המופע של סטיב

הוא נמסר לאימוץ, השתמש באל.אס.די והיה גאון שיווק אך גם בוס קשוח ובלתי נסבל. אמיר שוורץ קרא את הביוגרפיה של סטיב ג'ובס וממליץ גם לכם לעשות זאת

88 שיתופים | 132 צפיות

וולטר אייזקסון, מחבר הביוגרפיה על סטיב ג'ובס, מציין בהקדמה לספרו שהוא התלבט לא מעט בשאלה האם הוא האיש שצריך להעלות על הכתב את חייו של ג'ובס, מיזמי ההיי טק הגדולים בהיסטוריה, גאון שיווק נדיר והאיש שבלעדיו אפל היתה רק עוד חברת אלקטרוניקה וחומרה.

אייזקסון התלבט רבות, אבל כשג'ובס לוחץ, הוא מתגלה כטיפוס שקשה לסרב לו. ג'ובס אמנם שיתף פעולה עם הביוגרף שלו וערך עמו 40 ראיונות, אך לאחר הקריאה (המרתקת, יש לציין) ב"סטיב ג'ובס" הספר, קשה שלא לחשוב שגורו האלקטרוניקה המבריק הזה מפאלו אלטו היה גם חתיכת נודניק שהפך את החיים של רבים מהכפופים ומהקולגות שלו לגיהינום.

גאון בלתי נסבל

ג'ובס, שאומץ בינקותו על ידי זוג ממעמד הביניים, התגלה די במהרה כשילוב מעט בלתי אפשרי בין ילד ונער בעל מוח חריף לטיפוס שפשוט לא מסוגל לתפקד תחת שום מסגרת.

כמעט בכל תחנה שעבר בחייו – למשל בבית הספר היסודי, בתיכון, בקולג' ובעבודה הראשונה שלו, כטכנאי בחברת אטארי – ג'ובס הצטייר כבחור חובב תעלולים וכטיפוס בלתי נסבל, אך גם כמי שהכריזמה ואופן החשיבה השונה שלו הפכו אותו ליזם מוצלח ולגאון השיווק שהוא צמח להיות.

בביוגרפיות רבות תמצאו חלוקה בין הפרטים היבשים לבין הפיקנטריה. לדידי, ככל שהרכיבים מהקטגוריה השנייה צופנים בחובם מידע מפתיע יותר הביוגרפיה הופכת מטובה למוצלחת. ולג'ובס, כך מסתבר, היו לא מעט שלדים.

האיש שבין היתר אסף באובססיביות הקלטות נדירות של בוב דילן, השתמש באופן קבוע באל.אס.די (ואף הצהיר כי זו הייתה חוויה מכוננת עבורו) וסיגל לעצמו דיאטות נוקשות, צמח להיות אחד האנשים הכי חשובים ומשפיעים בדור האחרון בשש תעשיות: מחשבים אישיים, מוזיקה, סרטי אנימציה (כבעלים של אולפני פיקסאר), מחשבי טאלבט, דפוס דיגיטלי וכמובן טלפונים סלולריים.

סטיב ג'ובס – וולטר אייזקסון | תרגום: אלה בשן ונעמי כרמל | הוצאה: מודן

אמיר שוורץ הוא העורך הראשי של "מוטו תקשורת"

הכתבה המלאה בגיליון ינואר של מגזין "סטטוס"


עטיפת הביוגרפיה של סטיב ג'ובס. צילום: יח"צ