יוון עם סוודר

המנזרים התלויים של מטאורה. חוויה ייחודית בחורף. צילום: shutterstock
המנזרים התלויים של מטאורה. חוויה ייחודית בחורף. צילום: shutterstock

בימי הקיץ יוון היא יעד אטרקטיבי לכל מי שחושק בשמש נצחית, ברביצה אינסופית על חוף הים ובאתנחתא בטברנות המקומיות. ואולם, חופשה יוונית יכולה להיות נפלאה גם בחורף. הצעה משפחתית

88 שיתופים | 132 צפיות

מיד כשהחנינו את הרכב מתחת לצוקים העצומים הסתכלנו זה על זה ואמרנו: "איזה כיף שהזמנו כאן שני לילות ולא רק אחד!". המראה שנשקף מחלונות הגסטהאוס בכפר קסטראקי (Kastraki) באמת אינו דומה לשום דבר אחר, ולכן אם אתם מבקרים במנזרים התלויים של מטאורה (Meteora) מומלץ ללון בקסטראקי ולא בעיירה הסמוכה וההומה קלמבקה (Kalambaka).

במטאורה יש יותר מ-20 מנזרים שנבנו במהלך מאות שנים על הסלעים בדרכים שונות ומשונות. אי אפשר להגיע אל כולם, אבל באלה שכן נגישים תזכו בנוף מרהיב ובסיור מסקרן (מתאים גם לילדים), שמספק הצצה לחייהם של הנזירים ולמלאכות המסורתיות שבהן הם עוסקים. זהו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו והוא מהמתוירים ביוון. הגעה בחודשי החורף תספק חוויה ייחודית ונינוחה יותר מאשר ביקור בחודשי הקיץ העמוסים.

דלפי. טיול במרכז יוון אינו שלם בלי עצירה כאן. צילום: shutterstock
דלפי. טיול במרכז יוון אינו שלם בלי עצירה כאן. צילום: shutterstock

מקדש, אצטדיון והרבה דמיון

בין אם הגעתם מאתונה ובין אם מסלוניקי, טיול במרכז יוון אינו שלם בלי עצירה בדלפי (Delphi). גם אחרי הביקור בפרתנון ובמוזיאון האקרופוליס המרשימים שבאתונה לא שבענו מעתיקות, והטיפוס למקדש אפולו בלב האתר הארכיאולוגי היה מרתק, בעיקר לגדולים. הקטנים התעניינו הרבה יותר באצטדיון של המשחקים הפיתיים – תחרויות ספורט, מוזיקה ושירה שנערכו במקום אחת לארבע שנים, לכבוד האל אפולון. האצטדיון בן אלפי השנים נשמר בשלמותו, וקל היה לשבת בין העצים ולדמיין עם הילדים את האתלטים שרצו על מסלוליו.

הטיול שלנו נגמר בחצי האי פיליון (Pelion) ההררי, מקום מושלם למי שחושק בשמש נצחית וברביצה על החוף בקיץ. יש כאן אינספור מסלולי טיול רגליים ביערות ובכפרים, אבל גם כשמזג האוויר מתקדר כדאי לטפס במעלה ההר ולצפות בנוף הנשקף מהכפר מקריניצה (Makrinitsa), המכונה גם "המרפסת של פיליון". ירידה בצד השני של הרכס אל החופים היפהפיים של מילופוטמוס (Mylopotamos) ואיוס סרנדה (Agii Saranta) מספקת חוויה אחרת לגמרי תחת עלי השלכת. בטברנה אנאנדי (Ananti) שבמרכז הכפר צאגארדה (Tsagkarada), מתחת לעץ הדולב העתיק באירופה, קינחנו בארוחה המקומית הטובה ביותר שאכלנו ביוון.

עמיחי ליבנה – מפיק טלוויזיה שהעולם מסקרן אותו, אב לשניים

 

טיפ לדרך

אם אתם בעניין של סקי (בעיקר אם אתם גולשים מתחילים), דעו שיש כאן כמה אתרי סקי לא רעים בכלל. ביוון מתנשאים הרים שחוצים בקלילות את קו ה-1,500 מטר (ויש אפילו אחד שגובהו 2,500 מטר), ובהם אתרי סקי המתאימים לכל המשפחה ובוודאי זולים בהרבה מהמקבילות באלפים ובפירנאים: אתר הסקי שבהר פרנסוס (Parnassos), סמוך לדלפי, ואתר הסקי שבהר אגריולפקס (Agriolefkes), המכונה גם הר פיליון (Mount Pelion), שבחצי האי פיליון.

להזמנת מקום בבית מלון

kaftor-07