החברות החלו לשווק קולגן באבקה ובכדור – מה אומרים הרופאים?

צילום מסך מתוך הסרט "סיוט בחדר המורים"
צילום מסך מתוך הסרט "סיוט בחדר המורים"

עד עכשיו לא באמת התייחסנו ברצינות לטרנד נטילת קולגן כתוסף מזון, אבל עכשיו כשכל חברות התוספים הוציאו כזה, ועוד יחד עם חומצה היאלורונית, אי אפשר להמשיך להתעלם

88 שיתופים | 132 צפיות

אומנם כבר לפני שנה כתבנו כאן על טרנד נטילת הקולגן באבקה או בגלולות כחלק מטרנד היופי היפני שכבש את העולם, אבל נדמה שהיום זה הפך לנכון מתמיד. ביפן, נטילת קולגן בבליעה היא חלק משגרת הטיפוח של הנשים וכל מי שביקרה שם בוודאי נחשפה לכך. הקולגן הוא החלבון המרכזי בעור וחיזוקו תורם למיצוק העור. הינה עכשיו, לצד סממני החורף הראשונים כמו ההצפות, המעבר ממגפונים למגפיים גבוהים והתשוקה להישאר בפיג'מה כל היום, הופיעו גם תוספי המזון הכוללים קולגן בכל חברת תוספי תזונה, ובחלק מהמקרים נוספה לקולגן הכוכבת הבלתי מעורערת של התחום – חומצה היאלורונית.

<<אמרנו כבר לפני שנה: היפניות לא יכולות בלי קולגן

חומצה היאלורונית היא חומר הקושר אליו מים ובכך מגדיל את הנפח, ולכן כשהיא מוזרקת מתחת לעור היא גורמת להעלמת קמטוטים וקמטים. עכשיו, לראשונה, אנחנו פוגשים אותה גם בתוספי מזון. שלטי החוצות מלאים בשניים האלה משל היו האסי עזר ורותם סלע של עולם הטיפוח. ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית, מסביר: "קולגן ואלסטין הם אלו המעניקים לעור את האלסטיות שלו, אבל מפני שמגיל 20 ומעלה מתפרק לו בגוף אחוז שלם של קולגן בשנה יש לפעול למען החזרתו ולקחת בחשבון שניאלץ אולי לעשות זאת כל החיים. האם נכון לעשות את זה או לא זו כבר שאלה אחרת שכן הגוף ממשיך לפרק קולגן ואינו מייצר חדש לבדו. הקולגן הסינתטי המוצע לבליעה או מריחה בכדור, אבקה או נוזל, מבוסס על רכיבים כמו פפטידים, חומצות אמינו שונות ועוד הוא בהחלט בשורה לגוף אך עם זאת אולי גם מעמסה לכל החיים".

חברת סולגאר השיקה מוצר שהוא קומפלקס המבוסס על פטנט בינלאומי רשום המשלב את שני החומרים האלו במינון יעיל ובאיכות ספיגה מוגברת (190 ש"ח ל־30 כמוסות ברשתות הפארם). לטענת החברה הם ערכו מחקר שבדק נשים בטווח הגילים 35־60 לאורך 12 שבועות וגילו הפחתה משמעותית בסימני הזדקנות העור ועלייה משמעותית בנוכחות קולגן בעור החל מהשבוע השישי. גם חברת אלטמן משווקת מוצר המבוסס על קולגן, קולגן בוסט, עם חומצה היאלורונית וקולגן עם ויטמין סי  (110 ש"ח לקולגן עם חומצה היאלורונית באתר החברה). שני המוצרים מגיעים באריזה של 30 שקיקים אישיים למהילה במשקה.

רונית יודקביץ' היא הפרזנטורית של חברת קולגן פלוס, חברה המשווקת מגוון תוספי תזונה המבוססים על קולגן וכוללים גם מוצרים לסובלים מבעיות פרקים ולמיצוק עור הפנים כמובן. כל המוצרים של Collagen Plus מבוססים על פפטידים שמצליחים לקצר ולהקטין את המולקולה פי 1,000 ומבטיחים ספיגה של למעלה מ־90 אחוז, זהו פטנט רשום של החברה. "הרעיון עצמו של כל טרנד הקולגן בבליעה, בכדור או באבקה די קוסם ונשמע אטרקטיבי", אומרת ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור אתסטיקה ולייזר, "בנוסף גם המחקרים בינתיים די מבטיחים שכן – כל עוד מבנה מולקולת הקולגן הוקטנה וחודרת לעור, הצפי הוא שתשפר את מרקם העור ואז אכן תהיה הצלחה מסויימת. אך במבחן המציאות יש לבדוק את יעילות הדבר, האם אותו קולגן שנבלע אכן נספג היכן שאמור להיספג והאם מלכתחילה כמות המולקולות הספיקה כדי להביא לידי שינוי בעור ובאיכותו,  על כן דרוש זמן רב יותר של קיום הפטנט כדי לבסס תוצאות כהוכחות".  קהל היעד של תוספי התזונה האלה הוא נשים וגברים בגיל המתאים, שממילא מזריקים או חושבים על זה, וינסו לשפר את מראה העור מבפנים בצורה הפשוטה של נטילת תוספים. אנחנו השתכנענו. לנסות.

>> כל החידושים הכי מעניינים בתחום הטיפוח