קמפיין בגדי הים היפהפה שיוצא נגד השנאה העצמית

גל ביפול, אחינועם גלבפיש ודנה קושניר בבגדי ים של Rayo | צילום: תמיר מוש, עיצוב והפקה: גל גולן, סטיילינג: גאיה לוי, איפור: הדר גרינברג
גל ביפול, אחינועם גלבפיש ודנה קושניר בבגדי ים של Rayo | צילום: תמיר מוש, עיצוב והפקה: גל גולן, סטיילינג: גאיה לוי, איפור: הדר גרינברג

בלי פוטושופ, בלי להתבייש בצלוליט ובלי גרם שנאה עצמית: מעצבת בגדי הים גל גולן הבטיחה לעצמה שמהחנות שלה אף אישה לא תצא מבואסת. עכשיו היא מרימה קמפיין לוהט שלא נראה כמו אף פרסומת אחרת לבגדי ים שראיתן

88 שיתופים | 132 צפיות

נדמה שאין אישה שלא מצאה את עצמה מתוסכלת בעקבות חיפוש אחר בגד ים. במקרה הזה לא משנה אם את רזה או שמנה, מבוגרת או צעירה – יש משהו בפריט הזה ובחוויית המדידה שלו שגורם גם למי ששלמה עם עצמה להסתכל פתאום על הגוף שלה במבט אחר, בוחן יותר, ביקורתי ואפילו קשוח. ואיך אפשר שלא? אנחנו חיות בעולם של דימויים מרוטשים ושל תמונות אינסטגרם "מושלמות". לשמחתנו בשנים האחרונות העולם לאט לאט משתנה ומאמץ מודל יופי מגוון יותר, ובכל זאת הרגלים ישנים מתים לאט. וכך מדי שנה עם בוא הקיץ כולנו שומעות שוב ושוב את אותם מסרים: להחביא, להסתיר, לטשטש. אבל היי, מה כל כך רע בגוף שלנו שצריך להסתיר אותו? ובייחוד בארץ ים תיכונית כמו ישראל?

את השאלה הזו שואלת גם מעצבת האופנה הצעירה גל גולן שצילמה השבוע קמפיין בגדי ים שהולך בדיוק לכיוון השני. המטרה: לחגוג ולחשוף את הגוף שלנו בשיא יופיו – בלי לטשטש, בלי להסתיר ובעיקר בלי להתבייש. פשוט כי אין במה. גולן (31), בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, הקימה השנה את מותג בגדי הים Rayo, בין היתר כדי להראות שאפשר אחרת. שלא כל חיפוש אחרי ביקיני חייב להסתיים בתחושה מבאסת.

"בבגד ים יש המון הזדמנויות. מבחינה עיצובית אפשר לחגוג איתו צבע, הדפסים, זה קשור לכל העולם של הטקסטיל שאני מגיעה ממנו. מעבר לזה, העיסוק בבגד ים מעלה המון אישיוז אצל נשים – מהמוכנות הנפשית בכלל למדוד, עד הבחירה בדגם ואפילו להצטלם בבגד ים. ראיתי בזה הזדמנות דווקא להעצים ובכוונה יצרתי קולקציה מאוד בולטת – גזרות נועזות, צבעים חזקים. הכל כדי לחגוג את הגוף שלנו דווקא מהמקום של החשיפה".

בגדי הים של גל גולן למותג Rayo | צילום: תמיר מוש
בגדי הים של גל גולן למותג Rayo | צילום: תמיר מוש

העיסוק בדימוי גוף זה משהו שמגיע מהחיים האישיים שלך? או שזה בעקבות החוויה כמעצבת בגדי ים לנשים?
"ברור שזה מגיע גם מהמקום האישי. כמו כולנו אני חשופה לתקשורת. גם אני כמו כל כך הרבה נערות גדלתי בתחושה שאני צריכה להיות איזה משהו שמראים לנו במדיה. עכשיו חשוב לי להראות שזה לא חייב להיות ככה, באינסטגרם של המותג שלי מופיעות כל מיני נשים, וגם בגדי הים ב-Rayo הם עד מידה 46, זאת אומרת טווח המידות מגוון. בתור מעצבת ראיתי מקרוב כמה לקנות בגד ים זה דבר מורכב, מה זה כולל מבחינה נפשית. הרבה פעמים בחנות מישהי מודדת איזשהו דגם ויש דברים שרק היא רואה ואני בכלל לא מבינה על מה היא מדברת. לשמחתי אני מרגישה שכמעט תמיד אני מצליחה להעניק ללקוחות שלי חוויה טובה, מעצימה. הכי כיף מבחינתי זה שבנות שולחות לי תמונות עם בגדי הים שהן קנו אצלי. התחושה היא כאילו זה ממש פתר להן איזה עניין עם עצמן".

השנה במקום ללכת על עוד קמפיין או קטלוג בגדי ים רגיל, החליטה גולן לצלם פרויקט תוכן תחת ההאשטאג Rayo_queen#. היא בחרה לצילומים חמש נשים שכל אחת מהן העניקה לה השראה בדרכה שלה, ביקשה מהן לבחור לעצמן בגד ים ולכתוב כל אחת מנקודת מבטה מה זה עבורה ביטוי עצמי. התוצאה לפניכן, ותודו שהיא פשוט מעוררת השראה.

גל ביפול, מדריכה ויזמית טוורקינג: "אחרי שהחלמתי מסרטן הבנתי שיש דברים יותר חשובים מאם השמנתי קילו או לא"

"ביטוי עצמי הוא בשבילי החופש להיות מי שאני באמת, בלי מעצורים, והוא קשור קשר הדוק מבחינתי לגוף. הגוף שלנו הוא כלי הקיבול שהגרלנו כשנולדנו, ובתוכו אנחנו נחיה, נחווה ונאהב עד שנמות. לצערי ביום יום לא תמיד קל לזכור את זה, במיוחד כשמכל מקום מגיעים אלינו מסרים של 'שיפור עצמי' במקרה הטוב, או פשוט שיימינג במקרה הרע. אני מדברת הרבה על קבלה והכלה עצמית, התהליך הזה הוא כמו בשכבות הבצל. ככל שאני מקלפת יותר, אני מגיעה לשכבות עמוקות יותר וכל הזמן מתמודדת. זה לא נגמר, אבל זה כן הופך קל יותר עם הזמן. ו-וואלה, הבנתי שיש לי דברים יותר חשובים בחיים מאשר להתעסק באם הבטן שלי שטוחה או לא.

לפני כמה שנים החלמתי מסרטן העור. אני זוכרת שהשמנתי, בפעם הראשונה בחיי – אמא שלי לא אמרה לי כלום על זה. כלום! קשה להבין כמה זה לא שגרתי עבורה. אני זוכרת שכששאלתי אותה היא אמרה לי 'גל, אחרי מה שעברת, מה זה כבר משנה כמה קילו לפה או לפה?'. והאמת, שזה לא משנה. לא צריך לחכות לגוף 'מושלם' בשביל ליהנות מהגוף שלנו כאן ועכשיו. תסלחו לי על הקלישאה, אבל היום אני יודעת שהחיים הרבה יותר מדי קצרים בשביל להכניס לעצמנו סרטים לראש ולא ללכת לים".

גל ביפול בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
גל ביפול בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
החיים יותר מדי קצרים כדי לא ללכת לים: גל ביפול בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
החיים יותר מדי קצרים כדי לא ללכת לים: גל ביפול בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש

קלייר גוזלן, מעצבת אופנה, אשת שיווק וקריאייטיב: "להצטלם בבגד ים בלי לחשוב יותר מדי"

"אם להיות כנה אני לא מהבנות האלה שמרגישות ממש טוב עם הגוף שלהן, בגלל זה גם מעולם אפילו לא הצטלמתי עם בגד ים. כשגל ביקשה ממני לקחת חלק בפרויקט הייתי בהתחלה קצת מבוהלת מהרעיון, אבל משהו בתוכי אמר לי לעשות את זה בלי לחשוב יותר. אז הנה אני פה, והאמת? שזה קסום".

קלייר גוזלן בבגד ים של Rayo וקימונו שחור של מיתר לקין | צילום: תמיר מוש
קלייר גוזלן בבגד ים של Rayo וקימונו שחור של מיתר לקין | צילום: תמיר מוש

אחינועם גלבפיש, דוגמנית ושחקנית: "אני גדולה, וזו עובדה"

"כשהייתי בכיתה ב' היה לי חבר והוא זרק אותי לטובת ילדה אחרת ולא סתם זרק, הוא ביקש שאציע לה חברות בשמו. למחרת הגעתי לבית הספר, תפסתי אותו, הצמדתי אותו לקיר כשאני אוחזת בחולצה שלו וצרחתי: 'אף אחד לא נפרד מאחינועם גלבפיש'.

אני בחורה גדולה, וזו עובדה. גם אם אני ארד במשקל – אני אהיה גדולה. הירך שם היא שלי, וזה הקול שלי, והוא חשוב לי. לפעמים אני מפחדת שאולי אני מגזימה, אבל אני יודעת שאני עושה מהלימונדה לימונדה. כי אני ממש לא לימון. אם הייתי יודעת לפני עשר שנים שב-2019 אצטלם בבגד ים כנראה שהייתי צוחקת צחוק גדול ולא מאמינה. העולם זז גבירותיי. וזה כל כך טוב".

אחינועם גלבפיש לסוכנות Juicy בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
אחינועם גלבפיש לסוכנות Juicy בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש

דנה קושניר, דוגמנית ושחקנית: "להיות גם רדיקלית, גם מעודנת, להיות את"

"עבורי הפרויקט הזה הוא הכוח והזכות להתבטא, להיות את על כל צבעייך ופנייך. להיות את כי זה מה שיש וזה מה שהכי מתאים לך. לבטא כי אין, פשוט אין דרך אחרת. אי אפשר לעצור את הרכבת הזו שיצאה, אי אפשר להפוך הכל לשחור ולבן. תבטאי, תתבטאי, תצעקי, תאהבי – תהיי את. בבגד הים שלי יש את כל הצבעים שחששתי מהם, אבל איכשהו בדיוק מושלם דווקא הוא נתן לי להתבטא בצורה שהיא גם רדיקלית וגם מעודנת, והיא בדיוק בשבילי".

דנה קושניר בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
דנה קושניר בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
וקבלו את דנה ההורסת מאחור | צילום: תמיר מוש
וקבלו את דנה ההורסת מאחור | צילום: תמיר מוש
פשוט מדהימות: גל ביפול, אחינועם גלבפיש ודנה קושניר בבגדי ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
פשוט מדהימות: גל ביפול, אחינועם גלבפיש ודנה קושניר בבגדי ים של Rayo | צילום: תמיר מוש

פיי פטימה ג'קיטה, דוגמנית: "רוצה לזרוח מאושר כמו בגד הים שלי"

"האמת שכשפנו אליי לראשונה עם פרויקט שעוסק בביטוי עצמי מהזווית שלי, הדבר הראשון שחשבתי הוא 'מה זאת לעזאזל השאלה הזאת? מאיפה הביאו לי אותה עכשיו?'. אחר כך פשוט הלכתי לחפש בגוגל את ההגדרה של 'ביטוי עצמי'. מגוחך, נכון? אבל הנה מה שקיבלתי –

בּיטוּי עַצמי [עח]
(בפסיכולוגיה) כל התנהגות שתכליתה עונג וסיפוק לאדם. משמעות זו מונַחַת ביסוד הנחת הערך הטיפולי
כּלי בּיטוּי [עח]
1. איבר המשמש להפקת הגה, כגון: גרון, חֵך, לשון, שיניים וּשׂפתיים
2. כל אמצעי אחר המשמש להבעה, כגון ביטאון
(מילון ספיר אונליין)

כשסיימתי לקרוא, הבנתי שאני עונה לכל הקריטריונים: אני משתמשת בפה שלי כדי להביע את עצמי. אני מביעה את המחשבות שלי, את הרגשות שלי, את הרעיונות שלי, את העקרונות והדעות שלי. ואני אכן גם משתמשת בכל האמצעים שברשותי כדי לעשות זאת. זה בא לידי ביטוי בדרך בה אני מתנהלת, בצורה בה אני מתלבשת או בכלל בדרך בה אני מביאה מעצמי לאמנות שאני עושה.
מה שבאמת מעורר בי עונג וסיפוק זה זה פשוט להיות עצמי ולאהוב את עצמי, וזה דבר שלקח לי זמו לקבל במשך השנים. בסופו של דבר הפרויקט הזה עזר לי לזכור, לחייך ולהגיד תודה. הלוואי וכולנו נזרח כמו בגד הים שלי".

פיי פטימה ג'קיטה בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
פיי פטימה ג'קיטה בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
זורחת: פיי פטימה ג'קיטה בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
זורחת: פיי פטימה ג'קיטה בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
הכי טבעי והכי יפה: פיי פטימה ג'קיטה בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש
הכי טבעי והכי יפה: פיי פטימה ג'קיטה בבגד ים של Rayo | צילום: תמיר מוש

 

צילום: תמיר מוש
עיצוב והפקה: גל גולן
סטיילינג וע.הפקה: גאיה לוי
איפור: הדר גרינברג
משקפי שמש: Private Vintage Collection

את בגדי הים של Rayo ניתן לרכוש באתר
טווח מחירים: 210-480 ש"ח

עד סוף חודש יולי יש ל-Rayo חנות פופ אפ ברחוב שינקין 48, תל אביב.