נלי תגר: "ליום ההולדת שלי ביקשתי יום עם הנגר"

נלי תגר (צילום: רונן פדידה)
נלי תגר (צילום: רונן פדידה)

מהי השריטה החדשה באוסף שלה הודות להריונה המתקדם, הקראש על נדב אייל וכיצד הצליחה לעבוד על אסי ישראלוף. נלי תגר מגלה סודות

88 שיתופים | 132 צפיות

תעודת זהות בבקשה.
"אני, נלי תגר, שחקנית, סטנדאפיסטית, כותבת, מגישת רדיו, אימא שנמצאת בהיריון מתקדם, רעיה, אזרחית ישראל, תל אביבית, אקטיביסטית, לא יודעת לבשל כלום ואל תצפו גם".

מאיפה את?
"נולדתי ברחוב אבן גבירול בתל אביב וגדלתי בשכונת רמת חן ברמת גן. הייתה לי ילדות קסומה ומהממת, בעיקר בזכות שבט הצופים. חזרתי לתל אביב בסוף שנה א' אצל יורם לוינשטיין, כשהייתי בת 23, ומאז אני מכורה לעיר ובעיקר לחלק הדרומי שלה, שהוא קסום ומטונף בו זמנית".

איפה תפסנו אותך?
"בבית, בשעת ה'קרייזי טיים' של ארוחת ערב, מקלחת, הרדמות וכו'. זכיתי לעבוד במקצוע שמופיעים בו בערבים, מה שבדרך כלל פוטר אותי מכל זה, אבל בשנה האחרונה אין הופעות. וואלה, זה הזמן הכי קשה ביום!".

מהו הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"אסי ישראלוף אמר לי לפני שבוע שאני נראית רגועה, וזהו הדבר הכי יפה שאמרו לי, כי אני אדם נוירוטי, עצבני וכל הזמן על טורים גבוהים. אם הצלחתי לעבוד עליו, סימן שאני באמת שחקנית טובה. כמו כן, רופאת המשפחה אמרה לי שטיפלתי יפה בכווייה שחטפתי ברגל, ובימים כאלה של מעט מחמאות ומעט חדשות טובות חשוב להיאחז בכל דבר!".

מה מטריד אותך כרגע?
"מלבד משבר הקורונה, אני דואגת מכל הלב למדינת ישראל האהובה, שנולדה כנס גלוי ועלינו לשמור עליה מכל משמר. אני חרדה מגילויי השנאה והאלימות ברחובות, הם בהחלט לא נותנים לי מנוח".

מהי הקללה האהובה עלייך?
"עוד לא מצאתי קללה יותר טובה מ'כוס אמק'!".

מתי בכית בפעם האחרונה?
"אני בוכה בכל יום. הייתי רוצה לתרץ את זה בכך שאני בהיריון, אבל זה יהיה שקר. אני בוכה הרבה, אבל גם צוחקת המון; אני פשוט מביעה כל רגש בצורה עוצמתית מאוד. לפעמים אני שואלת את עצמי כשאני בוכה, אם גבר גם היה בוכה מזה עכשיו? התשובה היא תמיד שלילית, אבל בכל זאת אני לא מצליחה להתגבר. הפסקתי להילחם בזה".

למי את מתגעגעת?
"זה מטורף לכתוב את זה, אבל עברו 20 שנה בדיוק מאז שאבא שלי נפטר. זה קרה בחנוכה 2000, ואני עדיין מתגעגעת אליו מאוד וחושבת עליו. פעם בעיקר העציב אותי לחשוב עליו ועל מה אם, אבל היום, אחרי 20 שנה, אני יכולה להתפנות לזכרונות ממשיים יותר, לחשוב עליו ולהתגעגע בלי שזה יכאיב לי כל כך. עכשיו, כשאני אימא בעצמי ורואה איזה אבא מדהים הוא בעלי, איתן, אני מרגישה אפילו יותר בחסרונו של אבא שלי. הוא הלך בגיל כל כך צעיר".

מיהי הסול מייט התרבותית שלך?
"שאלה מעניינת. מצד אחד, אני הכי ג'ו מארץ' מ'נשים קטנות', אבל האם יש בת שלא חושבת שהיא ג'ו מארץ'? מצד שני, אני גם הכי איליין מ'סיינפלד'. אולם, יותר מכל אני סנדרה בולוק בכל סרט שהיא אי פעם עשתה, כולל 'כוח משיכה'! אני מתה עליה כשחקנית וכאדם, היא פשוט וואו בעיניי, כל כך טבעית, חכמה, כיפית ואותנטית. יש בה גם את האיכויות של ג'ו וגם את האיכויות של איליין".

מהי השריטה שלך?
"וואו, רק לתשובה על השאלה הזאת צריך שלושה עמודים בעיתון. באופן כללי, אני לא באמת אדם שרוט ואני מטופלת מאוד, כך שהשריטות שלי הן תלויות סיטואציה. נגיד, עכשיו בהיריון, אני נמצאת בקינון אגרסיבי, וליום ההולדת שלי ביקשתי יום עם הנגר ויום עם החשמלאי, אז לעשות דברים בבית זוהי כרגע השריטה שלי".

זהו מקצוע מוזר שבו ככל שמצליחים יותר, נעשה יותר ויותר קשה"

מהי העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"העצה הכי טובה שקיבלתי בחיים הייתה מאימא שלי, שהיא עורכת דין ואדם חכם מאוד. כשרציתי ללכת ללמוד משחק והייתי אחרי הצבא, היא אמרה לי: 'תראי נלי, עורך דין בינוני מפרנס את משפחתו בכבוד וחי חיים טובים. תחשבי אם את רוצה ללכת למקצוע כמו משחק – שבו אם לא תהיי בין הטובים ביותר, פשוט לא תהיי'. זה נכון מאוד למקצוע הזה, הוא כל כך משוגע וקשה. יש מלא מאבקים, צריך הרבה מזל ויש גם עניין של אופנה ועוד המון דברים שלא קשורים רק לכישרון. הידיעה הזאת תמיד כיוונה אותי לסגל משמעת גבוהה, להשקיע וכל הזמן ללמוד ולהתפתח לעוד ועוד כיוונים בתוך המקצוע. התחלתי במשחק והיום יש לי גם מופע סטנד אפ משלי, תוכנית רדיו וטור בעיתון. אני אף פעם לא מפסיקה לחשוב מה עוד אני יודעת לעשות או יכולה ללמוד לעשות, כי זהו מקצוע מוזר שבו ככל שמצליחים יותר, נעשה יותר ויותר קשה".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"בעיקר על חוויות, טיולים וחינוך לילדים. אני מאמינה גדולה מאוד בחינוך והעשרה, ובעיניי זוהי המתנה הטובה ביותר שאפשר לתת".

 

מיהו האדם הכי סקסי בעינייך על הפלנטה?
"זה יישמע נדוש, אבל זכיתי בבעל הכי סקסי בעולם. אולי גם בגלל שהוא כזה רגוע, וזוהי תכונה שלעולם לא תהיה לי. אבל אם חובה לבחור במישהו אחר אז נדב אייל".

 מהו הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"הלידה, כמובן, שאני גם מבועתת ממנה וגם מתרגשת לקראתה. חוץ מזה, אני מחכה שעולם התרבות ייפתח מחדש ואוכל לחזור להופיע מול קהל אמיתי, מחוץ לזום!, ולעליית הסרט החדש שלי 'בוטיק פריז', שהיה אמור לצאת בקיץ ויציאתו נדחתה בגלל הקורונה".

 מה היית משנה בעצמך?
"לפעמים הייתי רוצה להיות יותר קרת רוח ושיהיה אכפת לי פחות מדברים, אבל זוהי מי שאני. בתעודת הסיום של כיתה ג' כתבו עליי: 'מתקשה להבדיל בין עיקר לתפל', וזהו אולי הדבר הכי נכון שכתבו עליי כי אצלי הכול הוא העיקר. חוץ מזה לא הייתי מתנגדת לעוד חמישה סנטימטרים".

 על מה יש לך רגשות אשם?
"אני לא אדם של רגשות אשם. לפעמים אני יכולה להתפרץ על אנשים – אבל אני יודעת להתנצל, להירגע מהר יחסית ולסדר את העניינים".

 מה מפחיד אותך?
"הרבה דברים מפחידים אותי. אני חושבת הרבה על המוות והוא חלק נוכח בחיי. יש בהופעה שלי קטע שלם על כך שאני בטיפול מתמשך על זה כל החיים, אבל ככה זה אצל כולם, לא?".

 מה חסר לך בחיים?
"בכל פעם שעולה השאלה הזאת אני חושבת ישר על כסף, ואז אני מבינה שבעצם לא חסר לי כלום. זכיתי להיות שמחה בחלקי".

 מהו הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"היה לי מזל לחוות המון רגעי שיא בקריירה, אבל אין ספק ש'אפס ביחסי אנוש', הסרט המושלם של טליה לביא, היה גיים צ'יינג'ר ששינה לי את החיים".

נלי תגר, 38, שחקנית, סטנדאפיסטית, מגישת רדיו ופובליציסטית. בימים אלה היא הפרזנטורית של קבוצת קניוני עזריאלי ואתר עזריאלי.קום ומכוכבי הסדרה הקומית החדשה "הנחלה" מבית קשת 12

נלי תגר בקמפיין לקבוצת קניוני עזריאלי ואתר עזריאלי.קום (צילום: יח"צ)
נלי תגר בקמפיין לקבוצת קניוני עזריאלי ואתר עזריאלי.קום (צילום: יח"צ)