תיירות ופנאי

החופשה הכי פוטוגנית: איך לצלם תמונות שיגרמו לכולם לקנא בכם

צילום: Jeff J Mitchell/Getty Images
צילום: Jeff J Mitchell/Getty Images

קניתם כרטיסי טיסה? הזמנתם מלון? תכננתם מה עושים בכל יום בחופשה הבאה שלכם? עכשיו הגיע הזמן לדברים החשובים באמת - לדאוג שהתמונות שתעלו משם יהיו הכי מהממות שיש. עידו איז'ק, צלם ויוצר תוכן לסמסונג ישראל, עם טיפים לצילום מושלם

88 שיתופים | 132 צפיות

הקיץ כבר כאן ואיתו גם החום, הלחות והשמש. אבל יש גם דברים טובים בפתח, ובראשם תחילתה של עונת הנסיעות. בתקופה זו, פיד האינסטגרם שלנו אוטומטית הופך קיצי וצבעוני יותר, ומתמלא בתמונות וסרטונים מחופשות פוטוגניות של חברים ואנשים שאנחנו עוקבים אחריהם. גם מי שבמהלך השנה בקושי משתף בתמונה פה וסטורי שם, מתגלה כחיית אינסטגרם במהלך חופשות. אין מה לעשות, חופשות מעוררות בנו את הצורך להשוויץ קצת.

סיציליה | צילום: עידו איז'ק לסמסונג
סיציליה | צילום: עידו איז'ק לסמסונג

אז איך תתעדו את החופשה שלכם ככה שיראה כאילו נסעתם לריזורט מפנק ולא לאיזה מלון פשפשים נידח?

אמנם המצלמות בטלפונים הסלולריים הן איכותיות ביותר, אך גם טכניקת הצילום קריטית מאוד. הרי לכן מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם להימנע מתמונות חשוכות, רחוקות ומטושטשות:

1. ארגון מקדים: לפני הכל צריך לדאוג שהסביבה תהיה מסודרת. אין יותר מבאס מסלפי מושלם עם פח זבל שנדחף לו בפריים או פתק מבצבץ מהחולצה.

בתמונות קומפוזיציה יש לדאוג לסביבת צילום מעניינת עד כמה שיותר. קומפוזיציה יכולה להצטלם כ"טופ שוט" (צילום מלמעלה) או כצילום מהצד והצבעוניות תיגזר קודם כל מסוג המוצרים שאותם אתם מצלמים. לאחר הצילום עצמו ניתן להכניס את התמונה לאחת מבין אפליקציות העריכה ולערוך את הצבעוניות, בהירות, לחתוך את התמונה וכו'.

2. תאורה: כדאי לצלם כשהשמש נמצאת מאחור ולא כשאתם עומדים מולה, כדי שהיא תאיר בצורה יפה ונכונה אתכם ואת הנוף המצולם.
אם אתם רותם סלע, אפשר להעלות גם תמונות שבהן הפנים חשוכות ועדיין לקבל כמעט 40 אלף לייקים. בשאר המקרים תאורה היא היא אחד הדברים הכי חשובים בצילום.

3. עדשה: בטלפונים מסוימים ניתן לשחק עם עדשות הטלפון. במידה ורוצים להראות כמה שיותר שטח מצולם כדאי להשתמש בעדשה הרחבה. במידה והאובייקט רחוק יש לעבור לעדשת הטלה שמקרבת ולא פוגעת באיכות

4. סבלנות! בין אם אתם מצטלמים לסלפי, ובין אם סינג'רתם בן או בת זוג/חברה/מקומי תמים שבמקרה עבר בדרך, הקפידו להמתין מספר שניות ולא למהר לזוז ולקפץ לפוזה הבאה. כך תימנעו מתמונות מטושטשות ולא ברורות.

סיציליה | צילום: עידו איז'ק לסמסונג
סיציליה | צילום: עידו איז'ק לסמסונג

אפליקציות מומלצות לעריכת תמונות

inshot. אפליקציה פשוטה לתפעול שמאפשרת גם טיפול בתמונות ובסרטונים. ניתן לחתוך את הסרטונים, לצרף להם מוזיקה, להוסיף פילטרים מגניבים, לשחק עם רמת מהירות ועוד.

zoetropic. אפליקציה מעניינת שהופכת תמונת סטילס לתמונה עם תנועה. יש לסמן את הפריט שאותו תרצו שיהיה בתנועה (למשל שמיים או ים) והרי לכן גיף קייצי ומרענן! ניתן לקבוע את מהירות התזוזה, את כיוון התנועה וכו'.

snapseed. אפליקציה טיפה יותר מורכבת המאפשרת שלל אפשרויות לעריכת תמונות החל מעריכות בסיסיות כגון טיפול בבהירות/כהות, חידוד, קונטרסט וכו', ועד למגוון רחב של פילטרים ואופציות נוספות לתיקון תמונות ברמת ניקיון לכלוך, הבלטת פריטים ועוד.