כתבה

רוצה לצעוד על המסלול בשבוע האופנה תל אביב? עכשיו יש לך הזדמנות

שבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל
שבוע האופנה תל אביב | צילום: אדריאן סבל

אחרי ששילב דוגמניות בכל המידות על מסלולי התצוגות, מספר מוטי רייפ מפיק שבוע האופנה תל אביב איך זה השפיע על המותגים, ומזמין גם אתכן לצעוד על המסלול במרץ הקרוב

88 שיתופים | 132 צפיות

 

חדרי הישיבות מעלים עשן ובמכונות התפירה כבר מחדדים מחטים ומשחילים חוטים – שבוע האופנה בתל אביב עומד להתקיים במרץ הקרוב זו הפעם השביעית וההכנות בעיצומן. עוד לפני מסיבת העיתונאים הרשמית שתתקיים בהמשך החודש, כבר אפשר להתעדכן בפרטים הראשונים שמשחרר מוטי רייפ, מפיק ויזם הארוע, שספק אם כל זה היה מתקיים בלעדיו. אחד הנושאים החשובים שעומדים בראש סדר העדיפויות של רייפ והארוע כולו הוא נראות הדוגמניות והדוגמנים בשבוע האופנה, עם דגש מיוחד על העובדה שדוגמניות רזות, שטוחות, גבוהות וגבעוליות כבר אינן בהכרח מודל אבסולוטי ליופי.

״התחלנו תהליך והשנה סוף סוף אנחנו מתחילים לקצור את הפירות של המהלך הזה״, מוטי רייפ | צילום: אוהד רומנו
״התחלנו תהליך והשנה סוף סוף אנחנו מתחילים לקצור את הפירות של המהלך הזה״, מוטי רייפ | צילום: אוהד רומנו

 

>> ולמה לעזאזל עדיין אין אופנת פלאס סייז בישראל?

וכך, כבר כמעט מיותר לציין שגם הפעם יעלו על המסלול נשים במידות משתנות שהליכה בהצלב אינה בהכרח עבודת יומן. ״התחלנו תהליך והשנה סוף סוף אנחנו מתחילים לקצור את הפירות של המהלך הזה״, מסביר רייפ, ״יש לנו תצוגה אחת שהיא כולה פלאס סייז של רתם לויתן למותג Retema המעצבת לפלאס סייז, וזה כבר מזמן לא גימיק. זה הפך לחלק מהנוף, חלק מהתעשייה, שמעניקה לגיטימיציה לכל הנשים להרגיש בסדר. גם המעצב דרור קונטנטו ממשיך את המסורת שלו ומעלה למסלול נשים פלאס סייז. מרגש״.

תצוגת אופנה שכולה פלאס סייז, המותג retema | צילום: דנה קרן
תצוגת אופנה שכולה פלאס סייז, המותג retema | צילום: דנה קרן

 

קונטנטו, המעצב שמלות כלה וערב (ובין הבודדים שאף מעצב שמלות כלה במידות 44 ומעלה), מזמין השנה כל אשה במידה 44 ומעלה, שרואה עצמה מתאימה לצעוד על המסלול, לדגמן בתצוגה שלו. המועמדות מוזמנות ליום אודישנים מיוחד שיתקיים בתל אביב ב-12 בפברואר, כשבחבר השופטים יישבו גם מוטי רייפ, הדוגמניות ריי שגב, שמחה גואטה ומרינה מקסימיליאן.

איזה אפקט עשה שילוב דוגמניות שהן נשים אמיתיות בשבוע האופנה הקודם? אתה מרגיש שינוי בתחום מאז?
״בוודאי. אני יכול לומר לך שמעצבים הבינו שברגע שהם מוסיפים לתצוגה שלהם נשים במידות, גבהים ובגילאים שונים, הם פותחים את עצמם ללקוחות חדשות שעד היום לא ידעו עליהם. כשאשה רואה פרסומים בהם משתמשים אך ורק במודל יופי אחד, זה הרבה פעמים חוסם אותה מלהגיע. דרור גאון בעיניי. התהליך שהוא התחיל לפני שנתיים הביא לו לקוחות מכל הארץ תוך תקופה קצרה וזה הרבה בזכות זה״.

מי שגילתה את זה כבר מזמן היא סיביל גולדפיינר הבעלים של מותג האופנה קום אל פו.  ״אנחנו המצאנו את זה" היא משחזרת, "לפני 20 שנה בערך מוטי הפיק את ארוע ׳האוסקר של האופנה׳ והעלנו את כל העובדות של קום איל פו. זה היה חלוצי ובינתיים זה נהיה מיינסטרים וזה משמח".

ואיך התגובות?
"עשינו תצוגה לפני חצי שנה בנמל והיה לנו קאסט מגוון. התגובות הטובות של הקהל היו גם על הבגדים אבל גם על הקאסט המגוון. זה באג׳נדה שלנו. אנחנו מנסים לחשוב על גיוון בהכל: גיל משקל, צבע, מוצא אתני, טרנסג׳נדרים. כך שזה לא משהו שהוא מיוחד לשבוע האופנה אצלנו. נעשה אודישנים למדגמנות, אבל כרגע יש לנו קאסט שיופיע בתצוגה״.

"דרור גאון בעיניי. התהליך שהוא התחיל לפני שנתיים הביא לו לקוחות מכל הארץ תוך תקופה קצרה״. שמחה גואטה בתצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
"דרור גאון בעיניי. התהליך שהוא התחיל לפני שנתיים הביא לו לקוחות מכל הארץ תוך תקופה קצרה״. שמחה גואטה בתצוגה של דרור קונטנטו בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

מה זה בכלל אומר פלאס סייז?
״לצערנו היום אישה במידה 40-42 מרגישה שמנה, כשלמעשה זו המידה ממוצעת של נשים בעולם. בעולם שבו גם הרזות לא אוהבות שהן רזות, אני מקווה שבסוף נתעסק בעיקר באיך אנחנו מרגישים ולא באיך שאנחנו נראים. בשבוע האופנה הקרוב יהיה כל הגילאים, המידות, הצבעים והדתות ולאט לאט זה מחלחל וקורה גם בתחומים אחרים שאינם שבוע האופנה. אני רואה את זה ב"כוכב הבא", למשל. גם שם הכל מקבל לגיטימציה. אף אחד לא מתעסק בשאלה אם אשה היא שמנה או נמוכה וברור שגם לנטע [ברזילי] יש חלק גדול וחשוב בכל התהליך הזה״.

גם באופנת הגברים נראה השנה מגוון על המסלול?
״כן. זו השנה הראשונה שאנחנו נותנים גם להם, אני מודה שפחות התעסקתי באופנת גברים בעבר״.

יותר מגוון גם אצל המין הגברי, התצוגה של אביתר מייאור בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל
יותר מגוון גם אצל המין הגברי, התצוגה של אביתר מייאור בשבוע האופנה תל אביב 2018 | צילום: אדריאן סבל

 

אתה בעיצומה של הפקת הארוע. זה נעשה קשה או קל יותר משנה לשנה להפיק את השבוע הזה?    
״כל שנה היא לידה מחדש ולהרים פרויקט כזה זה כנגד כל הסיכויים. מדובר בתקציב גבוה שאף אחד לא יכול באמת להרשות לעצמו. אף מעצב לא יכול להרים עצמאית ארוע בסדר גודל כזה. זה קשה מנשוא אבל אני לא רוצה להתבכיין. אנחנו עובדים עם הרבה מאוד משתפי פעולה כדי שזה יקרה ואנחנו אופטימיים. 10-13 במרץ בתל אביב וחיבוק גדול״.

אז אם מישהי קוראת את זה ורוצה להשתלב כדוגמנית, איך היא יכולה?
״בגדול יש הרבה תצוגות בהן אנחנו לוקחים דוגמניות בגבהים ובגילאים שונים, אבל שם כל אחד לגופו, אני בוחר עם כל מעצב את הדוגמניות שאנחנו מכירים, שם לא יהיו אודישנים. יש את קום איל פו ויש את ארוע הפתיחה, אבל זה לא יהיה אודישן פתוח"

יום אודישנים לתצוגת דרור קונטנטו, פתוח לנשים במידה 44 ומעלה, יתקיים ב-12 בפברואר בין השעות 18:00-21:00, בסטודיו ברחוב הרצל 158 בתל אביב. יום אודישנים למותג RETEMA  יתקיים ב-14.2 בסטודיו ברחוב סגולה 11, תל אביב, 16:00-19:00