מהזרקת שומן עצמי ועד חלבון ביצה: כך תטפלו באזור העיניים

בילי אייליש | צילום: Amy Sussman/Gettyimages
בילי אייליש | צילום: Amy Sussman/Gettyimages

לא רק שהמסכות קברו את השפתון, הן גם הפכו את העיניים שלנו לחשופות מתמיד, כולל השקעים, הבליטות והכהויות. כל השיטות להחזיר את הברק לעיניים

88 שיתופים | 132 צפיות

שחקנית הקולנוע האמריקאית סנדרה בולוק סיפרה בעבר כי בשביל להיפטר מהשקיות שיש לה מתחת לעיניים היא משתמשת במשחה ל…טחורים. במשחה לטחורים יש אמנם חומר פעיל הנקרא פנילאפרין שמכווץ כלי דם, אבל לאנשי המקצוע יש כמה עצות מועילות יותר לטיפול בבעיות נפוצות באזור העיניים.

שקיות בעפעף התחתון

"השקית הבולטת היא שומן המקיף את גלגל העין. בדרך כלל השומן נמצא מאחורי קיר, מין מחיצה טבעית שמונעת ממנו לבלוט, אבל עם הגיל היא נחלשת כמו שאר הרקמות, ומופיע בלט של שומן", מסביר ד"ר אופיר שיין, מומחה לכירורגיה פלסטית, בעלים של מרפאה פרטית ומרצה לרופאים, צוותי סיעוד וקוסמטיקאיות.

הטיפול: ד"ר שיין: "ניתוח מעניק את התוצאה הטובה ביותר במקרים מטרידים של עודפי עור ושל בלט שומן, ופותר את הבעיה לשנים ארוכות. ההליך מתבצע בחדר ניתוח, בהרדמה כללית או מקומית, ואורך עד שעה. בהליך יוצרים חיתוך ברירית העין, חושפים את מדורי השומן ומעצבים אותם מחדש כדי להחליק את האזור. ההחלמה מהירה יחסית ואורכת עד חמישה ימים, אין כאבים ואין צלקת חיצונית. במקרים קלים יותר, אפשר לבצע הזרקה שטחית עם כמות קטנה של חומצה היאלורונית, שמפחיתה את המראה הנפוח של השקיות. התוצאות נשמרות כשנה". מחיר: 19 אלף ש"ח לניתוח בעפעפיים התחתונים, 24 אלף ש"ח לניתוח משולב בעפעפיים התחתונים והעליונים. עלות מזרק היא 2,200 ש"ח.

ענת אהרון, קוסמטיקאית בוגרת לימודי קוסמטיקה בפריז ובעלת תואר אמן בשיקום העור (Medical Dermal Artist): "מניסיון של 30 שנה, הפתרון הגורף הוא ניתוח וב־90 אחוזים מהמקרים זוהי המלצתי, אבל הנה טיפ נפלא שיקל את התופעה: טחנו עשר פרוסות של מלפפון טרי עם קמומיל בבלנדר, הניחו בתבנית קרח, כסו אותה בניילון והכניסו למקפיא. כשהתופעה ניכרת, הניחו קובייה אחת בתוספת כמה טיפות של שמן ארניקה על העיניים כשהן עצומות, ובצעו עיסוי עדין על העיניים ומסביבן. מניסיון, זה עובד כמו קסם".

כהויות מתחת לעיניים

"יש שתי סיבות עיקריות לכהויות מתחת לעיניים", אומר ד"ר שיין. "הסיבה הראשונה היא שעור העפעף עדין מאוד, וכשיש ריכוז גבוה של נימים – מה שרואים בפועל הוא צבע כהה מתחת לעיניים. הסיבה השנייה היא היפר פיגמנטציה, תופעה המחמירה עם הגיל, והסיבות לה יכולות להיות גנטיות, הורמונליות או כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש".

הטיפול: ד"ר שיין: "במקרה של היפר פיגמנטציה אני עושה פילינג TCA (פילינג כימי המבוצע על ידי רופאים בלבד – דב"א), כאשר רמת הפילינג נקבעת על פי צבע העור. הטיפול כרוך בכאב קל ומעקצץ, שנמשך כמה דקות בלבד ומתבצע תוך אלחוש מקומי. אחרי הפילינג מומלץ להשתמש במשחות הבהרה במרשם, שנועדו להבטיח שהפיגמנטציה לא תחזור. מדובר בטיפול בודד המחזיק שנים, ולאחריו חשוב להימנע מחשיפה לשמש ולהשתמש בקרם הגנה. היריון או כל שינוי הורמונלי משמעותי אחר עלולים לגרום להישנות התופעה. בכהויות הנוצרות כתוצאה מריכוז גבוה של נימים, אפשר לטפל בעזרת חומצה היאלורונית ייעודית. יש חשיבות עליונה בבחירת החומצה הנכונה, מכיוון שהזרקה של חומר שאינו מתאים לאזור עלולה להחמיר את המצב. טיפול מדויק יביא לתוצאה מיידית מצוינת של מראה טבעי שנשמרת כשנה, בעוד טיפול שגוי עלול לגרום לבצקות ואף להחמרת הכהויות". מחיר: 10־15 אלף ש"ח לטיפול פילינג.

אהרון: "פיתחתי במכון שלי טיפול לא פולשני באמצעות מכשיר חמצן, שבעזרתו מוחדרים בהתזה פרוטאינים, ויטמינים ומינרלים בשילוב פורמולה מיוחדת לתיקון העור. כל זה קורה תוך כדי עיסוי הנקרא 'ניקוז לימפטי', ושילוב הפעולות מביא לחידוש מסיבי של הרקמה. התוצאה היא עור בריא, מתוח וזוהר. לינור אברג'יל עברה אצלי סדרה של שישה טיפולים בפיגמנטציה, שהחמירה בעקבות הריונות וחשיפה לשמש. אחרי הטיפול הפיגמנטציה מתחת לעיניים נעלמה לגמרי". מחיר: 800־2,000 ש"ח.

שקעים מתחת לעיניים

"מעבר לגנטיקה ולסיבות כגון חשיפה מוגברת לשמש, עייפות כרונית, עבודה ממושכת מול מחשב ומחסור בנוזלים, גם לגיל יש השפעה", אומרת אהרון. "בתהליך הטבעי של ההזדקנות, הרקמה הופכת לדקה יותר והשקעים שנוצרים משווים לפנים מראה עייף ומבוגר".

הטיפול: ד"ר שיין: "מלבד חומצה היאלורונית ייעודית, אפשר להזריק שומן עצמי. בשומן עצמי יש תאי גזע בריכוז גבוה, מה שמסייע להצערת העור, והיעילות שלו טובה לאין שיעור מחומצה. זהו הליך ניתוחי שמורשים לבצע רק מומחים בכירורגיה פלסטית, רופאי עור וכירורגים כלליים. הטיפול מתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית. את השומן שואבים מהצוואר, הבטן או הירכיים, ולאחר שמעבדים אותו ממלאים את האזורים השקועים". מחיר: 10־15 אלף ש"ח.

טיפול באמצעות מכשור רפואי־אסתטי: באמצע, בין ההליכים הכירורגיים לטיפולים קוסמטיים, קיימות שתי אפשרות לטיפול לא פולשני בעזרת מכשור רפואי־אסתטי. האפשרות הראשונה היא מכשיר Embrace RF עם ידית Accutite של חברת InMode, אשר ממיס את השומן בשקיות שמתחת לעיניים. הטכנולוגיה מבוססת על גלי רדיו, והידית נחשבת לקטנה ביותר בתחום הרפואה האסתטית, ולכן אפשר לעבוד באופן ממוקד ובטוח על אזורים קטנים ועדינים כמו עיניים. מדובר בטיפול בודד המתבצע מתחת לעיניים על ידי רופא בלבד וכרוך בהרדמה מקומית. לדברי החברה, התוצאה הראשונית ניכרת מיד, תוצאה מיטבית נראית כעבור שישה שבועות ושיאה – כעבור חצי שנה. מחיר: 10־14 אלף ש"ח.
אפשרות הטיפול השנייה היא ידית Wrinkles של חברת Med-Op, אשר פועלת על גלי רדיו בעוצמה גבוהה בשילוב לייזר רך. הטכנולוגיה מאפשרת ניקוז לימפטי, המזרים דם וחמצן בין התאים להעלמת שקיות והבהרת כהויות. לדברי החברה, כדי לראות תוצאות יש לעבור סדרה של 5־7 טיפולים אחת לשבוע. מחיר: 1,800־3,000 ש"ח לסדרה.

לא רק מלפפונים וקמומיל – עוד שש תרופות סבתא לעיניים

תה ירוק: קומפרסים של תה ירוק נפלאים להרגעה, אבל גם לכהויות ונפיחויות. הם מכווצים כלי דם ומפחיתים נוזלים.

לימון: טבלו צמר גפן במיץ לימון, הניחו על הכהויות מתחת לעיניים כעשר דקות ושטפו. יש לעשות זאת במשנה זהירות ולא להתקרב לעיניים יותר מדי.

מי ורדים: טבלו פיסות צמר גפן במי ורדים והניחו על עיניים עצומות כרבע שעה להעלמת השקיות.

חלבון ביצה: הקציפו שני חלבונים והמתינו עד התקשותם. הברישו מתחת לעיניים ושטפו כעבור רבע שעה להפחתת כהויות ונפיחות.

תפוח אדמה: גררו תפוח אדמה וטבלו צמר גפן בנוזלים שניגרים ממנו להפחתת כהויות. הניחו מתחת לעיניים רבע שעה ושטפו.

ועוד 4 תכשירים מומלצים לטיפול ביתי

קרם עיניים עם חומצה היאלורונית וחומרים פעילים למילוי שקעים והפחתת כהויות של Diadermine, מחיר 63 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם עיניים עם חומצה היאלורונית וחומרים פעילים למילוי שקעים והפחתת כהויות של Diadermine, מחיר 63 ש"ח | צילום: יח"צ
תכשיר מבוסס 89 אחוזים מים טרמליים, חומצה היאלורונית וקפאין טהור להפחתת השקיות של Vichy, מחיר 109 ש"ח | צילום: יח"צ
תכשיר מבוסס 89 אחוזים מים טרמליים, חומצה היאלורונית וקפאין טהור להפחתת השקיות של Vichy, מחיר 109 ש"ח | צילום: יח"צ
סרום עם תמצית קוויאר ולחות להפחתת כהויות של La Prairie, מחיר 2,180 ש"ח | צילום: יח"צ
סרום עם תמצית קוויאר ולחות להפחתת כהויות של La Prairie, מחיר 2,180 ש"ח | צילום: יח"צ
סטיק לחות להפחתת נפיחות של TONY MOLY, מחיר 55 ש"ח | צילום: יח"צ
סטיק לחות להפחתת נפיחות של TONY MOLY, מחיר 55 ש"ח | צילום: יח"צ