דרמה ב"חתונה ממבט ראשון": אולה לא מסוגלת להמשיך עם אופיר

פרק דרמטי במיוחד ב"חתונה ממבט ראשון", למרות ניסיונות ההפקה להסתיר מה באמת קרה בין אופיר ואולה שהגיעו לפיצוץ אטומי. וגם: התסביכים של ברק מסבירים את חרדת הנטישה שלו, ואיילה מגלה פגיעות אמיתית לראשונה בתוכנית
מה גרם לאולה להסתגר בשירותי הדירה המשותפת? אם תגיעו לסוף הריקאפ, אולי תגלו (ואולי לא, כי שוב חתכו ריב דרמטי בעריכה). בינתיים, נחזור לברק ולחן, שמתעוררת חולה – ולא רק מאהבה או מאוברדוז של ביצי הפתעה. בקיצור, אחרי הריב וההתנצלות הפושרת של ברק ("סליחה שנעלבת"), השניים חזרו למוד דביק וצפוף כמעט כמו המקרר שלהם, שמוכן לפחות למתקפה אפוקליפטית או לקפריזה איראנית שולחת כטב"מים.
>> חתונה ממבט ראשון: כל הטורים, הכתבות ומה שמעניין

אין ספק שבין השניים האלה יש הרבה סימני שאלה, אבל בכל מה שקשור למשיכה פיזית – התשובה ברורה. לפעמים, נראה שהיא גם מחפה על פערים מהותיים יותר ביניהם. מעניין מה בר הייתה חושבת על כל הנישוקים האלה ("איכס, אבל שנייה, מתייעצת עם הבוס שלי"), אבל יותר מעניין מה קורה עם המצב התעסוקתי של ברק, ומתי בדיוק הוא הפך לעקר בית בתפקוד כל כך גבוה.
המחוות של ברק כנראה אותנטיות, אבל הן גם ניסיון לבסס שליטה במרחב של חן ובעיקר הזדמנות לקבל אישורים חיצוניים והכרה על הנחמדות שלו. זה מחזיר אותי לטענה הישנה שברק מחפש שבת הזוג שלו תהיה גם קצת אימא שלו – שתגיד לו כל הכבוד שסידר את החדר והרים את הגרביים מהרצפה.
תתפלאו, גם גברים יכולים לתחזק דאדי אישיוז מרשימים שנפתחים בלי פילטרים בקליניקה של יעל, מתורגמים לחרדות נטישה ומניעים בריחה מריבים – וגם, כן, אגירת כעסים שעלולה להרחיק אותו מחן. כל זה, כמובן, הופך את מפגש החברים לסבב נוסף של קליניקה שאף אחד לא ביקש, אבל היי – לפחות הם אף פעם לא מפספסים הזדמנות לדבר על הבעיות שלהם עם צד ג'.

כן, רק עכשיו: איילה ושחר יוצאים לדייט ראשון
האם זה פרק של החתן במסכה? או שאיילה ושחר שוב לא מצליחים לשרוד יום צילום בלי הבריחה המתישה לגיטרות? כשהם מלווים בשפת האהבה הכי קודחת בעולם, השניים שוב מסתתרים מאחורי מזמורים במקום לנהל את השיחות שהם באמת צריכים לנהל. מדובר בשני מטפלים פצועים ששודכו זה לזו בטיימינג הכי מעפן בחיים שלהם, וככל הנראה, נמצאים בפניות רגשית חלקית מאוד לעניין הלא-רומנטי הזה.
איילה חושפת פגיעות אמיתית לראשונה ומודה שה-7 באוקטובר זעזע את עולמה, במקום להעמיד פנים שהיא מאופסת וקולית. העניין הוא שהאדם שמולה איבד את אביו במקביל לחתונה רנדומלית בתוכנית ריאליטי. הוא אמנם מנסה לרצות אותה, אבל זה משאיר את שניהם בתנועה מתמדת של חוסר נוחות ותחושה שאין להם באמת מקום זה לצד זו.

כרגע נראה ששניהם רוצים לרצות הרבה יותר ממה שהם רוצים בפועל, וניכר שמנגנוני ההגנה שלהם עובדים שעות נוספות כדי להכין את הקרקע לפגיעה אפשרית. למעשה, הם כמעט מזמנים אותה. זה אוכל את הראש לא פחות מאשר לצפות בהם דורכים במקום, מנסים להכיל אחד את השנייה ובורחים מאינטימיות אמיתית – כמו שבר בורחת מבדיחות של אור. מצד שני, איילה מצליחה לפנות לשחר מקום במדף מרכזי, וכיאה לזוג שהתרגל לתת זה לזו כל כך מעט, זה מרגש אותם מאוד.
באיחור לא אלגנטי, איילה ושחר יוצאים לדייט ראשון במסעדה בתחנת דלק. ספרו לי עוד על איכות חיים גבוהה מחוץ לתל אביב. בעוד ששחר מנסה להתקרב עם סיפור אישי על גמילה (מחרמן, אני יודעת) ולצלוח את הקרינג’ של הדייט עם מינימום ציניות, איילה לא מצליחה להחזיק את הסיטואציה ומתמרנת את ארוחת הערב למשהו שנראה יותר כמו ריאיון עבודה. ואתן כבר יודעות מה אומרים על דייטים שמרגישים כמו ריאיון עבודה.
סערה בצ׳ייסר ויסקי
דברים שאנחנו יודעות על אופיר בשלב הזה: כשהוא לא מנסה לרצות את אולה, הוא מאוד אוהב להטיס רחפנים. ולמרות שהוא מבין באופן עקרוני שהוא חייב להפסיק להתאמץ כל כך לרצות – הוא פשוט לא מצליח ליישם, וממשיך להעמיס את מערכת היחסים הזו על הכתפיים של אולה, שקורסת תחת נטל קבלת ההחלטות עבור שניהם.
ובכל זאת, אולה מחליטה ליזום דייט משותף בקולנוע יפואי ואינטימי, וחושבת על כל הפרטים הקטנים – כי היא מושלמת. מבחירת הלוקיישן ועד הסרט האלגנטי שנועד להתניע ביניהם דיאלוג אמיתי (ותנחומיי לשאר יושבי האולם והסינפילים). ועדיין, אין ספק שהתקשורת ביניהם מתוחה מאוד.

כשאולה מבינה שהדינמיקה שלהם מרגישה קצת יותר כמו בוסית אסרטיבית מול מתמחה נחוש אך חסר כריזמה (או בקיצור, לא כיף), ושמילים או בקשות כבר לא יעזרו כאן, היא מחליטה לרצות את אופיר – אבל כאסטרטגיה חינוכית ומתריסה. כלומר, להתפטר מתפקידה כמקבלת ההחלטות הרשמית של הקשר. איך נאמר? אופיר לא ממש יודע איך להתמודד עם זה.
אחרי צ’ייסר אחד יותר מדי (שאולה לא ביקשה), בערב שבו שניהם עשו את כל הדברים הלא נכונים אחד לשנייה, אופיר חזר לבדו לדירה – רק כדי לגלות שאולה מסתגרת בשירותים, ומעדיפה לתקוע את הראש באסלה מאשר לתקשר איתו. גם במהלך הריב הכאוטי הזה, אופיר ממשיך לעשות את מה שהכי מחרפן את אולה: מבקש ממנה אישור איך להתנהג במקום פשוט לקבל החלטה בעצמו.
קשה לכעוס על אופיר עד הסוף, כי הוא באמת כל כך רוצה להיות בסדר. הרי לא אכפת לו איפה הם יאכלו, במה יצפו ומה למזוג בצ’ייסר, כל עוד הם ביחד. אבל אתן יודעות מה אומרים על הדרך לגיהנום. אופיר מיואש ומשוכנע שדפקו אותו, בעוד שאולה נותרת חנוקה ומותשת, כי שוב, היא מקבלת מאופיר הכול – חוץ ממה שהיא באמת רוצה.
