השיטה שתגלה מהו הייעוד שלכם בחיים ומהי הדרך להגשמתו

אודליה אלכסנדרוביץ' | צילום: רמי זרנגר
אודליה אלכסנדרוביץ' | צילום: רמי זרנגר

שיטת "ארכיטקטורת חיים", שפיתחה אודליה אלכסנדרוביץ', מקנה כלים פרקטיים לבנייה ולעיצוב מחדש של החיים, וגם כדי להתמודד עם הימים הקשים שעוברים עלינו עכשיו

88 שיתופים | 132 צפיות

"כל אחד מאיתנו, בכל שלב בחיים, יכול וצריך לעצור לרגע ולשאול את עצמו בכנות: האם אני מרוצה מחיי? האם אני מרגיש שאני נמצא במקום שמתאים לי? האם אני מגשים את כישוריי, אהבותיי ורצונותיי? במרבית המקרים, התשובה תהיה לא", אומרת אודליה אלכסנדרוביץ', מי שהקימה את המרכז להתפתחות אישית ומקצועית ונחשבת לדמות מובילה בתחום בארץ ובעולם, שבין לקוחותיה נמנות כמה מהחברות הגדולות במשק. כמו כן, אלכסנדרוביץ' מרצה ברחבי העולם, מחברת ספרים בנושא שהפכו זה מכבר לרבי מכר, ומכשירה מטפלים ומאמנים בשיטת האימון הייחודית שפיתחה, הקרויה "ארכיטקטורת חיים".  

כולנו יודעים מהי ארכיטקטורה, אבל מה זו "ארכיטקטורת חיים"? לדברי אלכסנדרוביץ', מדובר בשיטת אימון המתאימה ורלוונטית לכולם, ומקנה כלים פרקטיים לבנייה ולעיצוב מחדש של החיים, כל אחד ואחד על פי נטיותיו ויכולותיו האישיות והמקצועיות ועל פי משאלות ליבו. ממש כפי שתהליך תכנון בית מתחיל ממיפוי הצרכים, פני השטח, טעמם של בני הבית והתקציב העומד לרשותם, כך תהליך האימון בשיטת "ארכיטקטורת חיים" מסתמך, לפני הכל, על הגדרת הייעוד הספציפי של כל אדם על פי קריטריונים מקצועיים ואישיים בסיסיים. "לכל אדם יש ייעוד בחיים" קובעת אלכסנדרוביץ' "והשיטה שלי מסייעת לגלות אותו ולסלול את הדרך להגשמתו". 

מסלול חייה המקצועיים של אלכסנדרוביץ' מדגים הלכה למעשה את שיטתה – כמי שעבדה שנים רבות בתחומי השיווק והפרסום, עשתה הסבה מקצועית לאיפור באולפני טלוויזיה ולאחר מכן לעיסוקה הנוכחי, בו היא מנהלת קריירה משגשגת ומביאה את יכולותיה לידי ביטוי מיטבי, אלכסנדרוביץ' מאמינה שלכל אחד – בין אם מדובר באדם פרטי, בארגון או בחברה מסחרית – שמורה הזכות להגשים את שאיפותיו, להתפתח ולחתור לחיים מספקים ומאושרים, ואת הכלים המדויקים והמקצועיים ביותר לעשות זאת מעניקה אודליה אלכסנדרוביץ'. 

הגישה החיובית לחיים בה דוגלת אלכסנדרוביץ' עומדת בעינה גם בימים הקשים העוברים על כולנו. "זוהי תקופה של אי ודאות, ואין פלא שרבים מאיתנו חשים מצוקה, חרדה מסוגים שונים ותחושה של איבוד שליטה" אומרת אלכסנדרוביץ' ומסבירה שאחת הדרכים היעילות להתמודדות היא קביעת מטרות קצרות טווח שניתן לעמוד בהן, אישיות ועסקיות כאחד. "אין לדעת מה ילד יום, ולכן אין טעם לתכנן שנה קדימה. מוטב להתמקד אך ורק בעתיד הקרוב מאד. כל תכנית שנקבע וגם נבצע – שיעור פילאטיס, בישול ארוחת צהריים, קפה עם חברה, פגישה עם לקוח – תחזיר לנו את תחושת המסוגלות, ותגרום לנו להרגיש שהחיים בתנועה. לאט לאט, צעד צעד, עם אמונה בעצמנו ובדרכנו, נצליח לעבור את התקופה הזו ולהביא את עצמנו לימים יפים יותר".
* בשיתוף אודליה אלכסנדרוביץ'