טור אישי

"גם אני פגעתי בתיירת הבריטית"

שניים מהנערים ששוחררו ממעצר בקפריסין | צילום:  IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP/Getty Images
שניים מהנערים ששוחררו ממעצר בקפריסין | צילום: IAKOVOS HATZISTAVROU/AFP/Getty Images

אנחנו ה"נורמטיביים" שמקבלים את הסרטון ורוצים רק לראות על מה כולם מדברים, אנחנו היינו צריכים לחשוב על זה עוד קצת. לירון שמם, שצפתה בסרטון, מתחרטת על הרגע הזה

88 שיתופים | 132 צפיות

פחות מעשר דקות עברו מאז הודיעו בחדשות שסרטונים שצולמו בחדר 723 בקפריסין דלפו לרשת – עד שאחד מהם נחת בנייד של בן הזוג שלי. מבלי לחשוב פעמיים התיישבתי לידו, "תביא, תביא לראות", אמרתי, כאילו אינני מגדלת בבית ילדה וילד, שניהם עתידים ליפול קורבן לטרור הזה. צפינו יחד בסרטון, ולרגע, בדיוק כמו הוריהם של אותם נערים או שאר האימבצילים שקיבלו את פניהם בנתב"ג אמש בשירת "עם ישראל חי", לשנייה אחת גם חשבנו לעצמו "נו, ככה לא נראה אונס, ברור שזו מערכת יחסים בהסכמה", אבל למעשה ברגע הזה, אנסנו את אותה נערה עוד קצת. 

בצפייה השנייה תהינו על זווית הצילום של אותו נער שמצלם בזווית הסלפי כשכל הסדום הזה מתרחש מאחוריו, בצפייה השלישית הבחנו שנער אחר ממלמל משהו, בצפייה הרביעית שמענו בבירור – הוא אומר לחבר שלו שהיא זונה. בלעתי רוק. צליל של אסימון נופל. אין שום סיכוי שמה שנעשה כאן הוא בסדר. זכר מכל סוג ובכל גיל שקורא לאישה שאיתה הוא מקיים יחסי מין "זונה", בשפה שהיא לא מבינה ובפני חבר שלו שגם נוכח באותה הסיטואציה, הוא מנוול, צואה אנושית והלוואי שיחטוף שלל מחלות מין שילמדוהו את הלקח. בן זוגי לא כל כך הבין מה פתאום אני מתרתחת. "אתה אבא לילדה", אמרתי לו, "גם הנערה הזאת, גם היא ילדה של מישהו". פתאום גם הוא בלע רוק. צליל של אסימון נופל. השתתקנו שנינו. 

זה שמצלם את הסרטון צוחק לעצמו כאילו הוא עושה את הדבר הכי מגניב שאפשר לעשות. גם לו אני מאחלת שיירקב הזין. הוא פושע, מקומו, שלא יהיה לכם ספק, מאחורי סורג ובריח. בין אם הייתה שם פגיעה גופנית ובין אם לא, צילום יחסי מין הוא עבירה פלילית ומוסרית חמורה ביותר, אבל חמור מכך הוא האקט של לצרף את הקובץ ולשלוח אותו בוואטסאפ. ואם זו הראיה שהובילה לשחרור הצעירים, המצב חמור משנדמה לנו. היא אולי הסכימה לקיים יחסי מין, אבל היא בטח לא הסכימה שיקללו אותה תוך כדי בשפה שהיא לא מבינה, וכפי הנראה לא הסכימה שאידיוט אחר יצלם אותה ויפיץ לעולם את הרגע האינטימי הקלוקל הזה. 

כשילדיי יגדלו ואשוחח איתם בפתיחות על יחסי מין, אסביר להם, שכל אדם שצופה בסרטון פוגע באותה נפש של בחורה שלא רצתה ולא ביקשה שאני, לירון שמם מתל אביב, אראה אותה בסיטואציה הזאת

כשבוע אחרי אותו רגע מבחיל, עשרות אלפי מכשירים ניידים מצפצפים בארץ, אחד מהם נמצא ממש פה בבית. גברים ונשים מקבלים את הסרטון ומזדהים עם הנערים, טובי הבנים שלנו, מלח הארץ, הנה, לא אנסו אף אחת, תראו איך היא דוהרת פה. למחרת הצעירים משתחררים ממעצר ומציינים זאת בפתיחת בקבוקי שמפניה מחוץ לבית המעצר בקפריסין. "קרה לנו נס גלוי", אמר אביו של אחד החשודים", הקדוש ברוך הוא עשה נס והוכיח שצדקנו לאורך כל הדרך". גלוי בהחלט, אך מה הוא הנס? הבחורה מתוודה שבדתה את האונס, היא נעלבה משום שלאחר שסירבה לקיים יחסי מין עם אחד הצעירים היא נבעטה מהחדר. האם על כך נפתחו בקבוקי השמפניה? זה הנס הגלוי? אם עוד לא ברור למישהו –  גם יחסי מין שנעשים בהסכמה עשויים להתפתח לאונס לכל דבר ועניין. 

אני חושבת על אותה בחורה, שאחד הנערים כנראה מצא חן בעיניה, אבל לא החבר שלו, היא העזה להגיד לו "לא" ונבעטה מהחדר. אני חושבת עליה היום, כשתדע שחצי מדינת ישראל ראתה אותה ברגע אינטימי, במה שאמור להיות בחדרי חדרים והפך להיות פומבי כל כך. היא במעצר עכשיו, והם, הנערים, שוב שתויים, בדרך לעוד לקוח מרוצה כמו שאומרים… אני חושבת על הנערה הזו ובא לי להקיא, בא לי לבכות בשבילה, ובשביל אותם הפעמים שאני עשיתי משהו מיני כדי לרצות מישהו ולא היה לי את האומץ להגיד "לא" בקול רם למרות שבפנים צעקתי. 

ואני חושבת עלי, ועל הילדים שלי. כשבמוצאי שבת, עשר דקות אחרי שאמרו בחדשות שדלפו סרטונים אינטימיים מתוך חדר 723 במלון בקפריסין, צלצל גם אצלנו אחד הטלפונים. וישבנו, הורים לילדים, וצפינו גם אנחנו בסרטון הזה. צפינו, ופגענו בבחורה הזאת עוד קצת. אני לא מנסה להיתמם, אני לא חושבת שאפשר למנוע הפצת סרטונים בוואטסאפ, אני חושבת שצריך להוקיע מהחברה אנשים שמצלמים ומפיצים אותם, שמקומם בבית הכלא. ואנחנו "הנורמטיביים" שמקבלים את הסרטון ורוצים באמת רק לראות על מה כולם מדברים, אנחנו היינו צריכים לחשוב על זה עוד קצת. כשילדיי יגדלו ואשוחח איתם בפתיחות על יחסי מין, אסביר להם, שכל אדם שצופה בסרטון פוגע באותה נפש של בחורה שלא רצתה ולא ביקשה שאני, לירון שמם מתל אביב, אראה אותה בסיטואציה הזאת. אני מתבאסת על עצמי שציפיתי, ובכך נעשיתי שותפה לפגיעה המינית המתמשכת הזאת. אני מקווה שהילדים שלי ידעו שאף אחד לא התחרט על סרטון האינטימי שלא צילם, וכשהבן שלי יקבל סרטון כזה בקבוצות הוואטסאפ שלו, שיהיו לו את הביצים לעצור ולהגיד "חבר'ה, גם צפייה בסרטונים של בחורה שלא רצתה להצטלם – זו פגיעה מינית חמורה, אל תשלחו לי את החרא הזה". הלוואי שיהיה לו את האומץ והחוכמה לעשות את הדבר הנכון, את מה שאני לא עשיתי: מחק תמונה אצל כולם.