רונה לי שמעון: "כשלון הוא עוד שלב בדרך להצלחה, תמיד אפשר ליפול על הפנים"

רונה לי שמעון ל־MARQE | צילום: אסף ליברפרוינד
רונה לי שמעון ל־MARQE | צילום: אסף ליברפרוינד

אחרי הפריצה הגדולה ב"פאודה", רונה לי שמעון עושה דריסת רגל בעולם העסקים עם פרויקט חדש ואופנתי שסידר לה ליאור רז

88 שיתופים | 132 צפיות

רונה לי שמעון כבר שנים נמצאת בתודעה הציבורית אך היא ללא ספק כבשה אותנו סופית בסדרה "פאודה" כנורית המסתערבת הפייטרית שמיטיבה לירות באקדח וגם פוגעת במטרות, תפקיד שפתח לה דלתות גם בעולם אחרי שהסדרה נמכרה לנטפליקס. עכשיו קבלו את רונה לי שמעון בכובע חדש ומפתיע:  אשת עסקים ויזמית. בימים אלה היא משיקה מיזם אופנה חדש בארץ "מארקט פלייס" המחבר עשרות מותגים עצמאיים, מין קניון ענק אבל תחת חווית און ליין נוחה ומתקדמת המוקדשת לפריטים מקוריים וייחודיים של מעצבים שרובם אינם מוכרים.

המיזם החדש יקטין את נוכחותך על הבמות והמסך הקטן?
"ממש לא. אני מתכוונת להמשיך כרגיל. יש מספיק שעות ביום לעשות את כל הדברים שאני רוצה, בישראל, בארצות הברית או באירופה. לפני שנה בזמן הזה התעשייה שאני עובדת בה נפגעה באופן אנוש ורק עכשיו מתחילה להתאושש. אני בן אדם טוטלי אבל במקרה הזה אני מרגישה שהעשייה שלי כשחקנית וכיוצרת רק תומכת בעשייה הנוספת, כמו שהיה לי עם ריקוד ומשחק. בתקופה האחרונה, למשל, במקביל להקמת המיזם, הצטלמתי לסדרה שתעלה בקיץ בכאן 11 והצלחתי לחלק את היום שלי. השתתפתי גם בסרט קצר, סרט גמר של סטודנטית לבימוי כי הוא היה בעיני חשוב, אני מגלמת בו עיתונאית שנאנסה וכשהיא מגיעה להתלונן, לא מאמינים לה. בעיקרון אני לא נעולה על פורמט ולא משנה לי אם זה קולנוע, תיאטרון, או סדרה, כי אני נאמנה לתוכן. חוץ מכל העשייה הבימתית הבמיזם, אני גם לומדת שנה שניה מתוך ארבע, יעוץ ביוגרפי".

תסבירי?
"מדובר בשיטת טיפול שמתבססת על האנתרופוסופיה, גיליתי אותה בשנתיים האחרונות כשהרגשתי שאני מתפתחת וצריכה יד מכוונת ואין לי אותה בפסיכולוגיה  והשיטה הזאת שינתה את חיי מהקצה אל הקצה. השיטה מדברת על מהות האדם, חוקיות הקארמה ובעצם נותנת כלים להתמודד עם החיים ולקבל תשובות שקשורות לנושאים קיומיים על פי הביוגרפיה של כל אחד. אני אדם מאד סקרן ויכול להיות שבתום הלימודים, אעסוק גם בזה".

את מפתיעה. מה הכי יפתיע לשמוע עליך?
"שאני יותר מדי ביישנית. למי שקרוב אלי אני פתוחה אבל אין לי צורך להנגיש את עצמי לשם ההנגשה. אני פותחת את עצמי דרך הדמויות שאני מגלמת, אני מקבלת שם מענה גדול לאופן שבו אני מתבטאת".

יש לך עוד חלום שלא הגשמת?
"כן. טיול אופנועים לנשים בהודו, מקווה שיום אחד אגשים אותו".

מה לך ולעסקים?
"יש בי צד כזה שלקח לו הרבה זמן להבשיל כי כל החיים אני עטופה בעולם שבחרתי בו, עולם אמנותי, אבל עדיין תחום העסקים, היזמות, סיקרנו אותי ובשנים האחרונות יותר מתמיד והיו לי הצעות אבל לא הרגשתי שהן יושבות עלי בול, וכל הזמן אמרתי לעצמי שכשיגיע הדבר הנכון, אדע לזהות אותו ואז הגיעה שיחת טלפון שהגיעה לפני שנה מבחורה בשם חמוטל בורוכוב שלא הכרתי אותה קודם לכן, בוגרת שנקר במגמת אופנה ויזמית אופנה התחלנו לדבר, היא נשמעה לי מאד מקצוענית עם ידע מאד ספציפי כשדיברה איתי על מארקט פלייס, מין מרחב שיתופי שיהיו בו פריטי אופנה, ביוטי, אקססוריז ולייפ סטייל בעיצוב עצמאי וייחודי וראיתי בזה מיזם שיכול לשנות את חוקי המשחק למען תעשיית האופנה העצמאית, הבינונית והקטנה. חבר אלינו גם עורך הדין שמחה קובארי שותף במשרד עורכי דין גדול ויצאנו לדרך".

חמוטל, מכולן בחרת ברונה לי שאין לה מושג בעסקים, אבל בהחלט טעם טוב בבגדים.
חמוטל בורכוב: "הכול זה אנרגיות. חיפשתי שותפה לדרך הרבה זמן כי עסק כזה אי אפשר לעשות לבד  וחשבתי לעצמי מי משדרת את הדבר הנכון, כשקפץ לי בין יתר השמות, השם רונה לי, יוזמה של ליאור רז שהמליץ לי לדבר איתה, אמרתי לעצמי מיד שאין סיכוי אבל שגם אין לי מה להפסיד החיבור בינינו היה מידי ומפתיע קלטתי בה משהו מאד אותנטי ואמיתי, מישהי שלא מחרטטת ובעיקר היה לנו נעים. אני נשואה, רונה לי רווקה, ו'מארק' הוא הורות משותפת שלנו".

רונה לי: "בגדים מאז ומתמיד היו חלק משמעותי במה שאני עושה, אני אוהבת בגדים גם עלי וגם לראות אנשים מתבטאים דרך אופנה. אבל החיבור שלי למיזם הוא מעבר לאופנה. כשליאור רז סיפר לי, לא היה לי מושג מה רוצים ממני אבל הנה אני בפנים. מחויבת מאד. אני שחקנית יוצרת, זה חלק גדול מחיי ואני אמן שמחפש מקום ליצירה והמיזם מדובר על אנשים שמחפשים במה ליצירה שלהם ולא מוצאים בגלל מיסוך של גוגל, הרי אין לנו דמוקרטיזציה על תוכן שנחשפים אליו, ומי שאין לו הרבה כסף, לא יגיע לצרכן שמחפש אותו. כולל שימור מלאכת היד למשל. אני עכשיו יכולה לתת להם במה ומבחינתי זו התפתחות מאד אורגנית למקום שאני נמצאת בו וככל שיש קהל שיש לי דרך אליו, אני יכולה לקדם את כל תחומי עיסוקיי. חלק מהעיסוק שלי במיזם הוא כל מה שקשור לאסתטרטגיה שיווקית, לספר את הסיפור של המעצבים ללקוחות".

רונה לי שמעון ל־MARQE | צילום: אסף ליברפרוינד
רונה לי שמעון ל־MARQE | צילום: אסף ליברפרוינד

מי השקיע במיזם?
"אנחנו גייסנו בתחילה בעצמנו, יש לנו ששה משקיעים, וגם יזמית מסין שהחליטה לתמוך בשתי נשים שהיא מאמינה בהן".

כמה מותגים כבר יש במיזם?
"כרגע יש 76 מהם 73 ישראלים ושלושה בינלאומיים ויש ברשימת ההמתנה עוד 120. כשמדובר במותגים מחו"ל הלוגיסטיקה יותר מורכבת אז התחלנו בקהילה שאנחנו מאמינות בה. בשנה הבאה נצא גם לחו"ל".

מי למשל?
"הלו סנשיין, אריאל טולדנו, נורמן ובלה, דורין פרנקפורט, רינה צין, לאיה תכשיטים ועוד ועוד".

בואי נגיד שחלק, אמנם מאד קטן, למשל דורין פרנקפורט, מוכרים מאוד?
"נכון ועדיין היצרן בונה סביבו קהל מסוים והוא רוצה לצאת ולפרוץ לקהלים חדשים  ולהביא את הקהל של הדור החדש שמתהווה כאן. בגדול זו בעיקר פלטפורמה למעצבים עצמאיים שהפריטים לא דומים לכלום וזה לא מעולם הטרנדים של המס פרודקשן".

הרוב הן נשים מעצבות?
"כן אנחנו נשים למען נשים ואם לא אנחנו, זה לא יקרה, אבל אנחנו מכוונות גם לבגדי גברים ויש לנו רשימת המתנה מגניבה לבגדי ילדים".

מי בוחר את הבגדים שימכרו?
"אנחנו יחד עם המעצבים".

המחירים?
"הרוב הגדול הוא מ-200 ש"ח ועד 2,000 ש"ח".

יש פחד שזה לא יצליח?
"כן. כשלון הוא עוד שלב בדרך להצלחה, תמיד אפשר ליפול על הפנים, אבל עשינו בדיקות שוק, טבלאות אקסל, חקרנו, הציפיות שלנו ריאליות ואני מאמינה בנו".

התחלת את הקריירה שלך בתוכנית ריאליטי, היית הולכת שוב?
"אני לא מחכה לעשות ריאליטי, האח הגדול פחות מתאים לי למרות שזה מבחן אנושי מרתק אבל באופן אישי הוא לא מתאים לי. אבל 'המרוץ למיליון' הוא אחד היותר מגניבים שעושים בארץ ויהיה לי קשה להגיד לו לא".

התפקיד ב"פאודה" הוא השיא מכל מה שעשית עד היום?
"מבחינת ההד העולמי כן זה הכי גדול וגם מהבחינה שנורית הפכה למודל חיקוי של לשרוד קושי. אבל היו הרבה דברים שאמנם קיבלו פחות תהודה אבל הם בעיני גדולים 'שיקגו', 'קברט' 'סיפור הפרברים'".

את בזוגיות?
"לא, כשהדבר הנכון יגיע – הוא יגיע".

את מחכה לו?
"
כן. אני מצפה לו".

הטבה מיוחדת של 15 אחוז הנחה לקוראות "את" באתר MARQE.COM, בשימוש בקוד הקופון MARQExAT