יהיה יופי

אף שהעולם כבר הפך מזמן לכפר גלובלי שכל תושביו מתלבשים מצטיינים, שבועות האופנה שהציגו את מראות הקיץ הבא הוכיחו שבכל זאת קיימים הבדלים בין ניו יורק, לונדון ומילאנו. סיכום מסלול
בתעשיית האופנה העולמית כבר לא מדברים על ״שבוע האופנה״ אלא על ״חודש האופנה״. ובאמת, חודש ספטמבר התחיל עם שבוע האופנה בניו יורק, המשיך אל לונדון ואל מילאנו, ויינעל בתחילת אוקטובר בפריז. גם בעבר שבועות האופנה היו מתקיימים במתכונת זו, אך בעידן הדיגיטלי עלתה חשיבותן של התצוגות באופן משמעותי. תצוגות האופנה הפכו מאירוע המיועד לקומץ עיתונאים וקניינים, החושף קולקציות כחצי שנה לפני שהן מגיעות לחנויות, לכלי שיווקי ראשון במעלה שבאמצעותו מציגים את הסחורה העונתית לקהל הרחב, העוקב אחר המתרחש דרך אתרי האינטרנט וחשבונות האינסטגרם. דוגמה מצוינת לכך נותן מוסקינו. מאז שמונה לפני שנה האמריקאי ג׳רמי סקוט לתפקיד המנהל האמנותי של הבית האיטלקי – כוללת כל תצוגה גם קולקציית קפסולה רעשנית (הפעם היו אלו מגוון פריטים בוורוד ברבי) הנמכרת מיד באתר הבית. במילים אחרות: רואים את זה, קונים את זה.
המעניין בתצוגות שהתקיימו בספטמבר האחרון והציגו את מראות הקיץ הבא, היה החלוקה הנושאית הברורה בין שבועות האופנה. בניו יורק אפשר היה לחזות במתח בין הקלאסי והישן, לבין אופנת הרחוב החדשנית (ובמראה צבאי שאפיין את שני הצדדים); בלונדון העדיפו מעצבים טון בוהמייני עתיר טקסטורות גרפיות ועור חשוף; ובמילאנו? במילאנו נטלו רבים קפסולת זמן ושיגרו את עצמם אל שנות ה־70. מכנסיים מתרחבים, מתברר, זה כל הסיפור.
בשבוע האופנה בניו יורק אפשר היה לחזות במתח בין הקלאסי והישן לבין אופנת רחוב חדשנית
מרק ג׳ייקובס
בתצוגה אחת תפס ג'ייקובס שניים מהטרנדים הגדולים של קיץ 2015 – פרופורציות אוברסייז עם טון צבאי מובהק, המבשר את שובם של כיסים דגמ״חיים, ירוק זית וכחול צי.
ראלף לורן
הקולקציה סיפקה הוכחה נוספת לשובו של הזית, אבל הפעם הוכיח לורן שגם מהמיוזע שבגוונים אפשר לתפור מערכות לבוש אלגנטיות להפליא.
מייקל קורס
עם אימפריה המתפשטת בעולם אפשר להבין מדוע הלך מלך התיקים על מראה נוסטלגי, עד כדי שמרני, המתבסס על צללית מהפיפטיז ועל קלישאות של מראה חוף איטלקי.
פאבליק סקול
מול מִחזור הרעיונות שאפיין העונה רבים בניו יורק, מרענן לחזות במותג כמו זה של צמד המעצבים דאו־ייצ׳או ומקסוול אוסבורן המציע הפעם פרשנות אלגנטית ורעננה לאופנת רחוב.
פרואנזה סקולר
השמועה כי קבוצת LVMH אולי תשקיע בפרואנזה סקולר הייתה מספיקה כדי להעלות את המניות של המותג. הטוויסט שלהם על אופנה אמריקאית היה נשכני במיוחד.
בשבוע האופנה בלונדון העדיפו המעצבים טון בוהמייני עתיר טקסטורות גרפיות ועור חשוף
JW אנדרסון
המינוי של ג׳ונתן וויליאם אנדרסון כמעצב הראשי של בית האופנה לואווה לפני כשנה דחף אותו להפיק את הקולקציה המיושבת ביותר שיצר למותג JW אנדרסון הנושא את שמו.
מרי קטרנצו
אחרי שקנתה את שמה בזכות יכולת לעבד תצלומים דיגיטליים להדפסים על שמלות ערב, המעצבת היוונייה־אנגלייה, בורחת מהטכניקה שהביאה לה תהילה ומציגה צד חושני ובוגר.
ברברי פרורסום
משחקי שקיפות בלטו בלונדון; וכשברברי מתייחסים לטרנד אפשר להיות בטוחים שהוא ישלוט גם ברשתות האופנה המהירות. חצאיות טול וסנדלים צבעוניים הציגו אלגנטיות אגבית.
ארדם
אופציה נוספת לבגדים שקופים ועור חשוף סיפק ארדם מוראליוגלו. רקמות משונות, פריחות קסומות, וגוונים עמוקים שנועדו לגרות את העין, תוזמרו לכדי קולקציה מכשפת.
טופשופ יוניק
ואי אפשר לונדון בלי קארה דלווין. אחת ההופעות הנעימות שלה הייתה דווקא במסגרת התצוגה של טופשופ יוניק – קו המסלול של רשת האופנה הבריטית.
בשבוע האופנה במילאנו נטלו רבים קפסולת זמן ושיגרו את עצמם אל שנות ה־70
גוצ'י
קיץ 2015 יעמוד בסימן החזרה אל הג׳ינס: אחרי עונות רבות שבהן הקפידו מעצבים להעלים אותו מהמסלולים, הוא מציף כעת כל חלקה טובה.
דולצ'ה וגבאנה
ואם חשבתם שהג׳ינס הרחב יגיע לבד מסתבר שהוא גורר אחריו גם חולות רעות כמו זירקונים משובצים ושאר אפליקציות. תנו לצמד המעצבים המפורסם לתקוע את הניט העודף.
סטלה ג'ין
אחרי שהמבקרים השמיצו את מילאנו בטענה שהיא משעממת, משמח להיתקל בכישרונות חדשים כמו סטלה ג׳ין, שמערבלת בין סטייל איטלקי מוחצן לאקזוטיקה נוסח קו המשווה.
פוצ'י
המכנסיים מתרחבים, קו המותן יורד ומצב הרוח בוהמי. אווירת סבנטיז מציפה את הקולקציות במילאנו, אבל לפחות זו של פוצ'י מיטיבה עם הטרנד עם קמצוץ של גלאמור מודע לעצמו.
מארני
אוברסייז, פרחוני וסנדלים שטוחים – אבל רק מארני יכולים לרקוח מהבליל הזה, שכבר נשחק בכל מקום אחר, יופי חושני.