סקס ויחסים

"את צריכה לייצר מערכת יחסים חיובית עם איבר המין שלך"

מדונה. אחת שיודעת | צילום: Johannes Simon/Getty Images
מדונה. אחת שיודעת | צילום: Johannes Simon/Getty Images

היא מאמינה שלאוננות, כלומר לעינוג עצמי, יש כוח של תפילה, שכל אישה צריכה להכיר את הפות שלה ושגם לזין יש לב. מיכל מעיין דון, מנחת סדנאות למיניות מודעת, מסבירה איך להגיע לאקסטזה

88 שיתופים | 132 צפיות

הידעתן? בעוד שאצלנו מכונה איבר המין הגברי "זין", כלומר כלי מלחמה, בסנסקריט נקרא האיבר "לינגם" – מטה של אור. בהבדל הסמנטי הזה פותחת את השיחה שלנו מיכל מעיין דון (47), מנחת סדנאות למיניות מודעת וחברת ארגון ISTA הבינלאומי לאומנויות המקדשים ושמאניזם מיני. אני פונה אליה כדי ללמוד על "מיניות מקודשת", מושג שמגיע לאוזניי יותר ויותר יחד עם התרבות מתרגלי היוגה והמדיטציה בסביבתי, כפטריות פסיכדליות אחרי הגשם. נראה שאפילו הישראלים המחוספסים מוכנים לעבור לשלב הבא באימוץ תורות המזרח ולהחיל את העדנה גם על שטח הזיון. שנאמר, וכיתתו חרבותיהם לפינים.

ב-11 השנים האחרונות מעבירה מיכל דון את סדנאות "מערת החשק", אותן היא מתארת כ"סופי שבוע של מפגשים בין נשים למיניות שלהן".

"אני פותחת את הסדנה בלספר לנשים שכל מה שאני אומרת זה רק בגדר הצעה", היא מבהירה. "את הולכת לעשות פיפי מתי שאת רוצה, נעמדת מתי שאת רוצה, זזה, בוכה וצוחקת מתי שאת רוצה. כאן את לומדת להקשיב לעצמך גם כשאת בקבוצה, ולשחרר מהצייתנות והצייתנות המינית".

מיכל מעיין דון | צילום: שחר ברלוביץ
מיכל מעיין דון | צילום: שחר ברלוביץ

לדברי דון, הדבר הכי חשוב בדרך אל הקדושה היא ללמוד להיפרד מהחסמים. "המיניות שלנו לוקה במחלת מין", היא קובעת: "אשמה, בושה ופחד. יש פער מאוד מאוד גדול בין כמה מיניות היא דבר חשוב ומרכזי בחיים של אדם לבין השליליות שאנחנו מייחסים לה. אחרי הכול, כולנו נולדנו מסקס, כולנו יצאנו מפות". 

בקיומם של מטענים שליליים לגבי סקס לא צריך לשכנע אותי. קחו זקפה, למשל. משמח ככל שיהיה, כשפין זקור מוזמן למיטה שלי, כך הוא גם נצרב בתודעה שלי כאיבר תובעני. "צריך להבין שלרוב אנחנו תקועות איפשהו בין גיל 9 ל-12", אומרת דון, "וחוות את החוויה המינית שלנו כמבודדת ומביישת. לא היה לנו שום מנטור שידריך אותנו, אז נתקענו במקום הזה".

גם גברים סובלים מזה? נדמה שנשים צוברות הרבה יותר מורכבות סביב מין.
"דיברת פעם עם גבר שגומר מהר מדי לטעמו?".

לא.
"יפה, כי לא מדברים על זה. יש להם כמויות של בושה, פי מיליון מאיתנו. הזין שלהם מגדיר את הגבריות שלהם, ואם הוא לא עומד בקריטריונים – אז באמת קשה להם".

אוקיי, אז הכרתי בבושה ובפחד שלי. מה מכאן?
"את צריכה לייצר מערכת יחסים חיובית עם איבר המין שלך. להביא אלוהות וקדושה למקום שכביכול אין בו קדושה, אבל הוא כן קדוש; אברי המין מייצרים חיים, וחיים זה קדוש. זה אומר, לפני הכול, להכיר את האיבר – איך הפות נראית, איך הריח שלה ומה התחושה. לחלופין, לחוות זין זה לא רק כי מישהו צריך לספק את האגו, צריך להבין שגם לזין יש לב, שמחת חיים ובאסה".

השמועות מספרות שבסדנאות המיניות המקודשת יש חדרים מלאים באנשים שמאוננים למען הפצת אנרגיית אהבה. אז זה המתכון לייצר מערכת יחסים חיובית עם איברי המין שלנו?
"עינוג עצמי", היא מתקנת אותי, "ולא אוננות. העינוג העצמי, במיינד סט הנכון, יש לו כוח של תפילה. הרי מה זו תפילה? חיבור לעולמות עליונים דרך טראנס. זה מתחיל בלהבין שמין זו אנרגיה, זו אנרגיית חיים שאפשר לנתב אותה החוצה".

מהו הדבר שהכי מעצים את השיא?

אני רוצה לספר לכם מהו הדבר האחד, החשוב ביותר, הבסיסי ביותר,שהכי מעצים לנו את החוויה במיטה וכמובן איך לא, את הORגזמה.אם בא לכם לשמוע יותר, הרבה יותר!מוזמנים להרצאה שלי שכל כולה מוקדשת לנפלאות העונג הנשי.לא לנשים בלבד.פרטים כאן: https://goo.gl/zF7ndk

פורסם על ידי ‏‎Michal Maayan Don‎‏ ב- יום שני, 11 בפברואר 2019

 

איך אני יכולה לתרגל את מה שאת מלמדת אצלי בבית?
"צרי קשר עם איבר המין שלך. תסתכלי עליה, תציירי אותה. בנוסף, תתחילי לשים לב לחושים. להיות אישה חושנית זה אומר לחיות דרך החושים, לשכוח את העיניים ולהריח, ולהקשיב. להיות בגוף. תתחילי לשים לב לריחות, הצלילים והתחושות ביומיום וקחי את זה למיטה. ועוד משהו – תתחילי לעשות את מה שאת מרגישה, לפי מה בא לי ומה לא בא לי. את רוב הבחירות שלנו אנחנו עושות מהראש, מהמחשבות, אבל המיניות שלנו היא עולם של חשק. בגיל 3, בגן, אמרו לנו 'אין לא בא לי – יש אני רוצה', ושם ממש כיבו לנו את הקשר לחשק. תחזרי להקשיב ל'בא לי'".

פות היא איבר עם המון תודעה

אם מעגל עינוג עצמי הוא קצת הארדקור בשבילכן ואתן במקרה במערכת יחסים, אולי תוכלו למצוא את עצמכן באחת מסדנאות הזוגות שמעבירה מיכל דון. "בסדנה לומדים איך לעבוד עם המיניות כאנרגיה ואיך להביא טקסיות למעשה האהבה".

אפשר לקבל דוגמה לטקסיות מינית?
"נכון בערב שבת, אבי המשפחה מברך את הילדים שיהיו שומרי מצוות וחכמים, ושם להם יד על הראש? אז נסי פעם לשים יד על הפות ולהרגיש שהיא כמו הבת שלך, ואת המבוגר האחראי והמודע עבורה ואת יכולה לדמיין מה טוב לה. זה לא מובן מאליו שאברי המין שלנו בריאים, אז ברכי אותה בבריאות, ושתרגיש טוב עם עצמה ובטוחה בעצמה ויפה. היא איבר עם המון תודעה, וזה ישמח אותה. וכשאת עם מישהו – קודם כל לשבת אחד מול השני, להיפגש באהבה. אם מסתכלים שעה בעיניים אפשר להגיע לרמות אקסטזה גבוהות מאוד. ואפשר לברך את אברי המין אחד של השני ולהסתכל עליהם. פעם בירכת זין?".

לברך זין? בתור רווקה עם תעודות, מרבית המפגשים המיניים שלי הם בגדר סקס מזדמן. לשם מה לפתוח את הלב, את הצ'אקרות והמבוכות שלי לאדם שלא יישאר שם מחר בבוקר? "אין שום קשר בין מושקעת רגשית למושקעת רוחנית", עונה דון. "יודעת מה? הנה תרגיל: לפני שכל גבר נכנס אלייך, תגידו לו: 'אתה יודע, מה שאתה מכניס אליי זה מטה אור'. את יודעת מה יכול לקרות מזה? מה זה יכול לעשות?". אני מסיימת את השיחה ומבטיחה לעצמי לבצע את המשימה שקיבלתי, ולו רק מסקרנות לגבי התגובה. מי יודע, אולי עם מספיק תרגול, מתוך הפות שלי יבוא השלום.