ספרים בשביל הנפש

חמישה ספרים מומלצים בתחומי רוחניות, יוגה, מודעות והעצמה

88 שיתופים | 132 צפיות

הירשמו לניוזלטרים של ifeel, וכל הכתבות הכי חמות בדרך אליכם

"כוחו של מיתוס"
מאת ג'וזף קמפבל, הוצאת "מודן"
כחובב מיתוסים מושבע, ג'ו קמפבל הוא בהחלט הגורו שלי במלוא מובן המילה. הרעיונות שלו מעירים ומאירים את החיים, והידע שהוא מעביר מגדיר מחדש מה זה בעצם לחיות ולהיות אנושי. בספרים שלו יש חוכמה וידע נדירים, וכל משפט אפשר לקרוא כמה פעמים ולגלות בכל פעם תובנות חדשות. אני מכיר את הספרים ואת תקליטורים שלו כבר כמה שנים, ולא התאכזבתי מספרו החדש. הספר מחולק לשבעה פרקים שנכתבו כדיאלוג בין קמפבל לעיתונאי האמריקאי ביל מוירס, על המיתוסים נושאים הגדולים.
(שגיא מנדלבוים)

"אמונה"
מאת: אי.סי פינג, הוצאת "פראג"
הספר "אמונה" הוא אימון רוחני להעצמה אישית באמצעות אמונה בעצמך ובזולת. פינג מגדיר את המונח "אמונה" כיכולת לקבל את קיומו של דבר שאי אפשר להוכיחו. הוא מתאר את החיים בעידן המודרני המונעים על ידי רגשות חמדנות ופחד כדי להשיג הגנה וביטחון. פינג מציע ללכת נגד הקשיים ולהילחם בהם, לדעת ולהאמין שלכל קושי יש סיבה. בחלקו השני של הספר מוצגים מבחני אמונה – דוגמאות מן החיים של שאלות מעוררות מחשבה שיש בכוחן לשנות את החיים כאשר מקדישים להם תשומת לב ואנרגיה מחשבתית.
(אריק בלום)

"המוח הנשי"
מאת: ד"ר לואן בריזנדיין, הוצאת "מטר"
סוגיית ההבדלים בחשיבה ובהתנהגות בין גברים לנשים מעסיקה את החוקרים מקדמת דנן. ד"ר לואן בריזנדיין ריכזה בספר זה מחקרים חדשניים על דרך החשיבה של מוח האישה. בין היתר נמצא שמרכזי השפה, השמיעה, הרגשות והזיכרון מפותחים יותר במוחה של האישה לעומת אלה שבמוחו של הגבר, והדבר מסביר את האינטליגנציה הרגשית הגבוהה יותר של הנשים. בקרב הגברים, לעומת זאת, חלק המוח המוקדש לדחף מיני גדול פי שניים וחצי מזה של הנשים, וגם מרכזי הפעולה והתוקפנות גדולים יותר במוחו של הגבר. בזכות כתיבה מרתקת ומשופעת דוגמאות, ספר זה הוא ספר חובה למי שנפשו חפצה לדעת על דרך פעולתו של מוח האישה, המשפיע על מחשבות האישה ועל דעותיה.
(אריק בלום)



בתמונה: הספר

בתמונה: הספר "אמונה" מאת: אי.סי פינג, הוצאת "פראג" ו"המוח הנשי" מאת: ד"ר לואן בריזנדיין, הוצאת "מטר"

"יוגה של אישה"
מאת: בובי קלנל, הוצאת "פוקוס"
"יוגה של אישה, תרגול על פי המחזור החודשי" הוא ספר שיצא לאור בפורמט קטן וצנוע יחסית, אך יש בו אוקיינוס של מידע והדרכה מעשית בהירה ופשוטה למתחילות ולמתקדמות ביוגה. הספר מציע תוכנית מקיפה של תנוחות יוגה (אסנה) ותרגילי נשימה (פראגיאמה) לתמיכה בבריאות האישה מתחילת קבלת המחזור החודשי עד גיל המעבר, לצד מידע על תזונה ועל אורח חיים בריא. ביקשתי מחברה, מורה מוסמכת ליוגה, לעיין בספר ולחוות דעה. לאחר דפדוף ממושך וקפדני היא הודיעה שהיא סומכת את ידיה על הספר, והודתה שאפילו היא למדה דבר או שניים חדשים.
(נעמה שרמן)

 

מתוך: מגזין חיים אחרים

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה