קים קרדשיאן בשורה הראשונה: איך נראות קולקציות החדשות של המעצבים?
מותגי העל מציגים את קולקציות הקדם סתיו עם קים קרדשיאן, בלייק לייבלי והמון דרמות שיצאו משליטה. מהחרם של הסינים על דולצ'ה וגבאנה, העגיל שקניה ווסט גנב וההצהרה של שאנל
בתי האופנה מוכיחים בשנים האחרונות שתצוגות אופנה הן כבר הרבה יותר מבגדים יפים על דוגמניות שצועדות במבט חלול וכי כל תצוגה רצוי שתהיה מלווה בדרמה כזו או אחרת.
בימים אלו מותגי העל מציגים מסביב לגלובוס את קולקציות הקדם סתיו (Pre-fall) ונדמה שבעונה הזו נשברו שיאי הדרמות של כל הזמנים: דולצ'ה וגבאנה הסתכסו עם האומה הסינית כולה, הפמניסטיות זעמו על דיור וקניה ווסט גנב עגיל מהתצוגה של ורסאצ'ה. אז מאיפה הגיע כל הבלגן הזה? הנה סיכום של כל הדברים המעניינים שקרו בסבב התצוגות האחרון.
דולצ'ה וגבאנה, סין – התצוגה שלא קרתה
אחת הפאדיחות הגדולות של העונה – אולי אפילו של כל הזמנים – נרשמת לרעת בית האופנה דולצ'ה וגבאנה שהיה אמור לקיים את תצוגת הקדם סתיו בשנגחאי שבסין, אך האירוע מעולם לא קרה. לטובת מי שלא עקבה אחר התרחשות האירועים שבכיף יכלה להפוך לבלוקבסטר קולנועי, נפרט: הכל התחיל כשבית האופנה פרסם שלושה סרטונים הומוריסטים שאמורים לפרסם את התצוגה בהם נראתה דוגמנית סינית מנסה ללא הצלחה לאכול מאכלים איטלקיים מסורתיים (פיצה, פסטה וקנולי) עם צ'ופסטיקס וברקע קריין המנחה אותה איך לעשות את זה נכון.
אבל את הסינים זה לא הצחיק. הם התעצבנו והאשימו את בית האופנה בגזענות. כמה גולשים שלחו הודעות פרטיות לסטפנו גבאנה ובמקום לקבל התנצלות קיבלו ממנו שטף קללות כמו "המדינה שלכם חרא" ו"אתם אוכלים כלבים". במקרה של גבאנה לא מדובר במחזה חריג במיוחד, בעבר הוא קרא לסלינה גומז "מכוערת" ועל שמלת הכלה של קיארה פראני כתב "זולה". גבאנה העלה לאינסטגרם שלו את צילומי המסך עליהם היה כתוב באדום "NOT ME" ותרץ את הסיפור בכך שפרצו לחשבון האינסטגרם שלו ושלא הוא שלח את ההודעות האלו, במקביל פרסם עמוד האינסטגרם הרשמי של בית האופנה הודעה בה נטען כי מישהו פרץ לעמוד והעלה את הסרטונים ללא אישור וכי גם עמוד האינסטגרם של סטפנו נפרץ. איש ברחבי הרשת ובסין לא קנה את ההסבר הזה שרק הגביר את המדורה.
אחרי פרסום צילומי המסך האלו, הסלבס הסינים שהיו אמורים להשתתף בתצוגה ביטלו את השתתפותם בזה אחר זה. אזרחים סינים פנו למשרד התרבות הסיני בבקשה לבטל את התצוגה והמשרד אכן ביטל אותה. כמה שעות לפני שהדוגמנית הראשונה הייתה אמורה לעלות על המסלול חשף עמוד האינסטגרם המדובר דיאט פראדה כי התצוגה מבוטלת.
ביטול התצוגה לא היה העונש היחיד שחטף בית האופנה. בימים שאחרי הועלו לרשתות החברתיות פארודיות רבות על הסרטונים בהם אנשים מסבירים איך להשתמש במזלג וסכין, שירי ראפ הקוראים להחרים את המותג ולא לקנות ממנו יותר וגם סרטונים של אנשים שורפים ומשמידים בכל מיני דרכים פריטים של המותג, או זורקים אותם ממדפי החנויות. אנשים התפרעו בחנויות המותג והפגינו עם שלטים שכתוב עליהם באדום: "NOT ME". כמה חנויות, בינהן האתר נט-א-פורטר הסיני, הודיעו כי לא ימכרו יותר את פריטי המותג ומכירות המותג ירדו בצורה קיצונית.
המעצבים הראשיים דומניקו דולצ'ה וסטפנו גבאנה פרסמו סרטון התנצלות שפוף בו סיפרו כמה הם אוהבים את המדינה ואת התרבות הסינית, מה שגם כמובן לא עזר וגרר תגובות כמו "מאוחר מידי".
ולנטינו, טוקיו- מרימים לסיפורה של שפחה
בצל הסערה סביב בית האופנה דולצ'ה וגבאנה. בית האופנה האיטלקי ולנטינו הציג את קולקציית הקדם חורף שלו בטוקיו שביפן.
הקולקציה הציגה בין היתר שמלות גדולות ומרהיבות עם הרבה שכבות על טהרת הצבע האדום. על המסלול נזרקו עלי כותרת אדומים, דבר שהעצים את הרומנטיות הסתווית של אוסף השמלות.
עמוד האינסטגרם ההומוריסטי siduations@ אמר בקול רם את מה שכולנו חשבנו בלב והדגיש את הדמיון שבין השמלות האדומות לדמויות מהסדרה "סיפורה של שפחה".
https://www.instagram.com/p/BqtF1NNgmyB/
דיור, טוקיו, רובוטית סקסית יורה לייזר
לעומת דולצ'ה וגבאנה התצוגה של דיור, שנערכה גם היא בטוקיו שביפן, נחלה הצלחה מסחררת. המותג בחר להציג במסגרת אירועי הקדם סתיו קולקציית גברים תחת שרביטו של המעצב החדש חביב הסלבס קים ג'ונס.
בשורה הראשונה ישבו, קייט מוס, אייספ רוקי, בלה חדיד, דיוויד בקהאם והקראש החדש של עולם האופנה: עזרא מילר.
על המסלול הוצגה קולקציה יפיפייה, שכללה חליפות אפורות לצד חולצות עם הלוגו של בית האופנה ופריטים פרחוניים בצבעוניות ורודה ועדינה. בדים הולגורפים ואלמנטים עתידניים כמו תיק האוכף הקלאסי של המותג בגרסה מתכתית לצד שיתוף פעולה שני עם מותג הסטריט ALYX שיצר עבור בית האופנה את האבזמים המוכרים והמזוהים עם המותג.
הקולקציה זכתה לשבחים ואהדה, אבל גם במקרה הזה היו כמה אנשים שהיו פחות מרוצים. אומנם זה לא הגיע לרמת קטסטרופה טרנס-אטלנטית כמו במקרה של דולצ'ה וגבאנה, אבל מספיק כדי להרים את גבותיהן של כמה גולשות פמניסטיות. מה שהכעיס אותן הייתה העובדה שהדוגמנים צעדו סביב פסל של רובוטית סקסית ענקית בגובה 12 מטר, שנעשתה על ידי האמן היפני הג'ימה סוריאמה (Hajime Sorayama). כמה גולשות תהו למה הדוגמנים צריכים לצעוד סביב פסל של אישה ערומה רובוטית, חסרת זהות ופנים וטענו שמדובר בשוביניזם.
https://www.instagram.com/p/Bq-Wm11nNZu/
ורסאצ'ה, ניו יורק- כל האיט גירלז הנכונות
בית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה בחר להציג את הקולקציה בתפוח הגדול והשתמש באס המנצח- כל הנשים הכי נכונות. עם קים קרדשיאן ובלייק לייבלי בשורה הראשונה, והיילי (בולדווין) ביבר, אמילי רטאייקאוסקי, ג'יג'י חדיד, אירינה שייק וקאיה גרבר על המסלול.
כל האיט גירלז הכי נכונות הן הדרך הטובה ביותר להסיח את דעתו של הקהל מקולקציה שהיא לא יותר מבסדר.
מה שכן כבש את הרשת היה סרטון של קניה ווסט "גונב" עגיל שנפל לאחת הדוגמניות מהמסלול. בסרטון הוא מצולם אומר "עכשיו אני הולך לגנוב את העגיל שנפל" ומיד לאחר מכן מרים אותו תוך כדי שהדוגמניות צועדות.
https://www.instagram.com/p/Bq6dewQB63v/
לזוג קרדשיאן ווסט חיכתה במלון הפתעה מבית האופנה, קרדשיאן העלתה לסטורי חדר עמוס מתנות שקיבלו באהבה מדונטלה, ביניהם מצעים, בשמים, תיקים וסטנדים עמוסים בגדים. למרות כל מה שקיבלה מהקולקציה החדשה קים בחרה ללבוש לתצוגה שמלה של בית האופנה משנת 1997.
https://www.instagram.com/p/Bq60tV0hwZY/
קים וקניה בצד, זה מה שהיה על המסלול:
שאנל, ניו יורק – דוגמניות, מומיות ופרעונים
ורסאצ'ה לא היחידים שכבשו את התפוח הגדול. גם בית האופנה הצרפתי שאנל קיים לראשונה תצוגה בניו יורק עם קולקציה בהשראת תקופת הפרעונים.
המנהל האמנותי קרל לגרפלד שתפאורת התצוגות תמיד עומדת בראש מעייניו ניצל היטב את החלל המרהיב של מוזיאון המטרופוליטן, כשהדוגמניות צעדו בין פסל הספינקס לקברי המומיות.
למרות התפאורה היפה וההשראה המעניינת, מדובר ללא ספק בקולקציה הכי מכוערת שהציג בית האופנה אי פעם. בדי טוויד קלאסיים כנראה לא הולכים טוב עם פירמידות וטונות של זהב, ואפילו פארל וויליאמס שצעד על המסלול לא הצליח להרים.
כמה ימים לפני התצוגה הכריז בית האופנה כי יצטרף לורסאצ'ה, מייקל קורס וגוצ'י ויפסיק להשתמש בפרוות ועורות אקזוטיים כמו קרוקודיל ואיגואנות. נשיא החברה סיפר לאתר ביזנס אוף פאשן כי המהלך לא יפגע בבית האופנה וכי הם יתמקדו בפתרונות טכנולוגים אחרים.