מי הזיז את הפנים שלי?

לקורטני קוקס יש ניסיון מר עם הבוטוקס שעברה; אך ניקול קידמן ועוד רבות מנשות הוליווד ממשיכות להצעיר את פניהן. חלקן כנראה שוכחות שפחות הוא לפעמים יותר. אז מתי ואיך "מותחים" את הגבול?

88 שיתופים | 132 צפיות

זוכרים את מוניקה גלר המתוקה מ"חברים"? אז נכון שחלפו למעלה מ-17 שנה מאז פרצה לתודעה הציבורית, אבל כנראה שהשחקנית האמריקאית מעדיפה לנסות ולהקפיא את הצלחתה המטאורית דאז. איך היא עושה זאת? מפקירה את פניה תחת הזרקות בוטוקס תכופות ו/או סכין המנתחים. בסרטה האחרון, "צעקה 4" היא נראית מתוחה מדי. עשויה מדי. יותר מדי.

בראיון למגזין Marie Claire הודתה קורטני קוקס (44) שהיא עברה הזרקות בוטוקס אבל היא לא מרוצה מהן: "בוטוקס? אני חושבת שזה פנטסטי ועם זאת נוראי."מתברר שאפקט הבוטוקס פגע בכישורי המשחק שלה; "אני שחקנית, אני חייבת להיות מסוגלת להזיז את הפנים שלי". בקיצור, קוקס הפכה לאחת משונאי ההזרקות בתעשייה.


קורטני קוקס משופצת. הבוטוקס שיבש את כישורי המשחק שלה (מימין: ויקישיתוף, משמאל: Jeff vespa/wireImage.com, אתר MailOnline)

הזרקות, ניתוחים פלסטיים, טיפולי לייזר, חמצן אור חום חשמל ויסודות הטבע, כולם מגויסים היום ולו רק כדי להצעיר אותנו. לנסות לטרוף את הקלפים מחדש ובעצם לשחק עם חוקי הטבע (בכל זאת, העטיפה מזדקנת עם השנים. לא, לא הנפש).

Money time: התפוגגות קסם הנעורים

בית מרקחת של ניתוחים פלסטיים והזרקות, ביניהם הרמת גבות, בוטוקס, עיבוי שפתיים ופייס-ליפט הפכו לשם נרדף לבירת הקולנוע ההוליוודית.

כשהתעשייה מהללת מודל עם פנים צעירות וחיוניות, כנראה שלא נותר הרבה ברירה לשחקנים (ובעיקר שחקניות!) מבוגרים יותר. וכן, גם לקבל תפקיד של סבתא (טרם זמנך) בסרט משומן, היא לא בדיוק מחמאה.

המודעות הגוברת לאלטרנטיבה הפלסטית סללה את דרכם של מג ראיין, קיילי מינוג, ניקול קידמן, ונסה ווילאמס, סילבסטר סטאלון ועוד שורה ארוכה של מגה-שחקנים – אל הרופא הפלסטי. יש לא מעט מפורסמים שמקפידים לבקר את ה"משפץ" הצמוד אחת לארבעה חודשים. בעוד שבעבר נעשו הטיפולים בחשאי, הרי שכיום הפכו לתופעה מקובלת.

סרטון פופולארי שהופץ ב"יוטיוב" וזכה לאחוז צפיות גבוהה (מעל 2 מיליון) מראה בצורה מוחשית איך הכירורגיה הפלסטית והאסתטית יכולה לשפר, אבל אם היא נעשית בהגזמה וללא הגבלה של מספר הניתוחים, היא יכולה גם להרוס ולפגוע בטווח הארוך; "ניתוחים של מתיחת והרמת פנים שנעשים באמצעות שתלים קבועים, חוטים שמחזיקים את המבנה או חומרים קבועים, עלולים לפגוע בתפקוד הפנים ולגרום למראה לא טבעי", מסביר ד"ר נמרוד פרידמן מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

צפו בניתוחים פלסטיים של מגה-סטארים עולמיים:

טיפולי היופי והאסתטיקה חצו בשנים האחרונות את תחומי הביצה. הסוד המודרני של 'להיראות טוב' נדד משמועות של פה לאוזן לנחלת הכלל; היום כבר כולם יודעים שבוטוקס הפך להצלחה שרבים רוצים להיות חלק ממנה. סקרים שבוצעו על-ידי האגודה האמריקאית לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים חושפים כי קרוב ל- 90% מהמטופלים שעברו הזרקת בוטוקס לא מסתירים את העובדה שהם מבצעים בקביעות בוטוקס.

מעניין לדעת שהזרקת בוטוקס היא הפרוצדורה הלא-ניתוחית הפופולארית ביותר בעולם. וכן, רק בשנת 2008 בוצעו למעלה מ-2.5 מיליון פעולות בארצות הברית בלבד (ועוד בשנת מיתון קשה).


תעשה לי שפתיים כמו של אנג'לינה ג'ולי. מייגן פוקס, בין השחקניות והדוגמניות הכי "מפוטשופות" (צילום: ויקישיתוף)

תתחדשי על השיפוץ

שמתם לב שהנשים המבוגרות (בנות 60 וצפונה) שבוחרות למתוח את פרצופן, הולכות ונעשות דומות יותר אחת לשנייה? אפשר לשרטט בין כולן את מרכיבי הפייס-ליפט, המותחים את אזורי הפנים הסוררים (גבות, מצח, עפעפיים, סנטר ועוד).

אל תרימו גבה!
ידעתם שקמטים בפנים נוצרים גם בעקבות הבעות פנים מסוימות, והם תוצאה של שרירים שהופעלו על ידינו ברציפות.
הבוטוקס גורם להרפיית השרירים האלו ובכך מפחית את הקמטים ויוצר מראה עור חלק, בין הגבות, במצח וסביב העיניים.

מבט חטוף לעבר הנשים "המתוחות" מעורר בנו אי נוחות פנימית ותהיות עצמיות: "כמה ניתוחים היא עשתה כדי לקבל את הפנים החדשות האלה? את המראה הצעיר הזה, שלא לומר גרוטסקי". ומה עושים במקרה שאת אמורה להחמיא לאישה על השיפוץ המלוטש?

אולי די עם הבוטוקס?!

בדומה לעולם האופנה, כל התורה מסתכמת לפעמים במינון. לכן, הגבול בין מראה אסתטי למראה "עשוי/מנותח/מלוטש" מדי עשוי להיות דק. וכן, חשוב להקפיד כמובן על מינון נכון ומדויק של הזרקות בוטוקס.

ד"ר בת-שבע מרקוס, מומחית למחלות עור ומנהלת המרכז לרפואה אסתטית במרכז הרפואי תל-אביב, מציינת כי "אני חסידה גדולה של כל טיפול שיכול לרענן לחדש וליפות ללא נזק בלתי הפיך. אך עם זאת, אני טוענת נגד עשיית היתר!". מרקוס מנדבת את הטיפים הבאים שיגרמו לך פשוט לא להפריז.


בוטוקס הוא כמו מעגל קסמים. אם לא תזריקי שוב, האפקט יתפוגג (אילוסטרציה: ingimage)

טיפים שישאירו אותך בגבול הטעם הטוב:

  1. מרחק נורמלי בין הגבות: גבות צריכות להיות במרחק סביר מגלגל העין. לא באמצע המצח. אין צורך להרים עד בלי די עם בוטוקס את הגבות. המספר המדויק הוא בין מ"מ ל-4 מ"מ (בהשוואה למצב הבסיסי).
    </li>
  2. אל תטפחי תקוות שווא: מגיע רגע שכל הבוטוקס בעולם לא יועיל לצניחת העפעפיים שלך. הרופא לא אשם. הבוטוקס עבד. זה מה שיש. השלב הבא הוא ניתוח עפעפיים.
  3. אין קסמים: הקמט בין הגבות כבר שם מזה 20 שנה? הוא שם בכל שעות היממה גם כשאתם לא מכווצים גבות? אין מה לצפות שהבוטוקס יעלימו אותו. חשבו על נייר מקומט – גם כאשר מישרים אותו יראו סימני הקימוט. טיפול בוטולינום טוקסין, אגב, יפחית את הקמט ופעולתו תתגבר אם תתמידו בהזרקה.
  4. שאלה של כמה: לא חייבים להזריק בבת אחת מצח, עיניים ובין הגבות. עדיף להזריק בכל פעם שני אזורים ולהחליף בין האזורים על מנת ליצור איזון ולהשאיר מעט תנועה בחלק העליון של הפנים.
  5. שאלה של איפה: לבוטוקס יש מגבלות ואחת מהן היא המקומות בהם לא רצוי להזריק אותו מחשש לתופעות לוואי: מעל הגבות, בצדן (הזרקה עלולה לגרום לצניחת גבה או עפעף. תמיד יישאר שם קמטוט). בואו נוותר לו.
  6. עיגולים שחורים: שקיות תחת העיניים לא ייעלמו עם הזרקות. להיפך, לעתים הזרקה בזויות העיניים עלולה להדגיש את השקיות האלו.
  7. תשחררו: אל תלחצו על הרופא שלכם להזריק עוד ועוד, הוא רק בן אדם, הוא ייכנע בסוף. אם הוא אומר שאין מקום להזרקה נוספת או בכלל- תסמכו עליו.
  8. תדירות הזרקות: ההזרקה השפיעה לחודשיים בלבד? זמן השפעה ממוצע של בוטולינום טוקסין בהזרקה לקמטים הוא 3-4 חודשים. אפשר לחזור ולנסות הזרקה חוזרת, לשיקול הרופא. אולם במקרה שהתופעה חוזרת על עצמה תתכנני לרענן בוטוקס בתדירות גבוהה יותר או להרשות לקמטים להבליח בין טיפול לטיפול.

אז מה למדנו? שבוטוקס יכול להיות טיפול מצוין לא רק למגה-סלבריטאים, ולא רק לעיניים או למצח. אפשר להרים זוויות פה, להוריד זוויות שם, לעדן קמטוטים מעל השפה, לשפר חיוך ועוד שיפוצים קלים. אבל בבקשה, אל תגזימו! אנחנו הרי לא רוצות בסוף להיות דומות אחת לשנייה.