חתונה ממבט ראשון 4: הזוג שהולך לייצר לנו הכי הרבה אקשן

בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בן ומנור, כלומר בעלול ואשתי המשוגעת, מספקים עניין ולהט שהזוגות האחרים בינתיים לא קרובים אליו. וגם - האם יתכן שעומרי מקנא בצב?

88 שיתופים | 132 צפיות

יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע. כמו למשל, איך נראות האוזניים של קארין, שמסרבת לעשות גולגול ולגלות לנו. או איך בדיוק בנוי הטיימליין של חתונמי. אבל בוא ננסה. אם הבנתי נכון – הזוגות לא מצטלמים באותו זמן, ובוודאי לא מתחתנים באותו זמן. מעיין ועומרי, ככל הנראה, הספיקו לטוס לירח דבש שנייה לפני שנסגרו השמיים, וכך מצאו את עצמם בסיישל. מנור ובן, איתמר וקארין – שברו את הכוסות אחרי ההתפרצות השנייה של הקורונה, כשאין יוצא ואין בא מנתב"ג. כך שבניגוד למבלים בסיישל – הם קיבלו ירח דבש מקומי. איפה בארץ? לא אומרים לנו. למה? מממ, כנראה משהו לא תקתק בעסקת התוכן השיווקי. בחמש הדקות האחרונות של הפרק הצלחתי לדלות שמנור ובן נפשו בעין כרם, בעוד לגבי קארין ואיתמר אני לא בטוחה. עכו? קיסריה? הכרמל? סורי אימא, אני גרועה בגיאוגרפיה וגם בטופוגרפיה אני לא משהו. 

הפער בין ירחי הדבש בישראל ובחו"ל, שנשזרים בפרק אחד, בלי הסבר מצד ההפקה – פגע בהנאה וברצף. הצימרים המקומיים נראו עלובים ביחס לסיישל, בין אם בגלל עמודי חשמל בפריים או חבר'המניות יתר מצד המארחת, גברת "לבשתי לכבודכם חולצה מפריז". חתונמי יכלה לנצל את ההזדמנות, להוריד איפור, לתקשר קצת עם הצופים ולספר לנו מה בדיוק קורה כאן וכיצד הקורונה משחקת תפקיד בעונה הזו – אבל בחרו שלא. אוף, דווקא בפעם היחידה שממש רציתי את הקריינות של עידו רוזנבלום. בתוכנית מעדיפים שנדע מה קורה עם הזוגות מאשר מה קורה מאחורי הקלעים. אז בסדר, נרפה. ונצלול פנימה.

בעלול ואשתי המשוגעת

אחרי שהסתדרו על כינויי חיבה – "בעלול" (אבל באירוניה) ו"אשתי המשוגעת" (מה שנכון) – מנור ובן עושים את דרכם בין אבנים ירושלמיות, מוצאים חניה ו… מתנשקים. איי קרמבה! הנשיקה הראשונה שלהם, ככה עם ההנדברקס ביד? כנראה. ומה שבטוח – הנשיקה הראשונה של העונה ואחד הזוגות שיספקו לנו הכי הרבה אקשן בשבועות הקרובים. בטור הקודם חששתי שמנור היא לא בדיוק הטייפ הפיזי של בן. אמירת ה"אני צריך לראות את זה בלי איפור" שלו עצבנה אותי, כמו גם עיסוק היתר של ההפקה במראה החיצוני של מנור. אני לא בטוחה שטעיתי, אבל לעת עתה נראה שאפשר להניח את התיאוריה הזו בצד. 

בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

כימיה בסיסית בהחלט יש כאן. את זה שמנור מוכנה לקפוץ על בן ידענו מהרגע הראשון, ובשם הפמיניזם אנחנו מכבדות ותומכות בחרמנותה. אבל היא לא לבד – בן יוזם מגע ונראה שמאוד נהנה ממנו. זה משמח, ולא רק כי בעלול ואשתי המשוגעת מספקים עניין ולהט שהזוגות האחרים בינתיים לא קרובים אליו. זה משמח, כי נכון לעכשיו הרגעים היחידים שבהם מנור נרגעת זה כשבן מנשק אותה. בשאר הזמן – וואו. בהצלחה עם זה. מנור הגיעה ככל הנראה לחופשה הזו כשכדורי הריטלין ארוזים בכיס נסתר במזוודה שאין אליו גישה. היא תזזיתית וקופצנית, תובענית ואימפולסיבית, מדברת הרבה ולפעמים שטויות – ובדרך כלל, בן מגיב בקוליות. מלבד נשיקות בן גם יודע להתמודד עם מנור דרך טכניקות שלמד מטיפול בילדים – הוא מאבחן, מתבונן ומחכה שהגלים יעברו. אפשר לקרוא לזה אדישות, אבל בעיני מתגלה כאן הכלה מרשימה. כמו כשנחשפה הדרמה הגדולה מהפרומאים – הטעות של בן, שלושה סימני קריאה. 

בן גם יודע להתמודד עם מנור דרך טכניקות שלמד מטיפול בילדים – הוא מאבחן, מתבונן ומחכה שהגלים יעברו. אפשר לקרוא לזה אדישות, אבל בעיני מתגלה כאן הכלה מרשימה

אוקיי, אז בוא ונפרק את הפצצה הזו – הטעות של בן הייתה שהוא דיבר עם גברת חולצה מפריז במשך שבע דקות. כן, זהו. בן אולי לא שם לב שהוא שואל את המארחת על פפריקה קצת יותר מדי, אבל הרשו לי לפסוק שזה לא הצדיק התקף קנאה חמור כל כך מצד מנור. אלא שדרמה צריכה קהל ובן מסרב לספק למנור את הקהל הזה. כשהיא עושה לו סצנה, הוא לא רב איתה. הוא מניע את האירוע לשיחה במקום להתנצחות. למנור אין דלק להמשיך את הדרמה בתנאים האלה, אז היא מרפה. מהלך יפה, בן. אפשר לחזור להתנשק. 

מעיין ועומרי: מילים יפות שלא אומרות כלום

עומרי ומעיין | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
עומרי ומעיין | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בסיישל, בינתיים, עומרי ומעיין צורחים על אומגות וזה הכי הרבה צרחות שנשמע מהם בזמן הקרוב. משהו בין שני אלה פשוט שקט, מיושב ומנומס מדי. התקשורת לא בשיאה. כשעומרי מספר למעיין שהיא מוצאת חן בעיניו – היא מכריזה שזה מפתיע אותה. וואלה? האם מעיין לא שמה לב עד לאותו רגע שמחזרים אחריה, מתאמצים בשבילה ומחמיאים לה? איפה היא היתה עד עכשיו? מעיין מתגאה שהיא שואלת הרבה שאלות בדייטים ומדגימה את זה על עומרי. היא שואלת אותו אם הוא חושב שאהבה זה לנצח ולא נראית מרוצה מהתשובה. האם התשובה של עמרי הייתה כן, לא, אולי? זה בסדר אם אתם לא זוכרים – זה לא באמת חשוב. היעדר הכיף בשיחה הוא האישיו האמיתי. מתברר ששאלות מופשטות מובילות לשיחות משעממות. המצב לא משתפר כשכמה שעות אחר כך, עומרי שואל "האם היית רוצה לייצר אינטימיות איתי". שוב, מילים יפות – שלא אומרות כלום, ושאין דרך נכונה או מעניינת להשיב עליהן. כשמעיין ועומרי יושבים מול הים ומדברים על האופן בו היו רוצים להיכנס למים אבל לא עושים זאת, זה הביטוי המדויק ביותר לקשר ביניהם בשלב זה – הם מדברים "על". הם לא בעניין עצמו. הם נשארים יבשים. 

קארין ואיתמר: מייבשים. בעיקר אותנו

אבל אם ביובש עסקינן, גם לקארין לא חסר. השאלות של מעיין ועמרי הן מפץ גדול לעומת השאלה המייבשת ביקום שקארין שואלת את איתמר: "כמה אתה שטותניק?" – שאלה שרק אדם לא שטותניק בעליל יכול לשאול, ובכלל, מי אומר שטותניק ב-2021? אולי מי שחושב שזה לעניין לספר בדיחות טרנסופוביות כמו איתמר ("היית פעם גבר?"). אייייף.

קארין ואיתמר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
קארין ואיתמר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

לפחות איתמר יורד על קארין קלות ומבהיר לה שאין את המשפט "אני מבינה את החשיבות בהומור" ביותר פוחלץ ממנה. למעשה, כמה תפניות חיוביות נרשמות בקשר בין שני אלה, כשאיתמר מצמצם שיחות על הייטק ופיפל אופריישן ומקפיד להביא נושאים ארציים יותר לקשר, כמו גם להצחיק את זוגתו. זה תמיד רעיון טוב. מצד שני – הם מדברים הרבה יותר מדי על נישואיה הקודמים של קארין. יש משהו בומרי בכל העיסוק הזה בגירושים כאילו הוא תמיד חייב להיות פצע מסתורי ועדין. קארין אמנם היתה נשואה אבל אין לה ילדים מהקשר הקודם, ובינינו, היא לא האדם היחיד בעולם עם עבר (באיתמרית מדוברת – בגאג'). אחרי הכל, זו תוכנית של בני 30 פלוס, הם לא מגיעים למנהל הטקס בתולים. 

איתמר מנסה לשפוך קצת פרופורציות כשהוא מספר שיצא עם גרושה עם ילד ובעינו גירושים בלי ילדים הם לא ביג דיל. אבל קארין כל כך שקועה בתוך הסטטוס של עצמה שכנראה מסמל לה כישלון ייחודי – שקשה להזיז אותה משם. לא נורא, אם היא קשה עם עצמה – לפחות את איתמר נראה שהיא מחבבת. היא שואלת אותו איך הוא לבד אם הוא כל כך מוצלח, הוא נאנח בהשלמה, כי בואו, גם לדעתו הוא מוצלח. יעל ודני כבר מזמן טענו שהוא המוצלח שבמוצלחים, בסוף גם אני כנראה אסכים להיכנע למוצלחותו של איתמר, ואפסיק עם ההייט. אבל תנו לי עוד קצת זמן, טוב?

בחזרה בירושלים, האימפולסיביות של מנור מתחילה להדאיג אותי. אני מתה על כמה שהיא אמיתית, אבל לפעמים הייתי רוצה שתקדיש יותר מאלפית שנייה כדי לחשוב על מעשיה. כמו, למשל, כשהיא לא מחכה שבן יזיז את המכונית כדי שיהיה לה נוח להכנס – אלא קופצת פנימה ונדחסת למושב. אני חוששת שמנור ממצבת את עצמה במקום שבו היא מובנת מאליה, מישהי שלא צריך להתאמץ בשבילה. דווקא כאן היה נכון לדכא את הקופצנות, ולתת לבן להיות הג'נטלמן שהוא רוצה ויכול להיות. מנור ממשיכה עם הטעויות וטורחת לספר למלצרית שהיא ובעלול עדיין לא שכבו. כן, כי הייתה לנו כזו הצלחה עם מארחות עד עכשיו שממש כדאי להיכנס לשדה הקוצים הזה. אז אמנם נחמד לי לקבל מידע על מין (או העדרו) ממקור מוסמך – אבל בדיקת הגבולות הזו עלולה בסוף להתנקם במנור. נדמה לי שההתנהגות בירח הדבש לא מאפיינת את מנור במאה אחוז – אני מניחה שהיא לא ישנה כמה ימים וכנראה גם לא חזרה לנשום מאז שהורידה את המחוך של שמלת הכלה. אחרי שהיא תרגיע את עצמה – אולי נוכל להכיר את מנור האמיתית, ולדעת מה היא באמת רוצה – להצדיק את השם אשתי המשוגעת, או להשאיר קצת מקום גם לבעלול? 

אבל מפגני הנרקיסיזם הקלים של מנור הם כאין וכאפס לעומת מה שעומרי הכין לנו לקראת סיום הפרק. עד כה לא הבנתי מי הוא עומרי. כל שנחשפתי אליו הוא רצף של תוויות – רופא שיניים, חובב קעקועים, רוצה אינטימיות עם מעיין, חי פעם בהולנד. כלום לא התמצק לאישיות. והנה, לפתע גילינו פרט אישיותי חשוב: נטייה להתקפי זעם. תודה רבה באמת. 

מעיין, עומרי והצב | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מעיין, עומרי והצב | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אני עדיין מנסה להבין מה ראיתי. רגע אחד מעיין ליטפה צב עצום כי זה מה שעושים בסיישל – ורגע אחרי עומרי דפק טנטרום של ילד עצבני שלא מתייחסים אליו. עומרי אשכרה קינא בצב, מה שגרם לקנאה של מנור בגברת חולצה מצרפת להראות לפתע הגיונית לחלוטין. 

את הפרק מעיין מסיימת כשהיא חובקת מתנה מתקציב הקופה הקטנה של ההפקה, ונותנת קרדיט לעומרי. אכן, אין כמו קימונו כדי להגיד "סליחה שנתתי לזוחל ימי לאיים על הגבריות שלי"

מעיין, מבולבלת מההתנהגות הזו, נאטמת. בארוחת הערב, עומרי רוצה להשלים אז הוא מודה שהוא סבל מ – שימו לב – "חוסר עניין בצבים". הוא מבין שהיא נעלבה ממנו, אבל הוא חושב שהם צריכים לתקשר יותר טוב. מעיין מסכימה עם עומרי, על אף שלא שמתי לב שהוא התנצל או לקח אחריות. משום מה, היא נרגשת מהשיחה ומספרת שהיא חשה שרואים ומבינים אותה. את הפרק היא מסיימת כשהיא חובקת מתנה מתקציב הקופה הקטנה של ההפקה, ונותנת קרדיט לעומרי. אכן, אין כמו קימונו כדי להגיד "סליחה שנתתי לזוחל ימי לאיים על הגבריות שלי". 

מה המ-צב? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מה המ-צב? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בשבוע הבא – חוזרים ארצה. חוץ מאלה שעקצו אותם והם כבר בארץ. עד אז, החזיקו מעמד וזכרו, זה אף פעם לא קל לעזוב את הקומפורט זון, או כפי ש-9 מיליון ישראלים יודעים לומר בעברית חוץ מאיתמר – איזור הנוחות.