רק שלא יתכווץ לי: טיפים לכביסה נכונה למניעת תסכולים

צילום: באדיבות קונסטרוקטה
צילום: באדיבות קונסטרוקטה

אין דבר מבאס יותר מבגד שנהרס בכביסה, אז ריכזנו לך כמה טיפים שישמרו על הבגדים לאורך זמן

88 שיתופים | 132 צפיות

העולם נחלק לשני סוגים של אנשים: אלו שמכניסים את כל הבגדים שלהם למכונה, מוסיפים נוזל כביסה, מפעילים ובסיום בוחרים תוכנית ייבוש קבועה ואלו שמפרידים צבעים, מתאימים תכניות, והבגדים שלהם יוצאים נקיים, רכים ומריחים כל כך טוב שבא לכם לצלול לתוכם. אם אתם משתייכים לסוג הראשון, אסף מוטלו, מנהל מוצר מכונות ומייבשי כביסה של קונסטרוקטה, נתן לנו את כל הטיפים איך מומלץ לכבס ולייבש בדים שונים כך שישרדו בארון שנים ארוכות, בלי זעקות השבר הקבועות: "זה התכווץץץץץ לי"!

לבנים, בגדי ים ומגבות חוף

כיבוס:
1. רגע לפני שמכניסים את הבגד למכונה או למייבש כדאי לקרוא את התוית על גבי הבגד. התוית מכילה מידע בנושא סוג הבד, טמפרטורה מומלצת והאפשרות לגיהוץ.
2. בדים לבנים – הכלל הראשון בשמירה על בדים לבנים הוא להפריד את הבגדים הלבנים מכל השאר. אין לערבב אפילו פריטים לבנים עם כיתוב או הדפס בצבע שונה. זה כלל בסיסי כמו זריחת השמש ובכל זאת, עם יד על הלב – כולנו מחפפות בו.
3. מומלץ להסיר כתמים (כגון כתמי זיעה ושמן) טרם הכנסת הבגד למכונת הכביסה, כמו בחולצות מכופתרות. את הסרת הכתמים ניתן לבצע באמצעות שימוש בסבון כלים ללא מים – מורחים על הכתם, מייבשים בחוץ ולאחר מכן מכניסים את הבגד למכונת הכביסה.
4. לעיתים תוף מלוכלך במכונת הכביסה עלול לפגוע בבדים הלבנים. כדאי לוודא שתוף המכונה נקי מסימני חלודה ועובש.
5. לא כל הבדים הלבנים מתאימים לכביסה בטמפרטורה גבוהה – ולכן, הקפידו לקרוא את תווית הבגד.

ייבוש:
1. בדים לבנים עלולים להינזק או להצהיב בקלות. לכן, מומלץ לייבשם במייבש הכביסה ולא באמצעות אטבים על החבל בשמש הישראלית. לעיתים האטבים ישאירו סימן על הבד – והשמש עלולה להקשיח אותו.
2. מבחינת בחירת תוכנית הייבוש יש להתייחס לסוג הבד ולעיתים מומלץ לייבש בתוכנית קצובה בזמן ולהוציא את הפריט כשהוא לח.

 כותנה:

כיבוס:
מדובר בבד העמיד בפני חום ומפני שחיקה ולכן ניתן לכבס לעיתים תכופות בטמפרטורה גבוהה עד 90 מעלות. מכיוון שמדובר בתוכנית ארוכת זמן ניתן לקצרה באמצעות לחצן SPEED עד כ-50% מאורך התכנית.
ייבוש:
בכל מייבשי הכביסה תמצאו תכנית המתאימה לסוג זה ובכל מייבשי הכביסה ניתן לבחור רמת ייבוש מתאימה.

מגבות חוף

כיבוס:
המגבת רחבת שטח ועם בד עבה במיוחד, חשוב לכבס את המגבת בכביסה ראשונית, בגלל הסיבים הרבים או לעיתים בגלל שהינה צבעונית. את המגבת מומלץ לכבס בטמפרטורה של עד 60 מעלות, ולהוסיף מרכך על מנת לשמור על הרכות שלה. יש לעקוב אחר ההנחיות ע"ג התווית על מנת לא לפגוע באיכות הבד.
ייבוש:
חום המייבש עלול לפגוע בבד המגבת. על מנת לשמור על המרקם הרך של המגבת ניתן לייבשה במייבש בטמפרטורה נמוכה ולהשאירה לחה להמשך ייבוש באוויר הפתוח.

משי וסאטן

כיבוס:
במכונות הכביסה קיימת תכנית Delicates/Silk, המתאימה לבדים עדינים במיוחד- כמו משי וסאטן. מומלץ גם לבחור בחומרי ניקוי עדינים על מנת לשמור על איכות הבד. ברירת המחדל של התכנית הינה עד 40 מעלות על מנת לשמור על איכות הבד.
ייבוש:
על מנת לשמור על הברק, רכות הבגד ועדינות הסאטן והמשי – ניתן לייבשם בתכנית קצובה בזמן – תכנית קרה, המיועדת בדרך כלל לייבוש פרטי כביסה בודדים.

בגדי ים

כיבוס:
באופן כללי מומלץ לשטוף את בגד הים ביד –  במים קרים עם מעט אבקת כביסה.
ייבוש:
מומלץ לייבש באוויר הפתוח ולא במייבש הכביסה כדי לשמור על הבד לאורך זמן.

דנים (ג'ינס)

כיבוס:
לבד דנים קיימת  בחלק ממכונות הכביסה תוכנית ייעודית מתאימה בשם Jeans, כאשר תוכלו להשתמש בה גם לבדים כהים העשויים כותנה או לבדים כהים סינטטיים. טיפ: הכניסו את הבגדים הפוכים.
ייבוש:
ניתן לבחור תוכנית במייבש שלכם של "ייבוש לארון" או "ייבוש לגיהוץ", כאשר האפשרות הטובה ביותר הינה לבחור ייבוש קצוב בזמן כגון: תכנית ייעודית 40 דקות.

טטרה

כיבוס:
טטרה עשוי משכבות של כותנה ומותאם לחום הגוף, מנדף זיעה ובעיקר קל משקל. בד הטטרה עמיד לכביסה מרובה, גם בטמפרטורה גבוהה וגם בסחיטה חזקה. יחד עם זאת, אופנת הטטרה מורכבת מפריטים שנצבעו בצבע, ולכן ההמלצה היא לכבס בטמפרטורה נמוכה (תוכנית משי או תוכנית שטיפה קרה).
ייבוש:
את הטטרה ניתן לייבש באוויר הפתוח, אך כדאי להימנע מהשמש הישראלית החזקה, מאחר והיא יכולה לפגוע בצבע. שמלות וחליפות ניתן לתלות על מתלה בבית באופן שיתייבש באוויר. במייבש הכביסה מומלץ על ייבוש באוויר קר – הבד קל משקל ומתייבש במהירות.