משלבת ביזנס ופלז'ר

אירית רחמים-בסיס מפיקה לעצמה קריירה לצד אמהות. תפסנו אותה לשיחה על סט צילומי השער של מגזין "הורים וילדים"

88 שיתופים | 132 צפיות

אירית רחמים-בסיס, 37, נשואה לכדורגלן העבר ואיש העסקים בהווה לירון בסיס, ואמא למור (שמונה וחצי) ואורי (ארבע וחצי), היא ממפיקות האירועים המוכרות והנחשבות בארץ. בעבר השתתפה בתוכניות שונות, ביניהן הסדרה הדוקומנטרית "חתונה ישראלית" (Yesדוקו), ובימים אלה היא מתמודדת בתוכנית "הישרדות 5: איי קמרינס" בערוץ 10. רחמים נולדה בברזיל, ובעודה תינוקת הוריה נטשו אותה והיא אומצה על ידי הזוג אורי וברטין רחמים מחולון. לאחר שנים נפטרו השניים, ואת אירית גידלו אהובה ויצחק ברזילי, מארגני תצוגות והפקות. בשנת 2002 היא חגגה מסיבת רווקות במסעדת סי פוד מארקט, כשמחבל ביצע פיגוע ירי. אירית ניצלה, אבל היתה בטראומה.

אילו לא היית בתחום הפקות האירועים, במה היית עוסקת כיום?
"אני מרגישה בת מזל על כך שאני בתחום שמטרתו לשמח אנשים ולהיות איתם ברגעים המאושרים בחייהם. אילו לא הייתי בתחום הזה הייתי עומדת בראש עמותה שמטפלת בילדים יתומים או במשפחות קשות יום ומנסה לעזור להם".

במה היית רוצה שילדייך יעסקו כשיגדלו?
"אני מכבדת כל מקצוע שיבחרו. המוטו שלי הוא להיות בני אדם ולתת כבוד לזולת. אני מחנכת אותם למוסר עבודה, ומאחלת להם שבכל תחום שיעסקו הם יהיו מאושרים וישמרו על כבוד לאחר".

הילדים במקום הראשון

מהו המוטו שלך לגבי אימהות וקריירה?
"אני שואפת למצוא את האיזון בין השניים, כי אני מאמינה שכאשר אני מממשת את עצמי ואת יכולותיי, אני יכולה להיות אמא טובה וקשובה יותר. ילדיי הם תמיד במקום הראשון".

מתי בפעם האחרונה יצאת לנופש עם לירון ללא הילדים?
"אני משתדלת לשלב ביזנס ופלז'ר. למשל, לפני שבועיים היה לי אירוע עסקי בבוקרשט, אז לירון הצטרף לנסיעה, עשה גם הוא פגישות עסקים שם וגם בילינו יחד. אני לא לוקחת דברים כמובן מאליו, חשוב לעבוד על הזוגיות ולשמר את הרומנטיקה".

איך אתם מפנקים זה את זו?
"בכינוי חיבה אישיים, קצת הומור, מתנות קטנות, ארוחות ערב, הפתעות. לירון אלוף בזה".

מהי המתנה הכי גדולה שקיבל מילדייך?
"אחרי שהוריי המאמצים נפטרו, הדבר הכי חשוב עבורי הוא משפחה שהיא קשר דם. השייכות הזאת – הילדים, זו המתנה הכי עוצמתית. החיוך הראשון, הציורים שהם מציירים עבורי, החיבוקים, ויותר מהכל, מרגש אותי לשמוע את המילה 'אמא'. כל רגע איתם חקוק בזיכרוני".

איך את מצליחה לתמרן בין הקריירה למשפחה?
"זה אתגר גדול שעומד בפני כל אישה. אני מקפידה להיות קשובה, לתת להם חום ותשומת לב. בבוקר להכין לילדים אוכל לבית הספר, לקחת אותם לחוגים, לראות אותם לפני השינה, לצאת בסופי שבוע לטיולים, לשבת לארוחות משפחתיות. לא משנה כמה אני עסוקה, הילדים יודעים שאני תמיד דואגת להם".

איזה טיפ תיתני להורים קרייריסטים שרוצים להיות מעורבים יותר בחיי ילדיהם?
"בראש ובראשונה להיות קשובים, לתת לילד תחושת ביטחון, שלאן שהוא הולך תלווה אותו התחושה שההורים מאחוריו, שיש מי שדואג לו ומאמין בו. זמן איכות טוב, להתנתק ולהיות עם הילדים. העוגן שלי זה חום, אהבה, ביטחון, הומור והרבה חיבוקים".


צילום: פיני סילוק. סטיילינג: נדב אליהו

שורדת ומתגעגעת

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים מבחינה משפחתית ומקצועית?
"אני שואפת להרחיב את המשפחה. חשוב לי שלמור ולאורי יהיו עוד אחים. מבחינה מקצועית השמיים הם הגבול, אני אדם שיוזם ויוצר כל הזמן. והכי חשוב, שנהיה בריאים".

איך נראים החיים במקביל לשידור "הישרדות"?
"מתברר שעם ישראל הוא מאוד חם ומפרגן. זה נחמד ומחמיא, ועם זאת לפעמים זה קשה. הפרסום הוא לטוב ולרע. הייתי שמחה לשמור יותר על קונטרול ופרטיות, זאת חשיפה שנכנסת עמוק לרבדים של נפש האדם במצבים קיצוניים, וזה לא תמיד פשוט. בסך הכל זה נחמד, אנחנו יושבים כל המשפחה, צופים בפרקים וצוחקים".

איך הסתדרת עם הפרידה מילדייך במהלך צילומי התוכנית?
"זה הדבר שהיה הכי קשה לי, הגעגועים מאוד כואבים. הילדים הם הדבר הכי חשוב לי בחיים, אף פעם לא עזבתי אותם לתקופה כזאת ארוכה. גם כשאני נוסעת לחו"ל לעבודה אני משתדלת לקחת אותם איתי או לדבר איתם כמה פעמים ביום. הגעגועים היו הקושי הכי גדול ב'הישרדות', זה גרם לי להמון תסכול ולהגיע למצבים מאוד קיצוניים. במשימות חשבתי עליהם ועל הגאווה שאני רוצה להסב להם, ובזכותם הצלחתי להתגבר על האתגרים הקשים ולמתוח את הגבולות שלי".

איך הילדים מסתדרים עם הבלגן התקשורתי סביבך?
"את מור, הבן הבכור, קשה לפצח. הוא מאוד במתח מהסיטואציה. הוא ילד בוגר, חכם ושואף לשלמות, והוא חש איתי את כל התגובות. מור חושש מביקורות ומהד ציבורי סביב התוכנית. לאורי בן הארבע וחצי אני פחות נותנת לצפות בתוכנית, זה קשה עבורו. כשהוא רואה אותי בוכה או רעבה הוא מתחיל לחשוש, ובכלל הוא עדיין קטן מדי בשביל זה".

האם היית עושה זאת שוב? האם היית ממליצה לאמהות אחרות לעשות זאת?
"בחיים למדתי לא לצאת בהצהרות, כי כל יום שאני מתעוררת בבוקר אני מרגישה שלא סגרתי מעגל בחיים, שיש לי עוד אתגר לעבור. 'הישרדות' קירבה אותי עוד יותר למשפחה וחיזקה את הקשר שלנו, וכרגע אני לא חושבת שאי פעם אעזוב שוב את ילדיי. אני ממליצה לכל אמא לא לבטל את האישיות שלה, וכל אחת צריכה להחליט מה נכון עבורה".

צילום: פיני סילוק איפור ועיצוב שיער: יניב קצב
בגדים: אירית: שמלה – לילמיסט, עגילים – צורי מסיקה מור: חולצה – הוניגמן קידס, מכנסיים ונעליים – גאפ אורי: חולצה, מכנסיים ונעליים – גאפ. צולם באולם התצוגה של smeg בהרצליה