אג'נדה

מה באמת כל כך עצבן אתכם בנשיקה שלינה דנהאם ניסתה לתת לבראד פיט?

לנה דנהאם ובראד פיט | צילום: GettyImages/Dave J Hogan
לנה דנהאם ובראד פיט | צילום: GettyImages/Dave J Hogan

אם מרגו רובי היתה מנשקת את בראד גם אז הייתם מתלוננים? ואולי זה בעצם בגלל שאישה פחות יפה ופחות רזה העזה לגעת במישהו שהוא הרבה מעבר לרמה שלה?

88 שיתופים | 132 צפיות

בשבוע שעבר רגשה ציון כשדניאלה פיק זהרה על השטיח האדום בשמלה של לי גרבנאו, בפרימיירת הסרט "היו זמנים בהוליווד", שאותו ביים בעלה, אחד קוונטין טרנטינו. אבל השבוע הזה מזמן לנו סטירת לחי מצלצלת, כי מסתבר שבעוד עינינו הוכו בסנוורים מאורה המסמא של דניאלה, הפיק היה בכלל במקום אחר. 

אחת הכוכבות המשתתפות אף הן בסרט היא לינה דנהאם ("בנות"), שמתגוררת בימים אלה באנגליה שם היא מצלמת סדרה חדשה, "תעשייה", העוסקת בצעירים המנסים להשתלב בשוק ההון הבריטי. אותה דנהאם התגנדרה לכבוד הפרימיירה, צעדה על אותו שטיח אדום כמו כוכבי הסרט בראד פיט, ליאונרדו דיקפריו ומרגו רובי, וצולמה על השטיח האדום כשהיא מנסה להדביק לבראד פיט נשיקה על השפתיים. כך לפחות כתבו ברשת במהלך הסופ"ש. "לינה דנהאם אחזה בבראד פיט המופתע וניסתה לנשק אותו", נכתב ביאהו, "דנהאם נישקה את פיט על השטיח האדום וזה נראה מוזר", נכתב ב-NYLON, ובאסקווייר הגדילו לעשות וכתבו "30 מחשבות מהירות על התמונה המוזרה בה מנשקת דנהאם את פיט". 

מבט בתמונה מעלה שאולי דנהאם באמת ניסתה להדביק איזו נשיקה מצלצלת אבל נטולת לשון על פיט, אבל באותה מידה יכול להיות שהיא התכוונה ללחוש "הגזמתי עם השמלה?" (התשובה היא כן, אגב). הפה שלה אומנם פתוח, היא קרבה אל פיט במהירות שקשה לאמוד אותה בתמונת סטילס אבל בזווית המכוונת אל צידי הפה, וזרועה מונחת על כתפו של פיט כדי לקרבו אליה. בתמונה איננו רואים את ידו השמאלית של פיט. יכול להיות שהיא כרוכה מאחורי גבה של דנהאם, בידידות, ויכול להיות שהיא מגששת בזהירות אחרי הגז המדמיע. 

טענתי היא: לא נדע. גבירותיי ורבותיי המושבעות, אני מציגה בפניכן את מוצג מספר אחת: התמונה המרשיעה. זו שגררה טענות ברשת כאילו לכאורה דנהאם חרגה ממקומה והטרידה את פיט. שחקן בשם כריס גרין צייץ "שני דברים מוזרים מטרידים אותי בקשר לתמונה הזו. האחד הוא שנשים בתעשייה לא ממהרות לגנות את דנהאם, והשני הוא שאם פיט היה עושה את זה לאישה כבר מזמן היו עפים עליו". עורכת בשם מישל ברטון צייצה "אם בראד פיט היה עושה את זה למרגו רובי, דנהאם הייתה כותבת טור של 3,000 מילים על הסכמה". גולשת בשם שרה זי הוסיפה את ליטרת האמת שלה וצייצה "נשים כמו דנהאם הן 100% קריפיות וצריך לגנות אותן, אבל נמאס לי מפוסטים בהם כתוב שאם היא הייתה גבר כבר היו צולבים אותה, כשבכמה וכמה הזדמנויות אחרות גברים בעמדות כוח הפגינו התנהגות דומה והם עדיין מפורסמים ואהודים".

אבל תשאלו את עצמכם את זה: אם מרגו רובי הייתה זו שרוכנת בשפתיה אל עבר שפתי פיט, האם גם אז הייתם מתרעמים? האם גם אז היו טהרנים צועקים "הרחיקי את שפתייך משלו, הוא לא בעניין שלך, בלונדינית משגעת שכמותך", או שפשוט לא נראה לכם שלינה דנהאם בכלל מתקרבת לליגה של בראד פיט?

בראד פיט, מרגו רובי ולאונרדו דיקפריו | צילום: Gareth Cattermole/Getty Images
בראד פיט, מרגו רובי ולאונרדו דיקפריו | צילום: Gareth Cattermole/Getty Images

האם מדובר פה על עניין מעמדי שבו אישה שמנמנה בשמלה מחרידה במיוחד מנסה לנשק גבר שהוא חצי אל, שרשימת האקסיות שלו כוללת את חסידת אומות העולם אנג'לינה ג'ולי, האישה היפה בעולם לפי סקרי שוק שונים? כי זה מה שאני רואה כשאני מסתכלת על הכעס הקולקטיבי שהתעורר בכם מול התמונה הזו. למה זה מכעיס אתכם כל כך? כי היא לא יודעת את מקומה, זו הסיבה. אישה כמו דנהאם, מפמפם תת המודע הקולקטיבי, צריכה להסתפק בשמנמנים או שמנמנים לשעבר כמו ג'ונה היל. בשחורים או אסייתים. אולי עזיז אנסרי שהוא אומנם מצליח אבל הודי, אולי לצאת עם מוזיקאי שאנחנו לא מכירים כמו האקס שלה. אבל היא לא יכולה לגעת בגביע הקדוש! היא לא יכולה לגעת בבראד פיט שלנו ולצאת מזה בלי עונש. הם לא באותו מעמד. זה כמו מגי טביבי ועומר אדם, כמו לי לוי ויודה לוי, כמו העונה הראשונה של "איש חשוב מאוד". בכל פעם שאישה ממעמד "נחות" מנסה לגעת בגביע הקדוש התרבותי שלנו אנחנו מזדעקים וממהרים להבהיר לה את מקומה. דנהאם, שכתבה וכיכבה ב"בנות" היא לא ה"קארי ברדשו" של החבורה, היא בקושי מירנדה, ובקושי מירנדה לא מקבלת את מיסטר ביג, בקושי מירנדה מקבלת בקושי את סטיב, ושתגיד תודה.

אז בפעם הבאה שאתם מסתכלים על התמונה של לינה דנהאם ובראד פיט ובא לכם להגיד משהו נאסטי על הבחורה, תזכרו שיכול להיות שיש הרבה דברים שאתם לא יודעים. יכול להיות שבראד פיט עשה ברביקיו אצל דנהאם בערב הקודם עם חברים. יכול להיות שהם ידידים. יכול להיות שהוא רצה לנשק אותה חזרה אבל צלם בריטי בדיוק צעק לו "בראד, תסתכל לכאן". למה המחשבה הראשונה שלכם היא "למה הבחורה השמנמנה הזו מנשקת את בן האלים?" אתם מקנאים שלא הוזמנתם לברביקיו, זה הכול. ואתם יודעים מה? בעולם הישן זה באמת לא משהו שיכול היה לקרות, כי הבראדים של העולם באמת מתחתנים עם האנג'לינה ג'וליות של העולם, אבל העולם משתנה, והסטנדרטים שבהם אנחנו שופטים אנשים משתנים איתם. והיום כבר אי אפשר לשים בחורות, ובטח לא את לינה דנהאם, בגטו של מלאות ולתת לה לבחור לעצמה בחורים מתוך מאגר גנים מקביל. ויש לנו צרות יותר גדולות מאישה שמנסה להדביק נשיקה לשפתיים של גבר לבן ופריבילגי, אה? שבוע טוב לכולן.