נועה קירל, את מקדמת אידיאל יופי בריא או מסוכן? תחליטי

נועה קירל בחופשה בקפריסין | צילום: צילום מסך מאינסטגרם
נועה קירל בחופשה בקפריסין | צילום: צילום מסך מאינסטגרם

השנה היא 2015 ולתעשייה נכנסת כוכבת מעט מלאה בשם נועה קירל שבאה לייצג מודל יופי אחר. בשנת 2023 היא מציגה אידיאל יופי אחר לחלוטין - ועלולה להיות לזה השפעה מסוכנת

88 שיתופים | 132 צפיות

במהלך שיטוטיי ברשת לאחר ההופעה של נועה קירל בגמר האירוויזיון, ראיתי אינספור פוסטים של הורים נלהבים, ובהם נכתב כי סוף סוף יש כאן כוכבת שהם היו שמחים שילדיהם היו לומדים ממנה, על מוסר עבודה, על נחישות והתמדה, על כך שלעבוד קשה ולהצליח זה דבר הרבה יותר מוערך מאשר לא לעבוד בכלל ולחשוב  שהכל ילך בקלות, ועוד דוגמאות רבות וטובות. הם צודקים. קירל, במיוחד בשל גילה הצעיר, מייצגת את הליידי בוס האולטימטיבית.

>> כבר לא ילדה: הלוקים הבלתי נשכחים של נועה קירל

כשנועה קירל רק התפרסמה לראשונה בגיל 14 היא התהדרה בעוד דבר – המשקל שלה. בראיונות שונים היא ציינה בגאווה פעם אחר פעם שהיא מודעת לכך שהיא מעט מלאה וגאה לייצג כאן מודל יופי אחר, ובכנות? האמנתי לה. האמנתי לה שהיא אוהבת את עצמה, שהיא גאה להיות שונה בנוף, ואפילו קצת מחפשת את זה.

מאז אותם ראיונות על אידיאל יופי שונה עברו 8 שנים, ונועה שהתגאתה בהיותה מייצגת אידיאל יופי אחר, כאילו אינה עוד. היא התחלפה בנועה קירל שמתאמנת קבוע אצל ליקי׳ס, מאמנת הסלבס הידועה שאומרת עליה בגאווה שהיא ״לא מפספסת אף אימון״, משווקת בגדי ספורט ל״פומה״, ולסיום מעלה אתמול תמונה עם ביקיני מול מראה שהרזון בה צורח והעצמות עוד שניה יוצאות מהתמונה.

עכשיו שלא תבינו לא נכון, זה מהמם בעיניי לקדם אורח חיים בריא וכן שגרת אימונים טובה. ובעולם מתוקן, לא הייתי רוצה כמי שמעדיפה להאדיר נשים ולא ההפך, לכתוב כמה אני מאוכזבת. אבל אם המציאות היא כזו שאת הכוכבת הכי גדולה בישראל ובימים אלה גם יוצאת לעולם, את לא יכולה להרשות לעצמך שאהיה מאוכזבת. כי אותי, בחורה בת 24 שכבר עברה את שלב השנאה העצמית בגיל ההתבגרות ואינה מושפעת מכל כוכב שני, זה בסדר להשאיר מאוכזבת. לעומת זאת את הילדה שמעריצה אותך בכיתה ז', ובעקבות התמונה הזו תרגיש פחות יפה, שמנה מדי, רזה מדי וכן הלאה, לא מומלץ להשאיר מאוכזבת, כי לכו תדעו איפה זה ייגמר.

נועה קירל בחופשה בקפריסין | צילום: צילום מסך מאינסטגרם
נועה קירל בחופשה בקפריסין | צילום: צילום מסך מאינסטגרם

מיומה הראשון, קירל, סך הכל בת 22, נכנסה למעין מירוץ וטרפת – לא להפסיק לעבוד כדי שיכירו אותה בכל העולם. אבל עם הפרסום מגיעה אחריות, ודווקא היה נדמה שעם הייצוג באירוויזיון והסירוב לדבר על פוליטיקה בראיונות, קירל מבינה את גודל האחריות מצוין. הבחירה שלא לדבר על פוליטיקה כדי שזה חלילה לא יפגע בסיכוייה לזכות, היא דוגמה לאחריות שהיא וכל כוכב באשר הוא, חייבים בעיניי לקחת על עצמם דווקא בחיי היומיום ולא רק במועד מיוחד.

בראיונות האחרונים שנועה קיימה לפני האירוויזיון ייאמר לזכותה שהיא אמרה משפט חמוד: ״אני לא מפסיקה לחשוב על מה אוכל אחרי״, מהמם, רק שגם המשפט הזה יכול להצטייר בשתי צורות: זה בסדר לאכול, אבל לפני אירוע חשוב? תשמרי על עצמך.

נקודת המוצא הראשונית שנועה בטח מבינה היטב, היא שלא כולם יאהבו אותך, וכשאתה מפורסם כנראה שלא משנה מה תעשה יהיה לאנשים, בטח ובטח לכותבים כמוני שזוהי העבודה שלנו, מה לומר.

נקודת המוצא השניה היא להיות שלמה עם עצמך והחלטותייך. אם את, נועה קירל, שלמה עם השינוי האדיר שנראה שעשית בגישה שלך כלפי אידיאל היופי ומעולם לא הובהר החוצה, או שלמה עם היותך גם וגם – רזה וחטובה שאוכלת מה שבא לה ולפי שקר החן גם לא משמינה מזה, מעולה, כנראה שמה שאני כותבת מיותר. אבל כל עוד לא תבהירי את עצמך, לא תבהירי שזה בסדר להיות גם וגם, או תצלמי תמונות שיש בהן גם קפלי שומן כדי שהילדים של אותם הורים שכל כך גאים בך ימשיכו להיות גאים, סורי נוט סורי – לא נראה לי שיש לך לגיטימציה להיות שלמה באמת.