קייט מוס? עדן סוויסה! כך התאהב קלווין קליין בסטייל הישראלי

אביאל סוויסה, עדן בן זקן ועדן סוויסה | צילום: אינסטגרם
אביאל סוויסה, עדן בן זקן ועדן סוויסה | צילום: אינסטגרם

העמוד הרשמי של קלווין קליין לא מפסיק לעוף על היופי הישראלי ומרים לחמישה ישראלים אנונימיים. נטע אלחמיסטר דווקא לא עברה סלקציה, איך זה קרה?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מי שעוקב אחרי עמוד האינסטגרם הרשמי של המותג האמריקאי קלווין קליין לא יכול היה לפספס את גל הישראלים שהיכה בו כצונאמי לאחרונה.
כדי לרענן את זכרונכן: הייתה שם עדן בן זקן והדאקפייס שכיכבו בסטורי של המותג, ברק שמיר בסטייל אבא של שבת עם חליפה לבנה ובר זומר עם חולצת בייסיק על רקע גרפיטי. מלבד הסלבס היו שם גם שירה לוי, עדן סוויסה, אביאל סוויסה, מיכל ויסר ושיר ביטון. מי אלה? גם אנחנו שואלים את עצמנו.

מותגים בסדר גודל כזה בדרך כלל לא סופרים את המדינה הקטנה במזרח התיכון, ואם כן אז מדובר בשמות הגדולים כמו בר רפאלי וגל גדות, או דור הדוגמניות הצעיר שכובש את העולם, כמו שלומית מלכה, סופיה מצ'טנר ועוד.
אז מה גרם לקלווין קליין להתאהב פתאום ביופי הישראלי האותנטי, האם מדובר בהפגנת אהבה ללקוחות שיצאה מכלל שליטה או שמדובר במהלך כלכלי שגרם לישראל לעלות על המפה? יצאנו לבדוק

שמה את ישראל על המפה, עדן בן זקן בסטורי של קלווין קליין | צילום: אינסטגרם
שמה את ישראל על המפה, עדן בן זקן בסטורי של קלווין קליין | צילום: אינסטגרם

 

>> ומה חושבת עיתונאית אופנה מניו יורק על הסטייל של הישראלים?

ברק שמיר באינסטגרם של קלווין קליין

בר זומר באינסטגרם של קלווין קליין

בין זומר לבן זקן, מצאו את עצמם מככבים בעמוד הרשמי של המותג אחריו עוקבים 15 מליון אנשים גם כמה ישראלים פחות מכורים. אחת מהם היא עדן סוויסה, בת ה- 21 מרמת גן. "העליתי את התמונה עם הסט החדש ותייגתי אותם ופתאום כמה ימים אחרי זה ראיתי שהם העלו. התרגשתי לקום בבוקר ולראות אותי מופיעה פתאום בעמוד של פאקינג קלווין קליין" מספרת לנו סוויסה, "הופעתי כבר בקליפ של עדן בן זקן, אבל קלווין קליין, לרגע חשבתי שאני הוזה,  אבל זה ממש מפרגן והכי כיף בעולם" היא מוסיפה.

עדן סוויסה באינסטגרם של קלווין קליין

שירה לוי באינסטגרם של קלווין קליין

מיכל ויסר באינסטגרם של קלווין קליין

אביאל סוויסה באינסטגרם של קלווין קליין

שיר ביטון באינסטגרם של קלווין קליין

ועכשיו לשאלת המאה- מאיפה הגיע גל הישראלים האנונימיים לככב באינסטגרם של המותג, ולמה דווקא הם?
מבדיקה שערכנו עם גורמים רלוונטים  גילינו שלא נשלחו תמונות במיוחד למותג ושהמטה בניו יורק פשוט ראה את התיוגים והחליט לשתף, מדובר בעניין רנדומלי.
נטע אלחמיסטר, למשל, העלתה שלוש(!) תמונות עם חולצה של קלווין קליין ולא זכתה לשיתוף. יכול להיות שאנשי המותג אוהבים דווקא את הלוק הלא עשוי מדי, שנראה טבעי, של אנשים "רגילים". ככל הנראה מדובר במהלך שיווקי של קלווין קליין שנועד להרים ללקוחות  ולהראות להם שהמותג קשוב ללקוחות ורואה אותם. האופנה הולכת היום למקום יותר אישי ומותגי על כדוגמת בלנסיאגה, וטמו(VETEMENTS) וגוצ'י מאמצים כדוגמנים דווקא את האנשים שנראים כמו השכן ממול.
אלחמיסטר, עם משקפי שמש של פנדי ותיק של שאנל, לא נראית כמו הבת של השכן, וזה יכול יכול לפגוע בתדמית האותנטית שהמותג מנסה לייצר. למעשה מדובר במהלך צרכני ממולח:
במקום להשקיע בדוגמנים שמתחזים לאנשים רגילים, בקלווין קליין החליטו להשתמש בתמונות שאנשים צילמו מיוזמתם הפרטית עם בגדים שהם קנו בכספם ולשתף אותם בחשבון שלהם. אל תתבלבלו, לא מדובר באמא תרזה של המותגים. לפי שיטתם האנשים "הפשוטים" מרגישים שמפרגנים להם ורוצים לקנות עוד את המותג. אנשים שלא קנו קלווין קליין עד כה, רואים שהם מפרסמים באינסטגרם "כל אחד" ואולי ירצו פתאום לקנות, רק בשביל האופציה להופיע באחת הקוביות בפיד הנחשק של המותג. כך הרוויחו קלווין קליין לקוחות מרוצים שקונים יותר, וחיסכון של מאות אלפי דולרים. ומה יעשו עם הכסף? כנראה עוד קמפיין עם משפחת קרדשיאן.

עד לפרסום כתבה זו ממטה קלווין קליין בניו יורק לא נמסרה תגובה

View this post on Instagram

????

A post shared by Neta Alchimister (@neta_alchimister) on