רונית יודקביץ': "לא עשיתי ניתוחים. אני רוצה להתבגר באופן טבעי"

רונית יודקביץ' בהשקת מוצרי קולגן פלוס | צילום: שוקה כהן
רונית יודקביץ' בהשקת מוצרי קולגן פלוס | צילום: שוקה כהן

היא לא עשתה שום ניתוח פלסטי והתנסתה רק פעם אחת בבוטוקס, לפני חמש שנים. היום רונית יודקביץ' היא שותפה בחברת "קולגן פלוס", שמציעה קולגן באבקה או בכדורים וכן מוצרי טיפוח משלימים

88 שיתופים | 132 צפיות

זה קרה לפני שבע שנים. הדוגמנית והשחקנית רונית יודקביץ' יצאה מגלידריה עם בנה הצעיר, אז בן שש, החליקה על הרצפה הרטובה והתעלפה. אמבולנס הוזעק למקום והיא הובהלה לבית חולים. האבחנה: שבר של מפרק הירך וניתוח חירום שבו הוכנסו לגופה ברגים ופלטינות כדי לקבע מחדש את המפרק. "עולמי חרב עלי", היא מספרת, "הייתי בדיוק אחרי פרידה מאב בני הצעיר, כשמצאתי את עצמי מקורקעת לבית, עם שלושה ילדים ובלי עבודה. נאלצתי לבטל השתתפות בסדרת נוער של דיסני ומצבי הכלכלי היה בכי רע. השיער שלי היה לבן כי לא יכולתי לצאת למספרה ולא לזוז בכלל. ובכלל הייתי במצב נפשי קשה. כעבור כמה חודשים התברר שבמקום של הניתוח התפתח נמק ואין מנוס מניתוח נוסף, בשלב הבא הוציאו את כל הברזלים והפעם הניתוח היה גדול ומורכב יותר לפני שהרכיבו אותי מחדש, כולל טיפולי פיזיותרפיה קשים ועד היום יש לי מזכרת בצורת צלקת גדולה לאורך הרגל". 

אבל מעז יצא מתוק. "הנפילה שלי הביאה לי גם הרבה עליות", היא מספרת. באותה שנה היא נפגשה עם רון ויינברג, הבעלים והמנכ"ל של חברת "קולגן פלוס", בן למשפחה שעוסקת שנים בתוספי תזונה, שהביא לארץ את אבקת הקולגן מחברת GELITA הגרמנית מהגדולות בעולם בתחום. "הוא הציע לי להיות פרזנטורית של המותג, וכשהבהרתי את מצבי הפיזי הקשה הוא טען שזה מה שהם מחפשים: מישהי שעוברת שיקום אחרי פציעה ויש לה בעיה עם טווחי תנועה, שכן תוסף התזונה יכול מאוד לעזור. שתיתי אותו מדי יום והוא זרז באופן משמעותי את ההחלמה שלי, התחלתי לקרוא מחקרים, למדתי את הנושא לעומק ומצאתי לעצמי עולם עסקי חדש שבו אני יכולה לנצל את המפעל ששמו רונית יודקביץ'". 

מאז אותה תאונה יודקביץ', 55 בקרוב (גילוי נאות: כותבת שורות אלה גילתה אותה לראשונה בגיל 14 כשמכרה בחופש הגדול ארטיקים בקיוסק, שכנעה אותה לפצוח בקריירה של דוגמנית, שלחה אותה לצלם מולה עשת והשאר היסטוריה), חזרה לעצמה לגמרי. חוץ מקריירה של דוגמנית שעדיין חיה ובועטת, כיום היא הפרזנטורית של אליאן סטולרו, היא עשתה תואר באמנות, הפכה לציירת כולל תערוכות, היא עובדת גם בתחום ההום סטיילינג, היא מרצה בתחום, עדיין הולכת לאודישנים בתחום המשחק, מרבה לעסוק בספורט וכאמור היא שותפה בחברת "קולגן פלוס". 

"אחרי שהתוסף של הקולגן האיץ את ההחלמה שלי, הבנתי שהשילוב המנצח הוא הוליסטי, כלומר טיפול מבפנים של אנטי אייג'ינג עם האבקה וטיפול חיצוני עם קרמים פעילים יעודים שנותנים מענה לטיפוח הפנים. התוצאה: קולקציה של שישה מוצרים לפנים: ג'ל ניקוי, סרום, קרם יום ולילה, קרם עיניים ומסכה. הסדרה פותחה במשך שנתיים. במהלכן ביקרתי עם אנשי מקצוע במעבדות בגרמניה וגם ביפן, שם הקולגן הוא ברמה של דת ונמצא בכל מקום". 

רונית יודקביץ', גילת אנרוקי ודנה וקסלר | צילום: שוקה כהן
רונית יודקביץ', גילת אנרוקי ודנה וקסלר | צילום: שוקה כהן

ההשקה של המוצרים נקבעה לשבוע האופנה שבוטל בעקבות הקורונה והשבוע נערכה השקה בביתה היפה של יודקביץ' בצהלה, בו היא מתגוררת עם בעלה הטרי אלי ברק, ובנוכחות קבוצת ידוענים בהם סנדרה רינגלר, שלי גפני, ג'ני צ'רוואני, שירלי בוגנים, מוטי רייפ, אור בן אוליאל, גילת אנקורי, אוולין הגואל ועוד. 

יש כיום בשוק הרבה מוצרי קוסמטיקה מבוססי קולגן. מה הכי חשוב לדעת כשקונים מוצר כזה?
"את ריכוז החומרים בקרם. סדרת המוצרים שלנו מכילה ריכוז גבוה במיוחד, 2.5% של קולגן פפדיד מבוסס פטנט שיעילותו הוכחה מחקרית. ועוד כמות נדיבה של חומרים פעילים בריכוזים גבוהים: כולל חומצה היאלורונית, חמאת שיאה ויטמין E ושפע של רכיבים פעילים שנועדו להחלקה קמטוטים עדינים. הסדרה מכילה ביו פולימר טבעי מטוהר ויעיל והפפטידים של הקולגן מספקים לחות לטווח קצר וארוך ומגינים מפני סממני הגיל. למדתי תוך כדי תנועה שמייק אפ יכול להתפרק על הקרם ועבדנו למציאת נוסחה מדויקת כבסיס למייק אפ והיום מאפרים בארץ נהנים ממנה". 

היכן הקרמים מיוצרים?
"בישראל בקריית מלאכי. הם מבוססי פטנט של חברת ג'ליטה הגרמנית, הפורמולה מגיעה משם והשאר, כולל הגרפיקה, האריזות, מיוצר כאן על טהרת הכחול לבן". 

מי קהל היעד שלך?
"מגילאי 30 ועד בכלל. עשינו הרבה טסטים על נסייניות במהלך השנתיים האחרונות וראינו שהתוצאות של השימוש מהירות בזכות היכולת של הקרמים להעניק חדירות מקסימלית לשכבה החיצונית של העור ולהעניק לו רעננות וגמישות". 

היכן אתם מוכרים?
"באתר החברה. אנחנו מעדיפים לחסוך את דמי התיווך של רשתות הפארמים, להוזיל עד כמה שניתן וסיבה נוספת היא יצירת קשר אישי עם הלקוחות, תיאום ציפיות וליווי מקרוב של התהליך". 

המחירים לא שווים לכל נפש?
"המחירים שלנו נמכרים במחירים סבירים, מ-99 ש"ח ועד 275 ש"ח, ויש גם הרבה מבצעים. חשוב לזכור שיש בהם ריכוז גבוה במיוחד של חומרים פעילים ולכן זה לא בר השוואה למוצרי קוסמטיקה אחרים בשוק". 

עם יד על הלב, איזה טיפולים את עשית עד היום?
"הניסיון היחיד שלי במוצרים חודרניים יחסית הוא בהזרקת בוטוקס לפני חמש שנים וזהו. לא עשיתי שום ניתוח, לא פנים ולא ציצים ולא הגדלתי שפתיים, אפילו לק ג'ל לא שמתי מעולם. ולמרות שזה לא פשוט בתעשייה שאני עובדת בה. לקחתי החלטה מודעת שאני רוצה להתבגר באופן טבעי. השילוב של טיפוח מבוסס קולגן מבחוץ פנימה ופנימה החוצה עושה את שלו ואני גם מאמינה בעשייה וההתחדשות כל הזמן. זה תורם לנפש ומשפיע גם הנראות". 

ומה הלאה?
"אנחנו עובדים על מוצרים חדשים בתחום הפילינג וקרם הידיים ואנחנו גם עם הפנים לחו"ל. נתחיל שם עם תוסף התזונה, והמטרה הסופית לייצר קו מוצרים שיותאם לאקלים של אירופה וארצות הברית". 

מה זה בעצם קולגן?

חזרה לסוף שנות השמונים והתשעים. הקולגן, חלבון הנפוץ בגופנו והמרכיב העיקרי של רקמות החיבור' שמעניק לעור הפנים שלנו אלסטיות ויציבות, נמצא בשיא הפופולריות שלו. זה לא סוד שככל שמתבגרים, כבר מגיל שלושים, מאבדים כמות של קולגן בגלל שמש, עישון, סטרס והגיל שעולה/ הוא מתפרק בגוף והגוף אינו מייצר אותו מחדש התוצאה: קמטים, קמטוטים ונפילת עור. הדרך היותר מקובלת להילחם בקמטוטים באותם ימים הייתה הזרקת קולגן לפנים. נשים רבות בגילאי ארבעים וחמישים התמכרו להזרקה שלא שרדה לזמן רב. מסביר ד"ר אלכס אטלס' מומחה לרפואת עור: "הקולגן אינו מוצר חדש בתעשיית היופי' אבל הוא עבר שינויים רבים עם השנים. הקולגן לצורך הזרקה שהיה מאושר על ידי ה-FDA היה ממקור של פרה ומאד אלרגני, וכל הזרקה חייבה טסט. בשנות האלפיים היה עוד ניסיון של חברה ישראלית שיצרה קולגן להתוויה אסתטית עם חומר המילוי אוולנס אבל גם הוא נעלם מהמדפים, וכמוהו חומרים סינתטיים כמו ביו אלקמיד. כיום לא מזריקים קולגן, ומשנת 2003 החומצה ההיאלורונית, שמיועדת למיצוק, לנפחים ולקמטים, שולטת בשוק וגם היא השתכללה עם השנים. בנוסף יש פתרונות אחרים להגביר את הקולגן והאלסטין בגוף עם מכשור של לייזר, גלי רדיו ואולטראסאונד, מהם טיפולים חצי פולשניים שנותנים פתרון ארוך טווח ועוזרים לעור להצמיח קולגן חדש. חומרי קוסמטיקה נעצרים באפידרמיס ואינם יכולים להגיע לדרמיס כי בדרמיס יש כלי דם, והחומרים יכולים לחדור למחזור הדם וזה ייתכן רק כשיש התוויה של תרופה. שמדובר במוצרי קוסמטיקה, אם מורחים קרם לחות טוב, למשל, הוא יכול להשפיע על מספר גדול של תאים וההשפעה יכולה להיות על הנראות החיצונית של העור וניתן לראות מראה זוהר יותר".