השראה

נטע ברזילי: "הייתי במקום אפל. הפחד מסרס ומשתק"

נטע ברזילי משיקה את הסינגל החדש Nana Banana בזאפה תל אביב | צילום: ערן לוי
נטע ברזילי משיקה את הסינגל החדש Nana Banana בזאפה תל אביב | צילום: ערן לוי

שנה אחרי שזכתה באירוויזיון היא משיקה שיר חדש ומדברת על ההתמודדות עם הלחץ, סלאט שיימינג ומה עושים כדי להרגיש בנוח גם בבגד ים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

לפני שנה בדיוק החיים של נטע ברזילי השתנו מהקצה אל הקצה. זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון" הגשימה את החלום הרטוב של מדינה שלמה, ניפצה את קללת ה"כולם אנטישמיים" ופשוט הוכיחה איך עם שיר פופ אחד וימבה של כריזמה זוכים באירוויזיון. השבוע, עם לא פחות כריזמה ופיג'מה צהובה אחת, היא הופיעה לראשונה עם השיר החדש Nana Banana בהופעה פרטית לעיתונאים בזאפה תל אביב. פחות מארבעה קילומטרים מפרידים בין המועדון התל אביבי לבין מתחם גני התערוכה, שם  תחזור ברזילי לבימת האירוויזיון עם הלהיט הטרי, כשתופיע רגע לפני מלכת הפופ מדונה. וזה, תודו בעצמכן, ניצחון נוסף ולא קטן בכלל. 

נטע, לפני שנה בדיוק זכית באירוויזיון. זה עדיין נשמע לך מטורף או שאת כבר מעכלת?
"האמת? עד עכשיו זה נשמע לי הזוי. אבל זה קרה וזה מאחורינו".

קולטות שעברה שנה? נטע ברזילי באירוויזיון 2018 | צילום: Pedro Gomes, גטי אימג'ס
קולטות שעברה שנה? נטע ברזילי באירוויזיון 2018 | צילום: Pedro Gomes, גטי אימג'ס

עוד רגע את חוזרת לשם שוב, הפעם בתור מנצחת. איך התחושה?
"אני עדיין מתרגשת נורא. כשאני חושבת על זה אני נלחצת ברמות ולא נראה לי שאני באמת אקלוט את זה עד שממש אופיע".

ובינתיים איך את מתמודדת עם הלחץ?
"אני פשוט אומרת לעצמי I Got This. אני יכולה להסתכל על זה מהמקום של 'או מיי גאד, אני הולכת לעמוד על במה מול 200 מיליון איש ובא לי לקבור את עצמי עכשיו באדמה' או פשוט להבין שאין שום דבר שאני יודעת לעשות טוב יותר או נכון יותר. מוזיקה זה מה שאני צריכה לעשות, מה שאני אמורה לעשות, אין דבר אחר בעולם שמסב לי יותר אושר. תמיד לפני שאני עולה על הבמה אני אומרת לעצמי 'המקצוע בחר בי', אני לא יכולה לעשות שום דבר אחר.

עברה עלייך שנה שלהגדיר אותה 'משוגעת' יהיה אנדרסטייטמנט. מה הדבר הכי חשוב שגילית על עצמך במהלכה?
"הגעתי למסקנה שאני פשוט לא צריכה לפחד, לא צריכה לפחד מלעשות את מה שאני רוצה. אני מופיעה כאן היום עם Nana Banana עם פיג'מה אבל הפיג'מה הזאת היא רק מתודה עבורי לבטא את מה שאני מרגישה. עד כמה היום נוח לי עם הרעיונות שלי, עם המחשבות שלי, עם האני שלי. כן, גם כשאני עושה שיר באירוויזיון שהוא לא להיט פופ כביכול מהסוג שעושים באירוויזיון", היא אומרת ומתייחסת לביקורות שהשיר החדש כבר ספג על כך שהוא לא פופי או להיט גדול מספיק. "יש פופ ויש את נטע, וזאת אני. ואם אני לא אומן מעניין, אז מה אני בכלל?".

נטע ברזילי משיקה את הסינגל החדש Nana Banana בזאפה תל אביב | צילום: אור גפן
נטע ברזילי משיקה את הסינגל החדש Nana Banana בזאפה תל אביב | צילום: אור גפן

אז הפיג'מה של ברזילי היא לא בדיוק טי שירט שראה ימים טובים יותר וגם לא טרנינג מהוה, ובכל זאת שורות כמו – "I was stitting all day long in my pajama, eating peanut better jelly with my mama, Nana Banana, i do what i wanna" נשמעות על פניו כיוצאות נגד המסרים הקדושים של החברה הקפטיליסטית סטייל "תעבוד קשה – תצליח", גם אם האריזה מסביב היא פופית ומנצנצת. כמעט מפתיע ואולי אפילו חתרני כשזה מגיע דווקא מברזילי, ה-סינדרלה של השנה האחרונה שלהבדיל מסינדרלות אחרות לא חיכתה לאף נסיך, הפכה לאייקון פמיניסטי מוצדק ולרגע לא הפסיקה לעבוד. אז איך זה מסתדר עם השיר החדש? מבחינת ברזילי לא מדובר בשיר שמקדש את הבטלה וגם הפיג'מה היא רק כיסוי ולא המסר עצמו.

"פעם ציפו ממני שאצליח בתור מוזיקאית, עכשיו מצפים ממני להוציא שירים שהם 'נכונים' לאירוע מסוים או לז'אנר מסוים" היא חושפת. "אני כל הזמן נתקלת בציפיות האלה, בלחצים האלה. ואני נכנסת לאולפן וגם שם הלחץ הוא בלתי פוסק, כל הזמן מחשבות של "רגע, צריך לעשות ככה", ו"רגע, צריך שמעריצי האירוויזיון יאהבו את זה".

נטע ברזילי. צילום: דניאל קמינסקי. סטיילינג: איתי בצלאלי
נטע ברזילי. צילום: דניאל קמינסקי. סטיילינג: איתי בצלאלי

"נגיד שקנית שמלה עם מחשוף, ואז את מתחילה לשמוע כל מיני קולות – 'זה זנותי', 'מה את משדרת', ואת כולה רצית ללבוש את זה כי זה פאקינג יפה לך. בסופו של דבר את מוצאת את עצמך אומרת יאללה די, ויוצאת מהבית עם איזה שק".

אז מבחינתך Nana Banana הוא התשובה שלך לכולם? לכל אלה שלא מפסיקים לצפות ממך?
"הוא התשובה שלי לפחד. הפחד מציפיות, הפחד לשחרר, הפחד לעשות. כשכולם אומרים לי 'כן, תעשי ככה' או 'תעשי אחרת' או 'תלבשי את זה כי זה יעבוד יותר טוב' ובסוף זה מסרס ומשתק, ואז כל מה שאת רוצה זה להישאר בבועה שלך ולא להיות, זה מקום נורא אפל שהייתי בו נגיד לפני "הכוכב הבא לאירוויזיון".

איך נראה מבחינתך המקום האפל הזה אז?
"פשוט מקום לא טוב. שאת לא רוצה לעשות כלום, שכולם אומרים לך 'תעשי ככה' ו'תעשי ככה' עד כדי כך שהפחד פשוט מסרס אותך. הרי בסופו של דבר כשאנחנו יוצאות מהבית אנחנו בסך הכל רוצות להרים לעצמנו. נגיד קנית שמלה שחורה יפה עם מחשוף, את רוצה ללבוש אותה ולהרים לעצמך. ואז את מתחילה לשמוע כל מיני קולות – 'זה זנותי', 'מה את משדרת כשאת לובשת את זה', ואת כולה רצית ללבוש את זה כי זה פאקינג יפה לך. בסופו של דבר את מוצאת את עצמך אומרת יאללה די, ויוצאת מהבית עם איזה שק. על זה אני מדברת כשאני שרה In my bubble I stay. על המקום הנוח, שאין בו ביקורת אבל גם אין בו כלום. על המקום שהפחד כל כך מסרס שאת רק רוצה להישאר בבועה שלך ולא להיות, התשובה שלי לזה היא נה נה בננה. ונכון שאני שרה את זה כאן עם פיג'מה, אבל לא להתבלבל, אני עובדת הכי קשה בעולם אבל אני עושה רק מה שאני רוצה. אם אני לא אעשה את זה, אני פשוט לא אהיה, לא תהיה נטע. אני חייבת להרגיש נוח על הבמה ובעולם בכלל, ולכן אני יוצאת עם הפיג'מה או עם הלנז'רי או הבגד ים".

אפרופו בגד ים, אי אפשר לשכוח את הרגע בו צעדת בשבוע האופנה האחרון לצד נטע אלחמיסטר ונועה בני בתצוגה של "בננות". גם שם עשית מה שרצית, אבל נדמה שלא מעט מהמעריצות שלך דווקא התאכזבו כשגילו שאין למותג מידות גדולות. 
"העניין עם המידות נשמע אולי מגניב אבל הוא פשוט לא הוגן כלפי נטע אלחמיסטר ונועה בני, הן הן שתי ילדות בנות 24 שפתחו מותג בגדי ים והתפוצץ להן. נכון לרגע זה יש להם 6 דגמים שמתאימים עד למידה XXXL".
אבל זה לא היה ככה כשצעדת על הבמה, וזה מאוד איכזב אנשים.
"למה?"
אולי הם הרגישו שזה ציני או שאת משתפת פעולה עם מותג שרק רוצה לרכוב על טרנד.
"בסופו של דבר 48 שעות אחרי שקיבלתי את ההצעה מנטע אלחמיסטר עליתי על הבמה כי ראיתי את הויז'אל שלי, שלה ושל נועה בני הולכות ביחד ונראות שוות ביחד. אין דימוי חזק יותר מזה מול מיליון וחצי עוקבות של נטע אלחמיסטר, או עבור ילדות שמגלות שאפשר גם אחרת כשה-דוגמנית, 'מלכת הכיתה', אומרת להן – הנה זה קורה. בעיניי זה שינוי וגם אם הוא נעשה לאט לאט ויש דרך לעשות – זאת הדרך. גם מבחינה אישית אני מרגישה הכי שלמה ומאושרת. זו חומה ששברתי גם עבור עצמי, עבור נטע הילדה שלא הלכה לים וזה מדהים בעיניי". 

נטע אלחמיסטר, נטע ברזילי ונועה בני | צילום: אדריאן סבל
נטע אלחמיסטר, נטע ברזילי ונועה בני | צילום: אדריאן סבל

צילום וידאו: אור רוזנברג

עריכת וידאו: אביב וינברגר