מדריך הטרנדים לאיפור וטיפוח בסתיו־חורף 2020־2021

המראה של IL MAKAIGE לסתיו 2020. מאפרת: טלי פאואר | צילום: אלכס ליפקין
המראה של IL MAKAIGE לסתיו 2020. מאפרת: טלי פאואר | צילום: אלכס ליפקין

השפתון האדום חוזר מהקבר, הריסים יהיו קוצניים, הישבן יתפח ואם נרצה אפילו נוכל לעשות פילאטיס לשרירי הפנים. גם אם הסגר ימשך עוד הרבה, זאת לא סיבה להזניח את תחום הטיפוח

88 שיתופים | 132 צפיות

איפור עיניים

כמו שאר העולם, גם שבועות האופנה הגדולים באירופה, שהם מדד נפלא לבחינת מראות איפור וטרנדים צפויים, התנגשו חזיתית עם המציאות החדשה שיצרה הקורונה. מראות איפור כבדים בדגש על קונטורינג מודגש מאוד הפכו לבלתי רלוונטיים במציאות שבה המסכות מכסות חלק גדול מהפנים. אנחנו כבר לא יוצאות לבלות והעבודה בחלקה מתרחשת מהבית ובפגישות זום. 

פלטת צלליות של לנקום | צילום: יח"צ חו"ל
פלטת צלליות של לנקום | צילום: יח"צ חו"ל

"יש לנו הרבה סיבות לא להתאפר באופן מוגזם בתקופה הזאת", מאשרת אלינור ברש, מאפרת בכירה ומומחית ביוטי בלנקום. "איפור עיניים עם ריסים מודגשים בגוונים טבעיים הוא סופר נכון ומתאים לתקופה. מראה איפור מעושן בגוונים חומים יוצר מראה מודגש וסקסי, ועם זאת טבעי ולביש. ראינו את המראה הזה בתצוגות של שאנל, ז'יבנשי ולונגשאמפ. הריסים מודגשים בצורה 'קוצנית', כלומר כמה קווצות שמודגשים באופן בולט. הם דרמטיים ויעילים מאוד לפתיחת העיניים ויוצרים אפקט של עיני בובה. זה בלט מאוד בתצוגות האחרונות של לנווין, סלין ומולי גודארד".  

איפור שפתיים

לידיעת חובבות השפתונים האדומים – לפי ברש המסכות לא הרגו את השפתיים האדומות. "אין כמו שפתיים אדומות למראה סקסי וחושני ולנשיות אין קץ, וכל התחזיות מראות שהן איתנו גם לסתיו־חורף הקרובים", היא מרגיעה. "הגוונים הם נועזים, במראה מבריק או במראה מט, והאווירה היא רטרו כמו של כוכבות קולנוע מפעם".

שפתון של YSL | צילום: יח"צ חו"ל
שפתון של YSL | צילום: יח"צ חו"ל

איפור פנים

"מראה האיפור שישלוט הוא המראה הכאילו לא מאופר", אומרת ברש. "במייק אפ יש הרבה רמות כיסוי הניתנות לבנייה – מכיסוי קל, בינוני ועד כיסוי מלא, כך שאפשר בקלות לייצר מראה איפור נקי וטבעי שבו העור ממשיך לנשום ולהרגיש נעים. העונה נראה גם יותר מתמיד את המוצרים העמידים: שפתונים עמידים, מסקרות עמידות, מייק אפ עמיד ל־24 שעות, וכן מוצרים מקצועיים כגון פריימרים מקבעים שיוצרים מראה מט ומונעים שמנוניות לאורך שעות היום". 

סומק של פופה | צילום: יח"צ
סומק של פופה | צילום: יח"צ

שיער

"האייטיז מגיע לשיער אבל גם לקורונה יש בהחלט השפעה על מראות השיער הצפויים לחורף הקרוב", אומר איתן אי־קו, שגריר של לוריאל פרופשיונל וקרסטס. "המראה יהיה יותר גלי, פחות מוחלק ומחייב. נשים ששערן הלבן התגלה בשורשים יכולות להשאיר אותו ואפילו להוסיף לבן בקצוות. אם תסתכלו על הבלוגריות בעולם תראו שרבות מהן השתחררו לגמרי מהצבע. 

התספורות הבולטות יהיו קארה קצר או ארוך אבל במראה חופשי, פוני מלא א־לה בריז'יט ברדו עם קצוות ארוכים יותר בצדדים ותסרוקת קוקו בלוף מרושל. הצבעים: האדום והג'ינג'י אאוט לגמרי, הצבעים שיובילו הם החום, השטני והבלונד".

סדרת ויטמינו קולור של לוריאל פרופסיונל | צילום: יח"צ חו"ל
סדרת ויטמינו קולור של לוריאל פרופסיונל | צילום: יח"צ חו"ל

ציפורניים

"תשכחו מציפורני הבלרינה של קים קרדשיאן מהשנה החולפת. החורף ישלטו ציפורני השקד הארוכות, אבל תהיה נוכחות גם לציפורניים טבעיות, קצרות ומעוגלות. לעומת זאת, הדפסי החיות שהתחילו אשתקד, נשארים איתנו גם השנה, עם הזברה, הפרה, המנוחש והמנומר", אומרת סימון דהאן, מאסטר נייל ארט ומדריכה בכירה ברשת נייל סטודיו. "לצד זאת נראה העונה גם הרבה מינימליזם – צבעים נקיים עם אלמנט אחד חד ונקי, למשל צורה של חצי ירח, ציפורניים עירומות שעשויות בקפידה אך כמעט ללא צבע, או ציפורני נגטיב ספייס שחושפות חלקים עירומים בציפורן". 

מי שלא תמצא את עצמה בין המינימליזם לדוגמאות החייתיות אולי תתחבר לטרנד הקשת, גם הוא הולך לככב העונה לדברי דהאן. "כל ציפורן בגוון אחר לפי גוונים מדורגים או גוונים משלימים, או למשל ציפורן אחת בוורוד חלק ולידה ציפורן שחורה עם דוגמה גיאומטרית. הגוונים שיככבו העונה הם כסף וזהב, כולל שילוב של שניהם, חומים למיניהם, וגם גוונים עזים של צהוב, כתום וטורקיז". בהתחשב בשנה היוצאת לא קשה להבין מניין בא הטרנד הבא עליו מצביעה דהאן – ציפורניים נגד עין הרע עם קישוטי חמסות ועיגולים גדולים. 

פלסטיקה

"הטרנד שהולך ותופס תאוצה הוא הוצאת שתלים באופן מוחלט או הקטנת שתלים קיימים, הרמת חזה שהוקטן או הוצאת שתלים ללא הרמה. זה נובע לא רק מטעמים אסתטיים, אלא גם מטעמים פונקציונלים. נשים מבינות היום שחזה קטן יותר קל לנשיאה ולעשיית ספורט", אומר ד"ר רם סילפן, מומחה לכירורגיה פלסטית. "לעומת זאת לאחרונה החל ביקוש רב להגדלת העכוז, אבל לא עם שתלים סינתטיים אלא עם הזרקת שומן שנלקח מהבטן, הירכיים והמותניים. ההליך נעשה בהרדמה מקומית, יכולים להיות מעט שטפי דם שחולפים כעבור מספר ימים". 

ובאשר לפנים – לא עוד ניתוחי הרמת פנים בהרדמה מלאה והחלמה של שבועות. לפי ד"ר סילפן הטרנד החם שצובר תאוצה הוא מיקרוליפט, מתיחת פנים תלת ממדית שמתאימה למקרים של נפילת עור קלה עד בינונית. "למעשה יוצרים חתכים קטנים בקדמת האוזן ומאחוריה, וכך נוצרת ההרמה כאשר המטרה העיקרית היא לטפל באזורי הלסת והצוואר העליון. ההליך נעשה בהרדמה מקומית ונמשך כשעה וחצי, ואז הביתה ללא צורך להישאר להתאוששות. כעבור חמישה ימים אפשר לחזור לשגרה מלאה. אפשר לשלב את ההרמה עם הזרקת שומן לאזורים שאינם מטופלים כמו אזור הקפל בין צד האף לפה".

מכשור אסתטי

"לתחום המכשור האסתטי בעולמות הצערת הפנים והגוף נוסף שחקן חיזוק רציני, טכנולוגיה חדשה של גלי רדיו DMA (קיצור של Dynamic Muscle Activation), המכווצת את השרירים בעזרת פולסים חשמליים ללא התערבות פולשנית", אומרת דורית סיבוני, טכנאית מכשור באסתטיקה רפואית ומדריכה קלינית בחברת אלפאמדיקס. "החידוש הגדול הוא שנוסף על ההאצה של ייצור קולגן ואלסטין – דבר שקיים כבר כיום במכשור המתקדם – 'אימון' השרירים מגמיש את העור ומעצים את הטיפול. 

הדבר דומה בעצם לתרגול פילאטיס – השרירים מתכווצים ומתחזקים. אפשר לקבוע את מהירות ואת עומק הכיווצים ובכך להעצים את אפקט מיצוק העור. שני המכשירים החדשים בתחום הם Divine Pro של חברת פולוג'ן, הפועל לטיפול בסימני הגיל בפנים, בעיניים ובצוואר, ו־Maximus של לומניס, הפועל למיצוק הגוף ועיצובו וגם לטיפול בצלוליט והרמת ישבן".

Divine Pro מבית אלפאמדיקס | צילום: יח"צ חו"ל
Divine Pro מבית אלפאמדיקס | צילום: יח"צ חו"ל

רכיבים פעילים בשירות הקוסמטיקה

"אין ספק שנושא חידוש העור באמצעות חומצות עולה לקדמת הבמה בתחום התכשירים הקוסמטיים מגיל 35 ומעלה", אומרת מרב בן יקר, מנהלת מחלקת הדרכה בחברת הקוסמטיקה המקצועית HL. "החידושים הגדולים שצפויים לנו הם בזכות טכנולוגיות שהולכות ומשתכללות בתחומי ההולכה וההחדרה של החומרים הפעילים אל השכבות העמוקות יותר של העור, מה שמבטיח הצערת עור טובה יותר ויכולת טובה יותר לחדש את התאים". 

סרום מולטי ויטמין של HL | צילום: יח"צ
סרום מולטי ויטמין של HL | צילום: יח"צ

ויש גם חדשות מפתיעות מאוד – "טרנד הקולגן בדעיכה, והוכח שהוא אפקטיבי יותר בבליעה מאשר במריחה", אומרת בן יקר. "לעומתו מתחזקים מאוד ויטמין C וחומצות אלפא הידרוקסיות לחידוש העור וחומצה סליצילית שמתאימה לעור שמן הסובל מאקנה. התכשירים החדשים מכילים קפסולות של חומר פעיל שנפתחות ומשחררות את החומר בעת השימוש. נכון להיום יש גם מוצרי מדף המכילים את החומצות הללו, אבל התכשירים המקצועיים מכילים אחוז גבוה יותר של רכיבים פעילים. כל אישה שמעוניינת בטיפול אפקטיבי לעור הפנים, מומלץ לה להשתמש לפחות פעם ביום בתכשיר מהסוג הזה".