קרב חתולות? כל האמת מאחורי הריב של קייט מידלטון ומייגן מרקל

מייגן מרקל וקייט מידלטון | צילום: Stephen Pond/Gettyimages
מייגן מרקל וקייט מידלטון | צילום: Stephen Pond/Gettyimages

ברשתות החברתיות אוהבים לקבוע כי קייט מידלטון ומייגן מרקל לא סובלות אחת השנייה. אלה טענות לא מבוססות וכנראה לא אמיתיות שלא מעידות על שום דבר חוץ מזה שהראש של כולנו פשוט מעוות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

כבר הרבה זמן שלא היה לנו קרב חתולות אמיתי: הטובה ורסס הרעה, הבלונדינית נגד הברונטית, קריסטל נגד אלכסיס, קלי נגד ברנדה, בלאק צ'יינה נגד קיילי ג'נר. אבל עכשיו כשיש שתי נשים צעירות בארמון בקינגהאם, תודה לאל, אפשר להסיר את העגילים ואת הכפפות. לא חלפו להם חודש ימים מאז החתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל, עכשיו כבר הדוכסית מסאסקס, וכבר יצתה בת קול ובישרה: מייגן וקייט לא סובלות אחת את השנייה. הטענות הרווחות הן שמייגן דעתנית מדי, קייט יצאה בדמעות ממדידות השמלה של הנסיכה שרלוט, מייגן העליבה את צוות העובדים של קייט, העוזרת האישית של מייגן התפטרה כי מייגן קשה ורגילה לסטנדרטים הוליוודיים, הארי ומייגן לא עברו לגור בשכנות לקייט וויליאם בגלל המתח הבין זוגי אלא יעברו לאחוזה משלהם, ובקיצור- הורד האנגלי והקנדית החצי שחורה ממש, אבל ממש לא.

מלכות הביפים, קיילי ג'נר ובלאק צ'יינה | צילום: Gettyimages
מלכות הביפים, קיילי ג'נר ובלאק צ'יינה | צילום: Gettyimages

 

אז מה קורה בזירת מידלטון מרקל? האם מדובר במיזוגניה טובה וישנה שהרימה את ראשה כאשר הריחה הזדמנות פז? ולמה פז, אתן בטח שואלות. כי אכן יש פה שתי גישות, עולם חדש מול עולם ישן. בצד הישן בזירה עומדים וויליאם וקייט. קייט עם הגרביונים הנצחיים, הלקים הבהירים, החיוכים שנייה וחצי אחרי הלידה והנימוסים המושלמים. בצד השני בזירה נמצא העולם החדש של מי שלעולם לא תהיה מלכה: מייגן מרקל, אמריקאית\קנדית ממוצא חצי שחור, אשה שהגיעה לנישואים האלה אחרי תפקיד ראשי בסדרה מצליחה, בלוג עיצוב אותו ניהלה והון אישי של ששה מליון דולר. אשה שמעיזה לחשוף כתפיים ולמרוח לק בצבע חום כהה, האסור לפי פרוטוקול הטקס המלכותי.
הריב בין מרקל ומידלטון מבטא לא רק מיזוגניה אלא גם את פרפורי הגסיסה של הסדר הישן והטוב, ההאחזות בעקרונות וקודים התנהגותיים שאין בהם הגיון מודרני כלל וכלל, ובטח לא אחרי השנה הסוערת שעברה על נשים ב-2018. עיתוני בריטניה מבטאים כנראה את רחשי העם הקרוע בין החופש האינדיווידואלי כפי שמייצגת מייגן, לבין המסורת למוסד המקדש את המונרכיה. ואם בראש כל מחנה עומדת אישה, בואו נשליך אותן לבריכת בוץ טובענית בעמודים הראשונים של הטבלואידים ונראה מי טובעת קודם.

הידיעות האלה, על הריב כביכול בין השתיים, שמעולם לא מגובות בציטוט נאמן למקור אלא רק בשמועות ומקורבים, במקרה הטוב, מבוססות על כלום ושום דבר. אבל הרוח תחת כנפיהן היא המשפט הקדום "נשים- שק של נחשים", אותו אנו מכירות בכמה וורסיות, האחרונה בהן היא "דוכסית לדוכסית- שנאה מעשית", אותו המצאתי ברגעים אלה. הרי ישנה הנחה רווחת ששתי נשים לא יכולות לחלוק מעמד\ארמון\ חטיף בריאות מבלי לריב ולשנוא אחת את השנייה. מן הידועות הוא ששתי נשים יעדיפו לבלות את זמנן בשנאה וחרישת מזימות, ולא, חלילה, לצפות יחד בעונה החדשה של "מראה שחורה", לנשנש מאפין אוכמניות ולרכל יחד על החותנת.

היה או לא היה ביפ? מייגן מרקל וקייט מידלטון | צילום: Gettyimages
היה או לא היה ביפ? מייגן מרקל וקייט מידלטון | צילום: Gettyimages

 

השבוע קראתי ניתוח מעמיק ויסודי של שפת הגוף של מייגן וקייט בחג המולד, והוא שם סוף לכל השמועות: לפי מומחית הגוף היחסים בין השתיים ממש סבבה, הן צוחקות, מסתודדות ויתכן שהן אפילו מחבבות אחת את השנייה. באווירת המשפחתיות הדביקה של חג המולד דיווחו חלק מהאתרים שהמעבר של הארי ומייגן לאחוזה מבודדת משלהם לא באמת נובע מהריב בינם לבין קייט וויליאם, אלא מרצונם לגור לבד ולהרחיב את המשפחה.
תחשוב על זה רגע, מי לעזאזל עובר לגור עם אחיו ואשתו אחרי החתונה? אפילו עמרי ורועי בן נתן, למען השם, חולקים את אותו הגנום ולפעמים גם אותה בחורה אבל לא חולקים נדל"ן.

גם אם יש סכסוך בין שתי הגיסות- ולמי אין סכסוך עם גיסתו מדי פעם, אלה חוקי הז'אנר, גבירותיי- זה קצת מפחית מערכנו שאנחנו קוראות את האייטמים האלה כפשט, מבלי להבין אילו כוחות פועלים מאחורי הידיעות הצהובות האלה. למה אין אייטמים על המריבות של ג'ארד קושנר ודונלד טראמפ? האם הכל בסדר שם? עשו ניסוי מחשבתי: דמיינו שמלניה טראמפ היא נשיאת ארצות הברית (קשה, אבל תנסו), ובנה נשוי לאשה ממוצא סורי בשם עזיזה מישל, המשמשת כיועצת בכירה בממשל. האם לא היינו קוראות מדי יום בעיתונים ידיעות על השנאה בין החמות לכלה? רוב הסיכויים שכן. "מלניה טראמפ מוציאה את כוחות ארצות הברית מסוריה בגלל הריב עם כלתה הסורית", הייתה הכותרת בחדשות הערב. אבל אייטמים כאלה שמורים רק לנשים, גברים לא רבים: הם מתפטרים, מאיימים והורגים.

"מן הידועות הוא ששתי נשים יעדיפו לבלות את זמנן בשנאה וחרישת מזימות, ולא, חלילה, לצפות יחד בעונה החדשה של 'מראה שחורה', לנשנש מאפין אוכמניות ולרכל יחד על החותנת", מייגן מרקל וקייט מידלטון | צילום: Gettyimages
"מן הידועות הוא ששתי נשים יעדיפו לבלות את זמנן בשנאה וחרישת מזימות, ולא, חלילה, לצפות יחד בעונה החדשה של 'מראה שחורה', לנשנש מאפין אוכמניות ולרכל יחד על החותנת", מייגן מרקל וקייט מידלטון | צילום: Gettyimages

 

קייט ומייגן הן נשים בנות מזל בצורה יוצאת מן הכלל- הברק הכה בהן, אם תרצו. למה לייחס להן רגשות קטנוניים כמו קנאה וצרות עין (תכונות נשיות ידועות) ולא חיבה, פרגון או לכל הפחות הערכה הדדית? נכון שהחיים בחברה המודדת רייטינג גרמו לנו להאמין שידידות בין שתי נשים היא מדע בדיוני, אבל גם תאוריית היקומים המרובים החלה כתאוריית מדע בדיוני והיום היא מקובלת על המדענים כמדע. אם המדע הצליח לקבל את זה, אולי נתעלה גם אנחנו ונקבל את העובדה שיכולים להיות יחסים בין נשים שאינם מבוססים על קנאה. ולא רק ביקום מקביל, ממש כאן בעולם הזה. ואם הצלחנו בזה, אמן נזכה גם לראות את בלאק צ'יינה וקיילי יושבות ללאנצ' בריא בווסט הוליווד, ויפה שעה אחת קודם.