חנויות עיצוב בירושלים

צלם: בועז לביא
צלם: בועז לביא

ביקור במרכז ירושלים מגלה מתחם מקסים למעצבים צעירים וחנויות קטנות שובות לב. סיבוב מעורב ירושלמי

88 שיתופים | 132 צפיות

מעצבים בעיר

ברחוב בצלאל ישנו מתחם של מעצבים צעירים שהוקם לפני פחות משנה ביוזמה של עיריית ירושלים. המתחם משתרע על פני שלושה מפלסים, ומאכלסים אותו 25 מעצבים צעירים מתחומים שונים, בעיקר בוגרי בצלאל ושנקר.

לכל מעצב הוקצה סטודיו קטן ובו הוא גם יוצר וגם מוכר. מעצבי אופנה, קרמיקאים שיוצרים בטכניקות שונות, מעצבי מוצר, מעצבי תכשיטים ואמן אוריגמי אחד – כולם עובדים תחת קורת גג אחת ומספקים חוויית קנייה אחרת שנותנת הצצה אל מאחורי הקלעים של היצירה.

המעצבים המוכשרים נבחרו כולם בקפידה, לאחר מבחנים ומבדקים של ועדת קבלה, והמוצרים המוצעים למכירה אכן מיוחדים ואיכותיים. אפשר לראות שהמיזם הזה עדיין בחיתוליו ולא ברור אם הירושלמים מצליחים לעכל אותו, אך הפוטנציאל גדול.

איפה: בצלאל 7, ירושלים
מתי: שני עד חמישי, 14:00-10:00 ו-19:00-16:00, שישי 14:00-10:00


קישוט מקסים שיעשה לכם את היום (או לפחות את המדף) ורוד


אם אין אצלינו שלג אמיתי לפחות שיהיה בגרסה המניאטורית


עץ תכשיטים מדליק שמאחד את כל התכשיטים במקום גלוי לעין

עוד בנישה:

10 מעצבים ישראלים מצליחים

10 צימרים רומנטיים

5 טיפים לשדרוג הסלון

פואנטה

חנות אקלקטית מלאה בכל טוב בבעלותה של אורית אמויאל, שבבעלותה חנות נוספת לתכשיטים ברחוב נחלת שבעה. הדגש בחנות הוא על עיצוב ישראלי, אך יש בה שלל פריטים מאמסטרדם, מלונדון, מפריז ומברצלונה. המוטו של החנות הוא "פשפש ומצא", ואמויאל עצמה מזהירה שחובבי המינימליזם והניקיון – אל להם לבזבז זמנם ולהגיע לחנותה.

"אני אוהבת קיטש", היא מעידה על עצמה ומצביעה על זוג משקפי שמש אדומים בצורת לב שהביאה מאמסטרדם. מקסימה במיוחד העובדה שאת הקיר מאחורי עמדת התשלום עיטרה אמויאל בתמונות ממוסגרות של בני משפחתה, כדי שייתן לה הרגשה של בית. היינו שמחים לנכס לעצמנו: סט של מראה ומסרקים במראה מלכותי תוצרת לונדון.

איפה: ש"ץ 6, ירושלים
מתי: ראשון עד חמישי 19:00-10:00, שישי 14:00-10:00
טלפון: 02-5001106


הכל מהכל אפשר למצוא כאן


חנות אקלקטית עם המון הפתעות


מנורות מקסימות

ברברה שור

ביקור בחנות של ברברה שור מיד מעלה חיוך על שפתיי. יש משהו בחנות הזאת, בצבעוניות שלה או אולי אפילו במוכרת שמקבלת את פנינו כשהיא עוטה סינר צבעוני, שגורם לי לחייך. שור בחרה לא לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות. הפריטים בחנות שלה הם כאלו שתמצאו בכל חנות מזכרות ירושלמית ממוצעת, רק יפים יותר ועם טוויסט.פרט לעובדה שהם צבעוניים ומשדרים משהו צעיר ורענן הם גם מלאי הומור.

ספל סבא סבבה – גרסה מעודכנת של ספל האבא הכי טוב בעולם, סינר המכתיר את בעלת הבית כ"בלבוסטה", חולצות טי שירט עם הדפסים משעשעים ואפילו לוח לתזכורות שכותרתו: "הפולנייה חוזרת ומבקשת להזכיר". תמצאו שם הרבה אמרות ביידיש ובלדינו – מה שהופך את הפריטים למתאימים במיוחד כמתנות לאורחים מחו"ל או למכרים וקרובים שאתם נוסעים לבקר בניכר.

איפה: בצלאל 2, ירושלים
מתי: ראשון עד חמישי 18:30-10:00, שישי 15:30-9:30
טלפון: 02-6257474


אמרות ביידיש, אותיות ושלל פתגמים מעלי חיוך


מבחר פיצ'פקס ומתנות מקוריות


מבחר עצום של פריטים מגוונים


חנות מהזן שכיף לפשפש בה ולמצוא מציאות

ויטה V

ויטה אריאלי בוררת בקפידה את הפריטים בחנות שלה. "אני לא מכניסה הנה דברים שאני לא אוהבת", היא אומרת, וכך כל כלי ופרח מקבל משמעות. זוהי אינה החנות הראשונה של ויטה; במשך שנים רבות היא הייתה הבעלים הגאה של חנות גדולה ברחוב המלך ג'ורג'. תמונה ממוסגרת של החנות שניתנה לה במתנה והמבט הנוצץ בעיניה כשהיא מדברת עליה הם העדות היחידה שנותרה לה מאותה חנות. החנות הנוכחית אמנם קטנה יותר, אך איכותית לא פחות.

היא מכילה אוסף של פריטים יפים לבית, חלקם תוצרת כחול-לבן וחלקם היא או בתה מביאות מחו"ל. תמצאו אצלה הרבה פרחי משי ומוצרי טקסטיל מיוחדים שנתפרים במיוחד עבורה על ידי עולים חדשים, וכן כלי אוכל מיוחדים, פריטי נוי ועוד. משתלם במיוחד: קערות מלמין אביביות המעוטרות בפרחים, במחיר של 30-23 שקלים בלבד.

איפה: ש"ץ 4, ירושלים
מתי: ראשון, שני, רביעי, חמישי 17:30-9:00, שלישי 13:00-9:00, שישי 12:00-9:00
טלפון: 02-6248145


פריטים שנבחרו בקפידה על ידי בעלת החנות


חפצים איכותיים לבית


עיצובים מקוריים, חלקם ישראלים ואת חלקם מביאה בתה של בעלת החנות מחו"ל


עיצוב נקי, מנימליסטי והומוריסטי

MISSגרות

נאוה וינטר קציר התאהבה במסגרות מגיל ממש צעיר. זהו לא מושא אהבה נפוץ בקרב נערות צעירות, אך קציר ידעה כבר אז שזה מה שהיא רוצה לעשות. היא החלה כשוליה של מסגר עוד טרם שירותה הצבאי, ובגיל 25 כבר פתחה סטודיו למסגור משלה. "אין חוקים במסגור, זה הכל עניין של טעם אישי וניסיון שרוכשים עם השנים", היא מסבירה לי. לאורך כל השיחה היא אינה מפסיקה את מלאכתה, אף לא לרגע קט, וממשיכה למדוד ולחתוך כמו מפחדת לפספס ולו רגע אחד של עבודה שהיא ללא ספק אוהבת.

נוסף על מסגור תמונות ומסמכים היא גם יוצרת בעצמה וממסגרת כריכות של ספרים ישנים או משפטים שנכתבים על קלף על ידי סופרת סתם. אם אתם רוצים לבקר אצלה בחנות, כדאי שתגיעו בשעה מוקדמת כי בשעות הצהריים היא כבר אצה רצה לבית המלאכה, שם היא ממשיכה לחתוך מסגרות במרץ.

איפה: בצלאל 4, ירושלים
מתי: ראשון עד חמישי 13:30-9:30, שישי 12:00-9:00
טלפון: 02-6233942


חנות שכולה אהבה למסגרות


כל המסגרות מכל הצבעים והגדלים


למסגר לפי טעם אישי

נוקטורנו

בית קפה שכונתי-סטודנטיאלי קטן, הקיים כבר 16 שנה ומהווה מקום מפגש לתלמידי המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל הממוקמת בהמשך הרחוב. הסטודנטים, הפוקדים את הקפה דרך קבע, נהנים ממבצעים ומ-Happy Hour שמציע המקום מדי יום. אם בא לכם לעצור לרגע ולהתחבר לאווירה הסטודנטיאלית המקומית, תוכלו לנשנש את הסנדוויצ'ים שהוכנו בגריל ואת העוגיות הביתיות שמכינה אמא של אחד העובדים במקום. שימו לב לתפריט המקסים המלווה באיורים שנלקחו מספרי האורחים של הקפה, שנאספו לאורך השנים.

איפה: בצלאל 7, ירושלים
מתי: ראשון עד חמישי 24:00-07:00, שישי 7:00-כניסת שבת, מוצאי שבת-24:00
טלפון: 077-7008510


נוקטורנו – בית קפה שכונתי-סטודנטיאלי שכיף לשבת בו


הפוקדים את הקפה דרך קבע נהנים ממבצעים ומ-Happy Hour

אדי כלאב

את החנות התכולה של אדי כלאב קשה לפספס, בטח ברחוב הירושלמי המעט שמרני. צבע תכלת בוהק עוטף את הקירות כולם ועל רקעו מוצגים לראווה נעליים ותיקים צבעוניים לא פחות. המדרגות (התכולות) המובילות למעלה משמשות בעצמן כמשטח תצוגה ומפתות אותי בקלות לטפס בהן ולגלות עוד מפלס קטנטן ובו נעליים.

אם הייתי צריכה לתאר מיהו אדי כלאב וודאי הייתי חוטאת באינספור סטיגמות. קשה לנחש שמדובר באיש דתי בתחילת שנות ה-50 לחייו, אדריכל במקצועו, שרק לפני שנים ספורות החליט שהוא רוצה לעצב נעליים. הנעליים של כלאב הן וריאציות שונות ומפתיעות לנעלי אוקספורד. כולן עשויות מעור בעבודת יד בבית המלאכה שלו הממוקם בתל אביב, שם גם תמצאו חנות נוספת. כל קולקציה מתהדרת בצבע בטנה משלה, וסימן ההיכר של קולקציית הקיץ הנוכחית, למשל, הוא בטנות צהובות. עוד בחנות: מיניאטורות מקסימות מעיסת נייר של האמן דן עוזיאל. תוכלו לרכוש זוג פילים ב-70 שקלים או שלוש פרות ב-90 שקלים.

איפה: ש"ץ 6, ירושלים
מתי: ראשון עד חמישי 19:00-10:00, שישי 14:00-10:00
טלפון:02-5633701


נעליים עשויות מעור בעבודת יד. לכל נעל בטנה בצבע אחר


נעליים שהן וריאציות שונות ומפתיעות לנעלי אוקספורד

עכשיו בהורים וילדים: הגאדג'טים שישנו להורים את החיים

עכשיו בחיים אחרים: איך יורדים 5 ק"ג בקלות?


עכשיו בדרך האוכל:
אוסף פשטידות לשבועות