רומי פרנקל לא נשברת: "גם הקמפיין הכי גדול לא יגרום לי להוריד במשקל"

רומי פרנקל ל-fix | צילום: ערן לוי
רומי פרנקל ל-fix | צילום: ערן לוי

אחרי ששיתפה בדמעות כי לא עברה אודישן למותג לנז'רי בפריז בגלל המשקל שלה, רומי פרנקל מצטלמת לקמפיין הלבשה תחתונה בארץ ומספרת איך התגברה על המשבר. ומה היא מאחלת לאקס ברק שמיר?

88 שיתופים | 132 צפיות

הדרישות הקשוחות של עולם האופנה לא פוסחות על אף אחת, גם לא על הדוגמנית העסוקה רומי פרנקל. לפני כיומיים הדוגמנית הצעירה פרסמה סטורי, בו בכתה וסיפרה שביצעה אודישן בזום לחברת הלבשה תחתונה מוכרת בפריז. פרנקל סיפרה כי לא עברה את האודישן והתבקשה להוריד חמישה קילו ממשקלה אם תרצה בעבודה. פגשנו את הדוגמנית הצעירה על סט הצילומים לקמפיין החדש של "פיקס", להם היא משמשת כפרזנטורית, לשמוע ממנה למה פרסמה את הסטורי, מה היו התגובות והאם היא מרגישה שבארץ יש לה יותר מקום כדוגמנית.

>> לא אמיתית: הדוגמנית רומי פרנקל כפי שמעולם לא ראיתן

"התאמנתי ועבדתי על הגוף שלי מאוד קשה, כי מאוד רציתי את העבודה", מספרת לנו פרנקל. "זה היה אודישן בזום שהתכוננתי אליו במשך המון זמן, ידעתי עליו המון זמן מראש ולכן הכנתי את עצמי אליו מאוד. אחרי הזום פשוט קיבלתי מייל שאומר שאני צריכה להוריד עוד במשקל בשביל הקמפיין, ופשוט הייתי בסערת רגשות והסטורי הוא מה שיצא".

מה ה"לא" הזה גרם לך להרגיש?
"זה אכזב אותי ברמות ובאיזשהו מקום פגע בי, שעשיתי כל מה שאני יכולה ושזה לא הספיק. ושאנחנו עדיין במקום הזה של חמישה קילו יותר או פחות, ס"מ יותר בהיקף או לא, שם בחו"ל הרבה יותר תקועים מכאן. יותר מיושן מאיך שצורת העבודה בארץ. שם זה מאוד לפי הספר".

רומי פרנקל ל-fix | צילום: ערן לוי
רומי פרנקל ל-fix | צילום: ערן לוי

זה גרם לך לחשוב שאת צריכה להוריד במשקל, כמו שהם ביקשו?
"לא. נקודה. גם אם זה אומר להפסיד את העבודה, וזה מה שקרה. הודעתי שאני לא יכולה לעשות את זה, כי זה לא שווה את זה. זה פשוט שלח אותי למקום שחשבתי על זה שבילדות הייתי כל כך רזה ודקיקה ולא מפותחת, והיום אני במקום שאני כל כך שלמה עם הגוף שלי, יש לי את הקימורים שכל כך רציתי. אז גם אם הם אומרים להוריד – אוקיי, זה לא שווה את זה שאני אסתכל במראה ולא אוהב את מה שאני רואה. זה לא השפיע על הביטחון שלי כמו שזה מאוד אכזב לשמוע שאחרי שעבדתי כל כך קשה, עדיין מבקשים להוריד במשקל ושאנחנו עדיין שיפוטיים כחברה ונתפסים לקטנות".

פרנקל מספרת שעל אף שהנושא של דימוי גוף נמצא הרבה בכותרות, בין היתר לאור מותה של קארין באומן מאנורקסיה לפני שבועיים, היא רואה את עצמה כשליחה בנושא, ולא נותנת לזה להוריד אותה למטה. "ניסיתי להעלות את המודעות למצב הזה ובשביל זה אני עושה את זה", היא אומרת, "שיתפתי בסטורי בשביל להתחיל לשנות. אני לא נופלת לזה וזה לא אורח החיים שהייתי רוצה לעצמי. גם הקמפיין הכי גדול בעולם לא היה גורם לי לחשוב אחרת".

גם אם יבוא מותג החלומות שלך, זה לא גורם לך לחשוב אולי בכל זאת כן להוריד קילו-שניים?
"הנה, זה קרה עכשיו, זו חברה שמאוד רציתי לעבוד איתה ועדיין החלטתי שהבריאות שלי היא מעל הכל. הנפשית והפיזית. אני לגמרי מאמינה שזה לטובה ולא היה צריך להיות שלי".

קיבלת תגובות, אולי מאיזו דוגמנית מוכרת נוספת שחוותה דברים זהים?
"המון חברות שלי שהן דוגמניות, גם כאלה שעובדות בחו"ל, סיפרו לי שהן חוו את אותה החוויה בדיוק. זה מאוד שכיח, בעיקר בעבודות בפריז. היה לי חשוב להגיד לכל מי שרוצה להיכנס לתחום הזה שזה קורה, ושצריך להכין את עצמך נפשית מראש ולדעת להתמודד".

רומי פרנקל ל־fix | צילום: ערן לוי
רומי פרנקל ל־fix | צילום: ערן לוי

מלבד היותה של פרנקל דוגמנית מצליחה ושליחה להעלאת המודעות לדימוי גוף חיובי, היא גם האקסית של ברק שמיר, שהודח בתוכנית האחרונה של "רוקדים עם כוכבים". על אף שהשניים לא בקשר, פרנקל מספרת שההדחה של האקס מהתוכנית אכזבה גם אותה: "לגמרי התאכזבתי בשבילו. אני מאחלת לו רק טוב, לא מאחלת לו רע. אני שמחה בשבילו מאוד שלקח על עצמו את האתגר הזה".

דיברתם, שלחת לו משהו אחרי ההדחה?
"לא, אנחנו לא בקשר. אני לא חושבת שזה המקום שלי לבוא ולנחם אותו, מה שהיה היה והכל בסדר בינינו. אני מתבאסת בשבילו שהוא הודח, אבל כן שמחה בשבילו שהוא התקדם לעוד תחומים. אני מאחלת לו בהצלחה בכל מה שהוא יעשה".

ולסיום, יש קמפיינים חדשים בדרך? מה הצעד הבא?
"בחודש הבא יוצא לי קמפיין בפריז – התיקון שלי. קמפיין שמאוד חיכיתי לו, עברה חצי שנה מאז שצילמנו והנה תכף הוא יוצא. הוא ממש גדול ואני מתרגשת, לא יכולה לספר לאן הצטלמתי, אבל צפו להפתעות".