מיטל ויינברג אדר: "כתבו לי שאני מנותקת ואני יכולה להבין את זה"

מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון
מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון

אושיית האופנה הכי רותחת בארץ, מיטל ויינברג אדר, הקימה מותג אופנה בשיא משבר הקורונה. איזה פריטים כבר סולד אאוט אחרי 24 שעות ומה רכשה הבסטי גל גדות?

88 שיתופים | 132 צפיות

בעיצומו של הגל השני ומחאות העצמאיים, האמנים, העובדות הסוציאליות וכל מי שנפגע מאוזלת היד של טיפול הממשלה במשבר הכלכלי, אושיית האופנה ומנהלת הקריאייטיב הנחשבת לאחת הנשים החשובות והמשפיעות בתעשיית האופנה הישראלית השיקה מותג אופנה חדש לגמרי. מדובר במהלך אמיץ עד תמוה, כי גם תעשיית האופנה, שמצבה היה קשה עוד קודם, נפגעה אנושות מהקורונה. "הרגיש לאנשים מנותק ולא קשור לפתוח עכשיו מותג, העולם חווה משבר גדול, כלכלי, תרבותי ואישי ובמקום כזה אולי פחות מתאים לדבר על מותג אופנה חדש. כתבו לי שאני מנותקת. ואני יכולה להבין את זה", היא מספרת. "לא קראתי את כל הטוקבקים אבל ראיתי כמה ממש קשים, כולנו חווים את הווירוס הזה בצורות שונות ומשונות, יש אנשים שזה עשה להם טוב ומיקד אותם, אנשים שמצאו את עצמם עם מלא סימני שאלה, שם אותם במקום פחות נוח, יש גם אנשים שמצאו את עצמם חסרי כל וזה הכי קשה. אני לא אכנס לטיפול הפוליטי, גם אני בתור עצמאית הפסדתי הרבה מהלוקוחות שלי, חוויתי הרבה ירידות ולא פיצו אותי על זה, אני יכולה להבין את הביקורת שיש לאנשים. אבל העולם מורכב. היה לי קשה לצאת עם המותג, אבל גם קיבלתי תגובות של 'יאללה זה הזמן', התגובות שאני מקבלת באופן אישי ולא טוקבקטים עלומי שם, מדהימות, לא רק על הבגדים היפים אלא על זה שהמהלך הזה ממש נתן השראה לאנשים". 

מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון
מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון

הפסדת כסף בדרך אחת ואת מנסה להתפרנס מדרך אחרת. הבעיה היא אולי בלהקים משהו חדש בתעשייה שגם ככה קורסת, ויש אולי תחושה שזה בא על חשבון אחרים שמתקשים למכור ולייצר.
"המצב של תעשיית האופנה לא מדהים, כולנו יודעים את זה, אנשים פחות קונים, יש הרבה שאלות על צרכנות וקיימות, כמה אני קונה? האם אני באמת צריך? זאת תקופה מאוד משונה לכל דבר, הקלפים נטרפו לכולנו, לכל עסק באשר הוא, כולנו צריכים לעשות הערכת מסלול מחדש, אני עובדת עם המון עסקים ומותגים וכולנו צריכים לעשות חשיבה מחודשת על דברים. זה מאוד מאתגר לפתוח מותג בזמן הזה, הוא נולד מתוך אני מאמין שלי, אני לא חושבת שאני מתחרה במעצבים אחרים, אני נותנת רוח חדשה ופוש חדש, להגיד אל תוותרו, לא רק מעצבים, כל היוצרים, בואו נתכוננן מחדש, כי יש מקום ורק צריך למצוא תדרים חדשים לתקשר בהם. ככל שאנחנו ניצור, גם נייצר מקומות עבודה. לא צריך להפסיק ליצור כי אין מי שיצרוך, צריך להניע את הגלגל שוב".

המילים "רוח חדשה" יכולות לגמרי לתאר את המותג שלה, OMa, שהקימה יחד עם רונן חן. קולקציית הביכורים כוללת 43 פריטים שמשקפים בצורה מדויקת את הסטייל של ויינברג אדר – מינימליזם סופר מדויק, שלא מוותר על נגיעות של צבע. הצבעים הם בעיקר כתום, אדום, צבע גוף ושחור לבן. העיצובים יכולים להזכיר את קצת את ויקטוריה בקהאם ואולי גרסה טובה ומתוחכמת יותר של רשת האופנה קוס. את המותג החליטה להקים בליווי של חן אחרי קולקציית ריזורט משותפת שנחלה הצלחה רבה. "קיבלתי פידבקים חיוביים וראיתי שאנשים באמת לובשים את זה, שוב ושוב. לא תפסתי מעצמי מעצבת אופנה אבל פתאום הבנתי שבאמת יש פה משהו חדש ונורא מדויק, ונורא כיף לאנשים שיש אותו", מצהירה ויינברג אדר. 

אי אפשר שלא לשאול, מה חשבו על המותג הבסטיז גל גדות ורותם סלע?
"הן התעלפו. ממש אוהבות והן סופר מפרגנות"

הן ילבשו את הבגדים? ירימו לך בסטורי? את מצפה מהן?
"אני מאוד מקווה, הן רכשו כמה פריטים כי הן נורא רצו לפרגן".

את חייבת לספר לי מה גל קנתה
"גל קנתה את חולצת הפסים שחור לבן, השמלה המודפסת, טרנץ' קואט שחור ואת מכנסי הכיווצים". 

קולקציית קיץ 2020 של OMa | צילום: דור שרון
קולקציית קיץ 2020 של OMa | צילום: דור שרון
קולקציית קיץ 2020 של OMa | צילום: דור שרון
קולקציית קיץ 2020 של OMa | צילום: דור שרון
קולקציית קיץ 2020 של OMa | צילום: דור שרון
קולקציית קיץ 2020 של OMa | צילום: דור שרון

ויינברג אדר רגילה להישאל על גדות, השתיים חברות טובות מבלות יחד בחופשות פוטוגניות, מהמלדיבים ועד פריז, לצד רותם סלע, מלי לוי, מיה דגן ויעל גולדמן פפר. הן הכירו כשהייתה סטייליסטית בקסטרו ושם נוצר החיבור ביניהן. בטוח שהחברות תורמת ליחסי הציבור של המותג וזה מה שאולי פותח את הדלת, אבל הפריטים היפים, הדיוק והאסתטיקה המוקפדת הם מה שמכניסים את הקהל פנימה והםלגמרי שואבים למערבולת של יופי ואפשר לומר גם אסקפיזם מנותק ומתוק. הקמפיין, שמציג נשים יפות בכל הגילאים, המידות והצבעים, מחייכות, צוחקות ונהנות, לגמרי יכול לגרום לנו לרגע לשכוח מכל הצרות.

View this post on Instagram

Berlinning ????????????????????

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on

קולקציית קיץ 2020 של OMa | צילום: דור שרון
קולקציית קיץ 2020 של OMa | צילום: דור שרון

מאוד רואים בבגדים את האסתטיקה שלך והקו שלך. מי האישה שאת רואה כשאת מעצבת?
"אני, אני אוהבת מינימליזם קווים נקיים, צבע, דברים פשוטים שהם מאסט האב. לא הייתי אומרת טרנדית, אבל כן מחוברת למה שקורה בעולם האופנה. הקולקציה מבטאת את מה שאני אוהבת באופנה. אבל בסוף, כשהסתכלתי מסביב וראיתי את הנשים שלובשות אותי, הבנתי שזה מתאים לנשים שאוהבות איכות, אוהבות להתלבש ואוהבות את האיזון שבין אופנה לעל זמני. אנחנו חיות בעולם של העצמה נשית ואני בעצמי אשת קריירה/ אנחנו לא רוצות להצליח כמו גברים, אני חושבת שיש משהו במותג שנורא מבטא את זה, הפריטים סופר איכותיים ואלגנטים, רשמיים, יושבים טוב, ומצד שני הכי ריזורט ונינוחים, זה בדיוק הסוד הנשי, קשיחות מול רכות, אמביציה מול מנוחה". 

קראתי שהפסקתם את העבודה על הקולקציה הבאה/ אם היו חששות שאולי אין עתיד, למה בכל זאת השקת?
"אחרי יממה שאנחנו באוויר, טפו טפו, התגובות והמכירות טובות מאוד וזה מרגש ומדהים, אז לפי איך שזה נראה כרגע, כן נניע מחדש את הגלגלים, כנראה נשחרר כל פעם 10 פריטים, אנחנו מאוד זהירים ומדודים ורוצים כל פעם לראות איך זה מתקבל ולהמשיך משם". 

יש כבר פריטים שהפכו סולד אאוט?
"כן, מתוך 43 פריטים, יש כבר שני פריטים שנגמרו. הז'קט הירוק והחזייה. וגם חצאיות הפסים עם הכפתורים והקשירה כמעט נגמרו". 

מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון
מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון
מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון
מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון

הריאיון נקטע באמצע, כי בימים אלו היא עסוקה מאוד גם סביב השקת המותג שלה, הלקוחות האחרים שלה ופרויקטים שמשרד הקריאייטיב שלה אמון עליהם. השיחה בינינו מתחדשת אחרי כמה שעות, "הפכתי לדודה באמצע", מספרת ויינברג אדר בהתלהבות, "לאחי הקטן נולד ילד, את רואה, לא רק ילדתי מותג גם הפכתי לדודה", היא צוחקת. "ישבתי בישיבה עם מלא גברים מעונבים ובאמצע קיבלתי את הבשורה ולא עצרתי את עצמי, וצעקתי 'חברים, אני דודה'. הם הגיבו במין מזל טוב מהוסס ומבולבל. אבל בסופו של דבר כולנו בני אדם, זה הרגיש כמו עולם נשי בתוך עולם גברי באותו רגע". 

באיזה בדים בעיקר השתמשת ולמה?
יש היצע מאוד רחב של בדים, כותנה, טנסלים, משי, אורגנזה. בחרתי בהם כי הם מספרים את הסיפור של המותג, הבדים יחד עם הצבעוניות, הגזרות מאוד מבוססות על הקולקציה הקודמת. בתהליך העבודה אני אוהבת להסתכל על בדים וצבעוניות, אוהבת משחקי שקיפויות, תנועה, מערכות היחסים בין הבדים וגם מערכות היחסים בין הצבעים. שחור לבן תמיד יהיו בעיניי מאסט במלתחה. בנוסף תמיד יהיו צבעים על סקאלת החומים עם אדום וכתום שאני מאוד אוהבת ותמיד אהבתי. הם מדברים להרבה אנשים, עובדים יפה עם שחור ולבן וטבעיים". 

איפה את מייצרת?
"מייצרים פה בארץ. אני עושה את הקריאייטיב, בוחרת את הבדים ועובדת עם הצוות של רונן, השותף העסקי והמנטור שלי". 

ואי אפשר שלא לשאול על השם המיוחד?
"חיפשתי משהו עם M בגלל מיטל אבל לא רציתי שזה יהיה השם שלי, חשבתי בהתחלה על אום, של המדיטציה והרגיש לי רוחניקי מדי. אז הוספתי את ה-A ויצא OMa. הרגיש לי כמו האישה החדשה שהיא חזקה ורכה, היא בוס ואימא אדמה. זה גם סבתא בכל מיני שפות וזה גם מתחבר מגניב, זה האימא של כולנו, גיליתי שיש משרד אדריכלות של מותגי על שנקרא ככה. התלבטתי אם לשנות כי אני כן חושבת על למכור בחו"ל בהמשך, אבל החלטתי שלא". 

מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון
מיטל ויינברג אדר | צילום: דור שרון