לנצח את הגירושין!

עו"ד אביבית מוסקוביץ, מומחית בדיני משפחה, מסבירה על החשיבות הרבה בבחירת הליווי המשפטי, המקצועי והנכון ביותר, לטובת הליך מוצלח וקצר.

88 שיתופים | 132 צפיות

פגישה אחת עם עו"ד אביבית מוסקוביץ הספיקה לי כדי לדעת שהיא האדם עליו ארצה להישען אם חלילה אקלע למשבר גירושין או לכל משבר משפחתי שקשור בדיני משפחה. היא משדרת בדיוק את מה שהייתי רוצה שעוה״ד שלי תהיה: חזקה, נבונה, בעלת ידע ומקצועיות רבים ויחד עם זאת מלאת הקשבה ואמפטיה. גם המשרד שלה המעוצב לעילא: נעים, מחבק ועם תועפות העוצמה והנחישות אותן מחפשים ברגעים המסוימים האלה.
כן, הרגע הזה בחיים בו מבינים שאין מוצא אחר מלבד מלפנות לעו"ד המתמחה בדיני משפחה, הוא כמעט תמיד לא קל, בלשון המעטה.
וזה בדיוק השלב בו צריך להיכנס לתמונה אדם שיאסוף את השברים, יסביר, יוביל, יתווך ויתווה את הדרך.
למעשה באופן בלתי מפתיע נבחרה עו״ד אביבית מוסקוביץ כאחת מעורכי הדין המובילות בישראל, ומשרדה מדורג אי שם בצמרת, על ידי חברות הדירוגים הגדולות והמובילות במשק הישראלי,
כגון: D&B – Dun and Bradstreet וכן חברת BDI. אביבית בת 41, נשואה ליניב מוסקוביץ, בעל סוכנות ביטוח ותיקה ומצליחה. ביחד הם הורים לשתי בנות לשתי בנות (13.5-4.5): "השילוב בין אימהות לקריירה הוא לא פשוט, במיוחד אם את פרפקציוניסטית. היות שאני עצמי גדלתי בבית מאוד עוטף עם זוג הורים בעלי נוכחות משמעותית, עם דגש חזק על עולם הרגש הדבר השפיע רבות על עיצוב דמותי ומי שאני כיום. החשיבות של הימצאות בפועל עם הילדים – ולא רק בשלט רחוק נמצאת בראש סדר עדיפויותיי. אני חושבת שלמרות הקושי, אני מצליחה למנן ולתכנן את הזמן שלי כך ששני התחומים ישתלבו היטב זה לצד זה".

מה משך אותך לתחום הזה?
"למעשה, כבר ב-3 השנים הראשונות להיותי עו"ד עבדתי כשכירה בתחום דיני המשפחה. אמנם ההתמחות שלי עוד קודם לכן היתה בתחום המסחרי, אבל תחום דיני המשפחה היה תמיד קרוב לליבי. אני אוהבת את העיסוק עם ובאנשים, תוך התבוננות והקשבה לנפשם ולמחשבותיהם.
זהו עיסוק שדורש להוביל אדם דרך שלמה ולהשפיע על עתידו ועתיד ילדיו ולהוות גורם משמעותי בעיצוב חייו וחיי משפחתו. כיום, אחרי תיקי ענק בתחום המשפחה, אוכל לומר כי אין לי ספק שעו״ד העוסק בתחום דיני המשפחה צריך להיות בקיא בתחומים רבים נוספים אשר מצריכים התמודדות בתוך תיקי המשפחה״. המשרד של עו״ד מוסקוביץ, מעסיק עורכי דין מיומנים וותיקים מהשורה הראשונה. עושה רושם שאביבית, כמי שמורגלת להוביל להצלחות, ליכדה סביבה ליגת אנשים מנצחת: "הצוות שלי מיומן בלתת טיפול ברמה עילית לכל לקוחה ולקוח. שגרת העבודה שלנו כוללת, בין השאר, ישיבה שבועית (ולעיתים הרבה מעבר לכך) במהלכה עוסקים בהתפתחות האסטרטגית של כל תיק לצד הצרכים האנושיים והאישיים המתלווים לו".

במה בעצם עוסק משרדו של עו״ד העוסק בתחום דיני המשפחה?
משרד העוסק בתחום דיני המשפחה מטבע הדברים עוסק ברובו בתיקי גירושין, ירושות וצוואות, חטיפות של ילדים, הגירה, הסכמי ממון , גנבת זרע, התרת עגונים ועגונות, משמורת, רכוש וכל נושא העולה ממנו ניחוח משפחתי. אין ספק שעו״ד העוסק בתחום דיני המשפחה צריך להיות עם מיומנות גבוהה בכל הנושאים הללו שהרי לפתחו מתגלגלים מידיי יום מצוקות אנושיות קשות מאוד והמצריכות מחד ידע רב בכל התחומים שציינתי ומאידך יכולת הכלה מין הגבוהות שהרי בין השאר הצלחתו של הלקוח הינה גם ביכולותו של עו״ד לתת לו גב אמיתי.

שרטטי לנו קווים לאופיו של הקהל המגיע למשרדך?
הקהל המגיע למשרדי הינו קהל מאוד מגוון הן מהמגזר החילוני, הן מהמגזר החרדי והן מהמגזר הדתי הלאומי. במשרדי ישנן מחלקות שונות וביניהן מחלקה המתמקצעת בטיפול באנשי קבע וכוחות הבטחון, מחלקה המתמקצעת בתושבי חוץ, מחלקת המתמקצעת באנשי ונשות עסקים ועוד…

לתחזק משרד מצליח זאת משימה לא פשוטה. מה הסוד שלך?
ראשית, אני מקפידה על כך שלקוחות המשרד יקבלו מענה אנושי ומיידי ככל הניתן, שכן יש לכך משמעות רבה בעיניי מכל הבחינות. על אף ההליך הלא קל אותו הם עוברים, הלקוחות חשים שיש מאחוריהם גב אמיתי ומוצק שתומך ומלווה ואין ספק שלקוח רגוע הוא חלק מהותי בהצלחת התיק. כאשר אני מלווה כל תיק באופן אישי יחד עם צוות משרדי. הייחודיות שלנו באה לידי ביטוי גם בעובדה שאנו תופרים חליפה במידות מדויקות וברמה עילית לכל לקוח. אני וצוות משרדי מקפידים לערוך קונסוליום עם אנשי המקצוע הרלוונטים והטובים ביותר בכל תחום הנוגע בתיק הספציפי, זאת לצד מענה שלם גם
בפן האנושי, כך שאם לא שמענו מלקוח זמן מה נתקשר באופן ייזום
לשאול לשלומו. ולבסוף, וזה בהחלט עניין עקרוני, אני סבורה תמיד כי הטוב ביותר הוא שתיקים יסתיימו תוך פרק זמן קצר ומשתדלת להוביל לכך,
בין אם בהסכם ובין אם בבתי משפט. ואכן, המשרד עומד מאחורי תיקים רבים שהסתיימו בפרק זמן קצר ביותר ובהצלחה רבה".

לאחרונה התחלת לשדר גם ברדיו 102fm בתוכנית המשפטית.
האם זאת קריירה חדשה?
אין הכוונה לפתוח בקריירה חדשה. התוכנית אותה אני משדרת ברדיו
תל-אביב ביחד עם קובי מחט, עוסקת כל כולה בדיני משפחה.
אני בהחלט מאוד נהנת לשדר ומבחינתי זאת עוד תוספת מבורכת לעשייתי בתחום דיני המשפחה.

בימים אלו את מסיימת כתיבה של ספר בתחום דיני המשפחה. במה יעסוק הספר?
אכן בימים אלו אני נמצאת בשלבי סיום כתיבת ספר, תהליך שערך כשנתיים, בשיתוף עם הפסיכולוגית ד"ר נעמי כהן, ממכון מרחבים. הספר יעסוק בסוגיות השונות הכרוכות בפירוק התא המשפחתי, כמו ההתמודדות מול ערכאות משפטיות, יחס הסביבה למתגרש, האם ומתי לספר, איך להתמודד עם הילדים ועוד.

״השילוב בין אימהות לקריירה הוא לא פשוט, במיוחד אם את פרפקציוניסטית. היות שאני עצמי גדלתי בבית מאוד עוטף עם זוג הורים בעלי נוכחות משמעותית, עם דגש חזק על עולם הרגש הדבר השפיע רבות על עיצוב דמותי ומי שאני כיום. החשיבות של הימצאות בפועל עם הילדים ולא רק בשלט רחוק נמצאת בראש סדר עדיפויותיי. אני חושבת שלמרות הקושי, אני מצליחה למנן ולתכנן את הזמן שלי כך ששני התחומים ישתלבו היטב זה לצד זה״

מה חשוב לדעת לפני שנכנסים לתהליך גירושין?

"חשוב לאסוף ראיות כמיטב יכולתנו, כדי לאפשר לבית המשפט לבחון את הסכסוך בקלות רבה יותר, מאשר מצב בו מדובר על מילה כנגד מילה. יש לשמור על ראיות המעידות על הפן הכלכלי, נכסים, כספים, רמת חיים, וכמובן אם ישנן ראיות על בגידות יש לאסוף גם אותן שכן גם להן יש משמעות בוודאי בבית הדין הרבני".

מה מומלץ לעשות במידה ויש חשד לבגידה?
"במצב כזה, ככל שיתגלגלו לידיכם ראיות, המלצתי הינה לשמרן ולצרפן לערכאות הרלוונטיות. כמו כן, במידה וקיים חשד לבגידה, מומלץ לפנות לחוקר פרטי אשר יתעד את הבגידה ויגיש ראיות מוכחות באופן שמאפשר הצגת הסיטואציה בבית הדין הרבני או בבית המשפט – לפי ההקשר".

כמי שראתה כבר הכל – האם ניתן להתגרש בשלום ולא במלחמה?
"בהחלט כן. לטנגו, כידוע, צריך שניים כך שאין ספק שאם שני הצדדים מסוגלים לראות כי זוהי הדרך הנכונה ללכת בה, הרי שהדבר ייקל ודאי על מציאת פתרון מושכל בשלום, מהר ובלי עלויות מיותרות. יחד עם זאת, לא פעם אני נתקלת במצב בו רק צד אחד מסוגל לראות בכך כדרך הנכונה, ואילו הצד השני צריך להתבשל מעט. לעיתים, צריך סבלנות שכן רק בחלוף תקופה יש את המסוגלות הנפשית לראות את כל המכלול ולהגיע להסכם".

מצדה 9 (מגדל ב.ס.ר 3) בני ברק    http://www.avivitmoskovich.co.il/