חתונה ממבט ראשון 4: מה שקרה בסופ"ש הזוגות ישאר בסופ"ש הזוגות?

מפגש הזוגות, חלק א' | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מפגש הזוגות, חלק א' | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מנו בטוניקה, שני בקול גבוה מדי, יעל נרעשת וכועסת והבשורה - יש צרות גם אצל מי שמתנשקים על הפה. מפגש הזוגות, חלק א'

88 שיתופים | 132 צפיות

אתם שמעתם את זה? עמוק בתוך המונולוג הכועס שיעל מכינה כבר לפרק הבא, שיחת נזיפה לזוגות על שלא חשפו את נימי נשמתם לאנשים שפגשו לפני חמש דקות, התחבאו ארבע מילים קסומות. "אנחנו לקראת סוף התהליך" היא אמרה, ואני חייבת להודות שעקצוצי התרגשות קלה אחזו בי. כבר התחלנו לדאוג שלנצח נשב עם מנו וניצן על המרפסת ונחכה שהדס תחשוק בגופו של שי. אבל אז הגיעה הקריזה של יעל והתברר שאנחנו אחרי נקודת האמצע. זו לא הייתה רק מריחה של פרקים – סופ"ש הזוגות באמת התעכב הפעם ביחס לשנים שעברו, כנראה לקח זמן לאסוף מספיק ג'ין טוניק לחבורת השבורים הזו. בינתיים נראה שהציפייה השתלמה, לפחות בהיבט אחד: ראינו את מנו בטוניקה. יפה לו. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"

מה באמת קרה בין מעיין ועומרי בים המלח?

לפני ההליכה לקיסריה, אנחנו צריכים לחזור מים המלח. אולי שכחתם, אבל הפרק האחרון הסתיים באחד הדיק-מובז הכי גדולים של עומרי – הוא הזמין את מעיין לטיול רומנטי ואז כמעט נרדם על ההגה. הפרק ההוא הסתיים בשיחת דיכאון של שניהם מול זריחה, והפרק הנוכחי נפתח בסשן שלהם עם דני – מבלי שום קטע מצולם מים המלח. מה קרה, הם בילו יומיים בצימר שלא שילם מספיק על חשיפה? או שהם עשו פרסה ונסעו חזרה הביתה? באמת שהייתי סקרנית איך עבר סוף השבוע, אבל לא רק שאנחנו לא רואים שום דבר מזה, גם לא מספרים לנו כלום. על אף שמעיין ועומרי מנתחים את המשבר הנוכחי עם דני, הם לא מתייחסים להתרחשויות עצמן, רק לרגשות – מעיין מרגישה שהכל תקוע ביניהם, עומרי כבר חושב לוותר. "אתה צריך לתרגל איך להיות בקושי", אומר לו דני, אבל זה לא מספיק לי. זה הזמן לביקורת נקודתית ונוקבת, למשל: "תקשיב חמוד, לא מזמינים מישהי לטיול רומנטי ואז יוצאים עד שתיים בלילה עם חברים ערב לפני. פשוט לא עושים את זה". אבל דני לא אומר דברים כאלה. במקום זאת, הוא ממשיך להגיד עד כמה הוא מאמין שעומרי ומעיין הם בעצם הזוג הלא ממומש של השנה. "יש לכם דברים שאני רואה", הוא אומר – ואני מתה לדעת, מה? מה דני רואה? והאם גם אני יכולה קצת ממה שהוא לוקח?

דני ממשיך להגיד עד כמה הוא מאמין שעומרי ומעיין הם בעצם הזוג הלא ממומש של השנה. "יש לכם דברים שאני רואה", הוא אומר – ואני מתה לדעת, מה? מה דני רואה? והאם גם אני יכולה קצת ממה שהוא לוקח?

 

בשאר הבתים כבר אורזים מזוודות. שי מבקש מהדס לספר לכולם שיש לה מחלת עור נדירה שמונעת ממנה לגעת באנשים ששמם הוא "שי". סתם, סתם, הוא פשוט ביקש מהדס לא לספר לזוגות האחרים שהיא לא נמשכת אליו – בקשה מופרכת וגם לא ממש הוגנת. שני ודני, עינת ולירון – מוכנים להציג לעולם את הקרבה הפיזית ביניהם ומקווים שיש להם גם כמה ראיות לקרבה מנטלית. ומה אצל איתמר וקארין? הכל כרגיל, תודה ששאלתם. ב"כרגיל" אני מתכוונת לכך שאיתמר מצא נושא חדש לעקוץ את קארין סביבו – חיקוי לא מצחיק שלה שרה עידן רייכל. מה, חשבתם שבגלל שבשבוע שעבר היא כמעט עזבה והוא התחנן שתישאר, אז שמשהו ישתנה? הצחקתני כמעט כמו שדני מצחיק את שני כשהוא שם כובע על הראש. 

כן, כן, קראתי את ריאיון הסופ"ש עם איתמר, כן אני יודעת שקשה להיות איתמר. לא הייתי מתחלפת איתו. אבל אני יכולה להיצמד רק למה שאני רואה – וזה שאיתמר לא עובר כאן שום תהליך וממשיך לראות רק את עצמו. הוא שם פעמיו למפגש הזוגות אחרי שמחלק לקארין הוראות מפורטות להיות פתוחה ופטפטנית כלפי חוץ, אבל שומר עליה בשליטה כשהוא מעליב את כישורי השירה שלה באוטו, למרות ששוב ושוב היא מבקשת שיפסיק. הוא יפסיק מול החברים, הוא מבטיח. תודה רבה. 

גם הנסיעה של מנו וניצן מתוחה. עד שיצאו מהבית סוף סוף, הם מתחילים את האירוע בוויכוח. ועוד על נושא היפותטי: מה יהיה אם ניצן תרגיש לא בנוח ומנו לא ידע שהיא מרגישה לא בנוח, איך היא תעביר לו את המידע שהיא מרגישה לא בנוח ולמה הוא לא יכול להבין בעצמו שהיא מרגישה לא בנוח? נדמה לי, או שניצן כעסה כאן על מנו על משהו שעדיין לא קרה? ולמה בכלל צריך סימנים, מה קרה למילת הביטחון שלהם, "קושמרו"? למנו אין תשובות לכל השאלות של ניצן. היא לא יכול לתכנן את סוף השבוע שלושה מהלכים מראש כמוה אבל הוא עושה מאמץ להכיל את הדאגות שלה. "מודאגת", כפי שציינתי בעבר, היא מילה שמתארת את ניצן היטב. היא מודאגת באופן כללי, כי היא מאוהבת בבחור קצת מעופף; אבל היא גם מודאגת מהאינטראקציה עם הזוגות האחרים, כשאין לה שמץ של מושג שמצבם גרוע בהרבה. היא מבזבזת דאגה. חבל. 

"מודאגת" היא מילה שמתארת את ניצן היטב. היא מודאגת באופן כללי, כי היא מאוהבת בבחור קצת מעופף; אבל היא גם מודאגת מהאינטראקציה עם הזוגות האחרים, כשאין לה שמץ של מושג שמצבם גרוע בהרבה. היא מבזבזת דאגה. חבל

 

רגע לפני הנחיתה בלובי וחומרי הצילום האותנטיים של מלא אנשים אומרים "וואו! איזה לובי!", הדס מסובבת את הסכין ותוהה בקול רם "אם תהיה שם מיטה זוגית". שי, כהרגלו, עונה לה במאניה מוגזמת שהוא ממש אבל ממש לא רוצה לישון איתה במיטה זוגית, אז זה בכלל לא משנה. הדס מנסה לשנות את הנושא עם "הכל טוב" הרגיל והריק שלה – אולי אם לא הייתה רוצה להביך את שי, לא הייתה צריכה להעלות את הנושא מלכתחילה. כולם מתמקמים ומתייפיפים בסוויטות הענק ורק עומרי ומעיין מנצלים את הזמן שנותר עד למפגש הראשון לטיפול זוגי הום-מייד. מעיין מציעה שעומרי ידבר אליה כאילו היא אחד הבחורים במפגש, ואז הם מתהפכים והיא עושה את זה עליו. כל אחד בתורו מספר כמה קשה ומר, אין מזל, הגורל נגדם, אלוהי הדייטינג לא רוצים שהם יהיו ביחד. מעיין כנראה לוקחת את זה יותר רחוק, כשהיא אומרת שהמציאות לא עומדת בסטנדרטים של ירח הדבש. עומרי יוצא מהדמות, חוזר לעצמו – ונעלב. הוא מרגיש שמעיין היתלה בו כל הזמן הזה, לא מאמין איך לא ידע שככה היא מרגישה ולמה בעצם היא לא עזבה אותו ואת התכנית קודם. מוזר, מעיין בכלל לא דיברה על פרידה – השלכה, מישהו? בכל מקרה, עומרי והאגו שלו לא עוצרים לרגע כדי לחשוב איפה הוא היה לא בסדר. נדמה שעומרי מזמן כבר לא בזוגיות הזו בכלל. 

שי והדס | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
שי והדס | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בהזדמנות זו, הייתי שמחה להבין מתי נתפר הנרטיב ששמו "לעומרי ומעיין היה מושלם בסיישל". כל מה שאני זוכרת מירח הדבש שלהם זה שני אנשים משועממים יושבים על שפת ים ולא נכנסים למים, את עומרי שואל בקול מאנפף "את רוצה לייצר אינטימיות איתי?" ואז רב עם צב בהתקף קנאה. אכן, אולימפוס רומנטי שקשה לרדת ממנו (כן, כן, שמעתי שהם ישנו שם באותה מיטה. נמאס לי מסיפורים על מיטות, אני רוצה פרטים!). 

שקרים והעמדות פנים

הרגע מגיע וכולנו במתח – מי הזוג שיגיע ראשון למפגש? הבריתות שנוצרות בהתחלה הן הרי בעלות משמעות. בעונה שעברה אלה היו נועם ורוני, הפעם אלה מנו וניצן. כנראה שזה לא במקרה שבשתי הפעמים נבחר זוג במצב טוב, שיכול לאיים את השאר; אבל גם כזה שמעורר חיבה מיידית. מנו וניצן אכן יהפכו לזוג משמעותי במהלך הערב. עומרי ומעיין מצטרפים, מיד אחריהם קארין ואיתמר, שמיד חותכים לנושא החשוב – איך זה שדפקו אותם בירח דבש בלימן ולא בסיישל. סחטיין על ההפקה – בקלות יכלו לערוך את ההערות האלה החוצה, אבל בחרו להשאירן באקט של הומור עצמי. 

שני ודני מגיעים, גם הדס ושי, ואחרונים, וכנראה הכי פחות חשובים – עינת ולירון. מה לעשות, כשאין לכם עלילה, אתם גם תתחתנו אחרונים וגם תגיעו אחרונים למפגשים, זמן מסך הוא דבר יקר. עינת ולירון כנראה מרגישים קצת מודרים ולכן עוסקים מיד ברכילות. עינת סורקת בעיניה את החדר ומסיקה ללירון ש"זה מרתק" ושיש כאן הרבה הצגות. לא לגמרי ברור לי על מה עינת מתבססת, יתכן שזה טקסט שהכינה בחדר כי לקרוא לאחרים צבועים זה תמיד נשמע טוב – אבל מתברר שעינת צודקת, לפחות לדעת יעל. יעל מזהה הרבה שקרים והעמדות פנים אצל הזוגות. אני שמתי לב בעיקר לשני, שכמו שנהוג בריאליטי לא הגיעה למפגש הזה לעשות חברים – אלא להגיד "הכל מעולה! כיף לנו!", בקול פלצט. קארין מאבחנת בחוכמתה שככל שהטון של שני עולה, כך טענותיה נתפסות כפחות אמינות. 

יעל עצבנית | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
יעל עצבנית | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הבעיה הגדולה של יעל היא דווקא עם קארין. קארין הגיעה, לדברי יעל, עם אסטרטגיית שיווק ברורה למפגש – איתמר והיא "לא מתאהבים". היא לא מספרת שאיתמר התרחק ראשון, רק ש"אני קוראת לרגש והוא לא בא". קארין חוזרת על הסיפור שוב ושוב, אומרת אותו בקול רם, דואגת שאיתמר ישמע – ואת יעל זה ממש מעצבן. מה פתאום קארין מספרת לאנשים שחוסר העניין הוא הדדי? חוצפה שכזו! עליה לספר לכולם את האמת – שהיא רוצה את איתמר והוא לא רוצה אותה. בעוד יעל נרעשת וכועסת, אני דווקא מבסוטה מקארין. נכון, היא קצת מבלשטת ומשוויצה – אבל אם יש ולו גרעין של אמת בסיפור שלה, אשריה. הרי הגיוני שאחרי רצף ההתעמרויות האחרונות מאיתמר והכמעט-פרידה, מתחיל קצת להימאס לקארין. ואפילו אם זה רק מסר כלפי חוץ, זה אחד המקרים בהם ניתן לקוות שמחשבות יוצרות מציאות. יעל דווקא מעדיפה לראות את קארין מושפלת. יופי באמת – כבר שבועות לא ראינו את איתמר מנותח על הספה של יעל, לא שמענו ביקורת על השתלטנות שלו, על הרגעים המרושעים שלו, על התפיסה המעוותת שלו לזוגיות – בעיני יעל, זו תמיד קארין שלא בסדר. אין לי אלא להסיק שיעל פשוט לא אוהבת את קארין. וכמובן שזה רק גורם לי לאהוב את קארין יותר. 

העובדה שאיתמר נראה קצת אבוד במהלך כל הערב, רק מוסיפה לעונג שלי. פתאום אין לו את החברים שלו להתבריין איתם על קארין (חוץ מדני והבונדינג סביב הפועל ירושלים), והוא רואה שגם לקארין יש כמה טריקים בשרוול. והכי כיף שיש לאיתמר רק את עצמו להאשים – הוא הרי התחנן בפני קארין שתדבר עם אנשים. מי אמר שהיא צריכה להגיד אמת?

מפגש הזוגות, חלק א'. לחיים! | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מפגש הזוגות, חלק א'. לחיים! | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בהמשך הפרק כבר לא הבנתי הרבה. שיחות רועשות בפנים, סיגריות בחוץ, ארוחת ערב על שולחן קטן מדי, ג'ין טוניק, ג'ין טוניק וקמפרי, מנו נחנק אבל לא בסוף לא נחנק. בעיקר ריחמתי על כולם ונזכרתי מדוע אני ממעטת לצאת מהבית ומשתדלת לא לפגוש בני אדם. זה מתיש! אבל אם נסכם – עומרי, מעיין, שי והדס קיבלו מספיק מידע ראשוני כדי להירגע – יש צרות גם אצל מי שמתנשקים על הפה. 

בפרק הבא – אסיפת חירום! יעל לא מוכנה לשיט הזה יותר! כולם יגידו את האמת, אחד בפרצוף של השני, כמו שעושים בדינמיקות הרעילות ביותר ב"אח הגדול" ו"הישרדות". עד אז, החזיקו מעמד וזכרו, לא משנה כמה המצב שלכם גרוע – הדס לא אומרת לכם "הכל טוב". 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"