיר ואחר הצהריים הן משתתפות בפעילויות חברתיות פרטניות וקבוצתיות המתקיימות בהוסטל. בתחילת הטיפול הצוות עוטף את הנערה ומעורב בכל אספקט של חייה, ובהדרגה האחריות עוברת למישור האישי עד שלקראת סוף השהות ההתנהלות מול הצוות מתקיימת כדיאלוג.
"אנחנו מנסים לראות את דרישות החברה ולהשתמש בהוסטל כמיקרוקוסמוס לעולם, אך בד בבד מתאימים את התהליך לכל נערה על פי הרקע שממנו היא באה", אומרת לוי שרון. בנוסף, מעורבות הנערות בפעילות קהילתית ולוקחות חלק פעיל בחיי השכונה.
ההוסטל פועל כל ימות השנה, ופרט ללוי שרון ולסובול פועלים בו חמישה מדריכים, שתי בנות שירות לאומי, רכזת בית, טבחית ואיש אחזקה, גלעד נחשון, שקיבל מהמעצבות את התואר "נחשון כל יכול" בזכות יכולותיו ונכונותו להתמודד עם כל בעיה שהתעוררה במהלך השיפוצים.
לתרומות עבור הוסטל בית אריאל: אתר עמותת אותות או/ו אתר ישראל תורמת או בפנייה במייל ובטלפון 02-6711099.