בגיל 48 נעמי קמפבל עדיין הטופ מודל הכי לוהטת בעולם

נעמי קמפבל | צילום: Gettyimages
נעמי קמפבל | צילום: Gettyimages

אחרי שצעדה על המסלול של ולנטינו חשופת חזה, כבשה את שער גיליון מרץ של ווג ופתחה ערוץ יוטיוב, נעמי קמפבל לא עוצרת

88 שיתופים | 132 צפיות

 

השנה היא 1990 וגיליון ינואר של מגזין ״ווג״ הבריטי קרס אל תוך עצמו בהדף גדול מרוב יופי שקשה לשאת. על השער הופיעו יחד הדוגמניות האלמותיות שטבעו את המונח ״דוגמניות-על״ בליבה ההיסטורי של תעשיית האופנה: סינדי קרופורד, כריסטי טרילינגטון, לינדה אוונג׳ליסטה, טטיאנה פטיץ ונעמי קמפבל, בצילומו של צלם האופנה האגדי פיטר לינדברג.

29 שנה מאוחר יותר, בזמן שלארבע מהן נותרה נוכחות סמלית בתודעה הציבורית ובחיפוש של גוגל, נעמי קמפבל ממשיכה לכבוש שיאים חדשים של יופי ומפגינה נוכחות כמעט בכל תחום בחיים. עם 6.4 מיליון עוקבים באינסטגרם (ללינדה אוונג׳ליסטה יש 652 אלף עוקבים בלבד ולסינדי קרופורד 3.9 מיליון עוקבים) ומעל ל-550 שערים למגזיני אופנה שצולמו מאז ועד היום, קמפבל היא היחידה מביניהן שחווה פריחה מחודשת בגיל 48.

גיליון ינואר 1990 האייקוני של ווג הבריטי | צילום: פיטר לינדברג
גיליון ינואר 1990 האייקוני של ווג הבריטי | צילום: פיטר לינדברג

 

>> בפסגת האופנה תוך שלוש שנים: סוד הקסם של הטופ מודל גרייס אליזבת

מבחינת קמפבל נראה כאילו שהיא צולחת בהצלחה את אתגר 10 השנים, ומגדילה ל-30. בשבוע האופנה בפריז בינואר שנה שעברה, היא חתמה את תצוגת לואי ויטון יחד עם חברתה הטובה קייט מוס ובשבוע הקוטור האחרון בפריז עלתה על המסלול לתצוגה (המדהימה בפני עצמה) של ולנטינו והדהימה בפינאלה עם שמלת קרינולינה שחורה בעלת חלק עליון שקוף שחשף את החזה. ב-2018 זכתה לראשונה בחייה – והעובדה הזו מעידה על עולם האופנה יותר משהיא מעידה עליה – להוביל לבדה קמפיין ביוטי.

אחרי שהתלוננה למגזין ה"אוונינג סטאנדארט" שמעולם לא הובילה קמפיין כזה, בדצמבר 2018 קיבלה סוף סוף קמפבל קמפיין קוסמטיקה ראשון בחברת הקוסמטיקה הצרפתית NARS. וכך נראה שזה לא מקרי שדווקא בנקודת הזמן הזו קמפבל מעיזה להעלות תמונות לאינסטגרם במראה שיער ״שחור טבעי״, מקרוזל ושאינו מוחלק, איתו הופיעה לתצוגת דיור הום בשבוע אופנת הגברים בפריז בינואר באחרון.

נעמי קמפבל בקמפיין של מותג הטיפוח NARS
נעמי קמפבל בקמפיין של מותג הטיפוח NARS

 

נעמי קמפבל על המסלול של ולנטינו בשבוע אופנת הקוטור בפריז | צילום: Gettyimages
נעמי קמפבל על המסלול של ולנטינו בשבוע אופנת הקוטור בפריז | צילום: Gettyimages

 

נעמי קמפבל על מסלול תצוגת הגברים של לואי ויטון | צילום: Gettyimages
נעמי קמפבל על מסלול תצוגת הגברים של לואי ויטון | צילום: Gettyimages

 

נעמי קמפבל בתצוגה של דיור | צילום: Gettyimages
נעמי קמפבל בתצוגה של דיור | צילום: Gettyimages

 

בנובמבר האחרון השיקה קמפבל את ערוץ Being Naomi החדש ביוטיוב, שלפי הגדרתה אמור לספק הצצה לחייה כדוגמנית, אקטיביסטית ואשת עסקים. בווידאו הראשון שהעלתה לערוץ היא הכריזה שפתחה אותו כדי להראות לעולם מי היא ובמה היא מאמינה ובתקווה להוות השראה לצופים ולגרום להם לצאת להגשים חלומות. כולם מתעניינים בה, ובמדורי הרכילות תוכלו להתרשם מצילומי פפראצי שלה עם האקס הראפר סקפטה, הצעיר ממנה ב-12 שנה (איתו גם הצטלמה לשער גיליון אפריל 2018 של מגזין GQ הבריטי, ללא בגדים ובעירום מרומז) ומהדיפת השמועות על הריון משותף.

עם הפרידה עבר הסיקור להתמקד במערכת היחסים הנוכחית עם הבויפרנד החדש הזמר והשחקן הבריטי ליאם פיין, חבר להקת וואן דיירקשיין, בן ה-25. גם ההשתתפות שלה כאורחת בחתונת הנסיכה יוג׳יני בסוף 2018 סוקרה באדיקות בכלי התקשורת העולמיים ואפילו פעילויות זניחות כמו פיריסינג חדש שנוסף לאפה לפני כשנה, היו שוות סיקור ברשת. היא מתחככת בקרלה ברוני כשהיא קופצת לשבוע האופנה בפריז ויושבת בשורות הראשונות של תצוגות האופנה או צועדת בעצמה על המסלול.

בסוף 2017 השתתפה בלוח השנה של פירלי שהוקדש כולו לדוגמניות שחורות וחודש מאוחר יותר גם ראיינה ל״ווג״ הבריטי את ראש עיריית לונדון סאדיק קאן, על השלכות הברקזיט. היא אכן מתאמצת לפעול כאקטיביסטית, ועושה זאת בדרכה שלה. שנת 2017 זכורה באופן במיוחד כשנה עסוקה. בפסטיבל קאן של אותה שנה צעדה על מסלול תצוגה שהכנסותיה נתרמו למען ילדי פליטים מסוריה ובהזדמנות אחרת השתתפה בארוחת ערב בארמון קנסינגטון במטרה להציל פילים נכחדים. השנה היא השתתפה בקמפיין שהשיק ראש עיריית לונדון שיצא למען שיוויון למען נשים, והיא פועלת בכל הזדמנות למען ייצוג רחב יותר של שחורים בעולם האופנה.

היא מדהימה ביופייה על שער גיליון מרץ הנוכחי של ווג הבריטי (הידוע כאחד החשובים בשנה כמעט כמו גיליון ספטמבר) ורשומה גם כעורכת קבועה ב״ווג״ הבריטי, שעורך חברה הטוב אדוארד אנינפול כי חשוב לנו לדעת מה היא חושבת. ולמה, בעצם, משנה לנו מה דעתה?

 

משום שנעמי קמפבל היא אשה חזקה ודעתנית, ורק היא יכולה להוביל מהלך שבו עולם האופנה מפנה מקום למודל חדש של נשיות שלא מתדהר רק בגזרה נאה אלא גם בנשים בעלות כח לשנות תודעה. התקדמנו מ״דוגמנית היא רק הקולב״, והתעשייה הבינה שהבגדים הם אמנם מקור לביטוי עצמי, אבל גם מי שנושא אותם. היא דוגמנית שחורה שהצליחה לפרוץ את כל המחסומים שהחברה הציבה לה והדביקה פערים לא רק בזכות המראה שלה, אלא גם בגלל האטיטוד.

מאז 1997 קמפבל מעלה לתודעה בכל הזדמנות את נושא האפליה בתעשיית האופנה על רקע צבע העור ואת העובדה שאנשים שחורים מועסקים פחות ומסווים גזענות תחת מיני טענות כמו למשל שקשה ללקוחות בעלות צבע עור לבן להזדהות עם דוגמנית שחורה שמציגה בגדים וכד׳. היום יש ללא ספק יותר מודעות לשיתוף של נשים שחורות בתעשייה ומאז 2015 יש עלייה של עשרות אחוזים בהשתתפות נשים שחורות בקמפיינים אופנתיים. העובדה שאנינפול שהתמנה לתפקיד עורך ״ווג״ הבריטי בסוף 2017 והוא האדם השחור הראשון בהיסטוריה שערך אי פעם את המגזין בוודאי רק מסייעת לקידום האג׳נדה שלה (קמפבל התייחסה לתמונת צוות המגזין שהתפרסמה בגיליון האחרון שהוציאה העורכת היוצאת אלכסנדרה שולמן, והדגישה שלא נמצאים שם כלל אנשים שחורים).

כמו קייט מוס (45), היידי קלום (45) וג׳יזל (39), גם הנוכחות העצומה והמעצימה של נעמי קמפבל בשטח, מעלה את האפשרות שהעולם הפך לסבלני יותר כלפי דוגמניות שאינן בנות 18. העובדה שכל חברותיה בנות הזמן לא הצליחו לשרוד בתודעה שלנו, מעידה על כך שצריך גם אופי חזק ולא רק יופי כדי להתבלט ואולי נעז לא להיות פוליטיקלי קורקט לרגע ולהעלות את הרעיון שגם העובדה שלא בחרה בצורת החיים הקונבנציונלית של הקמת משפחה מפנה לה יותר מקום וזמן לקדם את עצמה, ובזמן שקאיה גרבר בתה של סינדי קורפורד תפסה את מקומה של אמה מול המצלמה, קמפבל ממשיכה לשגע את העולם.