הו, הו, הו! שוקי חג המולד ששווים ביקור

שווקי חג המולד מומלצים | צילום: shutterstock
שווקי חג המולד מומלצים | צילום: shutterstock

אירופה חזרה לעצמה וחג המולד כבר מעבר לפינה עם עץ מקושט ויין חם. הרשי לנו להציע לך קצת אסקפיזם מעונת הפסטיגל עם שוקי חג המולד הכי שווים בחו"ל

88 שיתופים | 132 צפיות

לאחר שנתיים שבהן שוקי חג המולד בוטלו או התקיימו במתכונת מצומצמת בשל הקורונה, כעת הם שבים לעצמם. הכיכרות מתמלאות בימים אלה בעצי אשוח, נורות צבעוניות וניחוח משכר של יין חם מתובל בציפורן וקינמון, כי על מסורת לא מוותרים. שלפי את המזוודה מהבוידעם וסעי לחופשה נחוצה כל כך בין חגי תשרי לחנוכה.

ברלין: נורות חג ואוכל רחוב מסורתי

בכל שנה לקראת כריסמס הופכת בירת גרמניה ליריד אחד גדול, עם עשרות שוקי חג ססגוניים. שוק ז'נדרמן מרקט (Gendarmenmarkt) הוא היפה והגדול שבכולם, ומדי שנה פוקדים אותו כ-800 אלף איש. בכיכר היפה מוצבים דוכנים של נפחי זכוכית, אמני גילוף בעץ, ברזל ואוריגמי, תכשיטנים ועוד. דוכנים המזון מציעים מאכלי רחוב מלוחים ומתוקים ומנות מהמטבח הגרמני המסורתי.
מתי 22.11-31.12
להזמנת טיסה זולה לברלין >>
לחיפוש מלונות בברלין >>

עיר האוהלים המנצנצת. שוק חג המולד בז'נדארמנמרקט (Gendarmenmarkt) בברלין | צילום: shutterstock
עיר האוהלים המנצנצת. שוק חג המולד בז'נדארמנמרקט (Gendarmenmarkt) בברלין | צילום: shutterstock
גלגל ענק ומזחלות שלג. שוק חג המולד בכיכר אלכסנדר בברלין | צילום: shutterstock
גלגל ענק ומזחלות שלג. שוק חג המולד בכיכר אלכסנדר בברלין | צילום: shutterstock

דרזדן: החומר שממנו עשויות אגדות

שוק חג המולד של דרזדן, השטרייצל מרקט (Striezelmarkt), מתקיים מדי שנה מאז שנת 1434, עובדה שממקמת אותו במעמד השוק העתיק ביותר בגרמניה. יופייה של העיר הסקסונית, המכונה "ונציה שעל נהר האלבה", על ארמונותיה ומבני הבארוק שבה, מהווה תפאורה מושלמת לשוק הציורי. בקתות עץ מקושטות מוארות באלפי נורות צבעוניות, גדושות בשלל חפצי נוי ומלאכות יד מקומיות מסורתיות כמו מפצחי אגוזים מגולפים, נרות ריחניים, יצירות קרמיקה וזכוכית, הדפסי טקסטיל ותגליפי עץ. בגזרה הקולינרית תוכלו לטעום ממיטב מעדני האזור וממאכלים מסורתיים טיפוסיים. אטרקציות נוספות: קרוסלה כמו פעם, בית הממתקים של הנזל וגרטל ופירמידה המתנוססת לגובה של 14 מטרים.
מתי 23.11-24.12
לחיפוש מלונות בדרזדן >>

שוק הכריסמס הוותיק ביותר בגרמניה. שטרייצל מרקט בדרזדן | צילום: shutterstock
שוק הכריסמס הוותיק ביותר בגרמניה. שטרייצל מרקט בדרזדן | צילום: shutterstock

פריז: הקסם של חג המולד

שוק חג המולד המתקיים בגני הטווילרי עוטף את פריז בצעיף מנצנץ וקסום של אורות וניחוח יין חם. La Magie de Noël, "הקסם של חג המולד", הוא השוק הגדול, התוסס והשמח ביותר בעיר, המושך אליו תיירים ופריזאים כאחד ובסך הכול כ-15 מיליון איש מבקרים בו מדי שנה. לאורך כקילומטר בצדו הצפוני של הגן, בין פירמידת הזכוכית של הלובר ופלאס דה לה קונקורד, נפרשים דוכני הפעלות, מזכרות ואמנויות, גלגל ענק, רחבת החלקה על קרח וגם דגם מוקטן של האייפל לסלפי. הצטיידי בערמונים חמים מאחד הדוכנים וצאי לחגוג.
מתי 19.11.22-8.1.23

וינה: 700 שנה של כריסמס

בימים אלה מתכוננת כיכר הראטהאוס שבחזית בית העירייה בווינה לאירוע הנוצץ ביותר בכל השנה. השוק של בירת אוסטריה נחשב לאחד משוקי החג הוותיקים ביותר באירופה והוא שומר על צביונו המסורתי כבר למעלה מ־700 שנה עם שלל אורות ססגוניים, קישוטי חג, עצי אשוח וביתני עץ עמוסים במתנות חגיגיות. בתוכנית האומנותית: סיפורי חג, הרכבים מוזיקליים, תזמורות כלי נשיפה, "עץ הלבבות" המקושט ב־200 לבבות מנצנצים וסחרחרה המתפקעת מילדים צוהלים. בדוכנים נמכרים מעדני חג לצד עוגות ממיטב הקונדיטוריה הווינאית ופונץ' פירות מתובל מחוזק בברנדי ורום, לחימום הגוף והאווירה. השנה מתקיים השוק בסימן קיימות, והמארגנים מבטיחים מזכרות וצעצועים ידידותיים לסביבה ובאיכות גבוהה.
מתי 19.11-23.12
להזמנת טיסה זולה לווינה >>
לחיפוש מלונות בווינה >>

700 שנה של כריסמס. שוק חד המולד בכיכר הארטהאוס בוינה | צילום: shutterstock
700 שנה של כריסמס. שוק חד המולד בכיכר הארטהאוס בוינה | צילום: shutterstock

פראג: נקניקיות עסיסיות ותפוחים מסוכרים

הארכיטקטורה המפוארת של בירת הרפובליקה הצ'כית מהווה תפאורה מושלמת לשוקי חג המולד. המרכזיים והיפים שבהם הם אלו הנערכים בכיכר ואצלב ובכיכר העיר העתיקה, ובשניהם תמצאי בקתות עץ כפריות מקושטות וגדושות במלאכות יד מסורתיות, כלי קרמיקה וזכוכית, נרות, בובות וצעצועים בעבודת. תחת עצי אשוח מקושטים מופיעות תזמורות ולהקות מחול וזמר בלבוש מסורתי, ובדוכנים מכינים למבקרים נקניקיות צלויות על גחלים, תפוחים מסוכרים, ערמונים קלויים ומאכלי חג מסורתיים. שוקי חג המולד בפראג מסתיימים ממש עם תחילת הסיילים, וזו עוד סיבה לנסוע.
מתי 26.11.22-6.1.23
להזמנת טיסה זולה לפראג >>
לחיפוש מלונות בפראג >>

בקתות עץ בלב העיר. שוק הכריסמס בכיכר ואצלב בפראג | צילום: shutterstock
בקתות עץ בלב העיר. שוק הכריסמס בכיכר ואצלב בפראג | צילום: shutterstock

לונדון: בר קרח ומזחלות שלג

את החגיגה הכי גדולה בעיר תמצאו בווינטר וונדרלנד שבהייד פארק, עם בקתות עץ מקושטות, להקות המזמרות את מזמורי החג, מופעי קרקס, זירה ענקית של החלקה על הקרח וגלגל ענק שממרומיו אפשר להשקיף על העיר המנצנצת מלמעלה. גולת הכותרת היא ממלכת סנטה־לנד שבה שלל רכבות הרים ומתקני שעשועים, מערה שבה אפשר לפגוש את סנטה והשדונים וממלכת קרח הכוללת מזחלות שלג, בר קרח, מגלשת קרח תלולה ויער מכושף שבו תוכלו לשבת על כיסא מלכות מקרח ולפגוש באבירי השולחן העגול, מלכת השלג ועוד דמויות מיתולוגיות. בלונדון ממשיכים את הנוהל שהונהג בתקופת הקורונה ומספר המבקרים מוגבל. לכן יש לרכוש כרטיסים מראש באתר וכדאי להזדרז.
מתי 18.11.22-2.1.23
להזמנת טיסה זולה ללונדון >>
לחיפוש מלונות בלונדון >>

החגיגה הכי גדולה בעיר. שוק ווינטר וונדרלנד בלונדון | צילום: shutterstock
החגיגה הכי גדולה בעיר. שוק ווינטר וונדרלנד בלונדון | צילום: shutterstock

אתונה: בית חרושת לכריסמס

ראש השנה האורתודוקסי חל בתחילת ינואר ולכן שוק חג המולד הגדול באתונה נמשך יותר ימים מהמקובל ברוב בירות אירופה. The Christmas Factory שמתקיים בשכונת גאזי האופנתית אוצר בתוכו כמעט כל מה שמאסט בשוק חג מולד: מתנות, ממתקים ומכתב אישי מסנטה קלאוס, למי מאיתנו שדוברת יוונית. סחרחרות, מתקנים, הופעות, סדנאות יצירה ודוכנים יוצרים יחד פאזל כריסמס צבעוני ומלהיב במרחק שעה טיסה מישראל.
מתי 26.11.22-6.1.23

וגם בישראל לא חסר

אירועי חג מסורתיים צפויים להתקיים בערים המעורבות כגון נצרת וחיפה ("החג של החגים") ובכפרים הנוצריים בגליל, שהחגיגות שלהם הן הדבר הכי קרוב לחו"ל שיש לנו בארץ. מומלץ לבדוק באתר עמותת זמן גליל מערבי המארגנת מדי שנה סיורי כריסמס וביקורים בבתי התושבים, ארוחות חג ופעילויות שונות. בכנסיות ברחבי הארץ צפויים להתקיים אירועי מיסת חג המולד עד השעות הקטנות של הלילה.