חתונה ממבט ראשון: למה יואנה נבהלה כשראתה את תומר?

יואנה בויב ותומר בדוג ב"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
יואנה בויב ותומר בדוג ב"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

האקס של מאי מהעונה הקודמת של חתונמי מקווה לשחזר את ההצלחה שלה. האם זה יקרה עם יואנה, כפי שהמומחים כל כך בטוחים? על פי ההבעה שלה בחופה, זה לא יגמר טוב

88 שיתופים | 132 צפיות

את הפרק הראשון בעונה החדשה של חתונמי, פתחנו עם הלידות וההריונות של קטיה וליאור והגר וניר, והנה הגענו אל הפרק השלישי ולמקרה שלרגע יש חשש שאתן לא זוכרות שזה עובד, שחתונמי מוצלחת יותר מכל מאצ'מייקר בנטפליקס, פתחנו את הפרק עם הזוג השלישי היציב שצלח את הפורמט – מאי ומשה. הם אלו שהבינו את הקונספט והסתפקו בחתונה המבוימת שהייתה להם ופשוט בחרו לחיות ביחד, כזוג ידוע בציבור, ואף הגדילו לעשות כשמאי הוסיפה את שם המשפחה של משה. מאי מספרת בגילוי לב מרגש על השנה הטובה בחייה לצד משה, אבל גם המאתגרת כשאיבדה את אחיה ועברה הפלה טבעית בשבוע עשירי. הפגיעות שלה נוגעת ישר בבטן הרכה, והקרבה בין שניהם, שאמורה לשפוך אור חיובי על העונה והתקווה לזוגיות חדשה, עושה בעיניי את ההיפך. היא מדגישה לנו את חוסר הזרימה, הריחוק והאוקוורדנס בין הזוגות שהכרנו עד כה.

>> לכל הטורים של אפרת וכטל

אבל למה הם פה? יעל מתפלאת. או, טוב ששאלת. כי מתברר שמאי המליצה לאקס שלה (ולכל רווקי ישראל) להגיע לפורמט ולנסות ולהתאהב בעצמם. אותו אקס הוא תומר, בן 35, מהנדס חשמל, שלמד 21 שנים, אינטליגנט, חם ואנליטי, אבל מצד שני גם אוהב מסיבות קריוקי ולמחוא כפיים. מהצד השני של פתח תקווה, מגיעה יואנה, גם היא בת 35 (אבל אל דאגה, לא עזבנו את התמה של העונה – היא גדולה מתומר ביומיים), ילידת בולגריה שעלתה לארץ בגיל 4, התמקמה בטבריה, וכשהוריה עזבו את הארץ, היא נשארה לגור עם דודיה. יואנה מגלמת את הניגוד בין היופי האירופאי הקר לחמימות הישראלית. בין הגובה והשפה לחיבתה לעמבה. פה נולד החיבור, והפעם אפילו נהניתי להקשיב למומחים, לפחות עד לטקס החופה והקידושין.

נתחיל מזה שהפעם היה מקום לשלושת המומחים, כולל מונולוג ארוך של מעיין, שנראתה מבסוטית מהשידוך שיצרו, כי היא מבססת אותו על החיבור בינה לבין בעלה, ושוב לאור טקס החופה, אקווה שהדמיון הוא לא מדויק.
המומחים צללו לרצף של מילים ותיאורים על ניגודים ודמיון: "האם הוא יותר חכם או יותר חמוד, הוא יותר כובש או יותר לוגי", תוהה יעל וגורמת גם לי להאמין שמק-דרימי מ"האנטומיה של גריי" חזר לחיים והולך להמתין מתחת לחופה. תיאור הניגודיות ממשיך – הוא ג'וקר ורסטילי שלא מזייף, היא לא מעמידה פנים ונטולת מסכות. הוא קליל ורציני; היא גם טבריה וגם בינתחומי; הוא אינטליגנט עם רוח שטות; היא סופר אנליטית אבל גם דחיינית; הוא רגוע ומטורף; היא חצי נמרה, חצי משוגעת. בקיצור, הבנו.

המומחים ממשיכים עם קלישאות הניגודים והסטריאוטיפים, ומספרים שהיא ביקשה גבר מזרחי חם. אבל יעל שולפת כרטיס אדום ומכריזה: "היא רוצה מישהו עם ביטחון עצמי, ואין לו". תומר מנהל שיחה עם יעל ומפגין המון מודעות. הוא מודע לכך שהוא לא "החתיך של העונה", ולמוד אכזבות מהאופן בו האופי שלו מתפספס בעולם אפליקציות ההיכרויות הקר, שם בשבריר שנייה נחרץ גורלך. והרי לנו עוד רמז מטרים על הבחורה שהיא גם חמה אבל גם קרה, ואיך בשבריר שנייה, גם היא תחרוץ את גורלו.

יואנה מצידה לאורך כל ההיכרות משדרת קלילות, זרימה, גוד וייבס, ואחת כזו שבא לך שתהיה חברה שלך. היא לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות, היא רוצה זוגיות ולא מפחדת להצהיר על כך, אבל גם באה ליהנות מהחיים.
העריכה מתעתעת בנו לחשוב שתומר ויואנה כל כך מסונכרנים – כשהיא מתארת איך חסר לה גבר זרוק על הספה לריב איתו, הוא בדיוק תוהה אם היא תגנוב לו את השמיכה וכמה מקום הוא יצטרך לפנות לה בארון (ספוילר: את כולו). נראה שתומר עדיין שבוי עמוק בתפיסה הרווחת של "איכס, לגור עם בת". הוא רוצה זוגיות, אבל פוחד פחד מוות לוותר על המוכר והטוב, גם אם הוא לא כזה טוב. היחסים העיקריים שלו בחיים הם עם סירי, בכל זאת במסגרת עבודתו הוא רגיל להתמודד איתה ולהגיד לה מה לעשות. אז מעניין איך תומר יתמודד עם אישה אמיתית שבאמת תהיה לה דעה? לא פשוט.

במפגש עם יעל למדנו שתומר מעולם לא התאהב. "אתה כבר לא ילד, אתה מבוגר ולא הרגשת את הרגש הזה", יעל מציינת. אני כאן כדי לנרמל את זה, ולספר לכן שאנחנו לא חיות בסרט, וגם לא בשיר של טיילור סוויפט. המציאות יותר מורכבת, ולא לכולם יצא להתאהב. ורוצות לשמוע משהו יותר עצוב? יש כאלה שהתחתנו וחיו חיים שלמים בלי להיות מאוהבים אי פעם. אז אל תתנו למשפטים כאלה לגרום לכן להרגיש כמו אאוטסיידריות, או גרוע מזה, כמו שיואנה העידה על עצמה – כישלון מוחלט.

תומר בדוג ב"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
תומר בדוג ב"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

רגע האמת מגיע, תומר ויואנה מתבשרים כי "זה קרה", נמצאה להם התאמה. ולא סתם התאמה – הפסיכולוגים "תמימי דעים שזו החלטה מצוינת". כשמשפט כזה נאמר לרווקים, אחרי תהליך שלם של קילוף שכבות וחיפושים אינטנסיביים, המשפט הזה מגלם בתוכו את הציפייה הכי עצומה שיש. הפנטזיה נבנית מחדש בפול ווליום.

הצמד הולך לבשר למשפחה ולחברים, ואנחנו נחשפים לשני אנשים שבאמת מוקפים באהבה ופרגון מקיר לקיר. דודה שלה רוצה לראות מי בר המזל שזכה בה, אבא שלו מתרגש שהבן שלו לא סתם פרפר, והידידה של תומר מספקת את התגובה הכי מעולה בהיסטוריה של חתונמי לחתונת בזק, ושואלת אותו "את מי הכנסת להיריון?".

רגע אחרי הכיף והקלילות שנוצר בפרק, אנחנו שוב בטיסה ישירה לסיישל, נחשפים להתחלה הקרינג'ית של עינב ורז. הם מנסים, הם באמת מנסים. אבל שניהם כרגע משחקים בלהיות זוג, וכשמשהו לא בא מרצון אמיתי, אלא מתוך ה"לא נעים" זה עובר לצופה וזה גורם לי לנוע בחוסר נוחות מול הטלוויזיה. גם להם. אחרי שהתאוששתי מהפלאשבקים לריקוד סלואו בכיתה ד' לצלילי היטמן 7 האגדי, הבנתי שאולי אחרי שהם ישבו לשיחה אמיתית ויפתחו את הלב, זה יפסיק להיות כל כך מוזר ומאולץ.

ובחזרה לחופה. רגע לפני החתונה העיוורת השלישית של העונה, מגיע שלב החלפת המתנות, והפעם הפתעה – לא מתנות גנריות שנקנו ברשת "ג'נטלמן" או איפה שזה לא יהיה, אלא מתנות מקוריות שכל אחד יצר עבור השני. היא הביאה אותה בצופן דה וינצ'י, עם רמז עבה לכך שלעולם לא יוכל (או יעז) לשכוח את יום הולדתה. הוא עשה את המעשה שעוד לא נעשה בחתונמי, ואשכרה הציע נישואים באמצעות שושבין דובי – או בקיצור, שובי – שיצר עבורה. וואלה, קיבל ממני נקודה. ואז, בחדר עם החברות, יואנה שוב מפנטזת על הגבר שהמומחים התאימו לה, אחרי שהקשיבו והבינו לכאורה בדיוק מה היא רוצה – הלוא הם תמימי דעים לגבי השידוך שנוצר. יואנה כבר מתרפקת על הכתפיים הרחבות שלו, ומדמיינת את הג'נטלמן המיוחל שיפתח לה את הדלת בכניסה למסעדה, אבל יהיה פריק במיטה שיתן לה פליק על התחת. סליחה, על הטוסיק.

יואנה בויב ב"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
יואנה בויב ב"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

החופה מתחילה, המשפחה מתחברת, מאי ומשה אורחי הכבוד, האחיות בבונדינג, תומר צועד ומחבק את הכוכבת הראשית כמו בכל פרק – הסבתא – ואז מגיע הרגע לו כולנו חיכינו: יואנה צועדת לחופה לצלילי השיר הגאוני של אנה זק – "מי זאת". אבל אז, תוך מאית השנייה, הניגודיות שהבטיחו לנו נחשפת בחופה, הבעת הפנים של יואנה משתנה והידיים נשארות קפוצות. הווייב הקולי של יואנה מתפוגג, וגם כשתומר רוצה לעזור, להכיל ולתמוך כמו שובי דובי, היא מסרבת ומתרחקת. הוא מבקש "חיבוק אמיתי", היא טופחת לו על השכם ובגרון חנוק מודיעה לחברות שהיא צריכה לפרוק ולדבר, אבל אחרי כי "האויב מאזין". והופ, הרגע לו חיכינו, זה שהחזיק אותי פרק שלם, יתגלה בכלל לפרק הבא. רק אז נגלה האם הגובה של תומר זו הסיבה לקרייסיס של יואנה, האם היא פשוט פנטזה על עמוס תמם מתחת לחופה או שמא היא ותומר בכלל מכירים מעבר? או אולי, האם למרות שמשהו ברושם הראשוני ככל הנראה לא עונה על הציפיות הגדולות שבנו לה המומחים, היא תסכים לתת הזדמנות אמיתית? כי לפחות לפי תעודות הזהות, דווקא הפעם היה נראה שיכול להיות חיבור.