לפרגן, לפרגן, לפרגן

לפעמים צריך לשים את הצרכים שלך בצד ולאפשר לבן הזוג להתפתח | צלם: ingimage
לפעמים צריך לשים את הצרכים שלך בצד ולאפשר לבן הזוג להתפתח | צלם: ingimage

הזוגיות אינה נבחנת רק בתמיכה בבן/בת הזוג כשקשה להם, אלא גם בפרגון להצלחתם, גם כשהיא דוחקת מעט הצידה את הזוגיות לתקופה מסוימת. על הדבר שבאמת חשוב בזוגיות

88 שיתופים | 132 צפיות

ידוע שהזוגיות עומדת למבחן כשהדברים לא מסתדרים בקלות וכשאחד מהצדדים – או שניהם – עובר תקופה קשה. אין ספק שזה נכון, אולם יכולת חשובה נוספת היא היכולת לשמוח באמת עבור בן או בת הזוג כשהם מצליחים, לעזור להם אם הם צריכים והכי חשוב -לא לגרום להם ליסורי מצפון אם הם נאלצים לשים את הזוגיות בצד לתקופה קצרה (ואני מדגישה קצרה).

מניסיוני האישי, תהליך היצירה הוא לא קל, וזה יכול להיות פרויקט חדש בעבודה, כתיבה או כל סוג אחר של יצירה. המשאבים הרגשיים והזמן שעליך להשקיע הם גדולים, ומן ההכרח הוא שבתקופה מסוימת תצטרך להשקיע את כל כולך בפרויקט החדש, כשזה כמובן מגיע על חשבון דברים אחרים, ובהם זמן איכות עם בן/בת הזוג (כשגם ללכת להיכנס למיטה יחד ובשעה סבירה נחשבים זמן איכות…).

זו הנקודה שבה בני הזוג נבחנים: האם הם שמחים כשאתם מצליחים? האם הם שם בשבילכם כשאתם רוצים להתייעץ? האם הם מוכנים לקחת על עצמם יותר מטלות בבית? האם הם מוכנים לעשות דברים שאולי לא נוחים להם רק כדי להיות שם בשבילכם? והכי חשוב – האם הם מפרגנים לכם ומאפשרים לכם להשקיע פחות ביחסים כדי שתוכלו להיות כל-כולכם בפרויקט שעליו אתם עובדים, בלי להתלונן שאתם מזניחים אותם (כמובן כל עוד מדובר בתקופה קצובה וסבירה)?

ובנימה אישית

המהלך שעשתה חברת מוטו תקשורת, שהפכה את אתר ifeel לאתר המגזינים של ישראל – allmag, הוא מהלך מדהים ומרגש שאני גאה ושמחה לקחת חלק בו, והוא דרש ודורש גם הרבה עבודה והשקעה פיזית ומחשבתית.

גם הקמת מגזין הרשת ליחסים וזוגיות Zoog ועריכתו דורשת הרבה השקעה, וגם אם הדברים נעשים מתוך שמחה והתלהבות, העבודה האינטנסיבית מצריכה לשים כמה דברים בצד לעת עתה, כולל פגישות עם חברות שכבר שכחו איך אני נראית, שיחה עם האחים שכבר שכחו איך אני נשמעת בטלפון, וכמובן – בן הזוג שמקבל פחות תשומת לב כי אני עייפה או מוטרדת כשאני חוזרת הביתה, או פשוט בגלל שברגע שאני מגיעה הביתה אני מתיישבת מול המחשב וממשיכה לעבוד.

ברור לי שזהו אינו מצב בריא לזוגיות שלי. גם חשוב לי מאוד להיות כמה שיותר עם בן הזוג שלי. אבל מה שעוד ברור לי הוא שמדובר בתקופה מאוד אינטנסיבית וחשובה, שבה אני לוקחת חלק ביצירה חדשה ועצומה, יוצרת בעצמי דברים חדשים ובאופן כללי צריכה להשקיע יותר ממרצי ומתשומת לבי בענייני עבודה, גם אם זה אומר לצאת מהעבודה בשעות מאוחרות, ליצור מהבית עד השעות הקטנות של הלילה ולא להספיק לקפל כביסה/לסדר/לבשל/ללכת לישון יחד.

בתקופה זו גיליתי עד כמה חשובה תמיכתו של בן הזוג, או יותר נכון – הפרגון שלו והיכולת לזרום עם העובדה שלעת עתה הוא והקשר מקבלים פחות תשומת לב, בלי לעשות יסורי מצפון על כך (ותהיו בטוחים שכפולנייה טובה יסורי המצפון שאני גורמת לעצמי הם לא פחות גרועים).

אני חושבת שברשימת התכונות הרצויות בבן זוג, חייבת להופיע גם יכולת פרגון. לדעת לשים את עצמך קצת בצד כשבן/בת הזוג עוברים תקופה שחשובה להתפתחות האישית שלהם, לשמוח איתם בהצלחתם, להיות שם כשהם מבקשים עצה או עזרה (או פסטה, כי הם ממש רעבים), ולאפשר להם גם לפרוק קצת לחץ. זה ממש לא עניין של מה בכך…

אסכם במשפט אישי אחד: תודה. אני מבטיחה לעשות בשבילך בדיוק את אותו הדבר.