עדי סופר תאני מגלה: איך עוד ילד לא יעצור לך את הקריירה?

עדי סופר תאני | צילום: יוסי זליגר
עדי סופר תאני | צילום: יוסי זליגר

לרגל יום הנשים הבינלאומי ביקשנו מנשים מובילות בחברה הישראלית את עצת הזהב שלהן בדרך להצלחה, והפעם עדי סופר תאני מבקשת שתקבלו החלטות בזוג

88 שיתופים | 132 צפיות

הטקסט פורסם לראשונה בפרויקט יום האישה ב-2016, בו ביקשנו את עצותיהן של נשים מעוררות השראה לגבי דילמות שונות שכל אישה נתקלת בהן בחייה. עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל, נשואה ואם לשתי בנות ענתה על השאלה: איך עוד ילד לא יעצור לך את הקריירה?

״נקודת הפתיחה היא ההבנה שההורות, כולל החלקים האופרטיביים שלה – חוגים, הסעות, שיעורי בית ועוד – היא לא משימה פרטית של האם. הורות היא משימה משותפת של שני בני הזוג, הרי הם ככל הנראה קיבלו את ההחלטה הזאת יחד.

"גם השלב הבא של אופן גידול הילדים צריך להיות מלווה בהחלטה משותפת. מי מבני הזוג מוכן להאט את הקצב ואת התפתחות הקריירה שלו לטובת גידול הילדים? אולי שניהם? האם יש בכלל צורך להאט את הקצב? כל החלטה היא לגיטימית אבל העיקר שתתקבל יחד, כתא משפחתי שוויוני. ברגע שמדברים על הדברים ומתכננים יחד, אין סיבה שייפתחו פערים.

"מקומם של המעסיקים חשוב לא פחות בהקשר הזה, כשחברה מאפשרת לאימהוֹת לצאת יום מוקדם הביתה, היא צריכה לאפשר את אותם תנאים גם לאבות שעובדים בחברה. אין ולא צריך להיות שום הבדל. הגיע הזמן ליצור שיח חדש ושוויוני ולהחיל ׳משרת הורה׳ ולא ׳משרת אם׳. זו לא סמנטיקה, זה שוויון אמיתי. ככל שארגונים יתנהלו בצורה שוויונית, כך גם נשים וגם גברים יוכלו להקים משפחה, לגדל ילדים ולהמשיך לפתח את הקריירה שלהם בד בבד".

עדי סופר תאני | צילום: יוסי זליגר
עדי סופר תאני | צילום: יוסי זליגר

 

איילת שקדאיך תשלבי משרה בכירה ואמהות מעורבת?
חנה רדואיך תתנהלי בעסק עם רוב גברי?
נינט טייבאיך תיראי מלאת ביטחון כשאת מתה מפחד?
ג. יפית (יפית גרינברג)איך תגיעי לעצמאות כלכלית?
תום יעראיך תלמדי לאהוב את הגוף שלך?
רותי ברודואיך תגרמי לעסק שלך להשאר מספר אחת?
רותם אלישעאיך תתמודדי עם תקיפה מינית?
חנה אזולאי הספריאיך תגדלי ילדים פמיניסטים?
ד"ר רונית אלוניאיך תגיעי לאורגזמה לבד?
ליאת בירוןאיך תעזרי לנשים אחרות ותשני את העולם?

צילום: יוסי זליגר