לי מנחם, בת הזוג של אור אשכר ז"ל: "תבוא לי בחלומות בלילה בבקשה. אני צריכה אותך"

לי מנחם ואור אשכר ז"ל | צילום: אינסטגרם likushm@
לי מנחם ואור אשכר ז"ל | צילום: אינסטגרם likushm@

הבלוגרית לי מנחם, בת זוגו של אור אשכר ז"ל שנרצח בפיגוע בדיזנגוף, שיתפה את עוקביה בכאבה העמוק בעקבות מותו. בעבר התראיינה ל"את" וסיפרה על הקושי בחייה כאם יחידנית והחלמתה מאנורקסיה

88 שיתופים | 132 צפיות

12 יום לאחר הפיגוע הרצחני ברחוב דיזנגוף בתל אביב, נפטר מפצעיו אור אשכר ז"ל (32) שנפצע בפיגוע באורח אנוש. בת הזוג של אשכר, לי מנחם, בלוגרית ומשפיענית בתחום הלייף סטייל, שיתפה לפני מותו את 90 אלף העוקבות והעוקבים שלה באינסטגרם בתפילותיה להחלמתו, וקראה להתפלל יחד איתה.

>> במקום בו מוחקים נרצחות פיגוע, עתידים למחוק את כל הנשים

צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של לי מנחם
צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של לי מנחם

מנחם פרסמה בסטורי צילום של אחת ההתכתבויות שלה ושל אשכר ז"ל, והלב נשבר: "אני כל כך מתגעגעת, שלילות שלמים אני רק קוראת שיחות ומתפללת להתעורר מהסיוט הזה. בכמה שעות האלה ביום שצריך ללכת לעבודה רק דיברנו. שעות של התכתבויות עד שניפגש".

לאחר שנפטר מפצעיו היא העלתה תמונות משותפות שלהם וכתבה: ״אתה נכנסת לחיים שלי כשאיבדתי תקווה באהבה, כשאמון בזוגיות היה נשמע לי כמו פנטזיה רחוקה והראית לי שאני יודעת לאהוב עד שהעצמות כואבות. שיש דבר כזה אהבת אמת שהכל מסתדר בדיוק כמו פאזל. אמרת לי שכל פעם שאני כותבת לך שאני אוהבת אותך זה מרגש אותך. אז אני צורחת את זה לעולם שתשמע את זה איפה שלא תהיה.

תודה על הזכות להיות איתך.
אני מתנחמת בזה שאני יודעת איזה אושר חווינו בחודשים האחרונים. הלכת מפה עם לב שיודע אהבת אמת. אני מבטיחה לחיות כמו שאתה היית רוצה שאחיה באורך ולא בצילך. תשמור על גאיה ועליי אהובי. ותבוא לי בחלומות בלילה בבקשה. אני צריכה אותך".

אור אשכר ז"ל | צילום: פייסבוק, שימוש לפי סעיף 27א
אור אשכר ז"ל | צילום: פייסבוק, שימוש לפי סעיף 27א

בנובמבר 2021 התראיינה מנחם למגזין את, סיפרה על הקושי שלה בהיותה אם יחידנית ושיתפה גם בתהליך ההחלמה שלה מאנורקסיה. "אני רוצה מערכת יחסים עם אדם שהוא שאפתן ובעל ערכים ואיש משפחה", היא אמרה אז, "ועם ארוחות שישי, וכמובן זוגיות שיהיה בה ילד. אני רוצה עוד שלושה ילדים. טקס החתונה כבר פחות חשוב, אבל כן, אני מחכה לאחד".

כמה חודשים אחרי הריאיון ההוא ואחרי שהוציאה את ספר הילדים שכתבה "תיק הכוונות הטובות", הכירה מנחם את אור אשכר ז"ל. אשכר מת היום מפצעיו בבית החולים איכילוב בתל אביב, ומבית החולים נמסר כי משפחתו של אור תרמה את איבריו להצלת חיים. יהי זכרו ברוך.

>> הריאיון המלא עם הבלוגרית לי מנחם ב-2021

לי מנחם ובתה גאיה | צילום: קלי סנדלר
לי מנחם ובתה גאיה | צילום: קלי סנדלר
"תיק הכונות הטובות" | מאת: לי ליזה מנחם
"תיק הכונות הטובות" | מאת: לי ליזה מנחם