סליחה, נטפליקס: הסרטים המומלצים ליום כיפור במנוי היחידי שאפשר לסמוך עליו

סליחה, נטפליקס | תמונה: Shutterstock
סליחה, נטפליקס | תמונה: Shutterstock

ל"סיפור נישואין" תצטרכו ממחטה בשלוף, "סקייטרית" יגרום לכן לרצות לקנות סקייטבורד ו"יום הכן" עלול להכניס לילדים רעיונות לראש: הסרטים שיעבירו לכן את הזמן ביום כיפור, ותודה לנטפליקס

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו כבר במילא מכורות לנטפליקס ומעריכות את קיומו בכל ימות השנה, אבל פרץ האהבה שלנו גדל במיוחד כשיום כיפור מתקרב. הטקסט הזה מן הסתם פחות רלוונטי לאלו שצמות ושומרות, אבל אם אתן שייכות לצד הכופר של המפה, בטח גם אתן מכירות את התסכול שמגיע כל שנה עם פתיחת הטלוויזיה והגילוי המחודש ששוב כל ערוצי הטלוויזיה בישראל מושבתים ואיתם גם כל גרסאות ה-VOD על סוגיהם – אז לפחות בכל הנוגע לנטפליקס, אנחנו יודעות שיש לנו על מי לסמוך. בהזדמנות זו, נרצה לבקש סליחה ומחילה מאדון נטפליקס על כל הפעמים שהתלוננו שהכל חרוש וכבר אין מה לראות – ולהודות לו שהוא כאן בשבילנו. אם אתן יותר בקטע של סדרות – יום כיפור הוא זמן מצוין לבינג' עם אחת הסדרות השוות האלה, אבל אם עייפתן מבינג'ים, אספנו כמה סרטים מומלצים שיעבירו לכן את יום הכיפורים מבלי שתשימו לב:

תהיי דרמטית

סיפור נישואין | Marrige Story
סרט דרמה העוסק בסיפורם הקטן של זוג שנישואיהם מתפרקים. זה לגמרי היה יכול להיות סתם עוד סרט, רק שהתסריט המדויק והנוקב של נואה באומבך גרם לנו להרגיש בעת הצפייה שאנחנו באמת מציצות לחיים של צמד ששכח איך לאהוב. בסרט הזה מ-2019, אדם דרייבר וסקרלט ג'והנסון הם לא הכוכבים ההוליוודים שאנחנו זוכרות מהופעותיהם האחרות – הם יכולים להיות אנחנו או השכנים שלנו, עד כדי כך תצוגת המשחק שלהם מרשימה. תכינו ממחטה, ותתכוננו לחטט בפצעים שבלב, או כמו שלירון שמם שלנו הגדירה את זה: הסרט "סיפור נישואים" הוא עינוי לכל מי שעבר גירושים. יום כיפור זה דווקא זמן טוב לסבול, לא כך?

מכתב אחרון ופרידה | The Last Letter From Your Lover
דרמה רומנטית המבוססת על ספר מאת ג'וג'ו מויס (מחברת "ללכת בדרכך", לחובבות הז'אנר). הסרט מגולל את סיפורה של עיתונאית מלאת מוטיבציה החושפת רומן אסור שהתרחש ב-1965, באמצעות מכתבי אהבה שמצאה בארכיון. זכינו לראות פנים מוכרות (שיילין דיאן וודלי מ"אשמת הכוכבים", ונקוטה גטווה מ"חינוך מיני") והאמת שגם הקונספט של סיפור בתוך סיפור כבר שחוק מכדי להיות חדש לנו – ועדיין, אנחנו תמיד מתייצבות כשזה קשור לאהבה. אז אולי זה לא סרט חובה, אבל יש לכן משהו יותר טוב לעשות?

לא לפני השינה

ערים | Awake
כמה שאנחנו מתלוננות על עייפות מתמשכת, ומתחננות לעוד שעת שינה או שתיים – אנחנו עדיין ישנות לפעמים. ומה אם באמת לא היינו יכולות לישון יותר לעולם? אז בסרט הזה (שהוא ספק מותחן-מדע בדיוני, ספק סרט אימה) האנושות כולה מאבדת את היכולת להירדם – ולא, זה לא הופך את הייאוש שלהם ליותר נוח. אם זה לא מספיק, בואו נאמר שהם גם לא יכולים להיעזר במכשירים דיגיטליים יותר מידי. מה כן מנחם? יש לנו חייל לשעבר והוא מלא מוטיבציה לשנות את המצב.

הפיר | The Platform
מעדיפות קומת קרקע על פני דירת גג? אם כן, תחשבו שוב. במותחן הספרדי המציג אסירים נואשים בכלא, יש חוקיות מאוד פשוטה: חלוקת המזון מתחילה בקומות העליונות, ומשתלשלת מטה קומה אחר קומה. אפשר רק לדמיין את הכעס של אלו שנאלצים לשרוד בתחתית, ועל זה מתחשק לנו לומר: אוכל מי שאוכל אחרון.

זה רק ספורט

שומאכר | Schumacher
סרט תיעודי חדש המשלב ראיונות בלעדיים ותמונות נדירות של נהג המרוצים לשעבר מיכאל שומאכר. הסרט אוסף רגעים בלעדיים וכנים, ושם לעצמו למטרה לאפשר לנו להכיר את האדם האמיתי שמאחורי הנהג שזכה 7 פעמים בתואר אלוף עולם ונחשב לנהג הפורמולה 1 הטוב של כל הזמנים. אנחנו מקוות שזה יהיה מעניין כמו שזה נשמע. יעלה בערב יום כיפור יום ד', ה-15/9/21.

סקייטרית | Skater Girl
נערה ענייה המתגוררת בכפר נידח בהודו לומדת לגלוש בסקייטבורד והתחביב החדש בו היא מתאהבת מצריך ממנה לעמוד מול הרבה מאוד מכשולים. הסרט העלילתי המקסים הזה הוא לא רק סרט ספורטיבי מהנה על מיומנות של סקייטרית, אלא שהוא שם על השולחן בעיות מורכבות כמו התנגדויות המגיעות מצד מסורת שמרנית ולחצים חברתיים וכמו האתגר לצמוח ולחלום בגדול כשאין באמצעותך אמצעים כלכליים. אפקט נלווה לסרט: תתכוננו לצאת ממנו עם רצון עז להפוך לסקייטריות בעצמכן.

נקי את הראש

יש לו את זה | Hes' All That
גם אם אנחנו כבר לא נערות, כנראה שעדיין תמיד תהיה בנו קצת נערה מתבגרת מבפנים (כן כן, זה תופס גם לאימהות לטינאייג'רס). אז מצאנו פה סרט נעורים שהוא קיטש טהור במיטבו, ואנחנו לא מתביישות לומר שנהננו מכל רגע. העלילה היא בת ימינו, בעולם הדיגיטלי של 2021, ומתמקדת במשפיענית רשת שמאבדת את העוקבים שלה בעקבות פאדיחה שעשתה ב-LIVE. היא מוכנה לעשות כל מה שצריך בשביל להשיב לעצמה את המעמד, והופל'ך בדרך היא גם לומדת שיעור לחיים על מה חשוב באמת, ולבסוף גם כמובן מוצאת אהבה.

משבר רבע החיים | Taylor Tomlinson: Quartet-Life Crisis
מופע סטנדאפ של הקומיקאית טיילור טומלינסון, בו היא שמה זרקור על השינוי המתחולל בה אחרי שעברה חצי משנות העשרים שלה. היא אולי זורקת בציניות שהיא מרגישה שהיא מבוגרת מידי לחגוג ולהנות (למרות שעדיין מותר לה) אבל בעינינו לא רק שהיא לא מבוגרת (חצופה), היא גם כל כך חיננית ומלאת אנרגיה שלגמרי שווה להעביר איתה שעה משעשעת ולא מחייבת.

הילדים יודו לך

דרקון המשאלות | Wish Dragon
סרט אנימציה אמריקאי-סיני בהפקתו של ג'קי צ'אן, העוקב אחר תלמיד שאפתני שפוגש דרקון משאלות ויחד איתו יוצא למסע מופלא בשנגחאי, במטרה למצוא את חברתו הטובה. האנימציה מדליקה, והדרקון הוא דמות צינית שמפלפלת את האווירה (חוץ מזה שהוא ורוד!).

קונג פו פנדה | Kung fu panda
גם אם הילדים כבר ראו, יש מקום לצפות איתם שוב בסרט הנפלא הזה. אפילו אתן תוכלו להסתכל עליו אחרת אם תהיו מרוכזות: "העבר הוא היסטוריה, העתיד לא ידוע, וההווה? הוא מתנה, לכן הוא נקרא הווה", הפנינה הזו היא רק דוגמא לסוג המשפטים החשובים שסרט האנימציה הזה שוזר לתוך סיפור העלילה על דוב פנדה עצל ושמנמן, שדווקא הוא נבחר להיות הגיבור שיציל את כולם. מוסר ההשכל של הסיפור (הוא כמובן מצליח), הדגש על קבלת השונה, והחיבוק שהסרט הזה נותן – נאספים לתענוג משפחתי גדול והופכים את זמן הצפייה המשותף להרבה יותר מסתם סרט אנימציה. אם הילדים גדולים מספיק לצפות בסרט ללא דיבוב, תוכלו להנות מקולותיהם של ג'ק בלאק, דסטין הופמן ואנג'לינה ג'ולי. ואל דאגה, יש גם 2 סרטי המשך בהם הוא נלחם באויבים אחרים, ככה שאתן די מסודרות עם להעסיק אותם עד צאת כיפור.

יום הכן | Yes Day
תארו לכן שלמשך יום אחד הייתן חייבות להגיד כן לכל בקשה של הילדים, נשמע כמו סיכון? אז בקומדיה המתוקה הזו שאולי כבר שמעתן עליה, ההורים לגמרי מאמינים שזה שווה את זה – הילדים מתמוגגים, והמשפחה יוצאת להרפתקאה משותפת. מוזמנות לצפות יחד עם הילדים, רק קחו בחשבון שהם עלולים לרצות גם.

>> מעדיפות בכל זאת להתמסר למרתון סדרות?