״לא צריך לבחור בין קריירה למשפחה – אפשר לשלב הכל יחד״

לא מה שחשבתן. יולי מאנה-לביא בריאיון | צילום: שי פרנקו
לא מה שחשבתן. יולי מאנה-לביא בריאיון | צילום: שי פרנקו

היא גדלה באור הזרקורים ונכוותה ממנו, פיתחה הפרעות אכילה בתור בת לדוגמנית מפורסמת, הפכה לאמא בגיל 23 וגילתה שאפשר להצליח בענק גם אם בקושי שרדת כיתה טיפולית. יזמית מותג האיפור ״יולי מאנה קוסמטיקס״ ויצרנית התוכן יולי מאנה לביא בראיון הכי חשוף שיש

88 שיתופים | 132 צפיות

בגיל 30, אפשר להגיד שיולי מאנה לביא כבר לא מוטרדת מהייחוס המשפחתי שלה. עם 3 ילדים קטנים – סאן (7 וחצי), ריף (6) ומילה (3 וחצי) היא בעלת אימפריית ביוטי ענקית עם מאות אלפי עוקבים. היא לא מהססת לחשוף את הדינמיקה המשפחתית, כמו גם את סימני המתיחה שלה ועולם ביוטי נטול פילטרים.

יולי היא בתם של איש העסקים רוני מאנה ודוגמנית העבר ניקול הלפרין שכבר לא חיה בארץ כבר מעל עשור. גם מערכת היחסים של יולי עם אימה מאז ומתמיד הייתה מורכבת ומאתגרת וידעה עליות וירידות, כך שהיא בהחלט יודעת דבר או שניים על ילדות באור הזרקורים.

"מאז ומתמיד סבלתי מחוסר בטחון מטורף". יולי מאנה | צילום: עומרי לוי
"מאז ומתמיד סבלתי מחוסר בטחון מטורף". יולי מאנה | צילום: עומרי לוי

"רציתי שידעו עליי את האמת. שידעו שאני לא ילדת שמנת עם כפית זהב בפה שמקבלת כל מה שהיא רוצה עם כרטיס אשראי צמוד וטסה במטוסים פרטיים. רציתי שיידעו שאני עובדת מאוד קשה מגיל 14 – ממלצרות ועד בייביסיטרית וקופאית, עבדתי כמעט בכל חנות בקניון ובכל שיפודייה ומסעדה, גם עבדתי בתחום הציפורניים ואני עושה גם עבודות פיזיות אם צריך. רציתי לעשות כסף בזכות עצמי, שלעולם לא אהיה תלויה באף אחד ושאוכל להגשים את החלומות שלי ושל הילדים שלי.

מאז ומתמיד סבלתי מחוסר בטחון מטורף, למרות שכולם תמיד אמרו לי שאני יפה לא הרגשתי ככה. החלטתי ללכת לעשות זריקה בשפתיים ונוצרה לי דליפה מעל השפה. זה גרם לי לחוסר בטחון יותר גדול ממה שהיה לי לפני, פחדתי לעשות המסה אז הייתי מפוצצת את עצמי באיפור בשביל לטשטש. בשלב מסוים הבנתי שאני לא יכולה לחיות ככה ועדיף להתמודד עם הפחד ולהמיס מאשר להיות עם צמיג מעל השפה. ההמסה של החומר הייתה הדבר הכי טוב שעשיתי לעצמי. רק כשהליך כזה משתבש את לומדת להעריך את  מה שהיה קודם". 

את גם ממש מנרמלת סימני מתיחה וצלוליט.
"כשהייתי בתהליך ירידה ועליה במשקל, וגם הלידות, הגיעו הסימנים שיש לכל אישה. כמעט לכולן יש. אני חושבת שלא צריך להסתיר אותם, אלא לחבק אותם. זה חלק ממני, אלא לא סימני מתיחה, אלה סימני אהבה שיצרו חיים והביאו את הילדים שלי לעולם".

גם בגישה שלך לאיפור משהו השתנה?
"איפור זה טרנד שתמיד משתנה. לשמחתי היום אנחנו בטרנד יותר נקי ורגוע. פעם הייתי מתאפרת כבד ומסתובבת עם פאות, לא הייתי יוצאת מהבית בלי איפור מלא שכולל מייקאפ מאוד כבד, ריסים מלאכותיים, גבות מצויירות, שפתון עמיד בגוונים כהים והמון הצללות ושימר. היום הטרנד הוא איפור יותר זוהר ונקי ופחות שכבתי וצבעוני ואני עפה על זה. למדתי לאהוב את עצמי בלי כל זה ובלי איפור בכלל".

"הילדים שלי לא מצטלמים בכוח ואני לא מצלמת אותם ללא ידיעתם". יולי מאנה ומשפחתה | צילום: פרטי
"הילדים שלי לא מצטלמים בכוח ואני לא מצלמת אותם ללא ידיעתם". יולי מאנה ומשפחתה | צילום: פרטי

את מספרת על ילדות מורכבת בצל התקשורת ובמקביל גם הילדים שלך חשופים מגיל מאוד צעיר לאינסטגרם.
"חוויתי ילדות מורכבת בגלל הגירושים של ההורים שלי, העודף משקל שהיה לי והחוסר בטחון לגדול תחת הטיייטל 'בת של מלכת יופי'. היו לסביבה ציפיות מאוד גבוהות ממני ותמיד השוו אותי לאימא. לא הבינו איך זה הגיוני שלא יצאתי גבוהה כמוה, יפה כמוה ורזה כמוה, למדתי לא לאהוב את עצמי כי לא הרגשתי יפה כמוה.

אני מאמינה שהכל זה בחינוך, אם היו מלמדים אותי לאהוב את עצמי ולקבל את עצמי כמו שאני מגיל צעיר, המון רגעים עצובים ולא נעימים שעד היום אני סוחבת מהעבר היו יכולים להימנע. אנחנו חיים בבית מאוד פתוח ומחנכים את הילדים לאהוב את עצמם וממלאים אותם בבטחון. הילדים שלי אכן חשופים לאינסטגרם כי הם חלק בלתי נפרד מחיי, הם כל עולמי! היום הם גם במצב שהם יכולים לבחור, הם לא מצטלמים בכוח ואני לא מצלמת אותם ללא ידיעתם, רק אם הם רוצים וזה מתאים להם. הם ביקשו לפתוח ערוץ יוטיוב והלכתי על זה בכל הכוח, שכרתי צלם, אולפן עם מסך ירוק ועורך וידאו והחלטתי להגשים להם את החלום גם אם החלום שלהם זמני, לפחות שידעו שניסו ותמיד יש להם את האופציה".

הם שואלים איפה סבתא לפעמים?
"הם לא שואלים איפה סבתא כי אין להם חוסר בסבתא, יש להם את סבתא אירית – אימא של ברק שהיא הסבתא הכי טובה בעולם, הם נפגשים איתה מס פעמים בשבוע, משחקים איתה, מתקשרים אליה מתי שרוצים ומספרים לה סודות. הילדים שלי לא חווים חוסר , יש להם סבא וסבתא מהצד של ברק ואת אבא שלי שהם מאוד אוהבים".

הפכת לאמא בגיל 23, זה לא היה מפחיד בהתחלה?
"היה לי מאוד קשוח לעכל את ההריון וההורות, לא ידעתי מה זה להיות אימא, לא התכוננתי לזה ולא קיבלתי עזרה. התמודדתי גם עם דיכאון אחרי לידה. זו הייתה נקודה מאוד חשוכה לעכל את הכל, את הלידה את הכאבים, לא הצלחתי להניק, הלילות ללא שינה, אהבה מטורפת שנכנסת לחיים לצד ויתור על עצמך וההורמונים שמשתוללים גם הרבה זמן אחרי הלידה. הגעתי ללידה לא מוכנה ולא ידעתי מה עושים עם התינוק. התקופה של אחרי לידה זו התקופה הכי בודדה בחיי, הייתי מסתובבת עם העגלה בקניון ורואה יולדות עם אימהות ועגלה, מסתובבות יחד ויושבות בבתי קפה בזמן שאני ילדה בעצמי, לבד עם התינוק מטיילת ומתוסכלת ומחכה שהזמן יעבור. קינאתי בהן מאוד שיש להן עזרה ואמא תומכת. זו תקופה שהייתי בוכה המון".

איך הגעת לעולם האיפור?
"זה מין כדור שלג שהתפתח למשהו טוב ויציב, אני מאוד יצירתית. אומנות וציורים תמיד הרגיעו אותי. בהתחלה בכלל חשבתי שאני צריכה ללמוד עיצוב ציפורניים שאני אצייר עליהם וזה יהיה מגניב אבל אז גיליתי שאני לא טובה בזה ולא אוהבת את זה אז נרשמתי ללימודי איפור ושם התאהבתי בעולם הזה. איפור זה אומנות ושם גיליתי את עצמי.

זה לא מובן מאליו ששוב הלכתי ללמוד כי קשה לי ללמוד ולהיות בכתה. יש לי הפרעות קשב וריכוז. גדלתי בבית בו חינכו אותי שאני חייבת לעשות תואר, שבלעדיו לא אוכל להיות אשת עסקים, שבתאכלס בקושי סיימתי בית ספר. למדתי בכתה טיפולית, ממש נלחמתי על הבגרויות והבנתי שאוניברסיטה זה גהנום מבחינתי. כיום אני מוכיחה לכולם ולעצמי שאפשר להיות גם יזמית וגם אשת עסקים בלי תואר ובלי לימודים אינטנסיביים באוניברסיטה פשוט תאמינו בעצמכם ובדרך שלכם".

מה מיוחד במותג שלך?
"רציתי לשפר ולתקן דברים שהפריעו לי בעולם האיפור. הפריע לי שלא מצאתי את הברונזר המושלם, או שהכמויות תמיד קטנות מדי או שהגוונים לא מדויקים. רציתי לדייק כל מוצר לשלמות, מהאריזה ועד הפורמולה, ריחות עמידות ורכיבים. אין אצלי גימיקים וזה משהו שנוצר מתוך אהבה ענקית וידע בתחום (בכל זאת אני 11 שנים במקצוע) ואני בניתי ותכננתי את המותג עוד בשנת 2020 בקורונה, 3 שנים לפני שהוא נולד רשמית".

אין גימיקים, אבל יש מוצר שהוא מאסט?
"אני גאה בכולם. זה כמו לשאול אמא איזה ילד היא הכי אוהבת, כל מוצר עובר תהליך של הריון ולידה מבחינתי, לכל מוצר יש תכנון וחשיבה, ניסוי ותהייה וכל המוצרים הם מדויקים. אבל נניח הטינט שהוא סופר מצליח, בשונה מטינטים אחרים בשוק, הוא לא מתייבש מהר, לא הופך לכתם וקל מאוד לטשטש אותו גם אחרי חצי שעה. עמיד ליום שלם ויש לו ריח מהמם של דובדבן/סוכריה ואני מתחייבת שאין כמוהו, לא בארץ ולא בעולם. בנות מתמכרות אליו. באופן כללי אני משתדלת לתת פתרונות להכל, למשל קיט לגבות יגיע עם מברשת דו צדדית. כל המברשות שלי הן דו צדדיות כך שלא תצטרכי יותר מדי סוגים. רואים שמאפרת מקצועית חשבה על הדברים האלה לעומק".

יש הרבה דרמות ותחרות בין משפיעניות, איך את שומרת על אותנטיות?
"יש המון משפיעניות שרוצות להקים מותג בכל מחיר. גם אם זה אומר שאין להם טיפת ידע באיפור. הן מקימות מותג איפור ולפעמים גם מעתיקות מוצרים אחת מהשנייה. זה לא מרגש אותי, אני יודעת איך העולם הזה עובד ויכולה לתת לעצמי תפיחה על השכם כי המותג שלי לא כזה, המותג הוקם ממאה אחוז אהבה, מקוריות, הבנה וידע מעמיק מאוד באיפור ובפורמולות, והוקם אצלי בראש עוד לפני שהיה לי כל כך הרבה עוקבים, זה תמיד היה החלום שלי ליצור משהו שאין ולרגש אנשים דרך מוצר. משפיעניות משיקות מוצר איפור חדש כדי להגיד יש לי מותג איפור, אני משיקה מוצרי איפור מתוך ידע ומחשבה והבנה במאה אחוז איך ליצור את המוצר המושלם, לקוחות מרוצות וקונות בכמויות בכדי שלא ייגמר במלאי, זאת הצלחה מבחינתי".