חדרים מרווחים, ארוחת בוקר מענגת ונוף משגע: המלון התל אביבי ששימח אותנו

מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ
מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ

אם חפצתן בחופשה אורבנית בישראל, מצאנו את המלון התל אביב שיסדר לכן אחת כזאת במרכז העניינים ועם שלל פינוקים

88 שיתופים | 132 צפיות

מה: מלון קרלטון תל אביב

מה הקטע: מלון העסקים הוותיק, שאירח בעבר אושיות כמו השדרן האגדי המנוח לארי קינג ואת נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי ואשתו הדוגמנית והזמרת קרלה ברוני. המלון שב לפעילות עכשיו כשענף התיירות חזר לחיים, ופתח את שעריו לבעלי תעודות מתחסנים/מחלימים ולילדים עד גיל 16 בהצגת בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות טרם ההגעה למלון.

מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ
מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ

רושם ראשוני: שמנו פעמינו למלון בשישי בצהריים שבוע ימים לפני פסח. הרושם הממש ראשוני החזיר אותנו לרגע לאייטיז – העיצוב של הלובי, השטיחים במסדרונות והשילוט המתנוסס בכתום על גג המלון, אבל בסך הכל מדובר בעיצוב מלונאי-ביזנסי קלאסי. לשמחתנו, לא הורגש בכלל שבמלון ישנם 268 חדרים, האווירה הייתה שקטה ואינטימית – והים הנשקף מכל פינה חיזק את תחושת המרחב והחופש. לאחר שצוות המלון האדיב קיבל את פנינו ובדק שלשנינו יש תעודת מתחסן, יצאנו לסייר במלון ולהתחבר לווייב. על הספא ועל חדר הכושר דילגנו (על הראשון מפאת שינוי פתאומי בתוכניות ועל השני מפאת זה שקאם און, אנחנו בחופשה), ועלינו היישר אל גג המלון. הגג מציע נוף פנורמי אל הים ואל העיר, בריכה פוטוגנית שנראית כמו המקום המושלם להעביר בו את הקיץ (בינתיים היה קר מדי בשביל לטבול) וג'קוזי שלא היה פעיל בגלל מגבלות הקורונה. גם בר המלון והבר בבריכה לא היו פעילים בזמן השהייה שלנו, אך בימים אלה הם כבר פועלים מחדש.

מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ
מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ

החדר: שיכנו אותנו בחדר מרווח הפונה אל הים בקומת הרויאל אקזקיוטיב שבקומה ה-14. העיצוב של החדר נראה כמו עיצוב של מלון עסקים – כלומר קצת אולדסקול וכבד, אבל החדר היה מרווח, מסודר ונקי. קיבלו את פנינו בקבוק יין אדום, סלסילת פירות ועוגיות כשרות (ומבאסות) לפסח. לצערנו, לא היה ניתן להתחמק ממוטיב הכשרות, בכל זאת מדובר במלון כשר, אבל לא תיארנו לעצמנו שייכנסו שם למוד כשרות מוקדם כל כך – ע"ע סעיף נשנושים. הנוף שנשקף מהחלון – קו החוף מהנמל ועד יפו – פיצה על כך ביג טיים, אבל היה יכול להיות נחמד יותר לתצפת עליו ממרפסת קצת פחות צנומה. תקלה רגעית בצנרת שהובילה למים עכורים באמבטיה ביאסה אותנו לרגע, אבל היא סודרה במהרה אז נרגענו. הוא, בתור חובב אמבטיות ידוע, ואני, בתור חובבת מקלחות מושבעת – היינו שנינו מרוצים ממרחב המחייה ומזרם המים הנדיב.

מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ
מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ

המזרן: הוא מצא אותו קשה מדי, אני מצאתי אותו מושלם מדי. הפרידה ממזרן הקינג סייז ומאוסף הכריות המפנקות הייתה קשה מנשוא. תודה על שנת לילה מהטובות שהיו לי ב-2021.

מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ
מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ

נשנושים: את ארוחת הערב ואת ארוחת הבוקר אכלנו במסעדת קרלטון על הים. למרות שמה, המסעדה אינה נמצאת פיזית על הים אבל היא משקיפה לשם וזה נחמד ממש. אני פחות מצאתי את עצמי בארוחת הערב בתור צמחונית במלון כשר שעבר למוד פסח (כלומר – תפריט נטול פחמימות ריקות וגבינות), לו לעומת זאת היה מבחר נאה מאוד אבל ברמה הקולינרית לא נרשמה התעלפות. ארוחת הבוקר הייתה טובה, אפילו בהתחשב שהלחמים והלחמניות היו כשרים (ובנימה זאת: כשרות לפסח זה הארדקור אינאף גם לשבוע, אז למה צריך להחיל את זה על המטבח כבר שבוע לפני?). בבופה היו גבינות מעולות, סלמון מעושן, סלטים טריים, מגוון חביתות וקינוחים שאינם פרווה (יאיי!). בונוס: אכלנו את ארוחת הבוקר במרפסת המסעדה והשקפנו על הים.

מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ
מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ

מה בסביבה: ממערב – הים, מרחק יריקה מחוף הילטון, בריכת גורדון והמרינה, מרחק שתי יריקות מחוף מציצים ועשר דקות הליכה מנמל תל אביב. ממזרח – שדרות בן גוריון המובילות מכיכר אתרים אל כיכר רבין, בדרך מומלץ לעצור לשייק פירות בדוכן המיצים של תמרה בשדרות בן גוריון פינת דיזנגוף, לקפוץ לחנות של המעצבת דורין פרנקפורט שמעבר לכביש ולנשנש פיצה או פסטה במרפסת של מסעדת אלורה ולהשקיף על העוברים והשבים בשדרה. אם יש לכן מזל, אולי אפילו תצליחו להשיג מקום בקפה פופולר השיקי של אבי ביטון שעל דיזנגוף פינת ארלוזורוב.

מדד הפרטים הקטנים: תמרוקים מפנקים בחדר האמבטיה, אחלה מכשיר פן לייבוש השיער, שידורים של yes בטלוויזיה.

מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ
מלון קרלטון תל אביב | צילום: יח"צ

בשורה התחתונה: מלון עסקים על יתרונותיו (קלאסה + פחות ילדים שמתרוצצים בחדר האוכל ומשתינים בבריכה) וחסרונותיו (אל תצפו לאדג' וסקס אפיל), עם נוף שפותח את הלב.

מחיר: החל מ-1,200 ש"ח לזוג באמצע שבוע, החל מ-1,400 ש"ח לזוג בסוף שבוע (על בסיס לינה וארוחת בוקר). המחירים מותנים בתפוסת המלון ובחודש השנה ועלולים להשתנות בכל עת.

הכותבת הייתה אורחת המלון 

>> התאהבנו במלון סול