אסתטיקה

את רוצה עור צעיר ומתוח, אבל איזה פילינג עמוק מתאים לך?

עכשיו הזמן לעשות פילינג עמוק, אבל איזה? צילום: shutterstock
עכשיו הזמן לעשות פילינג עמוק, אבל איזה? צילום: shutterstock

הפילינג מצעיר את עור הפנים ועוזר במניעת קמטוטים, אבל איזה סוג הכי נכון לעשות עכשיו ומה מתאים לצבע העור שלך?

88 שיתופים | 132 צפיות

"הפילינג עושה נפלאות לעור הפנים שלנו ומצעיר אותו. הפציעה המבוקרת של רקמת העור בדרגות שונות גורמת לעור להגיב בתהליך ריפוי פצע ויוצרים רקמה חדשה. התוצאה: חידוש עור, העלמת קמטוטים וכתמים ויצירת מראה עור אחיד רענן וזוהר אחיד", מסבירה ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר. קילוף עור באמצעות פציעה מבוקרת כדי לעודד חידוש העור הוא לא המצאה מערבית. כבר המצרים הקדמונים השתמשו בשתן של פרות המכיל חומצה כדי לגרום כוויה קלה בפנים וההודים יצרו כוויה מבוקרת באמצעות אש. בעידן שלנו הפילינג היותר פופולרי היה פילינג כימי שדרש חריגה גדולה משגרת היום יום וההחלמה נמשכה חודש ואף יותר. "כיום לשיטות המסורתיות יש מתחרים שנותנים מענה טוב, בטוח, עם הרבה פחות זמן החלמה ואת חלקם אפשר לבצע לאורך כל השנה ולא רק בחורף ", מטעימה ד"ר מרסר. הנה כמה עצות זהב של ד"ר מרסר. לגזור ולשמור

ישנם שלושה סוגי פילינג: פילינג כימי, פילינג מכני, ופילינג מבוסס אנרגיה שנעשה על ידי מכשור והוא זה שתופס כיום את קדמת הבמה.

שיעור כימיה: פילינג כימי, קווים לדמותו

פילינג כימי מגיע בדרגות שונות: העמוק יכול לשלב גם פנול (PHENOL), הומצא לפני מעל 50 שנה על ידי רופאים אמריקאים והוא מתבצע בהרדמה מלאה בחדר ניתוח רק על ידי רופאים, תחת ניטור לבבי. תהליך הריפוי דומה להשלת עור ומלווה באודם, הפרשת נוזלים, יובש ועקצוץ וההחלמה אורכת עד חודש. עד לא מכבר לא ניתן היה לבצע אותו באזור הצוואר, כך שגם היו נוצרים הפרשי גוון אולם כיום קיימות שיטות נוספות של הפילינג העמוק כדי להתגבר על הפרשי הגוון.

פילינג כימי בינוני- בדרמיס העליון נעשה באמצעות תמיסה של חומצות וחומרים כימיים (TCA) וניתן לבצע אותו ברמת ריכוז בינונית (על ידי רופאים) הוא משפר את הטקסטורה של העור, מטפל בכתמים ממוקדים ובקמטוטים.

בפילינג הכימי השטחי הפגיעה היא רק באפידרמיס, הטיפול מתבצע על ידי קוסמטיקאיות, האדמומיות נמשכת מספר שעות-ימים והתוצאה: עור רענן יותר.

שייף אותי: הפילינג המכני

בגרסה העמוקה שלו כפילינג יהלום הוא מבוצע על ידי רופאים, לעיתים כחלק מניתוח הרמת פנים כדי לשפר במקביל את מרקם העור לצד מיצוק הפנים. מדובר בשיוף מכני על ידי הפעלת ואקום או שיוף באמצעות ראש יהלום, שגורמים להסרת שכבת האפידרמיס והדרמיס העליון עד האמצעי. תופעות הלוואי וזמן ההחלמה שלו בגירסה העמוקה זהות לפילינג הכימי העמוק. פילינג מכני קל- פילינג זכוכיות, מבוצע על ידי קוסמטיקאיות – הוא מבוסס על חלקיקי צמחים, אלמוגים ומינרליים בגדלים שונים הגורמים לשיוף ולהחדרת החומרים עצמם והתוצאה קילוף קל ועור רענן ויפה יותר.

פילינג מבוסס אנרגיה

מדובר במכשור טכנולוגי כולל גלי רדיו, לייזר מסוגים שונים, ו-IPL . המאפיין את הטיפולים בעזרת המכשור מבוסס האנרגיה הוא החלמה מהירה יותר. באמצעות המכשור ניתן לבצע פילינג עמוק, בינוני וקל, על פי הצורך של בחירת המכשיר ומספר הטיפולים נקבעים על פי מצב העור וצרכי המטפל.

איזה טיפולי פילינג יש בשוק?

ה-RESURFX של אלפאמדיקס – הוא טיפול לייזר הפועל באמצעות קרן אור רק בשכבות העמוקות, כמעט ואינו פוגע בשכבה החיצונית (האפידרמיס) ולכן הטיפול כרוך בזמן החלמה מועט הכולל אודם ובצקת ליום יומיים ואז יתכן קילוף. תוצאות אחרי סדרה של חמישה טיפולים ישפרו צלקות, כולל צלקות אקנה, טיפול בנזקי שמש כתמי גיל, קמטים וקמטוטים, בעיות מרקם  והפרעות אסתטיות אחרות.

פילינג הלייזר CUTERA XE0 של א.מ.י טכנולוגיות הוא לייזר עוצמתי שאינו פולשני ואינו מצריך זמן החלמה ארוך. אנרגיית הלייזר יוצרת גירוי  של תאי עור ומעוררת את ההתחדשות העצמית של העור. ניתן לרוב בטיפול אחד לטפל בקמטים, כתמי שמש, קמטי גיל  וצלקות. התוצאה: העור נראה חלק, רך, גמיש,  צעיר ובריא יותר. מתאים לבעלות גוון עור בהיר עד בינוני.

ה-PICOWAY של סינרון קנדלה לטיפול בפיגמנטציה וחידוש העור, מביא אתו טכנולוגיה פורצת דרך המשתמשת בפולס לייזר חדשני הנמדד בפיקו שניות(טריליונית השנייה)והוא הראשון העולם המטפל באמצעות אפקט של מהירות הקול, הוא פוגע בפיגמנט ומפרק אותו לחלקיקים זעירים שהגוף מסלק בתהליכים טבעיים.

 

מתכננת לעשות פילינג? שמונה דברים שחשוב לדעת

אם את מתכננת פילינג מכל סוג שהוא – הקפידי להתייעץ עם מומחה לפני.

אם את בעלת עור כהה- הימנעי מפילינג כימי כי את עלולה לסבול מתופעת היפר פיגמנטציה תגובתית. במקרה שלך- מומלץ לבצע פילינג באמצעות מכשור.

אם את סובלת מפיגמנטציה חריפה- עדיף לך פילינג כימי שיבטיח תוצאה טובה יותר.

פילינג כימי עמוק מומלץ לעשות רק בימות החורף.

פילינגים אחרים- אם נעשים בעונות אחרות יש להקפיד על זהירות משמש והקפדה יתרה על מקדמי הגנה וכובעים רחבי שוליים.

אם את סובלת מהתפרצות הרפס – חובה עליך לעבור טיפול מניעה לפני פילינג כימי ופילינג לייזר. כשמבצעים פילינג בינוני או עמוק, על כל מטופלת לעבור טיפול מניעתי שכזה.

צריך לזכור שפילינג נועד בעיקר לשיפור מרקם העור כולל קמטוטים שטחיים- אך אינו בא במקום ניתוח.

פילינג מתאים גם לגברים ולמרות שזה לא הוכח מחקרית,  הדעה הרווחת היא שאצלם הבעיה של מרקם העור פחות חריפה שכן בזכות הגילוח נוצרת התחדשות של העור.

 

פילינגים לשימוש בבית (ניתן לרכוש אצל קוסמטיקאיות) :

RAPID REVEAL PEEL – של דרמלוג'יקה- פילינג עוצמתי מכיל קומפלקס ייחודי של חומצה אלפא הידרוקסי, וחומצה סיטרית ולקטית המסייעים בהשלת תאים מתים (10 שפורפרות של 3 מ"ל, 488 ש"ח)

פילינג פנינים של SR – מסיר תאים מתים, מבהיר כתמי עור ומשטח צלקות (100 מ"ל 187 ש"ח)

PREPEEL של קרן בר טוב- מי פילינג על בסיס חומצה לקטית שמסירה תאים ולכלוך ותורמת להעלאת רמת הלחות בעור (120מ"ל, 360 ש"ח)

רטינול אקטיב של KB – קרם מקלף עוצמתי על בסיס חומצות אלפא הידרוקסי, רטינול ונוגדי חמצון (30 מ"ל 288 ש"ח)

פילינג אורז ESTER C של ג'יג'י – אבקת  גרגירי אורז, חומצה לקטית, שיבולת שועל ונגזרת של ויטמין C- לשימוש יומיומי (200 מ"ל, 289 ש"ח)