עמרי בן נתן: "לא כל הגברים הם עברייני מין ולא כל הנשים הן קורבן"

עמרי בן נתן | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים
עמרי בן נתן | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים

איך מהפכת MeToo השפיעה על גברים? עמרי בן נתן, יוצא "האח הגדול", מעדיף עולם נטול חיזורים מאשר כזה שכולל צביטות בישבן ונשיקות כפויות

88 שיתופים | 132 צפיות

רצינו לבדוק איך מהפכת MeToo השפיעה על החברה שלנו ויצאנו להבין את הדברים גם מהצד השני: חמישה גברים דומיננטים מספרים בגוף ראשון איך השפיע עליהם המאבק, מה הם למדו ממנו על גברים אחרים, על נשים ועל עצמם. זה מה ששמענו מעמרי בן נתן (36), עורך דין ויזם, מאמן נבחרת ישראל בסקי מים, יוצא תוכנית הריאלטי "האח הגדול"

"כשמהפכת MeToo פרצה לא הבנתי את ממדיה אבל היום אני חושב שמדובר במחאה החברתית הכי גדולה שהכרתי בימי חיי. אני רוצה לקוות שהיא כאן כדי להישאר ושנגמר העידן שבו נשים שותקות. אני חונכתי על ידי אימא שהיא קצינה בכירה בדרגת תא"ל ומי שהייתה קצינת ח"ן ראשית בצה"ל, יהודית בן נתן, כך שאצלנו בבית כיבוד נשים באשר הן הוא ערך עליון. לכן אני עדיין מתקשה להבין למה כולן שתקו כל השנים ולמה היינו צריכים את הארווי ויינשטיין שיצית את כל מה שהסתתר בחדרי חדרים. אבל לפעמים, כמאמר הקלישאה, עדיף מאוחר מאשר אף פעם.

עמרי בן נתן | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים
עמרי בן נתן | צילום: איליה מלינקוב, סטיילינג: שי לי ניסים

"הגיע הזמן שנשים יתפסו יוזמה ויתחילו עם גברים – וזו תהיה תחילת עידן חדש"

גברים רבים שנמצאים בקרבנו ניצלו את עמדות הכוח שלהם והרשו לעצמם להתנהג כלפי נשים בצורה מבזה ומשפילה. הם איבדו כל מצפן מוסרי. בעיניי הגברים האלה הם עברייני מין לכל דבר ועניין ועל כך אין סליחה. יחד עם זאת צריך להיזהר ולא לטפול אשמה על הגברים כולם. אני לא חושב שבהכללה אפשר להגיד שהעולם הגברי עבר את הגבול, כמו שאני לא חושב שכל הנשים הן קורבן. יש גם נשים שעברו את הגבול, שהגזימו ולקחו כל התנהגות גברית, גם כזאת שלא הייתה לה כוונה אלימה, לקיצוניות. במובן הזה נשים אולי יפסידו קצת חיזורים, אבל יכול להיות שהגיע הזמן שנשים יתפסו יוזמה ויתחילו עם גברים – וזו תהיה תחילת עידן חדש.

אני מאמין שמהמחאה יצא טוב כי הגישה של 'הכול מותר', כולל לצבוט בישבן, לנשק בלי רשות או להעיר הערות פוגעניות – היא נורמה פסולה וכנראה שהעולם היה צריך להקצין את קול הצעקה וליצור סוג של הפחדה. התופעה לא תיעלם כליל אבל היא נותנת סיכוי לכך שבסופו של דבר נגיע ליחסי כבוד בין המינים, אולי זה יחלחל בכלל ליחסים בין בני אדם באשר הם".

עוד גברים שסיפרו לנו איך MeToo השפיע עליהם
רן שריג רוצה שתפסיקו לומר לבנות שלו שכל גבר הוא טורף
גדי סוקניק מחכה למהפכה הפמיניסטית האמיתית
למה השף טום אביב הפסיק להשתמש במילה כוסית?
בגיל 72 ננסי ברנדס מבין שהזמנים השתנו