רוצה לחזור לאקס? למה זה בכלל טוב ומי תעזור לך בתהליך

קים וקניה | צילום: ANGELA WEISS/AFP via Getty Images
קים וקניה | צילום: ANGELA WEISS/AFP via Getty Images

קניה ווסט בטוח שהוא וקים קרדשיאן יחזרו, והוא לא לבד: לא פעם אחד מבני הזוג מתחרט על סיום הזוגיות. אבל השאלה החשובה היא: למה לרצות לחזור למישהו שלא העריך אותנו מספיק מלכתחילה?

88 שיתופים | 132 צפיות

לאחרונה אנחנו מגלות כי קניה ווסט לא ממש המשיך הלאה מאז הפרידה המתוקשרת שלו ושל קים קרדשיאן (שכבר הספיקה להיות בזוגיות חדשה עם פיט דיווידסון), והוא מנצל את התקשורת והמדיה להעביר לקים מסר ברור כי לא רק ארבעת ילדיהם מחכים שהם יחזרו, אלא גם הוא מצפה ומחכה ליום הזה. ואולי יש תקווה: האקסים ג'ניפר לופז ובן אפלק שהיו אחד הזוגות האייקונים ביותר בתחילת שנות ה-2000 חזרו לבלות יחד אחרי 17 שנה בנפרד. במקביל לחדשות המסעירות האלה שודרה התוכנית "זוג מנצח VIP", כאשר בין הזוגות הבולטים והכובשים נמנו ללא ספק אדל בספלוב ומאץ׳ עבד, נשואים והורים לתינוקת. בספלוב שיתפה שלאורך הדרך היו פרידות, אבל היא התעקשה וידעה להחזיר אליה את עבד.

אדל ומאצ' | צילום מסך מ"זוג מנצח VIP"
אדל ומאצ' | צילום מסך מ"זוג מנצח VIP"

ראיינתי את בספלוב לא פעם, ובכל פעם שבה היא סיפרה לי על האסרטיביות ועל תחושת הבטן שבערה בה כשידעה שהוא האחד עבורה ושום אגו לא יעצור אותה מאהבת אמת, התמלאתי קנאה – איזה כיף לה שהיא יכלה להשיג את האקס שלה בחזרה, שידעה שזה זה והלכה אחר לבה, לא משנה מה. אני, לעומתה, תמיד הייתי בצד של המשפטים הנצחיים: "אם הוא שלי, הוא יהיה שלי", ו"גבר שרוצה – עושה". לי לא בא להכריח אף אחד להיות איתי. לאחרונה, נתקלתי בפרסומת באינסטגרם על "המכון להחזרת האקס". האוטומט שלי היה להזדעזע ולתהות למה להקים מכון שלם שילמד אותי איך להשיג גבר שלא רוצה להיות איתי, שלא מעריך אותי? הוא נשמע לי מכון שהכי מקטין נשים, שמבהיר שבלי גבר לצדך את לא שווה כלום. "השם פרובוקטיבי בשביל ליצור מצב שבכלל תגיעי לפה", מספרת בעלת המכון, ספיר לינוי, 35 , מאמנת אישית לזוגיות זה שבע שנים. "אם לא תגיעי אליי, אולי את באמת תקטיני את עצמך ותאבדי שליטה מול גבר שלא מתאים לך ולא מכבד אותך", היא אומרת. "העיקר הוא להחזיר לבחורה את הביטחון בעצמה, שתבין כמה היא ראויה כשהיא לא מתרפסת מול הגבר או לא מתלהמת ויוצאת עליו, אז הוא יוכל לראות מי היא באמת ולהעריך אותה. אולי כבונוס גם האקס יחזור, אבל מי יודע אם היא בכלל תרצה אותו".

אוקיי, אז לא מדובר בכשפים, שיקויי דם, בתולות וקמעות?
"לא, לא. הרבה בחורות שמתקשרות אליי באמת חושבות שזה הכיוון, אבל לא מדובר בפתרון קסם. להפך, בחרתי בשם הזה דווקא כדי שאותן נשים שרוצות את השיקוי יגיעו קודם אליי, ואני אוכל לאבחן ולעזור. בחורה שהרגע נפרדו ממנה לא תמיד חושבת בהיגיון ומסוגלת לעשות הכול. כשהוא יסמס לה, היא תקפוץ על כל הצעה ותבטל עיסוקים רק כי הוא אמר לה לבוא – וזה ממש לא מה שצריך לקרות. אסור לך לבטל את עצמך רק כי הוא הציע. אם את באמת פנויה, לכי ואל תשחקי משחק, אבל הבעיה היא שהרבה נשים חושבות: 'אם אני אתן ואוותר על עצמי – אתפוס אותו, ואז הוא ירצה אותי'. ואז הן יוצאות ריקות מהקשר הזה".

וואלה. היה לי פעם אקס שבכל פעם שהוא היה צריך עזרה הייתי מגיעה, אפילו ברמה של לעשות לו בייביסיטר על הכלב לשבוע, והוא עדיין לא רצה משהו רציני.
"זאת הבעיה. יש בחורות שחושבות שכשהן יבטלו את עצמן, הגבר כל כך יעריך וירצה אותן, אבל קורה בדיוק ההפך. הוא לוקח אותן כמובן מאליו, ופה אני נכנסת לתמונה". לינוי מספרת שרכשה את השכלתה בסדנת שיפור עצמי של הפורום של לנדמרק, חברת קואצ׳ינג בינלאומית עם שלוחה מקומית ומוניטין שנוי במחלוקת. בעבר טענו מבקריה בארץ ובעולם כי מדובר בכת, אך טענות אלה הופרכו. לינוי טוענת כי הביקורת מופרכת. את ניסיונה בתחום, לדבריה, היא רכשה מהחיים. היא ובן זוגה שחר, 35, הכירו בטינדר. "כששחר הגיע לחיי חיפשתי זוגיות ורציתי משפחה. כבר בשיחת הטלפון לפני הדייט, כשידעתי שהוא גרוש ואב לילד, שאלתי אותו אם הוא מעוניין להתחתן שוב ולהביא עוד ילדים. הוא ענה בחיוב, אבל אחרי שלושה חודשים הוא נפרד ממני בגלל הפער הזה".

ואז הוא ניסה לחזור?
“גבר חוזר כי הוא מרגיש בטוח. הוא חושב שאת תמיד תהיי שם, שאת שלו. הסברתי לו שאני מחוברת מאוד למה שאני רוצה. חזרנו ונפרדנו עוד שלוש פעמים, עד שבסוף הוא חזר מתוקן, ותוך חודשיים כבר התארסנו״.

למה הכוונה ב"מתוקן"?
"הסכמתי לחזור אליו רק כשהוא הבין מה אני רוצה והיה מוכן להתקדם. הוא הציע שנגור ביחד, ואני אמרתי שאני מוכנה לגור ביחד חודש־חודשיים ואז צריך להתחתן. הוא הסכים, והנה היום אנחנו נשואים והורים לבת משותפת בת חמישה חודשים".

אז בעצם שיחקת אותה קשה להשגה, אבל כל הזמן הזה ישבת וחיכית לו?
"ממש לא. עם כל הכאב, בכל פעם שבה נפרדנו המשכתי הלאה, יצאתי והכרתי גברים. ברור שרציתי שהוא יחזור, אבל לא חיכיתי".

אז מהו הסוד, מה עושים במצב כזה?
"קודם כל, אני עורכת שיחת אבחון. אחר כך יש אופציה לטיפול אישי או את 'נבחרת האקסיות', שזו קבוצת תמיכה וגמילה לכל דבר. בסוף כולן חוות אותם דברים: לכולן קורה הרגע הזה שבו הוא מעלה תמונה לאינסטגרם והן רוצות להגיב, או שבחגים עולה האופציה המתבקשת לשלוח הודעת ‘חג שמח׳ תמימה. אבל אנחנו עוזרות זו לזו לעבור את המשוכה ולהבין שאם הוא רוצה, הוא יסמס. כשהן מגיעות אליי, זה לרוב אחרי סיטואציות לא פשוטות – הן התרפסו והתחננו או להפך, היו בוטות והקיאו עליו את כל התסכול והשנאה. אז קודם כל אני מנקה את האווירה ומנסה ליישר את ההדורים. הדבר הראשון שאנחנו עושות הוא לכתוב ‘הודעת ניקוי משטח‘. זוהי הודעה מכבדת שהכוונה שלה היא למחוק את הטעויות שנעשו בטירוף חושים".

למה פשוט לא לשלוח הודעה כנה?
"הודעת ניקוי משטח היא כנה, למשל: ‘הרגשתי שיש כאן מקום למשהו ממש מיוחד, אבל אני מבינה שלא, אז  אני משחררת׳. זה לא מתוך מניפולציה שנרצה שתביא לתוצאה, אנחנו שולחות את זה רק כשהבחורה באמת מוכנה. למשל, בחורה שהגיעה אליי שבורה ומרוסקת, הבחור נפרד ממנה כי ‘היא לא מספיק דתייה בשבילו׳. היא מבחינתה הייתה מוכנה לחזור בתשובה למענו, אבל הוא נפרד ממנה וחסם אותה בכל המדיות  האפשריות. גילינו שבטלגרם הוא לא חסם אותה, ושלחנו לו לשם את הודעת ניקוי המשטח. בינתיים הוא חסם אותה גם שם, אבל אנחנו שחררנו. אחרי כמה זמן הם נפגשו באירוע, אמרתי לה להיות נחמדה אליו, אבל אם הוא ירצה לדבר איתה שלא תסכים – וכך אכן היה. שלושה ימים אחרי האירוע הוא התקשר אליה פעמיים ואמרתי לה לא לענות, והוא שלח הודעה. עכשיו זה עדיין בגישושים, אבל ממצב שהוא נפרד ממנה וחסם אותה, הגענו למצב שהוא יוצא עם מישהי אחרת, אבל ממשיך לחזר אחריה והיא לא בעניין".

לא נשמע הכי מעצים כלפי הבחורה השנייה.
"לגמרי, ולכן הורדתי אותה מזה. הצלחתי לשקף לה שיש כאן אדם שלעולם לא יהיה מרוצה. אמנם הוא רק התחיל לצאת עם מישהי חדשה, אבל לשלוח לה הודעות במקביל זה לא לגיטימי. היא הבינה שזה לא נכון עבורה ושמגיע לה יותר".

יש מקרים שאותם לא תקבלי לאימון?
"כן, במקרים של צו הרחקה, מאהבים ובנות שרק מחפשות נקמה. חוץ מזה, אני מקבלת רק בנות שהן מעל גיל 18. אבל בסופו של דבר אני לא פסיכולוגית, ואם אני מזהה משהו עמוק יותר – אני לא מכניסה לאימון".

>> כך תגיעי לאורגזמה הכי טובה בחייך

ספיר לינוי | צילום: פולינה פרי
ספיר לינוי | צילום: פולינה פרי

"הרבה נשים חושבות: 'אם אני אתן ואוותר על עצמי – אתפוס אותו, ואז הוא ירצה אותי'. ואז הן יוצאות ריקות מהקשר הזה"

מבצע ניקיון

שני (שם בדוי), חיילת בת 19.5 מהמרכז, הגיעה אל לינוי בעקבות חוויה אישית שלה. "אחרי חצי שנה שבה היינו ביחד נפרדנו, כי אנחנו נמצאים במקומות שונים, הוא לא רצה קשר רציני ואני כן", היא מספרת.

את בת 19.5, מה בוער להחזיר את האקס שלא בשל?
"היה לו את כל מה שרציתי שיהיה בבן זוג, הרגשתי שזה זה".

איך החלטתן לפעול במקרה הזה?
"עשינו הודעת ניקוי משטח. כתבתי לו שאני מחפשת מישהו שיעוף איתי, ושאני מבינה שהוא לא במקום הזה כרגע ושיהיה בהצלחה. השלב הבא היה ניתוק מוחלט, ואז הוא כתב לי וישר פניתי לספיר, ובהמלצתה לא עניתי לו במשך חודש. אחרי חודש הוא התקשר ואמר שהוא רוצה לראות אותי. אני עוד לא יודעת אם נחזור, אבל אני הרבה יותר שלמה עם זה עכשיו". "הדבר החשוב הוא שבאימון היא הגיעה להבנה שמגיע לה משהו אמיתי, ואז לצד השני יש פתאום התעוררות של מי זאת הבחורה האיכותית הזאת", מסכמת לינוי. "לא משנה אם חוזרים או לא, מה שמשנה הוא שבגלל שהיא צעירה היא תיקח את זה לחיים".

אז מה את מחשיבה כסיפור הצלחה?
"יש לי מאות זוגות שחזרו להיות יחד, אבל ההצלחה נמדדת בכך שלמאומנות שלי טוב ושהן מבינות את ערכן. מאומנת טרייה שלי יצאה מזוגיות בוגדנית, גרמתי לה להבין שהיא לא צריכה לחזור אליו ותוך כדי התהליך היא כבר הכירה גבר אחר. לצערי, עוד לא עבר שבוע והיא התקשרה אליי כי היא גילתה סימנים של אלימות. בגלל שהיא הייתה בעיצומו של תהליך, הייתה לה היכולת לזהות שקורה כאן משהו לא בריא. בסופו של דבר זאת המטרה שלי, שהמאומנות יצאו עם ביטחון ועם סטנדרטים. הן לא באמת כאן בשביל האקס".

ג'ניפר לופז ובן אפלק | צילום: Jeff Kravitz/FilmMagic
ג'ניפר לופז ובן אפלק | צילום: Jeff Kravitz/FilmMagic