עינב כהן: "אני לא בקטע של להרים לעצמי, אבל באמת שיש בי את הניואנסים של רותם סלע"

בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק
בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק

יש לה 113 אלף עוקבים באינסטגרם, חוזים עם החברות הכי גדולות וקולקציית בגדי ים חדשה בעיצובה לטוונטיפורסבן. כך הפכה עינב כהן ממושא ההתעלמות והלעג של היח"צנים לאימפריית רשת

88 שיתופים | 132 צפיות

"כשיצאתי מהקורונה הרגשתי כמו מישהי שיצאה מהאח הגדול. קיבלתי חיבוק עצום", מספרת עינב כהן. "אני חושבת שעד אז חברות מסחריות לא הבינו את הכוח העצום שלי. היו גם כאלה שירדו עליי. כתבו עליי דברים מזעזעים. אני בחרתי להתעלם אז אני אפילו לא יכולה לצטט מה שאמרו, המשכתי הלאה. ככה זה כשרואים מישהי מצליחה, מנסים להוריד אותך, זה חלק מהמשחק".

>> משפיענית הרשת ספיר אביסרור נותנת פייט לריהאנה בחודש שמיני

"כשהגעתי לתחום, אנשי יח"צ ניסו לסנן אותי, הרגשתי לא מוערכת, נראיתי לרבים כמו דמות שמישהי מנסה לצייר. אני כנראה קשה להכלה", היא ממשיכה, "אבל גם כאלה שבעבר חשבו שאני בלתי נסבלת מאוהבות בי היום. אני בן אדם של פאן, לאבי-דאבי. מחבקת, מתלהבת, אוהבת את החיים, לצחוק בכל רגע נתון, לשמוח, להעריך את האדמה שאני דורכת עליה. אני פועלת מהלב, מהרגש. בסוף זה סוד ההצלחה שלי".

כל מי שלעגו לבלוגרית ומשפיענית הרשת המצליחה, מוזמנים לאכול את הכובע. הילדה שכבר בגיל 15 הסתובבה עם מצלמה בכל מקום, תיקתקה אאוטפיטים קניון והרכיבה מערכות לבוש על פי טעמה המרענן, אוחזת כיום בגיל 23 בקהל של 113 אלף עוקבים באינסטגרם (לדבריה 98 אחוז ממנו מורכב בעצם מעוקבות) ונחשבת לאחת המשפיעניות החזקות והבולטות ברשת בתחום האופנה. לראייה, רשת רנואר גייסה אותה לנבחרת המשפיענים שלה באינסטגרם, והיא לא היחידה. לדבריה של כהן, היא סגורה כבר שנה קדימה בכל הנוגע לשיתופי פעולה עם חברות גדולות, אז תחכו בתור בסבלנות. או במילותיה: "אני מנהלת חברה. המוצר זה אני, עינב כהן שיווק אופנה בע"מ".

בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק
בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק

בימים אלה רושמת כהן הישג חדש, ומשיקה קולקציית בגדי ים בעיצובה לרשת טוונטיפורסבן. בעונה הקודמת היא עיצבה לחברה שני דגמים, אחד מהם היה בגד ים פרחוני על רקע תכלת עם כיווצים בכתפיות שהפך ללהיט ואזל מיד. בחברה ראו כי טוב, וביקשו ממנה לעצב לקיץ 2022 קולקציה שלמה.

"ירדו עליי וכתבו עליי דברים מזעזעים. אני בחרתי להתעלם אז אני אפילו לא יכולה לצטט מה שאמרו, המשכתי הלאה. ככה זה כשרואים מישהי מצליחה, מנסים להוריד אותך, זה חלק מהמשחק"

 

"מדובר ב-30 בגדי ים, כולל בגדי ים בייסיק שהם טיימלס למי שאוהבות את הבטוח, בגדי ים בגווני פסטל והרבה בגדי ים צבעוניים על סקאלת גוונים – משמנת עד חום שוקולד כהה. יש ביקיני ושלם מבדים עם טקסטורה מחטבת, עם תחתון נמוך וגבוה, קשירות, חזיות ברזלים, ומה לא", היא מפרטת ומכריזה: "מבחינתי זוהי פריצת דרך מטורפת. אני מנפצת תקרות זכוכית בעולם הבלוגים, עושה הכול ראשונה. לא הייתה בלוגרית כמוני לפני, אולי רק נטע אלחמיסטר וחברות שלה".

בשנה האחרונה הצטלמת גם ל"הבלוגריות" של הוט בידור על תקן אושיית אופנה. יעד נוסף?
"זה הרבה יותר מזה. איך שהתחלנו לצלם הבנתי שאני רוצה להתחיל להנחות. גיליתי שאני אוהבת את זה וטובה בזה, והרגשתי שלדבר למצלמה זה מחייה אותי – כי זה עולם אחר בעוצמות שלו. היום אני מרגישה שנועדתי לזה. אני לא בקטע של להרים לעצמי, אבל אני באמת חושבת שיש בי את הניואנסים שיש לרותם סלע. מצד אחד אני סופר שטותניקית, סופר קלאמזית ועם הומור עצמי שיודעת לצחוק על עצמה, ובו זמנית הכי חדה ומפוקסת. אני גם הכי אשת עסקים מתוקתקת. שלא יבינו לא נכון, אני לא רוצה להיות רותם סלע – אני רוצה להיות עינב כהן. אני אעבוד קשה ואקרע את התחת עד הסוף, בלי לעצור. אני אתחיל בהנחייה בקטן ובסוף זה יקרה. אני מאוד רוצה פינה משלי בכל מה שקשור ללייף סטייל, שזה אומר ביוטי, אופנה, חופשות, מסעדות, עיצוב פנים, דקורציה – דברים מהעולמות שלי. לתוכניות הטלוויזיה הגדולות עוד יש לי זמן".

מנהלת עיתון באינסטגרם

כהן מגיעה במקור מתל מונד. היא בת הזקונים מבין ארבעה ילדים, כאשר אחותה הגדולה כבר בת 40. הוריה היו שכנים בילדותם – אבא שלה עבר בגיל צעיר לספרד, הוא הכיר את אימא שלה כתוצאה משידוך, היא טסה אליו והאהבה פרחה עד עצם היום הזה. הם חיו שנים בספרד, שם נולדו שניים מילדיהם לפני שחזרו לארץ. כאן הוא עסק בשיווק ואימה גידלה את הילדים. "לא באתי מבית עשיר, היו לנו תקופות קשות כשנגמר הכסף. אני מגיל 14 מממנת את עצמי. מכרתי פלאפל בהפסקות של בית ספר ומילצרתי ועשיתי בייביסיטר".

בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק
בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק

חווית הגיוס לא מתויקת אצלה כמרנינה. "הייתה לי בגיל צעיר בעיית כליות ועברתי ניתוחים ויכולתי להשתחרר, אבל לא רציתי. התוכנית הייתה שאשרת כתצפיתנית ובסוף הייתי פקידה שלא עושה כלום בבסיס סיירים ליד אילת. אין מישהי שנפלה בין הכיסאות יותר ממני. זה היה שעמום המחץ והשתחררתי כעבור שנה וחצי".

"שלא יבינו לא נכון, אני לא רוצה להיות רותם סלע – אני רוצה להיות עינב כהן. אני אעבוד קשה ואקרע את התחת עד הסוף, בלי לעצור. אני אתחיל בהנחייה בקטן ובסוף זה יקרה. לתוכניות הטלוויזיה הגדולות עוד יש לי זמן"

 

איך התחלת את הקריירה ברשת?
"מאז ומתמיד אהבתי בגדים ולהתגנדר, ובגיל 15 כבר המלצתי לחברות מה ואיך ללבוש. האינסטגרם היה בחיתוליו ואני שיגעתי אותן בגלל האהבה שלי לאופנה. ב-2019 זה קיבל תנופה כשהתחלתי לעשות סרטוני סטיילינג. הראיתי למשל איך ליצור שלושה לוקים עם אותה חולצה. תוך חודש היו לי 30 אלף עוקבות והמספר עלה מהר, כשהגעתי ל-70 אלף עוקבות ידעתי שאני עושה משהו נכון שאף אחת לא עשתה לפני. התחלתי להסתובב בקניונים עם המצלמה, דיברתי בקולי קולות וככה זה נמשך שנתיים. ואז התחילו לבוא אליי הצעות מחברות אופנה בתמורה לבגדים, בהתחלה בתמורה ל-200 ש"ח, ואז ש"ח 300 ואז זה עלה ל-500 ש"ח. בינתיים ביומיום התפרנסתי כמלצרית, מארחת, ברמנית ומוכרת בחנות".

ואז מתי הדברים התחילו לקבל תפנית?
"בגיל 20 כשקיבלתי את ה-1,000 ש"ח הראשונים על קידום ברשת. התרגשתי ברמות, ומשם זה הלך וגדל. היום טפו טפו אני מתפרנסת בכבוד. מדובר בסכומים גבוהים, יותר ממה שחשבתי שארוויח אי פעם".

מנהל הבנק שלך מבסוט?
"אני נהנית בטירוף מהעשייה שלי ולא נכנסת למספרים".

איך שרדת את הקורונה?
"בהתחלה היה נזק כלכלי, אבל אחרי שלושה חודשים הנייד שלי התפוצץ. מכרתי לחברות בכמויות גדולות. בזכות הקורונה אני פה. היום יש לי עסק גדול ואני בעצם כמו מנהלת עיתון, רק שאצלי זה אינסטגרם. אני הצלמת, הגרפיקאית, הקריאייטיב, הדוגמנית והעורכת. בנות נכנסות מדי בוקר להתעדכן ואני מדברת על טרנדים ועל קולקציות, ותמיד מקפידה להמליץ על דברים שאני אוהבת. אני גם אוספת את הבגדים ואני מנהלת החשבונות של העסק. חשוב לי להתמקצע בתחום. לפני שלושה חודשים נסעתי לפריז, לשלוחה של בית הספר לאופנה מרנגוני, כדי להעשיר את הידע שלי ולדייק את עצמי. נשארתי שם מעל חודש, התרכזתי בפאשן ביזנס, בהיסטוריה של האופנה, ואיך לבטא נכון מותג".

מה מאפיין את קהל העוקבות שלך?
"המאסה הגדולה של העוקבות שלי היא בגילאי 24-18, אבל יש גם אחוז מבוטל של בנות 50-30".

בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק
בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק

איך את מגדירה כיום את הסגנון האישי שלך?
"בחורף אני מן סבאל'ה, מעדיפה בגדים מכרבלים, חולצת פולו, סריג נעים ובלייזר, סופר סימפל, אולד פאשן טהור. בקיץ אני הרבה יותר מתפרעת, חשובה לי הנוחות אבל אני לובשת הרבה צבעוני וחשוף".
היום כהן מיוצגת בסוכנות של עמרי יערי, שבין השמות הגדולים שהוא מייצג ניתן למצוא את יעל שלביה, עדן פינס, אנה זק ונטע אלחמיסטר. "בשלב זה אין מקום לפנות אליי כי אני נעולה על חוזים לכל השנה, בין השאר עם טרמינל X, מורוקן אויל, קליניק, כריסטינה, וגם מותגים קטנים אבל שווים לא פחות", היא מבהירה.

"בגיל 20 קיבלתי את ה-1,000 ש"ח הראשונים על קידום ברשת. התרגשתי ברמות, ומשם זה הלך וגדל. היום טפו טפו אני מתפרנסת בכבוד. מדובר בסכומים גבוהים, יותר ממה שחשבתי שארוויח אי פעם"

 

ואת גם דוגמנית?
"נכון. אני 160 ס"מ גובה וזה לא הפריע לי מעולם, לא חלמתי להיות גבוהה יותר כי אני חושבת שמה שאלוהים נתן לי – זה לטובה. תראי את נועה קירל, היא היא מודל להגשמת חלומות. כשאני מצטלמת עם אחרות שגבוהות ממני, אני עומדת מקדימה. בגלל שאני נמצאת גם לפני המצלמה אני מקפידה על כושר ותזונה, יש לי היום מאמן אישי ותזונאי אישי. התחטבתי אבל פחות חשוב לי לרדת במשקל, חשוב לי להרגיש קלה ולהיות חזקה. כשאת אוכלת בריא את ערנית יותר. תזונה בריאה חשובה לי, אבל אם ארצה עוגה – אוכל. אני מאמינה באיזון, לא בקיצוניות. הכי חשוב להקשיב לגוף".

בשבוע שעבר עברה כהן מבית ההורים לדירה שכורה. להוציא את תחושת ההחמצה על הארון הגדול שהשאירה בחדרה שם, היא מברכת על המעבר. "הייתי צריכה את זה, לא ידעתי עד כמה. הייתי הרבה בפקקים ועכשיו אני קמה בבוקר לדירה מהממת באזור דיזנגוף סנטר עם וייב תל אביבי שוקק", היא אומרת ומוסיפה כי ייתכן ובקרוב תמצא את עצמה גרה עם שותף מסוים, "אני גרה כרגע לבד אבל 'זה מתבשל למגורים משותפים'".

בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק
בגדי הים של עינב כהן ל־Twentyfourseven | צילום: עדי שנפיק

זה הזמן לדבר על אהבה?
"נפרדתי מבן זוגי הקודם אחרי שבע שנים. זו הייתה אהבת ילדות שהתחילה בגיל 15, ובאהבה מהסוג הזה או שמדובר בהצלחה מסחררת או בנפילה רצינית. אני הייתי קרובה להתחתן עם בן אדם שלא נכון לי, כי הייתי מתחתנת, עושה ילדים ומתגרשת – וזו הייתה טעות ענקית. זה הלך ודעך ובשנה האחרונה של הקשר זה כבר היה גמור. התעלמתי כי קשה להרוס אהבת נעורים, אבל זה נגמר ואין בינינו קשר. היום הוא מחפש את עצמו בקוסטה ריקה ואני מנהלת חברה בישראל. את בן זוגי הנוכחי, בר טוויטו, הכרתי בעצם מזמן כי היינו באותה סביבת חברים, אבל כשחזרתי לרווקות נפתחו לי העיניים. זה מרגיש לי נכון אבל זה קשר חדש, אנחנו יחד חודשיים. הוא בן 27, אקס כדורגלן, שיחק בארצות הברית וגר שם תקופה. היום הוא כלכלן, איש נדל"ן וגם דוגמן. הוא איש מדהים, וואו. הוא קצת איש של פעם. מכיל, מכבד. חזרתי הביתה מצילומים והוא תקתק פה ארוחת ערב, קנה לי פרחים, הוסיף ברכה, כל מה שרציתי וייחלתי בזוגיות הקודמת שלי, קורה לי עכשיו. בחג הוא כבר פגש את המשפחה שלי".

חמש שנים מהיום, איפה נמצא את עינב כהן?
"במקום טוב כמנחה בטלוויזיה, עובדת עם החברות הגדולות ועושה קולקציה למותג גדול בפריסה ארצית".

>> "מדמיינת שמלה כלה מאז שאני זוכרת את עצמי". משתתפות "אהבה חדשה" מדברות על הכל