הלהיט הכי גדול בתחום השמות לבנים

ההורים הטריים דניאלה וקוונטין | צילום: Gareth Cattermole/Getty Images
ההורים הטריים דניאלה וקוונטין | צילום: Gareth Cattermole/Getty Images

אחרי שדניאלה פיק וטרנטינו נתנו לבנם את השם ליאו, אין מנוס מהכרה בעובדה שליאו זה הקאי החדש

88 שיתופים | 132 צפיות

מהאנשים שהביאו לכם את שון, ליאם, אמילי, אמה, קאי וטאי – מגיע הלהיט החדש שישגע את אשכולי הגנים: ליאו. 

בתיאום מושלם עם הולדת בנם הבכור של דניאלה פיק וטרנטינו, ליאו טרנטינו, יצאנו לחקור את השם הבא שהולך להטריף (ויש הטוענים שכבר מטריף) את ההורים. תשכחו מלאונרדו כי ליאו הוא הדבר הבא. 

עד לפני 45 שנה הליאו הלוהט ביותר היה ליאו טולסטוי או לאונרדו דה-וינצ'י, שעל שמו נקרא הליאו הלוהט ביותר מאז, ליאו (לאונרדו) דיקפריו. בסדר, גם ליאו מסי נחשב לוהט, לא רק דיקפריו. אך ליאו אינו רק קיצור ללאונרדו, הוא גם שם בפני עצמו בארה"ב, קנדה, צרפת וגרמניה. מה שאומר שלא תצטרכי לתת לבנך שם ארוך ומסורבל רק כדי לקבל את הזכות לקרוא לו "ליאו". המשמעות של ליאו בדומה לבן דודו היהודי "ליאון" היא, איך לא, "אריה" בלטינית, מה שהופך אותו לשם מחווה נהדר לכל מי שהתבאסה לקרוא לבן שלה "אריה" על שם קרוב משפחה. 

לאונרדו דיקפריו | צילום מתוך הסרט "היו זמנים בהוליווד"
לאונרדו דיקפריו | צילום מתוך הסרט "היו זמנים בהוליווד"

למרות שהשם מעולם לא הוכרז כנוצרי פרופר, לא פחות מ-13 אפיפיורים ענו לשם ליאו.  אומנם הוא לא "כריס" או "כריסטיאן", אבל הוא הפך לשם שטיפהל'ה יותר מזוהה עם הדת הנוצרית. 

אז למה הוא כל כך מושך הורים גם בישראל? ובכן, ליאו הוא שם סקסי, בגלל שהוא בינלאומי ומספק אסוציאציה ישירה לאנשים מוצלחים ונאים כדוגמת דיקפריו (או דוגמן המסלולים ליאו אוריילי), ולכן הוא ללא ספק יכול לתת את ההרגשה שהילד שלך יגדל להיות בסדר עם השם הזה. 

בנוסף, אם נלך לכיוון היותר מיסטי, אתרי שמות טוענים שליאו הוא שם עם אלמנטים של כוח: אופי חזק, פיזיות, נוכחות בולטת, אנרגיה חזקה. אם תחליטו לקרוא לילדכם ליאו והוא גם נולד במזל אריה, על פי אתרי אסטרולוגיה אתם ללא ספק בדרך הנכונה לייצר מנהיג ללא חת. 

אז נכון, השמות הפופולריים הם קצת כמו הפיד בפייסבוק לפני הבחירות, וכמו שהעבודה-מרצ לא באמת זכו ל-20 מנדטים כמו שאפשר היה להתרשם מההצבעות של החברים שלכן בפייס, ככה גם יהלי או קאי, ועכשיו ליאו, למרות שהם מככבים בגנים של הילדים, לא באמת מובילים את רשימת השמות הנפוצים בישראל לבנים ולבנות. שם עדיין תמצאו את דוד, אריאל ונועם (לבנים) ותמר, מאיה ואביגייל (לבנות), אבל היי, השם לביא היה במקום הרביעי אצל בנים שנולדו ב-2018 (במגזר היהודי), ולביא זה בסך הכול הגרסה העברית של ליאו.