עונג צפוני: בעכו מצאנו את המקום המושלם לחופשה זוגית

עכותיקה | צילום: איה עזרן
עכותיקה | צילום: איה עזרן

מלון עכותיקה משלב בין אורבניות מחוספסת לאירוח בוטיקי ברמה הכי גבוהה, התוצאה: מלון שמתפוצץ מרומנטיקה ומושלם לסופ"ש זוגי. סיור בעיר העתיקה של עכו מגלה בה אוצרות אומנותיים ועתיד מלהיב

88 שיתופים | 132 צפיות

מה עכותיקה, מלון בוטיק בעכו העתיקה, מורכב מ-14 סוויטות המפוזרות לאורך כמה בניינים בעכו העתיקה, אל מול החומות. במבנה הראשי יש בר ומרפסת גג מקסימה, קו ראשון לים, לארוחות בוקר או לשעת שקיעה. המלון מיועד למבוגרים בלבד (ליתר דיוק: מגיל 12 ומעלה) כדי שבכי של תינוק או סצנות טנטרום לא יפריעו לכן במהלך הנופש הרומנטי להפליא שעכותיקה מציע.

עכותיקה | צילום: מיכאל תומרקין
עכותיקה | צילום: מיכאל תומרקין

מה הקטע אנחנו זוג עם לא מעט קילומטרז' במלונות בוטיק ישראלים, ואין ספק שהפורמט הייחודי של עכותיקה – לא מבנה אחד אלא סוויטות מפוזרות בסמטאות – הוא בהחלט חתיכת קטע ייחודי. המלון, שהקים היזם ואיש הנדל"ן מאיר דודסון ב-2014, נאלץ להתמודד עם שנים קשות: מלבד למשבר הקורונה שפגע בכל ענף המלונאות, בעכו נאלצו להתמודד גם עם הפגיעה הקשה במהומות בעיר במאי 2021. גם מלון עכותיקה נפגע ונבזז, ואת הזמן שחלף מאז האירועים ניצלו שם כדי לשפץ ולשדרג. בין היתר הפכו שתי סוויטות למתחם ספא יפה, לטובת האורחים.

רושם ראשוני הצ'ק אין נעשה במבנה המרכזי: מבנה אבן עותמ'ני עתיק, בעל קשתות מרשימות ובליבו 46 מדרגות מפותלות המובילות אל הגג המשקיף אל הים עד לחיפה. הליכה אל החדר עוברת בסמטאות הצרות של העיר העתיקה וכך נוצרת חוויה מתעתעת: ההגעה אל החדר עוברת באסתטיקה רוויות היסטוריה עתיקה המשלבת מציאות של הזנחה עדכנית, עם מדרגות מתקלפות ומרצפות שבורות, כניסה לתוך החדר זורקת את המתארחת לסטנדרט הגבוה ביותר של אירוח. הבלבול הזה לא מקרי והוא חלק מהאני מאמין של המקום: דודסון מאמין שהקהל שמגיע לעכותיקה אוהב ומחפש את האותנטיות הזו ואין ספק שבמלון מצליחים להתיך את המציאות הישראלית לתוך חווית אירוח בוטיקית בצורה יוצאת דופן.

החדר כאמור החדרים שונים זה מזה ובנוים אחרת אבל כולם נהנים מהקירבה לים ומהעיצוב הקפדני באווירת חדר נופש בכרתים, גרסת הביוקר. אנחנו היינו בסוויטת פרימיום עם מרפסת וג'קוזי, שנמצאת בקומפלקס שלצידו עוד 3 סוויטות החולקות גם מרפסת גג, כך שאם אתם אוהבים לצאת לחופשה הרומנטית שלכם עם עוד 3 זוגות – לא שופטת – זה יכול להיות סידור נוח.

ליד המיטות נתלו מהתקרה כסאות-נדנדה מקש, ללא ספק הריהוט המושלם לסאונד של רחש הגלים. אמבטיית-ג'קוזי רחבה מוקמה ממש מול החלון שמשקיף אל הים, כך שאם תרצו תוכלו לשתות את השמפניה שלכן בג'קוזי ולהיישיר מבט אל השקיעה שבים, למקסימום רומנטיקה.

עכותיקה | צילום: איה עזרן
עכותיקה | צילום: איה עזרן

נשנושים בחדר מחכים שוקולד טעים, מכונת אספרסו ומיני בר איכותי. את ארוחת הבוקר אוכלים בקומת הגג, אליה מגיעים בטיפוס מאתגר במדרגות העתיקות. האוכל מגוון, טרי וטעים מאוד וישיבה במרפסת הפתוחה עם בריזה של בוקר מהים, היא דרך מושלמת להתחיל את היום. ארוחת הבוקר פתוחה גם לקהל הרחב במחיר של 85 ש"ח לאדם.

>>> חופשה רומנטית לאחרי החגים: מלונות למבוגרים בלבד

הגג נפתח גם במתכונת ערב לקהל הרחב ולאורחי המלון, בימים רביעי עד שישי החל מחמש וחצי עד תשע בערב, תחת הכותרת "הבר של תמר" – תמר זו זוגתו המקסימה של מאיר דודסון. זה לגמרי המקום לראות בו את השקיעה עם קצת אלכוהול ומאזטים חמודים שיפתחו לכם את התאבון לקראת ארוחת הערב. זה לפחות מה שאנחנו עשינו, ואחרי זה הלכנו לאכול במסעדת אורי בורי, בארוחה שהצדיקה את המעמד המיתולוגי של המסעדה הזו, מהקוקי סאן ז'אק (85 ש"ח) שהזמנו למה ראשונה ועד לכנאפה תוצרת בית (42 ש"ח) שהזמנו למנה אחרונה – הכל היה טעים ברמות על חלל.

ספא בדקנו את מתחם הספא החדש במלון בעיסוי שוודי קלאסי, שנפתח לשמחתי בכוס יין לבן והמשיך כמצופה: מדויק, מקצועי, נעים ומשחרר שרירים. 280 ש"ח ל- 45 דקות.

מרפסת גג מושלמת. עכותיקה | צילום: איה עזרן
מרפסת גג מושלמת. עכותיקה | צילום: איה עזרן
חדרים הוסבו למתחם ספא מפנק. עכותיקה | צילום: מיכאל תומרקין
חדרים הוסבו למתחם ספא מפנק. עכותיקה | צילום: מיכאל תומרקין

מה בסביבה עכו היא עיר תיירותית המלאה באטרקציות תיירותיות, כמה חבל שהיא כל כך מלוכלכת. מצד שני, את זה יכול להגיד כל תייר כמעט בכל מקום בארץ. לשמחתי מאיר ותמר הזמינו אותנו להסתובב איתם ומבט על הסמטאות של עכו העתיקה דרך עיניהם מצליח להתרומם הרבה מעבר ללכלוך, גם אל ההווה האומנותי המעניין שלה וגם אל העתיד התיירותי המלהיב של עכו: נמל הדגים של עכו כבר בתהליך שיפוץ וחאן אל-עומדאן יהפוך בשנים הקרובות למלון בוטיק "סטאי" מבית האחים נקש, בפרויקט שבסיומו גם יחודש החמאם הטורקי בעיר. בהחלט מרגש.

מאיר ותמר מספרים שזה חלק מתהליך רחב במסגרתו העיר העתיקה משנה את פניה, תושבים ותיקים עוזבים לטובת יזמי אירוח ותיירות שהולכים ומתרבים בעיר, כך למשל חלפנו על פני מתחם האירוח המהמם Zidan Sarai Suite, ומאיר סיפר לנו שבעכו יש גל של נשים יזמיות שפותחות מתחמי אירוח. לצדם, העיר נהנית מפריחה מסעירה של גלריות. כך פגשנו את אסתי קהתי, אמנית מהישוב יובלים, שעומדת מאחורי שתי גלריות בעיר העתיקה: גלריית ART192 שפועלת כקואפרטיב של עשר נשים, אמניות מהגליל. הגלריה השניה היא Naomeh, שמציגים בה אמנים (גברים ונשים) מהאזור. בשתי הגלריות מצאנו עבודות פרקטיות מאוד לכל בית במחירים נוחים. ובסמטה של תמצאו גם את מסעדת טורקיז (השמועות טוענות שמגישים שם את הכנאפה הכי טעימה בעכו, לא בדקנו) וגם דוכן סחלב טעים.

 

לא רחוק מהגלריה של אסתי נמצא בית התה של חמודי, בחאן א-שוורדה, מקום מיוחד מאוד שחמודי, יליד העיר, שיפץ וקישט בשלל עציצים מרשימים והוא ישמח לתת לכם תה נענע או לסחוט מיץ רימונים, לספר סיפורים מההיסטוריה של עכו או ללכלך על ההווה שלה בטענות (מוצדקות!) כלפי העירייה שמזניחה בלי בושה את החאן העתיק הזה.

עוד תושב מקומי ששווה לכם להכיר, או לפחות את העבודות שלו, הוא וליד קשאש, שאימץ סמטה אחת והפך אותה לתערוכת קבע לעבודות המרתקות שלו, שמשלבות בין צבעוניות נועזת לאמירות פוליטיות חזקות. מעניין מאוד (תבקשו הכוונה ברחוב ל"סמטת קשאש"). אמנים מקומים נוספים שהפכו את הסמטאות לקנבס הפרטי שלהם בעזרת צבעים וחפצים שממוחזרים לכדי אומנות, ושוטטות עצלה בין כל הסמטאות-יצירות האלה, היא בהחלט פעילות מומלצת לשבת נינוחה.

>>> התארחנו במלון הזה ביפו והרגשנו כאילו אנחנו בשאטו בצרפת

כמובן שבעכו יש עוד שלל מרחבים לבקר בהם, מאולמות האבירים דרך מנהרת הטמפלרים, השוק על שלל סמטאותיו ועוד. יציאה מהעיר פותחת מרחב אחר של אפשרויות בגליל המערבי: שמורת עין אפק, נחל כזיב, מבצר המונפורט ועד אכזיב וראש הנקרה – עכו יכולה להיות בסיס טוב לטיולים, אם תצליחו להיפרד מהחדר המפנק (ביננו, למה לכם? תנוחו קצת).

בשורה התחתונה מי שחובבת אורבניות אותנטית ומעריכה חווית אירוח ברמה גבוהה תעוף על המלון הזה. יש בו אנרגיות טובות, רחש גלים, מבנים היסטורים, עיצוב שחושב על הפרטים הקטנים ואווירה רומנטית במיוחד – זה בהחלט מקום מעולה לעשות בו ריסטרט זוגי.

מחיר מחירון חורף: אמצע השבוע החל מ-890 ש"ח, סופ"ש החל מ-1,090. בסופ"ש מינימום 2 לילות. המחירים הינם לזוג לחדר על בסיס לינה וארוחת בוקר. בהזמנה ישירה באתר: akotika.co.il. מבצע חורף רומנטי לקוראות/י מגזין "את": הנחה של 5% נוספים. (למימוש עד סוף מרץ 23) על מנת לממש את ההטבה יש להכנס ללחצן "קוד קופון" ולרשום בקוד מגזין את.

הכותבת הייתה אורחת המלון