שפים מסבירים את הקשר המופלא בין אוכל לסקס

מה הופך אוכל לסקסי, אלו מאכלים מעוררי תשוקה והאם יש אמת במיתוסים המפורסמים על אפרודיזיאקים? שפים ישראלים מובילים עונים ובוחרים את המנה הסקסית שלהם

88 שיתופים | 132 צפיות

מאכלים מעוררי תאווה הם עניין של תרבות, גיאוגרפיה והיסטוריה. אף שהמדע אינו מוצא קשר ישיר בין אוכל לסקס, אנו ממשיכים להאמין שהדרך הקצרה ללב גבר, או למיטתו, היא דרך הקיבה. גם אצל נשים קיים קשר חזק בין אוכל לתשוקה, ויעיד על כך כל גבר שבישל ארוחה רומנטית עם מניע נסתר קונקרטי. רשימת המזונות מעוררי התאווה ארוכה ומגוונת וכוללת, לצד מאכלים קונבנציונליים, "תוספי מזון" אקזוטיים כקרן של קרנף וזבוב צה צה. עם זאת, על חלקם הגדול יש הסכמה גורפת. קבלו את חמשת האפרודיזיאקים הפופולריים ביותר בשוק.

משוקולד ועד אספרגוס

שוקולד
המאכל הסקסי מכולם. מלך האצטקים, מונטזומה, נהג לשתות משקה על בסיס פולי קקאו לפני שביקר אצל נשותיו בהרמון. בזמן אכילת שוקולד המוח מפריש חומרים משפרי מצב רוח הגורמים לתחושת אושר. בנוסף, רמת הסוכר בגוף עולה ועמה גם רמת האנרגיה. השוקולד נמס בטמפרטורת הגוף ומתאים למריחה, לליקוק וכמעט לכל מה שמתחשק.

צדפות

מספרים על קזנובה שנהג לאכול 50 צדפות לארוחת בוקר. הצדפה מזכירה בצורתה ובמרקמה איבר מין נשי. היא עשירה באבץ המגביר את ייצור הזרע, ובחומרים המגבירים את ייצור הטסטוסטרון.

אספרגוס
צורתו הפאלית מזכירה איבר מין גברי. בגרמניה מספרים על נסיך מהמאה ה-18 שנהג לאכול עשרות קילוגרמים של אספרגוס מדי שנה והביא לעולם 50 (!) ילדים. בחנויות לאביזרי מין אפשר למצוא ויברטורים בצורת הירק הפאלי.

אבוקדו
האצטקים האמינו ביכולתו של האבוקדו להגביר און גברי, ובשפה המקומית אותה מילה שימשה לתיאור פרי ואשכים. עץ האבוקדו נקרא בפיהם "עץ האשכים התלויים".באבוקדו יש כמות גדולה של ויטמין E, שמגביר את זרימת הדם לאיברי המין ומחזק את האון הגברי.

אלכוהול
אפרודיזיאק כוזב, שבסך הכל מפחית עכבות וגורם לתחושת שחרור אך במקביל מדכא ייצור טסטוסטרון והופעת זקפה. הסקסית מבין כל סוגי האלכוהול היא השמפניה, בגלל הבועות המעקצצות באף והאסוציאציה הקלילה והעשירה. שמפניה ותותים נחשבים עד היום לצירוף הרומנטי-חושני האולטימטיבי.

מה חושבים השפים?


שוקולד המאכל הסקסי מכולם! אילוסטרציה: ingimage

מה השפים חושבים?

שאלנו את השפים מה סקסי באוכל ומהי המנה הסקסית ביותר שהכינו. רובם היו מוותרים בשמחה על סכו"ם, ורק מהשמות של מנות הפיתוי שהזכירו נפתח לנו החשק.

אביב משה, מסה
* הכי סקסי באוכל
: "לאכול בידיים ולהסתכל לבן/בת הזוג בעיניים".
* המנה הסקסית שלי "לובסטר על פולמטה של תירס טרי עם חמאת וניל ואגוזי מקדמיה".

אסף גרניט, מחניודה
* הכי סקסי באוכל: "להכין למישהי מנה, לראות אותה מתענגת ולשמוע את האנחה ואת העיניים מתגלגלות אחורה".
* המנה הסקסית שלי: "זו לא המנה אלא מי שאתה מבשל עבורו. המנה שבחרתי היא ריזוטו קרבונרה. עשינו טוויסט על הפסטה קרבונרה הקלאסית, והפסטה הפכה לריזוטו עם בייקון, אפונה, פירות ים, פרמז'ן וחלמון סקסי שנשפך על כל המנה".

שאול בן אדרת, קימל

* הכי סקסי באוכל: "צורת האכילה. ביסים קטנים (שלא ייגמר), טעימה לבן הזוג, קולות אכילה והבעות פנים. הכל גם עניין של אווירה. זה יכול להיות כבד אווז ואוכף טלה ברוטב פירות יער במסעדת גורמה או סתם טוסט מצ'וקמק לאחר סקס פרוע, ואפילו חומוס בשבת רומנטית ביער או בפארק".
* המנה הסקסית שלי: "אוכף טלה וכבד אווז ברוטב פירות יער".

אבי ביטון, מסעדת אדורה
* הכי סקסי באוכל:"אכילה בידיים היא אחת הפעולות הסקסיות בעיניי. כששני אנשים יושבים זה מול זה עם סכין ומזלג, זה מרוחק מאוד ומנומס. לעומת זאת, כשאוכלים בידיים ביחד, זה חושני מאוד. כשאתה נוגע באוכל, אתה מפעיל את כל החושים שלך בארוחה ולא רק את חוש הטעם. אתה מתחבר לאוכל ממקום אחר. זו חוויה אחרת וסקסית מאוד".
* המנה הסקסית שלי: "קוקי סאן ז'אק. פירות ים סקסיים מאוד בעיניי. כשבונים מהם מנה נכונה וקלילה, אפשר גם להמשיך את הערב אחריה… העובדה שהמנה מגיעה, הלכה למעשה, מהטבע, הצדף הגדול והלבן שנושא את המנה, המתקתקות וטעם השרי שיש לקוקי סאן ז'אק, כל אלה יוצרים מנה כיפית וסקסית".

שף יוסי שטרית
* הכי סקסי באוכל: "מבחינתי, אוכל הוא תשוקה שאי אפשר לעמוד בפניה. ההתרגשות ממנה או מחומר גלם שציפיתי לו זמן מה, היא התרגשות שאני יכול להשוות להתבוננות באהובה שלך מתחת לחופה. אני מתרגש ממנה מעוצבת ומטעמים המתחברים בפה לכדי הרמוניה נפלאה כמו מאהבה ומסקס, ומה שסקסי כל כך בעיניי באוכל הן העוצמות שאוכל יכול לעורר בנו".
* המנה הסקסית שלי: "סבלה קקאו עם קרם שוקולד תפוז וגלידת שוקולד מריר. מנה המשלבת מגוון של מרקמים וטעמים מתוקים-מרירים שמתמזגים בתוך הפה. פשוט תענוג".

מיקי שמו, שמו קונדיטוריות
* הכי סקסי באוכל: "הכי סקסי זה שוקולד. אני אוהב מאוד לשלב בין הטעמים השונים וחומרי הגלם הרבים שמהם אני מרכיב את העוגות והקינוחים. המפגש בין האוכל לבין השפתיים והלשון, איברים רגישים בגופינו, מעורר את כל החושים… גם השימוש באצבעות הוא סוג של משחק".

תמר כהן צדק, תמר קוצ'ינה
* הכי סקסי באוכל: "הפשטות ועבודת היד המדויקת והאוהבת שמאפיינת את המחוזות הכפריים של איטליה. חומרי הגלם הטריים, מכונות הפסטה הידניות והעשייה עצמה. זהו סקס אפיל".
* המנה הסקסית שלי: "פפרדלה ורדה דל מארה (פסטה ירוקה עם פירות ים), שהיא מנה עדינה אבל צבעיה עזים. גם הטעם המיוחד של פירות הים והאכילה עם הידיים משתלבים עם הפסטה הרחבה באופן מושלם".

ניצן רז, סושי סמבה
* הכי סקסי באוכל: "זה יכול להיות טעם, מרקם או מראה של מנה ויכול להיות גם הסיטואציה שבה אוכלים אותה. כל אחד והעולם שלו".
* המנה הסקסית שלי: "טורו טרטר עם יממוֹמוֹ (פרי יפני הדומה לדובדבן) ואוסטרה קוויאר, שאותו אני מגיש לפעמים כספיישל במסעדה. זוהי מנה המשלבת כמה מרקמים וטעמים מעניינים מאוד, חומרי גלם לא שגרתיים ומרכיבים בעלי תכונות של אפרודיזיאק".

איל לביא, רוקח 73
* הכי סקסי באוכל: "אויסטרים ואכילה של אויסטרים (ובכלל פירות ים, שאוכלים אותם עם הידיים). האכילה עצמה, כולל ליקוק האצבעות המתחייב, ופירות הים עצמם, הידועים כמעוררי תשוקה, הם שילוב חושני ביותר".
* המנה הסקסית שלי: "פלאט רויאל (צלחת פירות ים קרה) היא מנה זוגית שאפשר ליהנות ממנה יחד – גם מהאוכל עצמו וגם מהאינטראקציה ומהחיבור שהאכילה הזוגית יוצרת. פירות הים הטריים, שחלקם אפילו נאים ללא בישול, הם רעננים, מעוררי תשוקה וסקסיים מאוד".

עומר מילר, חדר האוכל
הכי סקסי באוכל: "בשר ודברים נאים. רוסטביף ענקי, פריים ריב – אלה נתחים שעושים אותי חרמן. גם חלמון הוא סקסי בעיניי. אבל זה לא האוכל שסקסי אלא מי שאתה מבשל עבורו".
המנה הכי סקסית שלי: "ביצה בקן – לחמניית בריוש ממולאת בחלמון, בחמאה ובפרמז'ן, הנאפית בתנור לזמן קצר ומוגשת כשהמילוי חצי נא".